zdravim vsetkych alfistov, zatial nie som vlastnik, ale chystam sa :-). Rozmyslam o kupe 156 1,9JTD (aj kvoli spotrebe), nasiel som vsak jednu ponuku za tie iste peniaze 1.8 16V benzin v kombinacii s plynom. Ktoru variantu by ste mi doporucili. Diky
12.47, 17. 10. 2007, odpovědětDiesel
13.55, 17. 10. 2007, odpovědětja mam 2.4 jtd a taky uvazuju ze bych ji vymenil za benzin+lpg ale mne laka v6
13.55, 17. 10. 2007, odpovědětMam 2.0 s plynem a jede to super. Otec ma 2.4 diesel, tusim oznaceni (JTD-m) a i kdyz to ma odpich jaxvine, tak je to furt traktor. Diesel mi prijde to alfy tezkopadny, asi bych sel radsi do kombinace plyn+lpg.
14.08, 17. 10. 2007, odpovědětheh, plyn+lpg, to asi nie ;-)......len srandujem, vacsinou jazdievam kratke vzdialenosti po meste, tka by som chcel vediet, ktory zo spominanych agregatov sa viacej trapi v zime....
14.27, 17. 10. 2007, odpovědětheh, jsem se prepsal :) Samozrejme benzin+lpg. U modernich lpg systemu musi teplota vody dosahnout cca 30 stupnu, aby doslo k prepnuti na plyn. Pokud jezdis stylem nastartuju, ujedu kilak, pak necham auto tri hodky stat a pak zase jedu tak ti bude plyn naprd ;)
15.33, 17. 10. 2007, odpovědětPresne, mam Lpi a v zime sa to prepina po dost dlhej dobe, resp. ak je namraza a kym to ocistim tak sa prepne, ale ak je sucha zima a len nastartujem a idem, tak to trva par minut...
9.13, 18. 10. 2007, odpovědětPodle me je davat plyn do sportovniho auta BARBARSTVI!!! Pokud chcete auto, ktere ma malou spotrebu kupte si Seicento... Hruza Alfa a plyn BRRRR...
10.41, 18. 10. 2007, odpovědětza to nafta ve sportaku je to pravy :-DD, no, jeste , ze je Alfa vozidlo stredni tridy a ne sportak, takze to LPG tam je vporadku ;-)
11.12, 18. 10. 2007, odpovědětTo M.F.: Na tuto temu tu uz bola dost dlha diskusia, no tebe sa to asi neoplati vysvetlovat, zbytocne "lejes olej do ohna"...
12.41, 18. 10. 2007, odpovědětrači diesel, plyn bych v životě v alfě nechtěl
14.38, 18. 10. 2007, odpovědětDalsi... no comment... :( Stale sa najdu ludia co si myslia, ze auto na plyn je nejaka S120 s plynovou bombou v kufri tesne pred vybuchom :( Poculi ste uz nieco o LPi????
15.18, 18. 10. 2007, odpovědětUrčitě jsi v alfě T.S plyn neměl , soudil by jsi to jinak.
14.44, 18. 10. 2007, odpovědětPlyn v tý 1,8 znamená +100kg navíc což na zrychlení poznáš.Navíc ti nádrž zabere 1/3 místa v kufru.Váhově bude 1,8lpg asi stejně těžká jako 1,9jtd,nebo dokonce o malinko těžší.No a jak je to vzadu těžší,tak už nemůžeš moc zatížit kufr a auto vzadu sedí níž než když tam lpg nádrž nemáš.A teď si představ,že naložíš něco do kufru a vezmeš s sebou dozadu 2 lidi.Fakt to pak vypadá blbě a když přejíždíš ty větší zpomalováky,musíš dávat bacha aby jsi neškrtnul tažným o zem (pokavaď ho máš).Když už bych šel do LPG tak bych ho dal do silnější motorizace třeba 2,5V6,nebo 3,2GTA.
16.55, 18. 10. 2007, odpověděttiez ma napadli tieto "nedostatky" LPG/LPi, aj preto sa priklanam k tomu dieslu 1,9 JTD, myslim, ze je to taky kompromis medzi spotrebou a jazdnymi vlastnostami, a aj ked niektori tvrdia, ze je to "traktor", tak si myslim, ze to nie je take zle.......
18.29, 18. 10. 2007, odpovědětnadrz v kufru = lepsi rozlozeni vahy nez 1.9JTD, kde ta naprava dostava pekne za usi vzhledem k tomu, ze predni naprava je totozna napric vsema motorizacema (asi vyjma 2.5) .. vem to takhle . .nadrz benzinu je 65 litru, kdo ma LPG ji netankuje plnou - neni proc, misto toho vezme 50litru LPG a takze zbyva fakt jen vaha nadrze... kdyz vezmu vpotaz ze vybava je +-50kg podle technicaku, zaves nemam - coz je na zadku taky nejaky to kilo (je to preci jenom na uplnym konci auta a dynamickej efekt to bude mit vetsi nez nadrz nad napravou) tak nevidim v LPG problem :-) no a kdo si da torioda, vyhodi plnohodnotnou rezervu a ta sakra neco vazi :-DD
8.55, 19. 10. 2007, odpovědětKonecne normalne a podlozene argumenty a nie sprostosti :)) Jasne, ze ked mam plyn, tak netankujem plnu nadrz benzinu a takisto mam dojazdovu rezervu, takze hmotnostne je to asi rovnako.. Staci nefantazirovat a nerobit z toho nakladak (to Strawberry156) :)))
9.08, 19. 10. 2007, odpovědětNádrž LPG je cca 50l plynu,k tomu 20kg váhy nádrže,nějakej ten držák,a další věci.Nemusíš tankovat plnou benzínu,ale prázdnou taky asi mít nebudeš.Jinak jezdíš bez rezervy jo?Tak to jseš tedy dobrej)))Místo v kufru neokecáš,pokavaď tam nemáš toroid,jenže tam zase houby natankuješ a rezervu stejně musíš vozit pokavaď nejseš magor.Váha na zadku je znát a auto vzadu sedí níž.Nech někoho vlézt do kufru a koukni se na to jak to vypadá,pak k tomu přidej další věci a k tomu 2 lidi na zadní sedačky.Stane se to,že auto místo aby bylo čumákem dolů,tak je předkem nahoru a vypadá to dost blbě.Jen konstatuju jak to prostě je.Já měl několik plyňáků,mezi nima i alfu,takže vím o čem to je.A jede to taky o něco hůř,pokud jezdíš krátký trasy sežere ti to víc benzínu než plynu (v zimě).Atd atd.Proto když už bych někam cpal plyn,tak do silnější motorizace co má větší výkon a vyšší spotřebu kde rozdíl hmotnosti tolik nepocítíš a na palivu ušetříš o dost víc než u 1,8.Jinak sám mám 2,0 benzín,ale plyn bych tam nedal,protože se mi to prostě nevyplatí.Mít 2,5v6 nebo 3,2GTA (což mám v plánu) tak tam plyn dám na 99 procent,protože by to při denním městskym ježdění bylo k neuživení.
13.05, 19. 10. 2007, odpovědětA když už bych si měl tedy vybrat,tak beru benzín,ale jezdil bych na benzín.Když bych to nemohl uživit,dal bych tam plyn,ale jak říkám,je to něco za něco.Má to svoje výhody/nevýhody který jsem popsal.
13.11, 19. 10. 2007, odpovědětTak pocitajme: nadrz mam namiesto rezervy a ma 45 litrov plus dajme tomu 5 kg (mozno 10), lebo je plastova takze 50 kg a mam cca 10 litrov benzinu = cca 60 kg. Plna nadrz benzinu je cca tiez 60 kg. Je pravda, ze vacsinou clovek nenatankuje plnu benzinu ale plynu ano.. Ale ten rozdiel nie je taky priepastny ako uvadzas. Este usetrim par kg, lebo mam dojazdovu rezervu. Takze rozdiel je mozno 20 kg. To ci tam usadim 2 osoby alebo nie, sem neplet, lebo tie mozu sediet aj v aute bez plynu a ich hmotnost sa tym nemeni. Takze s celkovou instalaciou nech je to cca 30 kg.. Myslim, ze to az take viditelne nie je, pokial mas dobre tlmice a pruziny. Jedina nevyhoda je strata nejakeho miesta v kufri pre dojazdovu rezervu, to ako argument beriem. Takze necham na druhych, nech si to prepocitaju, ja tam nevidim priepastne rozdiely ako ty :) P.S. ja som auto kupil z NL priamo so splynovacom, takze ja som si ho nedaval dorabat, ma to origo papiere Alfa Romeo Lpi (len pre info)....
13.37, 19. 10. 2007, odpovědětJá měl vždycky nádrž na LPG z oceli a ta sama váží okolo 20kg.Nevím kolik váží toroid z plastu.Jde taky o to jak auto využíváš.Pokud vozíš ještě nějaký věci v kufru,tak to prostě znát je a když k tomu plynu připočítám 2 lidi vzadu+plynovou nádrž+věci v kufru tak to už znát je.Pochop,já nejsem odpůrce plynu,já na něj sám jezdil.Jen zvažuju výhody/nevýhody který to mělo a z toho vycházim.Pokud plynová nádrž z plastu váží 10kg je to něco jinýho pokud budeš jezdit bez benzínu a nevozit věci v kufru.Pokud tam chce někdo namontovat klasickou nádrž na LPG z oceli (myslim ten válec) je to taky něčem jinym a rozdíl bude o dost větší než v tvém případě.Záleží na způsobu využívání auta a komponentech který použiješ k montáži.Já mám ještě tažný a k tomu pořád věci v kufru,takže se na to dívám takhle.I bez LPG mi to občas tažnym při přejezdu větších zpomalováků škrtne o zem pokud nejedu dost opatrně
14.35, 19. 10. 2007, odpovědětDO TAKOVÉHO AUTA JAKO ALFA, PROSTĚ PLYN NEPATŘÍ!!!! KDY TO KONEČNĚ POCHOPÍTE?????? NORMÁLNĚ TÍM KURVÍTE IMAGE ZNAČKY. PÍŠETE TADY, ŽE ALFA JE STYLOVÉ AUTO, PŘIJDE VÁM, ŽE S PLYN JE STYLOVÝ????
22.29, 20. 10. 2007, odpovědětNo budem sa asi opakovat (teraz fakt nic proti dieselom)... A ty si myslis ze nafta (kamna) patri do alfy??? No a teraz je zase ohen nna streche, takze sa len pekne hadajme... Nastuduj si najprv, co znamena priame vstrekovanie plynu elektronicky riadene s vlastnou riadiacou jednotku. Ziadna strata vykonu a ked uz fakt nic tak aspon ekologickejsie, ale to ti asi nic nehovori. Takisto teda myslis, ze take hybridne pohony kurvia znacky ako LEXUS, AUDI, BMW atd atd.... Pokrok ti asi nic nehovori....
7.29, 21. 10. 2007, odpovědětLen tak pre zaujimavost, mam holandsky splynovac Vialle a ak si das www.subaru.cz, tak sa tam dozvies, ze Vialle ponukaju do novych aut Subaru. Som zvedavy, co povies teraz o kurveni znaciek :))) A tymto koncim v tejto teme, lebo to u niektorych ludi skratka nema vyznam :)
7.46, 21. 10. 2007, odpovědětno, to bude asi ten kamen urazu ... nekdo ma alfu jako auto na bezny jezdeni - proste auto stredni tridy s lip natvaropvanejma plechama, no a nekdo v tom vidi stylovku a nebo sportaka ...:-D
8.29, 21. 10. 2007, odpovědětpřesně jak píšeš JiVi. Nemám nic proti plynu, až si ostatní značky montují. Můj názor je, že do ALFy prostě nepatří!!!
16.01, 21. 10. 2007, odpovědětjá si myslím,že na alfu nepatří ani tažné..
20.44, 21. 10. 2007, odpovědětmne sa na tom nepaci to ze to odstavi origo rj motora a ide to na dozvie aku rj ktora je univerzalna a neni pocitana priamo od vyroby na auto
22.54, 4. 12. 2009, odpovědětNerobte z alfy neviem aku modlu, je to len auto. Ja by som uz isiel do 166 3.2 V6, nech sa ten plyn oplati. Ked uz si tam dam namontovat plyn rozdiel medzi kubaturami nie je velky. Moj nazor je ked uz plyn, tak s riadnym motorom, nech sa ten plyn vyuzije a samozrejme ze je tam nejaka navratnost. Kvalitne systemy stoja u nas cca 1300E. Kolko musim najazdit aby sa mi to vratilo? Pri jazdeni maleho poctu km, sa to urcite neoplati. Tiez som rozmyslal na alfou s plynom. momentalne mam 145jtd s cipom. Pozrel som si zrychlenie na youtube 156 2.5V6- co je podla mna do toho auta idealny motor aj na instalaciu plynu. A ze by to auto malo nejaku dynamiku okolo 100km rychlosti sa neda povedat... Ja osobne by som zobral 2.4 jtd a ten dal trochu cipnut o cca 10kw a 30nm. Na bezne jazdenie a obiehanie idealne. Na sprinty z miesta to nieje, ale o to mne by neslo. Moja volba by bola z tvojej moznosti jedoznacne JTD ak by bolo v dobrom stave. Das za par E poladit na trochu vyssi vykon a mas aj vykon ked potrebujes a aj spotrebu.
8.58, 5. 12. 2009, odpovědětRozhodne plyn!!! Mám V6 na plyn, přestavba asi 3 měsíce stará a je to paráda. Kamarád, který výměnil V6 za 2.4 JTD se teď drží za hlavu a lituje svého hloupého činu. S plynem je jízda, zvuk, image atd. všechno jako s benzínem...jediný rozdíl je, že máš na zadním nárazníku víčko plnění a tankuješ za polovinu. Až potkáš na semaforu jinou dieslovou Alfu, tak jen tak prošlápni plyn...a hned uvidíš, co je lepší, jestli traktorové drkotání nebo pořádný závodní řev :)
18.36, 5. 12. 2009, odpovědět