Porovnanie olejov pre benznove potory podla zakladnych charakteristik: Bod vzplanutia by v motore nemal byt nikkdy dosiahnuty, no vypoveda to o odolnosti oleja voci vyparovaniu. Bod tekutosti - nieje co dodat. Viskozita - u vsetkych normalne hodnoty (niesu to lahkobezne oleje). Vsetky oleje su : ACEA A3/B3 API SL/CF MOGUL GX-FE PRO 10W/40: Bod Vzplanutia : 215C Bod tekutosti: -33C Viskozita pri 100C: 14.5 mm2/s Selenia 20k Alfa Romeo 10W40: Bod Vzplanutia : 220C Bod tekutosti: -30C Viskozita pri 100C: 14.9 mm2/s Valvoline Maxlife 5W40(10W40 som bohuzial nenasiel specifikaciu): Bod Vzplanutia : 226C Bod tekutosti: -39C Viskozita pri 100C: 14.2mm2/s Castrol GTX Magnatec 10W40: Bod Vzplanutia : 196C - Za toto sa moze castrol hambit ! Bod tekutosti: -39C Viskozita pri 100C: 15 cSt (ine jednotky - kto chce, lahko najde prepocet) Total Quartz 7000, 10W-40: Bod Vzplanutia : 226C Bod tekutosti: -36C Viskozita pri 100C: 13.8 mm2/s ********************************************************************** ********************************************************************** ********************************************************************** Mal som naplanovane ze tu doplnim este viacej olejov, no nasiel som jednu genialnu tabulku na tejto adrese: ftp://www.4x4.org.pl/4x4/oleje.xls je tam strasne velke mnozstvo olejov porovnanych podla ich vlastnosti, myslim ze tato tabulka by mala byt aj niekde samostatne na tomto webe mimo diskusie aby sa zabranilo dalsim zbytocnym diskusiam o tom ktory olej je lepsi alebo horsi ...
18.50, 31. 10. 2007, odpovědětA škoda, že si tam nedal Starline diesel max, má API CH, čím deklasuje všetky spomínané oleje a cenu, za ktorú nekúpiš žiadny z nich.
20.30, 31. 10. 2007, odpovědětJa nevim proc se tady porad resej ty oleje. Kdyz AR doporucuje Selenii tak tam budu lit selenii. A je mi uplne jedno jestli je o par stovek drazzsi. Dost
3.06, 1. 11. 2007, odpovědětTak tak, do moji taky leju jenom Selenii a na cenu se opravdu stezovat nemuzu :-) To to menim kazdych 10.000 KM Muj "zubar" me pro muj motor JTD doporucil Selenii WR 5w40 ze je to pro moje "zuby" to nejlepsi a proto ji tam budu lit!!! A konec :-)
7.26, 1. 11. 2007, odpovědětSarkan: <p>API CH-4 znamena: </p> <p> Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů.</p> <p>Takze chces byt ekologicky alebo chranit motor ?</p> <p>kludne tam mozes pouzit aj API CF je to norma pre motory s nepriamym vstrekom a obsahom siry nad 0.5 % - urcite sam velmi dobre vies ze preplnovany alebo aj atmo motor s nepriamym vstrekom ma vyssie tepelne namahanie hlavy (preto stare diesle mali tie problemy s hlavami) a obsah siry to hovori samo za seba</p>
9.21, 1. 11. 2007, odpovědětĎakujem za poučenie. Ja som bol v tom, že americký petrolejársky inštitút označuje písmenom výkonnsotnú triedu, Cx pre diesel a Sx pre benzín. Takže, keď nechcem hľadieť na značku, podľa čoho určím kvalitu oleja? Viskozita mi je jasná, ale bod vzplanutia, ani tuhnutia sa štandartne neuvádza. A olej plní aj neutralizačnú a antokoróznu funkciu, ako teda zistím, v čom je ktorý lepší?
17.36, 1. 11. 2007, odpovědětŽádný z běžných značkových olejů není "lepší", všechny se vyrábí z ropy, i "syntetické". Rozdíly budou pouze v aditivech, ale všechny ve výsledku plní stejnou funkci. To znamená, že při správném použití, tj. skladování, používání k určenému účelu a doporučené době výměny budou plnit naprosto stejnou funkci. A je celkem jedno jakou nálepku na balení bude mít. Většina konzumentů ovšem podléhá reklamě a proto preferuje určité značky podle vlastních sympatií. Je to v podstatě jedno, ceny jednotlivých tříd olejů se liší jen málo. Tedy, ať tam naliješ cokoli a po 10000km nebo po 12-18 měsících to vyměníš bude to v pořádku. A pokud dojde k jakékoliv závadě na motoru, rozhodně to nebude vinou "oleje".
18.18, 1. 11. 2007, odpovědětV podstate ti to moze byt uplne jedno. Vacsinou aj tak kazdy vybera podla toho ci sa mu paci obal, nazov, marketingove zvasty alebo aku plnu penazenku ma. A pri pravidelnom meneni ti ziadny neublizi. Pri mestkej prevadzke je 15tis.km krajna hodnota na vymenu oleja, pretoze okolo 12tis.km su antioxidacne aditiva skoro vycerpane(<5%). Pri jazde na ozaj kratke vzdialenosti (<5km) sa vymenny interval sa skracuje skoro o polovicu ... (8tkm) Vsetky parametre sa daju nast v datasheetoch k danym olejom ktore su but volne dostupne alebo mozes o ne poziadat u vyrobcu . Ked som si tie vlastnosti olejov porovnaval tak rovnako ako sa nedaju urobit dokonale pneumatiky tak rovnako je to aj s olejmi, mozes mat velky teplotny rozsah xW-y a velku strihovu nestabilitu alebo opacne. To iste je aj s viskozitou pri 40 a 100 C. Rovnako aj bod vzplanutia - zimne oleje ho maju relativne nizky. Castrol oleje maju jedny z najnizsich hodnot a aj tak to nijak neuskodi.
18.26, 1. 11. 2007, odpovědětRicharde perfektní. Takhle to bylo potřeba vysvětlit už dávno. Díky
21.18, 1. 11. 2007, odpovědět