čím ďalej, tým viac mi vadí to strašne neúčinné kúrenie v interiéri - ráno bolo -7°C a po cca 8km stále zima, fúka iba vlažný vzduch. Mám 156 1.9JTD r.2000 a menený termostat-v tom to nebude. Asi poviete, že u JTD je to normálne, ale známa má 146 1.9JTD a tvrdí, že to kúri super aj po 2km jazdy a nemá prídavné kúrenie. Vysvetlí niekto ??? dík
12.39, 29. 11. 2007, odpovědětZkus po těch 8 km, kdy je auto stále studené, zjistit zda se Ti nezahřívá hadice vedoucí k chladiči. Nový termostat nemusí znamenat dobrý termostat.
13.20, 29. 11. 2007, odpovědětNovější motory JTD jsou účinnější, tzn.méně tepla jde do vody.
13.23, 29. 11. 2007, odpověděthadicu som skúšal - ten new termostat šlape dobre, otvára približne tak po 20 km. Viem aj o účinnosti JTD, len tu mi nejde do hlavy že aj tá 146-tka má presne rovnaký motor tak ako je možné, že kúri už po 2 km? a vraj dooosť dobre...
13.33, 29. 11. 2007, odpovědětproto maji pomocnou spiralu v topeni
14.07, 29. 11. 2007, odpovědětAHA ! konečne niečo nové...takže mám tú pomocnú špirálu vo večných lovištiach ??? dá sa nejako polopate vysvetliť kde ju mám pohladať ???
14.24, 29. 11. 2007, odpovědětNo mě pořádně netopí ani 2.0 T.S. Fakt bych rád věděl čím to může být...
20.37, 29. 11. 2007, odpovědětPráve pozerám celý systém kúrenia v EPER-i no zatial som tam žiadnu pomocnú špirálu nenašiel....keby tam bola musela by sa dať objednať ako náhradný diel. Vychádza mi z toho len, že tá 146 to má asi nejako lepšie vyriešené....
7.28, 30. 11. 2007, odpovědětmam tiez 1,9JTD a vlazny vzduch zacne fukat cca po 4km a teplota sa pomaly splha na 50 (na budiku), tiez tam je novy termostat, myslim si, ze je to udel tychto motorov, a treba sa s tym zmierit, hold je to auto pre teple taliansko ;-)
7.35, 30. 11. 2007, odpovědětpomocnou spiralu v topeni- to určite nemá
8.17, 30. 11. 2007, odpovědětpodla vloženého VIN mojho auta mi Eper ukazuje tiež, že by tam malo byť to prídavné kúrenie....možno ho majú všetky 156 a možno je na drvivej väčšine z nich pokazené odhadujem
9.07, 30. 11. 2007, odpovědětHmmm, tak toto pocujem prvykrat... tusim by sme sa mali o tom viac dozvediet, vie o tom niekto nieco??? dik...
9.14, 30. 11. 2007, odpovědětVyzerá to, že by to malo byť umiestnené niekde snad zospodu auta v miestach zhruba pod sedadlom vodiča a vodu tam nejako ohrievajú 3 ks niečoho čo vyzerá úplne ako žhavič...viac o tom neviem zatial
10.11, 30. 11. 2007, odpovědětSpíš bych to viděl že máš zanesenej výměník tepla kamenem,nebo máš nefunkční ventil co topení otevírá.Když máš teplotu motoru 50stupňů,už to musí topit jako blázen a žádnou přídavnou spirálu nepotřebuješ.Pokud ti to netopí při ohřátym motoru,hledej příčinu jinde-nejspíš do topení nejde voda - necirkuluje-což múže bejt zanesenej výmeník,zacpaná/zlomená některá hadice k topení,neotevírající uzavírací ventil topení,špatně fungující nebo vůbec nefungující vodní pumpa.To je asi tak všechno co by to mohlo způsobovat.Mě 2,0Ts topí fakt hodně.I při mrazech to nemůžu mít na max,protože bych se tam uvařil.No a začne to cca po 2 kilometrech a to mám ještě puštěnej vzduch z venku,jinak by se to tam zamlžovalo.Po 10km mám už v autě vedro jako v sauně:)))))
18.14, 30. 11. 2007, odpovědětAR156 nemá ventil topení, teplá voda tam jde nonstop na 100%. Ovládáš klapku směřování vzduchu přes radiátor, nebo mimo radiátor.
19.38, 30. 11. 2007, odpovědětOK,máš asi pravdu,já to nikdy nerozebíral,tak to sorry za mírnou dezinformaci.Já vycházel z aut co jsem měl rozebraný a ty všechny ventil topení měly.Každopádně to ostatní určitě platí.Naši maj oktávku a tam se utrhla ta plastová vrtulka z vodní pumpy.Výsledek byl ten,že to netopilo a taky špatně chladilo,ale jen v létě a projevilo se to jen při zátěži,při krátkejch jízdách a nebo dálnici kde se to moc netočilo se to neprojevovalo.V servisu říkali,že u oktávek běžná věc.Je možný,že máš ten samej problém.Alfa má vrtulku taky z plastu.
20.38, 30. 11. 2007, odpovědětz uvedených možností sa mi ani jedna nejaví ako pravdepodobná nakoľko ked sa motor zahreje aspon na tých 50°C tak už kúri a ked má motor nejakých 70°C už je naozaj pekne teplo, problém je v tom, že cesta ráno do práce má cca 8km a práve po ich absolvovaní to už pomaly začína byť teplé.Mňa len zarazilo, že iná Alfa s tým istým motorom je vyhriata už po 2km, lenže to ja mám ešte motor studený ako ratlík - preto som tipoval to nefunkčné prídavné kúrenie, ktoré som tam len tak mimochodom doteraz nenašiel :-(((
16.27, 1. 12. 2007, odpovědětPotrebujem surne poradit.V mojej alfe som dnes zistil,ze mi nefuka teply vzduch,iba studeny.motor je horuci,voda do motora je rozmrznuta´,respektiva nezamrznuta a teplomer teploty vody ukazuje 90stupnov a ked je nad 90,tak mi zapina aj chladic.Nikdy pretym sa mi to nerobilo.Kurila uplne super.Potrebujem surne poradit.
20.28, 31. 1. 2012, odpovědětahoj, podla všetkého ty odišiela tá elektricky ovládaná klapka, ktorá riadi teplý a studený vzduch do kabíny, nájdeš ju pred spolujazdcom, musíš demontovať odkladaciu skrinku a nájdeš ju na ľavej strane, je to tá spodná el. klapka, vrchná mení smer, ale najskôr vyskúšaj či sa hýbe ked ovládaš kúrenie /mala by otvárať, zatvárať/ ked nie tak je k.o. Je tam dosť zlý prístup, ale dá sa /myslím, že asi 2,3 šroby a svorkovnica /je to len nasunuté na oske klapky.
10.37, 1. 2. 2012, odpovědětTou 146 bych se rad svezl, v -7 není teplo po 2 km ani v hlinikovým benzinaku natož v JTD. Ten kámoš pěkne kecá. A stovku mu to děla za 3sec. a max 350km/h :_-))) JEDNO Z MÍCH dalších aut je i 156 R.V.2005 85Kw JTD a v těhle mrazech na to potřebuje cca15km. Proto v zime jezdim benzinem a stejně na to potřebuju cca 8km
10.57, 1. 2. 2012, odpovědětnazdarek ja mam 156 1.9 JTD 110kw/150kps a minuli rok som vymenil termostat asi pol roka sa držal!!! ale pak len po 70 stupnov!!!! teraz ked mame mrazi -18 sa nezohreje ani za 10km ale hriat hreje už asi po 4km!!!!! ale s tym že to mam prepnuti fukar priamo!!! ak je to na sklo alebo na nohy tak to nekuri!!!!!!!! ale kamoš mi poradil dat do hadice termostat z renolta5 funguje mu to na 100% tak hladam ludi čo s tym maju skusenosti a dam to aj ja!!! http://www.fiatbravo-bravaklub.sk/readarticle.php?article_id=36
20.03, 1. 2. 2012, odpovědětAhoj, asi trochu poždě, ale kdyby to někdo četl a pomohlo... 156 1,9JTD pochopitelně elektrické přídavné topení MÁ. Jedná se o blok tří topných spirál zasunutý v tělese ventilace ze strany nohou spolujezdce (kousek vedle šachty kabinových filtrů). Spínání topných spirál ovládá ŘJ klimatizace pomocí relé a to dvoustupňově (jedno relé jedna topná spirála-jištěno 30A, druhé relé dvě topné spirály paralelně-jištěno 50A). Relé jsou asi 10 cm od konektorů topných spirál. Hlavní pojistka je na pojistkovém modulu na baterce 70A HEAT.
8.41, 26. 3. 2017, odpovědětPridavne odpory ma z vyroby par vozov, v tuzemsku je to velmi raritna vybava.
21.47, 26. 3. 2017, odpovědět