Zdarec. Stala se mi taková věc. Koupil jsem originál alfa kotouče i destičky dopředu i dozadu na svoji 156. A asi 2 měsíce ok. Mám je tam asi 4 měsíce. Nyní při rychlostech vyšších mi totálně vybruje volant při sešlápnutí brzdy. Pokud brzdím fakt fest,tak ok. Vím,kotouče jsou zvlněné,ale proč to není lepší u Alf?? Chci se zeptat na jednu věc. Mám 1,8ts a chci poradit které jsou lepší,než originál.Nechci to nějak upravovat,takže mi prosím nepište že BREMBO,nebo keramické od porsche apod. Chci tam dát normál kotouče,žádné vrtané, ale poraďte,které jsou lepší,než ATE?? A nejsem zastáncem stočení na soustruhu,ikdyž to vychýlení asi nebude nijak drastické..
20.07, 20. 10. 2007, odpovědětAte je s kvalitou již za zenitem. Dej standardní Bremba.
20.16, 20. 10. 2007, odpovědětTaky to může bejt vadnej kus,tak to zkus reklamovat.Nebo nechat přetočit na soustruhu:-))).Mě by zajímalo jak poznám,že bych měl vyměnit kotouče?Podle tloušťky,nebo jak?Jak dlouho vlastně vydržej kotouče,kolik km?Předek/zadek?Orientačně mi to úplně stačí.
20.22, 20. 10. 2007, odpovědětNa reklamaci jsem zkoušel,že prý je mám přinést a oni je pošlou na nějaký rozbor a za měsíc mi dají vědět. Nemohu ale čekat. Musím mít auto v provozu a staré jsem vyhodil.. Smůla. zkusím je dát na soustruh a budu vědět více Pokud to nebude nijak drastické,tak bych je srovnal.. Můžu stát tak dva dny. Ale spíš mi přijde,jako by mi brzdili po obvodu nestejně. Jako by byli vyhřáté nestejně. Můj mechanik říkal,že stačí zajet do louže,když jsou rozpálené a je to v hajzlu...
22.15, 20. 10. 2007, odpovědětTy kotouče musej bejt na to že projedeš louží konstruovaný.To se mi zdá divný.Jinak nemůžeš mít třeba jen povolený ložisko v kole?To by asi taky takhle vibrovalo při brždění.Mohla vypadnout závlačka pojistný matky a nebo jí tam někdo zapoměl dát - proto to ty 2 měsíce vydrželo - je to tedy jen teorie,mno)))
22.33, 20. 10. 2007, odpovědětZdravím. Dal jsem standardní kotouče Brembo na Saaba a rozhodně nejsou horší než originál. Zabírají jinak ( ostřeji, rychleji ) což někdy překvapí, ale může to být i brzdovými destičkami. Standardní kotouče Brembo jsem sehnal za docela dobrou cenu. Pokud kotouče přejedeš na soustruhu, tak nelze reklamovat, ale mluvil jsem kdysi s automechanikem, který říkal, že reklamaci nikdy neuznali. Odpověď je prý vždy stejná – ostré, nepřiměřené brzdění během prvních km. Znám autoservis v Chomutově, kde mají stroj, který přebrousí brzdové kotouče přímo na voze, bez demontáže kotoučů a destiček. Cena 500,- Kč/kus, ale nikdy jsem to nezkoušel.
6.51, 21. 10. 2007, odpovědětZa 500kč za kus?? to je docela darda,když ani nevíš,jak to bude vypadat. Já jsem obráběč kovů,takže to pro mě není nijak velký problém to stáhnout. A asi by to stejně neuznali jako reklamaci.. Zkusím se na to podívat,jak napsal ,,Strawberry156!" jestli nevypadla ta závlačka. Ale když mi to dával můj mechanik dohromady,tak jsem byl u toho. Vždycky jsem byl u toho. Myslím,že jsou prostě v hajzlu.. Ale když budu jezdit do 90km/h tak je to v pohodě.. Ale to bohužel nějak neumím....
10.05, 21. 10. 2007, odpovědětRudo, ty jsi z Chomutova?? Já jsem z Jirkova :-)
10.06, 21. 10. 2007, odpovědětto zindour:a já jsem z Mostu :-) z chomutova je myslim...dejvi :-)
11.12, 21. 10. 2007, odpovědětjá musim taky vyměnit přední kotouče,přemýšlel jsem,že tam dam brzdiče z 2.0 a chlazený kotouče :-)
11.14, 21. 10. 2007, odpovědětProblémy s ATE jsem zaznamenal před zhruba 3-4 lety, kdyse začali objevovat reklamace, které vůbec neuznávali. Vypadá to, že ATE změnila dodavatele materiálů, nebo svou výrobu zadala jiné levnější společnosti. V dnešní době bych si ATE na své auto neobjednal. Ale zase na druhou stranu, při dnešních rozměrech brzdových kotoučů se stává, že mechanik nedostatečně očistí dosedací plochy na náboji a i tyto malé nečistoty a rez dokážou vytvořit značné vychýlení na obvodu kotouče a pak už je to rychlé, párkrát se zabrzdí, kotouč se vyhřeje nesouměrně, materiál začne pracovat a výsledkem jsou třepající brzdy.
11.50, 21. 10. 2007, odpovědětNora má pravdu. U brzdových kotoučů Brembo byl v příloze dlouhý návod jak kotouče při montáži usadit, lekce dotáhnou a zkontrolovat házení mikrometrem s hodinkami. Házivost má být menší než asi 0,1 mm, pak dotáhnout a znovu zkontrolovat. Automechanici to nedělají a řekl bych, že to ani nevědí. Byl jsem u toho, když montovali kotouče na Saaba a alespoň jsem otřel hadrem styčné plochy, jinak by nebylo ani to. Popis montáže kotoučů je také zde: http://www.mjauto.cz/instalacebrembo.htm Pro Zindoura – jsem z CV, s Alfou jezdí syn, já jen řeším problémy. Brzdové kotouče brousí v Málkově, cena jak jsem uvedl je 500,- a to ještě bez DPH.
13.54, 21. 10. 2007, odpovědětpro kovarnu. Jsme kousek od sebe.. Pokecáme,ne? Dnes jsem v Mostě byl s mou paní. Jezdím tam docela často. Hlavně když se chci projet na koridoru.. :-) sedumdvajedna třipěttři nuladevětnula..
15.17, 21. 10. 2007, odpovědětpro zindour:no jasně,přijeď v sobotu na autodrom se projet :-)byl si na srazu ve varech,v srpnu? sedumsedumsedum osumset sedumtřipět
15.44, 21. 10. 2007, odpovědětNa srazu jsem byl. Jestli si to ty,tak máš černou alfu 156 sedana a hezkou pani na sedadle spolujezdce. Já mám ten hráškově zelený sportwagon
19.12, 21. 10. 2007, odpovědětpro zindour: jj,to jsem já...no ale ty si měl s sebou taky pěknou pani na sedadle spolujezdce,ale je pravda,že jsem jí moc neviděl protože byla pořád ve sparu :-)))
21.14, 21. 10. 2007, odpovědět