Tak jsem se konečně propracoval k přesné diagnóze proč a co se děje. Jde o rušení signálu lambdy pulsujícím signálem ohřívače lambdy. Řídící jednotka si pak rušený signál převede jako signál lambdy bohatá směs a upraví dodávku paliva. Tím vznikne chudá směs a následkem toho pak má studený motor špatný chod. V novější verzi firmwaru je pak eliminováno tohle rušení ignorováním signálu lambdy do určité teploty lambda sondy (tzn. po ukončení nahřívání lambdy).
15.55, 29. 9. 2006, odpovědětfajn, odkud jsi a umis to nahrat na 1.6TS (M2.10.4) ? :)
17.52, 29. 9. 2006, odpovědětTenhle poznatek se týká AR156 Euro II s řídící jednotkou M1.5.5
20.57, 29. 9. 2006, odpovědětA dělalá ti to, že po startu to jde jakoby na tři ? A po chvíli, až se to trochu ohře je to OK? Mám podobný problém 2,0 TS 2000.
12.37, 30. 9. 2006, odpovědětNe já to mám trušičku jiný a tenhle problém měl být vyřešen při výměně firmwaru v ŘJ na sklonu 99 a 2000. Po nastartování to jede na volnoběh bez problémů. Ale když chci přidat plyn tak se to začne dusit (chová se to stejně jako při úniku vákua) a střílet do sání. To tvoje vypadá na jinej problém. Máš asi vodu kolem svíčky na jednom válci. Překontroluj si svíčky.
14.11, 30. 9. 2006, odpovědětAha... podívám se na to a dám vědět. Dneska jsem dával do pucu zimáky na el. kolech. Po minulej zimě vypadali hrůzostrašně :-)) Díky P.
19.48, 1. 10. 2006, odpovědětAhoj asi mám stejný problém. Mám alfu 147 1,6 ts. Ráno kdyš ji nastartuji tak než se trošku ohřeje tak se jako by hádá a když jí sešlápneš tak vystřelí spátky do sání. Ale kromě tohodle mi ještě zlobí než ujedu cca 20 km tak mezi 2000-3500ot/min poškubává a má jako by výpadek ve výkonu. Nevíte co stím??? Kdo se mi ozve sms na 732278207 tak mu brnknu zpátky a pozeptám se. Nic nechci za darmo. Určitě se něják revančuji. Předem díky.
23.51, 1. 10. 2006, odpovědětCo tam máš za řídící jednotku? Tenhle poznatek je opravdu jen z prvních dvou let výroby 156tky s řídící jednotkou M1.5.5 Jsou to 156tky s EuroII emisními limity. Zkoušel jsi diagnostiku? Může ti odcházet lambda
2.06, 2. 10. 2006, odpovědětNo ja jsem ted v práci tak že přesně nevím ale myslim když jsme to napíchávali na diagnostiku bylo tam M1.7 mebo tak něco doma se mrknu. Ale lemdy mam obě nové ale.......ve dvou servizech si s tim nevěděli rady. Svítí závada motoru diagnostika ríka- špatná odezva od lamdy č1 ta je nová kabel prověřenej. Svíčky nový variátor novej a stejnak to zlobý. Tak jsem šel i po katu na svodech jeden byl špatnej tak jsem je oba vykop (rada z Alfa romeo servisu)-pořát stejný. Ještě přemyšlim o teplotním čidle..... pač když je dostatečně ohřátá tak moc nezlobí. Motor má najeto 155000Km
18.27, 3. 10. 2006, odpovědětJe to ME7.3 a když máš víc jak jednu lambdu tak tohle se tě netýká. Bude to v něčem jiným. Tohle je opravdu problém jen u M1.5.5. Můžeš mít stejný příznaky ale jinou příčinu. Pokud ti to střílí do sání tak to je chudou směsí. Měřili ti v servisu vacuum? Já měl před 17ti lety Civika a zničeho nic mě to začlo takhle blbnout. Nevěděl jsem co a jak a už jsem ho chtěl dát pryč když jsem našel spadenou hadičku vacua. Taková blbost a dělalo to takovou paseku
19.00, 3. 10. 2006, odpovědětP.S. Jak jsem zjistil tak máš válce plný oleje. Proto máš ty problémy se startem.
20.16, 3. 10. 2006, odpovědětTak že myslíš že když udělam tu hlavu tak to bude v poho. Ale mě spíš trápí to škubání od 2500-4000 ot při né uplně ohřátem motoru. Myslíš že by mohlo pomoct nový teplotní čidlo?
20.37, 4. 10. 2006, odpovědětNevyhodila by ti diagnostika chybu pokud by byl špatný? Jo i nová lambda může být špatná. Udělali ti po výměně reset řídící jednotky?
21.43, 4. 10. 2006, odpovědětAle né dvě nové lamdy nezávisle na sobě. A žádnej raset řídící jednotky ně medělali, nebo o tom aspon nevim.
20.30, 5. 10. 2006, odpovědětAlfa má řídící jednotku kde některé parametry jsou výsledkem stylu jízdy atd. Ten se ukládá do paměti a ona pak vyhodnotí parametry (nastavení škrtící klapky atd) aby vyhovovali co nejvíc tvému stylu jízdy. Pokud vyměníš nejakej sensor (váhu vzduchu pro příklad) měl by jsi vymazat tohle nastavení aby si řídící jednotka nastavila vše odzačátku. Po výmazu to trvá jen asi 10 minut. Já to vymazal když jsem dostal poprvé diagnostiku do ruky (to víš hračička) a zaboha mě to nechtělo držet volnoběh. Bylo večer a já měl jet pro bráchu. Kdykoliv jsem pustil nohu z plynu, auto mě chcíplo. To trvalo asi 10 minut a pak se mě to ustálilo a hlavně to jelo daleko líp než předtím.
22.39, 5. 10. 2006, odpovědětTohle chce osciloskop a měřit, diagnostika odhali poze zasadni problemy. Vetsinou se uvadi 30% zavad, ale veskutečnosti to bude tak 10%. Muze to bejt naopak i bohatou směsí, pricpanej vstrik atd.. Osciloskopen na to odbornik pride za hodinu, bádáním a měněním to muzes opravovat rok a jeste za velky penize.
8.17, 17. 10. 2006, odpovědětViete my niekt poradit? Rano naštartujem auto a ide na vooľno beh normalne ale ked chcem pridat začne dusit motor, otačky idu strašne pomaly hore a s vyfuku ide biely dym. Potom zrazu vybehnu otačky a auto ide normalne!vymenil som tam aj tesnenie pod hlavu lebo s servise povedali ze to je v tom! a diagnostika neukazala žiadnu chybu v palivovom systeme! viete niekto poradit? dakujem
13.40, 25. 10. 2012, odpovědět