olej do alfy sa tu uz riesil velakrat, ale ja sa chcem spytat, ze ked do teraz bol v mojej alfe olej 10W-40 -polosynteticky, ci tam len tak mozem dat olej 10W 60, ktory je ale synteticky- napr,SELENIA RACING. nebude to mat negativny dopad na motor?
13.06, 29. 10. 2007, odpovědětNo, pokud tam po oleji naliješ olej......tak to může vybuchnout.
18.54, 29. 10. 2007, odpovědětk prvej reakcii no coment- odbornik sa pozna na prvy pohlad. k druhej- verim tomu ze valvoline10w60 je dobry olej, len ja som sa chcel spytat ine: 10w40 je polosynteticky olej a 10w60 je synteticky- to znamena ze ak do alfy bol davany vzdy polosynteticky a teraz tam nalejem syntu, tak ta zacne rozpustat vzniknute usadeniny, ktore mozu zapchat mazacie kanaliky a mazanie prestane fungovat a motor je v... . Ma niekto skusenosti so zmenou 10w40 na 10w60 /a nevybuchol mu motor? :-))/
9.43, 30. 10. 2007, odpovědětdnes jsem měnil na 156 2,0 TS 2001 olej, a nalil jsem Valvoline 10W60 VR1 racing a dle zkušenosti dealera těchto olejů je právě tenhle do Alf většinou nalejván. Jinak oleje Valvoline prodávám a v servisu je měním při prohlídkách už 10 let, a naprostá spokojenost v jakémkoli autě i motocyklů.
22.33, 29. 10. 2007, odpovědětNa tom ci je olej synteticky alebo polosynteticky nezalezi ako bude rozpustat usadeniny, na to su aditiva v oleji ktore su specifikovane podla klasifikacie. Nevyhodou racing olejov je ich rychla degradacia antioxidacnych adititiv takze ich treba castejsie menit.
11.21, 30. 10. 2007, odpovědětDoporučený motorový olej Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci). Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy. Jediný předepsaný parametr motorového oleje je jeho výkonová specifikace. Součástí každé výkonové specifikace je i požadavek na minimální vysokoteplotní viskozitu (HTHS - High Temperature High Shear). To je jediný viskozitní parametr, který výrobce motoru doporučuje a který by vždy měl být dodržen. U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.
11.33, 30. 10. 2007, odpovědětVýrobce automobilu volí motorový olej pro první náplň nového vozu na základě výběrového řízení. Rozhodující je výkonová úroveň oleje (ACEA či např. VW specifikace) a cena oleje. V žádném případě nelze říci, že značka a typ oleje první náplně je ten nejvhodnější olej pro daný automobil. Většinou je z předložených nabídek vybrána ta nejlevnější nabídka. Nízká cena nabízených olejů ovšem nesouvisí s kvalitou oleje, ale s obchodní strategií olejářské distribuční firmy. Výběrová řízení se konají periodicky, určitá značka a typ oleje nejsou nutně svázány s určitým typem automobilu. Uživatel automobilu si pak zvolí svoji značku a typ oleje sám nebo tento výběr přenechá autoservisu. Pro první výměnu lze pak použít jakýkoliv motorový olej s doporučenou výkonovou specifikací.
11.33, 30. 10. 2007, odpovědětDoporučený interval výměny motorového oleje udává výrobce motoru jako maximální. U dnešního vozového parku převažuje interval 15 tis. km, u nových automobilů je vidět snaha o prodloužení výměnného intervalu na 20 tis. km až 50 tis. km. Tradiční 15ti tis. km interval je třeba ovšem také považovat opravdu za maximální. U automobilů provozovaných v městském provozu či na krátké trati s častým studeným startem je nutnost snížit výměnný interval na přibližně 10-12 tis. km a nepovažovat 15ti tis. interval za nějaké dogma. "Kvalitnější" olej nevydrží déle než "méně kvalitní", protože výměnný interval je dán kromě jiného i konstrukcí motoru, typem spalováním paliva, konstrukcí palivového a vzduchového filtru atd. Nečistoty v motorovém oleji (saze, prach) jsou mnohdy hlavním důvodem výměny oleje, ne chemická degradace samotného oleje.
11.35, 30. 10. 2007, odpovědětVětšinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
11.38, 30. 10. 2007, odpovědětUrobil som chybu ak som nalial do alfi 1,8 motorovi olej 5w-40 sae .Je to plnosyntetika.Pred tym som motor preplachol.
18.03, 25. 2. 2009, odpovědětAk mas novy typ Unijet alebo Multijet ,tak nie lebo to vyrobca doporucuje!
18.46, 25. 2. 2009, odpovědětRichard to napsal v celku dobře,ale stejně není olej jako olej.Valvoline VR1 10W-60 není syntetika,ale polo.A o kvalitě pochybuju.Co jsem měl v rukách motory ježděný na tento olej,tak byli ve vnitř černý jak bota.Olej který dělá bordel v motoru není kvalitní a do Alfy,Lancie bych je já nanalil.
19.58, 25. 2. 2009, odpovědětNo sevenofnine to napsal dobře, to jsem udělal já a ende! všechno ven, takže už opatrnost, ale nevím, proč tady haníte MOGUL. Já leju mogul 10W40 a za 4 roky žádný problém, jak fakt, viskozita je stejná jako u selenia, ale nechci dávat rozumy. Rozhodně bych ale mogul nechal mogulem, ale začínal na něm mercedes, není to zase tak blbá značka. Ale předepisuje se Seleni a asi by tam měla být, ale jak jsem psal, za 4 roky s mogulem 10W40 žádý problém
22.43, 15. 4. 2012, odpovědětAhoj musím se připojit. Leju do své Alfi 1.9JTD 81kw také Mogul už 3 rokem. Nalítáno 245tis z toho na mogol 75tis a bez problému.
18.01, 7. 8. 2012, odpovědětpan Richard je zase chytrej, jak nedoporučuje 10W40, já mám 2,5 V6 a na červeným štítku od výrobce je 10W40 a stejně jako Ondra leju Mogul a lítám bezproblémů furt. Specifikace Selenia a Mogul a ostatní sjou stejný, platíte za značku, rafinerie je stejná!
21.25, 7. 8. 2012, odpovědět