Ahoj,je to sice diskuze pro 156 Alfy, ale mám v podstatě podobný motor na 146-ce Alfě r.v. 2000.Koupil jsem jí s 38tisici najetými kilometry, je to dovoz s bouraným předkem.Motor šlape jako hodinky,dnes má najeto 106tisíc..nicméně je znát,že již tolik netáhne v celém rozsahu otáček, jako před tím.A navíc má malinkou propast nekde okolo 2800-2900 ot/min.Je ale také pravda,že má opravovaný intercooler,který možná netěsní jako nový.Tudíž nemá úplně správný tlak do turba.Jinak nekouří a spotřeba kombinovaná se pohybuje okolo 6 litrů.Nevíte někdo, co časem u JTD-čka nejčastěji způsobuje "ochabnutí" jeho dynamiky? Může to být váha vzduchu(vzduchový filtr je nový) nebo již zmíněný intercooler..či mám hledat problém někde jinde..?Kam jezdíte na diagnostiku?Díky za reakce.
15.09, 22. 9. 2006, odpovědětNo ten inter. musí těsnit stačí malimká dírka a už strácí tlak zkus ho vyndat a zkusit natlakovat(ale nepřezen to) ve vodě nebo ho nastříkej mýdlovou vodou mělo by to bejt vidět. JInak jestli je váha původní tak už má právo na důchod:-)
18.47, 22. 9. 2006, odpovědětDíky za reakci.Aha tak to bude ten problém :),intercooler opravdu asi moc netěsní je obalený vrstvou mastnoty,asi zbytkové množství po spálení nafty..Myslím že ho budu muset koupit nový,nemáš přehled kolik stojí asi intercooler..?Nebo mám shánět někde na vrakovišti ?Ta váha vzduchu je opravdu původní,ale největší problém stejně asi bude ohledně toho intercooleru.Kde je vůbec tak shánět náhradní díly a výhodně klidně repliky ?Já jsem z Liberce, ale do Prahy pro mne není problém dojed.
17.30, 24. 9. 2006, odpovědětAhoj,nehledej žádný velký vady,dírka v intclr.by spíš znamenala ztrátu v úplně nízkých a kouř,tohle co píšeš je takový dost typický u váhy,někdy stačí ji vyprat v lihu(nesahat na snímač).Může taky zlobit EGR ventil,resp.jeho ovládací pneuventil(to dělalo mě,byly díry ve výkonu v celým rozsahu otáček).Já osobně radši rozebírám co nejmíň.Ten pneuventil jsem zjistil amatérsky tak že jsem odpojil hadičku podtlaku od Egru,zazátkoval ji šroubkem a zkusil to projet.Byklo to dobrý,ale tu hadičku je třeba dát zpět,abys nepropálil píst nebo lopatky turba.Jinak mám supr mechanika přes tohle v Ústí nad Orlicí,tel.604920593
21.29, 24. 9. 2006, odpovědětDíky za rady,ta moje Alfa to je taky historie.Jak byl docela zrušenej předek od Holanďana(první majitel) inetcooler byl vcudu a spousta rozvodu..Sehnal jsem nejdrive opravovanej a s tim auto hodne kourilo a moc nejelo,potom jsem sehnal jinej,kterej je tam do ted a sviznost je lepsi.Nicmene je taky videt ze je opravovanej.On je to v podstate jen kus plastu s plechem a stoji to okolo 6 tisic je hruza...!O replikach intercooleru zatim nevim.Toho mechanika se zeptam bylo by opravdu dobry konecne zjistit priciny povadle dynamiky a jezdit s Alfou svizneji,potom ji to potom slusi daleko lepe..Je to Alfa 146 v cerne leskle pastelove barve s kridlem a elektrony 15"" a mlhovky, takove ty kulate co se delaly od r.v. 2000 v plne vybave.Proste nadhera.. :).
14.43, 25. 9. 2006, odpovědětI malá dírka ti zapříčiní ztrátu tlaku a jestli je od oleje tak je jasnej ale spíš bych si vsadil na tu váhu . nebo jestli míváš cestu přez novou paku tak tady jednu váhu mam mohli bysme to zkusit( ale prodat ji nechci) a je tu jeden chlápek má úplně novou diag. ten by ti ten tlak změřil ale musel bys dát vědět předem
18.19, 25. 9. 2006, odpovědětAhoj,no to by bylo uplne super...ja bych do Nove Paky klidne zajel,mam od ctvrtka dovolenou,intercooler bude asi jasnej.Dal by se opravit nekde ?S tou vahou bych to urcite zkusil i tu diagnostiku .Kontakt na mne je jeldar@seznam.cz jsem na nem porad nebo ICQ: 349100991 .Telefon sem nechci psat jestli je na Tebe nejakej kontakt urcite zavolam.Diky zatim. Jarda.
10.06, 26. 9. 2006, odpovědět