V apríli som si doviezol môjho miláčika 2,0JTS SW.2003,40t km.Preventívne som si urobil radosť a dal som vymeniť rozvody.Bohužiaľ,JTS má inú aretačnú sadu ako 2,0TS,"nevyhnutnú"na výmenu.Podľa viacerých pseudomechanikov som ja-vtedy ešte neznalý mal ísť do značkového servisu.Som z BB,takže som išiel najbližšie,do nejSlovenskejšieho Alfa servisu.Páni,NIKDY VIAC!!Výmena rozvodov stála 20500sk.To by som ešte zvládol.Ale bez výmeny variátora,remeňa príslušenstva,bez výmeny všetkých napínacích kladiek(vymenili len vodiace-v sade s remeňom)a hlavne bez výmeny vodnej pumpy.Mám na tom odvtedy 10t km.Včera večer som si všimol nejaký divný zvuk-niečo v rozvode začalo hučať,a remene nejak hlasno šuštia.Až potom som sa pozrel do faktúry a zistil čo vlastne nemenili.Pravdepodobne odišla dáka kladka?Prípadne už hučí pumpa?A teraz poradte.Som náchylný to dať spraviť znovu.Nakomplet.Obrátil som sa na môjho mechanika,ktorý mi robil kedysi Cromu.Povedal že vpohode,za pár hodín.A že keby na každé auto potreboval aretačnú sadu,tak už nemá kade po dielni chodiť. Reakcia autoriz.servisu je jasná.Nepožiadali ste až o takýto rozsah opravy.Teda neviem,výmena rozvodov sú len remene?A čo dáky chudák ktorý to nerieši?Mám sa báť že mi to dade ľahne?Nebudem to riskovať!Takže páni,dobre uvažujme,kým niečo urobíme.Lebo sa budeme učiť na vlastných chybách.A to nieje lacné.
9.43, 30. 11. 2007, odpovědětA ešte som zabudol dodať.V tom "autorizovanom"servise sa ma pri preberaní auta pýtali,čo PRESNE chcem robiť!!Ja som povedal:vymeniť rozvody.Na to tá reakcia že som nechcel až takýto rozsah opravy.Ako by mal dáky normálny človek presne vedieť z čoho sa skladá jeho auto a čo treba opraviť.Nikto mi neponúkol,čo všetko sa mení,čo by bolo treba,asií sa báli že ked to všetko narátajú,tak sa zvrtnem a odídem.Možno by som išiel po peniaze.Takto tam už nikdy neprídem.Nepotrebujem znova vidieť tie arogantné ksichty-aha,už zase má nejaký problém...
9.49, 30. 11. 2007, odpovědětMal si skratka smolu.. to sa stava.. tiez som nedavno menil rozvody, ale pripravil som sa na to, takze minimalne vymena kladiek je nutna, pretoze stare uz maju vacsiu volu a to nerobi dobre.. variator pocka, pokial nemas diesel zvuk a vodna pumpa sa na alfach vraj nemeni, kym nie je viditelne poskodena (ja viem, je to na dalsiu temu a hadku, ale tak mi bolo povedane)...
10.04, 30. 11. 2007, odpovědětAhoj,buduci tyzden idem menit rozvody na svojej "novej" AF156 SW 2.4JTD (110kw), r.v.2003...cena cca.8.000Sk vratane prace (vsetko okrem variatora). Ako si napisal,z uvedeneho dovodu ZASADNE nechodim do autorizovaneho servisu!!! Zdar a vela stastia. ;o)
12.39, 30. 11. 2007, odpovědětBylo by k zamyšlení, kdyby Ti chtěli prodat výměnu variátoru.
13.54, 30. 11. 2007, odpovědětAha,už som pochopil.Myslel si maoskov diesel.
14.06, 30. 11. 2007, odpovědětcau40000km a vymena rozvodov?to je nejak skoro nie?ja som menil pri 120000 uz sa mi aj ozvala kladka vymena komplet kladiek a remena cca. 5000.-sk material.
17.20, 30. 11. 2007, odpovědětdwe kladky ruville remen contitech 4000sk a robota w origo serwise 2000sk mam 1,9jtd
18.14, 30. 11. 2007, odpovědětProblém je v tom, co se r ozumí výměnou rozvodů! Dle "příručky pro majitele" se výměna rozvodového řemene(x) a plochého drážkového řemmene příslušenství.(x) je pozn. pod čarou"Nebo každé 3 roky při ztížených provoz. pomínek(cladno, město,prach).Takže dle výše citované příručky zákazník, pokud neuvede do zakázky v servisu výslovně co chce navíc udělat proti "Plánu údržby", tak je prohrávající!Mně se stát něco podobného, tak udělám kravál na FIATU, který zodpovídá za dovoz i servis AR, pokud jsem měl opravu v aut. servise!Mám zkušenosti s aut. servisy, že to chce vědět o co jde, být přiměřeně drzý a sebevědomý a pak se synci chovají, jak by to mělo být, ale jak se ukážeš jako "nýmand" a necháš je dělat co chtějí, tak Tě sedřou z kůže!
18.33, 30. 11. 2007, odpovědětPraktiky autorizovaných servisů jsou na pováženou!! asi každý máme něj,zkušenost? ale k těm rozvodům,, jestli je člověk uvědomělý tak vždy mění vše, já osobně si takové věci dělám sám, měním vše ,myslím kladky vodící,napínací, šrouby,pumpu gufero na klice i na vačce,i new těsnení pod víko ventilů,a mám jistotu že se v tom nebudu hrabat v mezidobí. Tady se vážně nedá nic ušetřit stojí to pak dvakrát tolik peněz a nervů.Co se týká ještě servisů,tak mám zato že jeli servis solidní a zákazník řekne že chce měnit rozvody,tak oni jsou tam od toho aby věděli co si pod tím představit,a řekli zákazníkovi od A do Z a pak je na zákazníkovi at si vybere,přece nemůže dát nikdoé záruku na takovou práci když výmění jen půlku dílů?? To.Kubobiker. tobě můžu jen říct že tě sprostě okradli.
7.44, 1. 12. 2007, odpovědětNo tak,rozvody som musel dať robiť.V DE som auto kúpil s "drobnou"vadou motora.Bolo prasknuté gufero na vyvažovacom hriadeli a celkom slusne tade kramoval olej.Takže museli dať dole úplne všetko aby to mohli vymeniť a pri tom som dal tie rozvody aj vymeniť.Ale je fakt,že do deja ma neuviedli a neponúkli čo a za čo.Defakto to bolo asi tak,že asi 20tis.a my vam to opravime.Teraz by som to riešil úplne inak.To že teraz na to nemám a nemôžem jazdiť lebo mám strach je len moja vina.Môj problém.Proste sa na mne odbavili.
10.37, 1. 12. 2007, odpovědětNo keby si sa opytal povedal by som ti .ze do BB Fiatu nikdy nechod.MAl som tiez s nimi skusenost a povedal som nikdy viac. Su tam zamestnany 18rocny ucni ktori nevedia ani kde maju hladat termostat v aute.Ked som videl ako hlada kde je termostat v aute a chcel 800sk na hodinu, zavrel som kapotu a radsej som odisiel....nehovorim o tom ,ze cenu termostatu mali trojnasobnu ako som ju potom zohnal cez net.Inak bral by som komplet obutie ale teraz som bral zimny komplet tak teraz nemam financ na letne.:-((
21.20, 2. 12. 2007, odpovědětTakže teraz som si bol dohodnúť opravui toho čo treba.Môj mechanik bol usmiaty len pokiaľ sa nedozvedel že ten 2liter nie je TS ale JTS.Odvtedy to nevie.Údajne to naozaj bez aretačnej sady nejde,vraj to nemá žiadne rysky ani na vačkách ani nikde.Takže som v háji.Beznádej je kurva vec,do znač.servisu ma to neťahá,a ani na to momentálne nemám tekže je zo mňa pešiak.Skúste poradiť,má niekto taký motor?A kde to robili?Vie to dakto spraviť?Každá rada drahá.A je zima,ani tie kolá nikto nechce...Kua práca:::
9.33, 3. 12. 2007, odpovědětdaj to u nich reklamovat ze ti nevykonali dobre opravu. ze ti to pred tym nehucalo alebo si pozri preberaci protokol co popisali ze v akom stave auto prijali do opravi. ty si chcel vymenu rozvodov a nie len rozvodoveho remena. rozvody su vsetko co je sucast rozvodu! nie len remen....
10.01, 3. 12. 2007, odpovědětTo je síc všetko ok,ale záruky v autor.servisoch sú nasledovné:na prácu 3!mesiace,na použité diely 6!mesiacov.A to je už dávno fuč!A na moju reakciu-že to ide horšie ako ked to tam prišlo bola odpoved že je to stare auto a že môže kedykoľvek dačo odísť.Najhoršie je,že JTS nechce robiť žiadny servis ani mechanik.Okrem.....autorizovaných.A to je napi..
11.05, 3. 12. 2007, odpovědětTakže páni,je to lepšie ako som si myslel.Odborníci v značkovom servise my zabudli navrhnúť pri výmene rozvodov vymeniť aj remeň príslušenstva(klinový).Nevydržal som,dnes som bol na dielni a hele:vysypaná napínacia kladka + preklzujúci vyschnutý remeň.Za 2500sk jazdím,a potichúúú!
17.34, 3. 12. 2007, odpovědětCaute, mam ties 2.0 JTS r. 2004, naj. 83tis. a rozvody som daval menit v autorizovanom servise v DS, s ich pristupom so bol velmi spokojny, je to asi jediny autorizovany servis ktoremu by som doveroval
7.59, 4. 12. 2007, odpovědětZdravím fanúsikov alfi.Ja som zo servisu kde prave takúto alfu skladáme ale som z toho auta sklamany.Nielenže su na rozvodoch není žiadne risky ale auto ma najazdené 100 000km a bolo servisovane v autorizovanom servise a ty blbci nieze dali opačne hlavne ložiska ale asi otočili aj opačne piesty lebo sa dotykaju ventily s piestami podla vsetkého maju ist vybratia v piestoch na sacie ventily a nie na výfukove.
19.05, 18. 2. 2008, odpovědětA odkedy sa na motore co ma menej ako 100000 robi niečo s piestami (vybera) ved na niektorych autach sa dava prvykrat dole hlava ked odide tesnenie a to ma ten motor v pohode aj vyse 200000. Od toho auta by som dal ruky preč !!!!!!!!!!!
19.11, 18. 2. 2008, odpovědětBohužial ma to taky mladý chlapec a na tom aute už za ten čas stihol rozbiť olejovú vanu a zadreť ložiska na kluke a bohvie kde všade sa to auto už robilo ale nič tam nieje dobre.A teraz sa mu zase preistotu pridrelo tiež ložisko na kluke ale musela sa daťaj kluka na výbrus a vymeniť jedna ojnica a predtým ked to niekto skladal tak to podla všetkého neposkladal vobec dobre.
20.05, 18. 2. 2008, odpovědětTo si dopadl dobre, ja byl menit sice u 2.5, zaclo to rozvodama, od kamose s Materialem (vodici kladky 2x, 1x napinaci, remen a pumpa) 9500Kč a to je pry cena dobra, pak za praci 5200Kč, pry ta pumpa byla orisek, rovnou vzali i svicky a silenblok co drzi motor a celkem sem se sakumprdum a to jeste levne od kamose za nakupku dostal na 17500Kc, takze celkem drahej spas.
19.15, 18. 2. 2008, odpovědětMALIKUBIK: Kdy to budete prodávat? V březnu? Nejpozději v dubnu tu máme dalšího nešťastníka, který si na dluh koupí vysněné auto. 15.4. založí téma "něco mi tam cvaká" 1.5. bude vědět, že si italskou jebku už nikdy nekoupí.
19.45, 18. 2. 2008, odpovědětno musim povedat ze ta pekne osrali v servise ked si povedal ze vymena rozvodov tak to je myslene ze komplet cely KIT no poviem ti pravdu mozes cakat ze sa rozvod rosype ked nieje cely vymeneny a potom zbohom hlava dole ....
13.14, 18. 10. 2008, odpovědětAhoj.rozvody som dal menit niekedy minuly rok, ked som si kupil svoju ALFU 156 SW s ktorou som velmi spokojny.Nenavstivil som servis autorizovaný ALFA ROMEO ale normalny klasicky servis, kde chodim uz par rokov.Hned ako som im povedal , čo chcem meniť, poradili mi co s čím suvisi a čo bude treba menit. Pri výmene zistili , že aj vodna pumpa je uz chytena, tak mi zavolali , či ju možu vymeniť.nemal som dovod byt nedôvercivy tak vymenili.myslim ze stala nieco nad 1000 sk.Všetko pekne urobil a odvtedy som spravil asi 25000 km a auticko slape ako ma.Teraz prejdem k autorizovanemu servisu.Na moju adresu mi prisliel list z FIAT GROUP , ze by bolo dobre navstiviť servis ALFA ROMEO a dať si skontrolovať elektroinstalaciu pridavneho kurenia pri zahrievani motora / KAMPAN 5076 / a skontrolovať zamok prednej kapoty a kufru.Neviem ako vypatrali , ze ja som majitelom tohto auta, auto bolo dovezene z talianska a ja som ho kupil na slovensku.Po prichode do autorizovaneho servisu v ZILINE , pani sa ma spytala o co ide, tak ma hned zobrali.Videl som na nej ten typicky falošny usmev, CO ON TU CHCE A OTRAVUJE , do toho prisiel dalsi pan , asi jej kolega a pytal sa o co ide v mojom pripade. A drana pani ironicky poznamenala ze ide zase o kampan o krutila ocami, na co som jej odpovedal hned pred jej kolegom , ze to vobec nieje moja vina ze som tu.Pani zase nahodila ten krasny falosny usmev , ved ja vam nic nevycitam.Nazval by som ju niako , ale tu sa to nehodi.Tak takuto mam ja skusenost s tymto servisom.Mozno mala toho uz za cely den dost , ale nemala by sa takto ta k..... chovať pred zakaznikom.
7.51, 30. 10. 2008, odpovědětCAUTE PANI.MAM AlFU 156sw 2.4JTD.Zvlastne mi hucalo auto a znamy mi odporucil vymenit lozisko ktore napina klinovy remen.Dnes sa mi to rozsipalo ale klinovy remen sa neroztrhol,ale aby som zasiel,tak som ho rozrezal a zahodil aj tak by som ho menil.chcem vymenit uz aj rozvody.Prosim vas poradte mi akydruh klinoveho remena mam kupit? A aku rozvodovu sadu mama kupit a kolko to asi stoji vsetko do kopy.DAKUJEM.Caute
0.51, 20. 9. 2009, odpovědětno a je to tady, zlatej VW, jsem to říkal.
11.37, 6. 11. 2009, odpovědětPokud jsi socka, tak ano... :-D
12.38, 6. 11. 2009, odpovědětZdravim Vas priatelia.Poradi mi niekto mam problem so servocerpadlom.Objednaval som si ho cez net a chlapik co mi ho montoval sam nechape co mam s tym,lebo 1krat mi fungovalo 1cely den a potom mi vsetok serco olej vytiekol.Objednal som cez tu istu osobu 2servo cerpadlo a to nevydrzalo ani 1hod.Servo olej sa mi spenil ,vraj nahana asi cez servoc.falosny vzduch a vytekalo mi cez nadobku kde sa servo olej dolieva a tiez ,ked som vygtocil volant mi vytekal olej cez servoc.Chcem sa opytat ci je chyba v tych servocerp a ci mohli byt oba kusy chybne,lebo znamy mi povedal,ze cez servoc.nesmie vytiect ani kvapka oleja.Neviem co mam robit a zrejme ten chlapik u ktoreho som to objednaval ma fajne ojebal.Boli to oba kusy pouzite.Poradte mi prosim ak ma niekto z Vas s tymto skusenost.Dakujem kamarati.
15.12, 6. 3. 2010, odpovědětmáš v prdeli řízení.Nepřepouští ventilky,tak to odpálí čerpadlo.Vyměň řízení,dej jiný čerpadlo a bude to ok
20.10, 28. 8. 2010, odpovědětMam uz menit rozvody?Boli menene pred 7 rokami a 80 000km.
18.59, 29. 1. 2011, odpovědětA Z TOHO PLYNE PONAUČENÍ, VYSER SE NA ALFU A KUP NĚMCE!
13.34, 30. 1. 2011, odpovědětjejda, to je nejtrapnější komentář :)) aspoň jsme se zasmáli :)
13.38, 30. 1. 2011, odpovědětJa skusim aj Nemca,lebo rad striedam auta,ale ked sa to bude jebat,dojdem ta zrazit a pustim to z najblizsieho utesu! :D
21.08, 30. 1. 2011, odpovědětno, měl jsem Audi A4 1,9 TDI rok 2002 a nemůžu říct že by to bylo spolehlivější než moje současná 156ka 1,9 JTD 2005. A autorizovaný servis je úplně to samý jako ten Fiatu, když mi tam dělali rozvody tak bez vodní pumpy a ta mi pak odešla asi půl roku na to.
8.58, 31. 1. 2011, odpovědětCo nato povedat.... Fakt mam pocit, ze ti co vlastnia VW, Audi,Bmw a Mb su cisty obmedzenci, pripadne este laici neznali..kazde auto ma svoje muchy, ale tvrdit, ze toto je najlepsie a vsetko ostatne, hlavne Alfa je smejd..pritom realita je dost ina Napr. ako si spominal tu A4 2002 1.9TDi-vcera som jednu peknu videl,ale ked som pocul jak to po starte a za jazdy nechutne chrochta, bol som zhrozeny..cize Common Rail jednoznacne vedie, to nehovorim o TDi PD,ktore su vraj dost poruchove(sused mal tu cest)..poznam X ludi co maju 156, drviva vacsina je spokojnych, hlavne ti s JTDm motormi si chvalia a jazdia roky bez poruchy..a for je v tom, ze zaplatili o 30% ceny menej ako ti,co si kupili nemca zhruba na rovankej urovni..
9.40, 31. 1. 2011, odpovědětto gutt: Přesně, jak někdo může tvrdit, že nejlepší auto je značka tato a nebo tato a nejhorší zase tato, toto já nedokážu pochopit a nejlepší for na tom je, že dotyčný radí co si koupit a má řidičák asi měsíc. Co se týče servisů, tak vyloženě nechodím do autorizovaného, mám v místě bydliště mechanika, který opravuje všechny značky, je to rozumný člověk na první pohled, když jsem koupil alfu a zajel k němu na rozvody na olej, tak mi řekl rovnou všechno co se tam vymění a pak jsme zašli do kanceláře a spočítal mi cenu, je to naprostý profík, na nic si nehraje, pokud je někdo z jižní Moravy nebo z okolí blízkého Slovenska, tak můžu vřele doporučit, nemám proti němu ani půl slova
10.15, 31. 1. 2011, odpovědět