Tak se mi přetrhl rozvodový řemen, pochopitelně v neděli v noci na dálnici. Rozvodový řemen byl u AR 156 2,0 T.S. r.v. 2001 měněn v 78 000 km na jaře 2006 v autorizovanému servisu. Nyní má Alfa najeto 102 000 km, tzn. že řemen vydržel 24 000 km. Rozsah škod ještě neznám, ale budu rád, když mě připravíte na to co mě čeká, co to bude asi stát a řeknete mi na co si mám dát při opravě pozor. Mám vyměnit něco preventivně, když už to bude rozebrané, např. těsnění dříku ventilů? Docela to žralo olej, asi 0,4 l/1000 km. Opravu zadám neautorizovanému servisu a chci to trochu pohlídat.
6.02, 25. 10. 2007, odpovědětNo nechci ti do toho mluvit,ale 24 tis km??řek bych že máš záruku pokud byla zakázka ofic??to je lemplárna netěžšího kalibru,soudím že ti dali jen nový řemen a nechali staré kledky,některá už toho měla zřejmě dost a nějak se ji chtělo odpočinout,ale proto neměl pochopení zase řemen!!!
7.24, 25. 10. 2007, odpovědětOsobne si myslím,že odborníci v autorizovanom servise nemenili?!?! vodnú pumpu.Tá má životnosť 90tis.km-interval výmeny rozvodu.Skús pozreť do dokladu k oprave či ja pumpa účtovaná.Ak nie,asi na záruku?Pretože remeň sa sám neutrhne.Ale ak voda prešla starým tesnením a zatiahla pumpu,tá neúmerne napla remeň a bolo to.Necítil si tesne pred tým postupné znižovanie ťahu,výkonu?To je jediné čo ma napadá.A aj ostatným,ktorí idú meniť rozvody,určite komplet,napináky,kladky,pumpu,variátor.Proste všetko čo sa dá pri zložených rozvodoch.
17.07, 26. 10. 2007, odpovědětNa autorizované servisy ináč pozor!Menia len to,o čo požiadate.Čo by sa malo,to vám ani nepovedia,ani neurobia.(osobná skúsenosť-tiež mi nemenili pumpu...)Však budete musieť prísť znova,a tá práca je kurva-drahá!Odporúčam servisáka-náturistu,ten rozvody spraví aj bez aretačného náradia.A za polovicu.Treba len hľadať!
17.12, 26. 10. 2007, odpovědětpraskej rozvoďák není nic dramatického. Ale vlivem setrvačnosti se ti určitě potkal motor. Ventily a vačkový hřídel vyjdou na raketu. Nicméně co se záruky na řemen týče, měl by dle notrem které stanovuje výrobce vydržet kolem 90tis. U Forda je to 60tis. Obrať se na toho kdo ti to dělal, protože škoda na motoru bude obrovská.
7.28, 25. 10. 2007, odpovědětpokud budeš chtít díly, dej vědět. Už jsem to řešil několikrát, 16xventil, 16xzdvihátka, 16xgufero ventilu, vodní pumpa, sada rozvodů, těsnění sání, výfuk, hlava.
7.37, 25. 10. 2007, odpovědětTaky bych to zkusil reklamovat. Hlavni bude zjistit pricinu proc praskl. Pravdepodobne v servisu nevymenili vsechno co se ma. A co mozna hodne lidi nevi, ze Alfa Romeo pred rokem upravila interval vymeny remene na 60tis km.
12.33, 25. 10. 2007, odpovědětPokud se prokáže, že to je opravdu lumpárna servisu, tak to je odpověď pro všechny, kteří mě nadávno kamenovali s tím, že měnit rozvoďák doma je risk a pěkná blbost - co si neudělám sám, tomu nevěřím. Do servisu (jakéhokoliv kromě pneu) bych autíčko nedal ani omylem.
11.17, 27. 10. 2007, odpovědětJá bych si taky nenechával nic dělat v servisu,ale to to musíš mít kde dělat a znát to a v tom je problém dost lidí.Mít garáž a pořádnej zvedák,je to stranda a do servisu ani nepáchnu. Jinak jo,to jsou právě servisy.Serou na to.Když dělají rozvody,vymění ti stejně jen část věcí a nebo ti řeknou,že určitý věci není třeba měnit protože se to nedělá(třeba vodní pumpa).No a představ si,že plno lidem nezbývá,než jim věřit když to jsou jen obyčejní uživalelé.To bych vážně blil.To aby každej uměl a znal všechno.A nejhorší je,že tohle se netýká jen aut.To aby jsi byl každá profese a dělal si fakt všechno,pokavaď to chceš mít pořádně(((((
1.43, 28. 10. 2007, odpovědětTaky nevidím důvod proč měnit zrovna vodní pumu. Nevím jak je to na ostatních, ale hodnotím podle svého - mám 166 2.4 no a pumpa je tam HLADKÁ! taže nevidím důvod proč ji měnit. Když se vysere, tak to musí každej poznat - neřikejte, že se vám sekne prostě jen tak z ničeho nic a kdo nepozná příznaky, že mu začne žemen za studena pískat, tak potom OK - ať mění třeba celej motor.
10.30, 19. 11. 2007, odpovědětDěkuji za odpověď. Pokusím se to upřesnit. Motor běží na volnoběh a jde velice dobře. Zvyšuji otáčky a jde stále dobře a potichu, až v asi 2500 ot/min se náhle ozve hluk, který se při dalším zvyšování otáček zvětšuje. Jinak dík za vysvětlení ohledně natáčení vačky a přesazení rozvodového řemene. Zde chybu hledat nebudeme.
14.21, 11. 11. 2007, odpovědětMěl jsem po výměně podobný problém s tím rozdílem, že mi to klepalo i na volnoběh. Stejný kovový zvuk jako popisuješ, s frekvencí odpovídající otáčkám motoru. Příčinou byla prkotina - špatné nastavení napínací kladky. Tato kladka funguje tak, že má v sobě pružinu, která automaticky vystavuje kladku tak aby bylo zaručeno konstantní napnutí řemene. A tato kladka má samozřejmě určitý rozsah, ve kterém se pohybuje. Při instalaci řemene se tato kladka musí nastavit do cca poloviny napnutí. Při běhu motoru se kladka neustále lehce pohybuje. A pokud je nastavená na jeden ze svých dorazů nebo velimi blízko (prostě ne v polovině mezi dorazy), klepe o doraz a to vydává ten kovový zvuk. Jak toto indentifikovat? Sudnat kryt rozvodového řemene, nastartovat motor a sledovat pohyb kladky a zda se při tomoto pohybu nedostává na doraz své dráhy. Má zkušenost je z motoru 1.6TS, ale předpokládám že 2.0TS to má stejné. Hodně štestí a napiš čím to bylo.
10.36, 15. 11. 2007, odpovědětZdravim pánove jaky maji vliv ty opotrebovane hydraulicke zdvihatka na zivotnost nebo nejake uskodeni motora...Taky mi to obcas cvaka hlavne za studena nekdo rika ze variator a nekdo zase ty zdvihatka?vysvetli nekdo?:)
23.25, 15. 11. 2007, odpovědětco mě bylo řečeno tak mají funkci těsnící. U starších aut se vůle pravidelně vytěsňovala podložkama. Tady se ti sami vytěsní nějako tlakem oleje. Pokud je vůle až moc velká tak olej protíká a zašne se ozývat to cvakání jak to klepe natvrdo kov na kov. Proto se dávají ty přísady do oleje aby vytěsnili ty netěsnosti, ale u TS nevím co by to udělalo s motorem ten nějaké vůle potřebuje a aby si takhle člověk neodvařil motor kvůli hydrošteftům.
14.21, 19. 11. 2007, odpovědětMyslim si podle toho jak to popisujes ze je chycena ojnice.Ale nevim neslysel sem to.
18.21, 19. 11. 2007, odpovědětdal som do servisu vimenit rozvodovi remen a ked som isol pre auto tak ho nevedeli nastertovat tak mi povedali ze mam prit zajtra a ked som isol na druhi den tak moto klepal a povedali mi ze to robi jeden vetil co teras ako mam postupovat poradte prosim,,pretim auto slapalo ako hodinki omega,,
22.47, 8. 7. 2011, odpovědětTo samé jsem měl já, najel jsem pouze 36 tis. a jak bylo jž zmíněno, vodní pumpa neměněna a je ppháněná přes rozvody a v ní je plastová vrtulka, která nevydrží. Záruku sice máš, ale oni ti najdou něco, co ti to zase vyvrátí, takže se můžeš soudit, oni se budou odvolávata takhle to půjde do nekonečna a auto ti bude stát a ve finále ho smeteš lopatkou a nebudeš mít nic, jen vzpomínky. Mě přebrousili klikovku 2500 kč, ohnutá ojnice a pár ventilů v prdeli, nový rozvody pak i s pumpou, nějaký těsnění k tomu, přebroušení hlavy, pak problém s nastavením vačky hřídele, protože mám 2,5 v6 a nikde blky k nastavení nebyli, ale zvlůádlo se to a pohoda. Stálo mě to se vším všudy 30 tis. práce a všechno okolo. Krom toho pak by si měl najet tak 1000 km a měnit olej, protože se budou zajíždět nové součástky, který ti dělaj bordel v oleji. Nech si to udělat u nějakýho Franty, co dělá Alfy, na autorizovanej se vyser. Držím pěsti, ať zase jezdíš.
8.11, 9. 7. 2011, odpovědětZdravim muzem mi nekdo poradit jak presne nastavit rozvod motoru na 156 1.8 TS menim si to sam ale omylem sem zavadil o klikovku a pohnula se mi .Vim ze ma byt 1pist v hoirni uvrati a mela by klikovka byt na znacce.Ale jaksi znacku nemuzu na bloku najit potreboval bych od nekoho poradit pokud je to mozne dik predem
10.29, 26. 7. 2011, odpovědětkurkyn.cz/index.php?gallery=variator&image=p1010042.jpg tu to mas presne zobrazene aj nastavenie vaciek, ako maju byt natocene +1piest v HU(prvy je ten od rozvodov)Ak nemas aretacne pripravky,tak vacky natoc co najpresnejsie podla obrazku:)
11.12, 26. 7. 2011, odpovědětAhoj mam Alfu 156 2.0 ts chci ze zeptat kdyz praskne pri jizde rozvodovy remen potkaj se pisty z ventilama dekuji
21.54, 6. 4. 2012, odpovědětáno potkají se
13.18, 7. 4. 2012, odpovědětčau chlapy porat te jak opravit klykovku kdysz mi zacala klepat co je lepsi koupit novi motor a nebo investovat do opravy diky za radu zatim caute
19.02, 30. 11. 2013, odpovědětinvestuj do slabikáře
20.49, 30. 11. 2013, odpovědět