Zdar Alfíci.Chtěl bych se vás zeptat,kolik se vejde do Alfinky chlad.kapaliny,páč ji chci před zimou vyměnit.Dolít fridex a tak.Zima se nezadržitelně blíží.Dík
19.13, 13. 10. 2006, odpovědětZkus přidat trochu důležitých informací jako rok a motorizaci. Pak ti to může někdo z nás zjistit.
19.59, 13. 10. 2006, odpovědětTakže by jsi tam měl mít 6,1 l chladící směsi. Doporučená je Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40°C
23.23, 13. 10. 2006, odpovědětDestilovaná voda,fridex,to nic?6.1lto je veškeré množství v chladiči?To,co je doporučeno,stojí prosím Tě kolik a kde se to dá koupit?A nestačí jenom ta destilka a fridex?Já myslím,že je to jedno,jestli tam naliju to "Alfácké"nebo klasiku?Nebo se mýlím?
23.35, 13. 10. 2006, odpovědětFridex a destilku bych neriskoval. Když už něco tak kvalitní značku. To co je doporučený výrobcem mají stopro v servisu ALfy. Jinak množství je z příručky k autu a je to plnej obsah včetně motoru a topení.
23.56, 13. 10. 2006, odpovědětNormálně tam nalej fridex ( ale na hlin. hlavy ) tak alespon 3 litry 2 mi přijde málo a dolej to destilkou nevidím důvod čemu by to mělo vadit vždyt alfa není nic extra je to stejný jako všude jinde. Ale když chce někdo vyhazovat peníze za originál kapalinu tak to je jeho věc.
18.03, 14. 10. 2006, odpovědětUrčitě originálem nic nezkazím,ale ten bude stát v porovnání s nějakým antifreezem pěkný balík.
18.10, 14. 10. 2006, odpovědětNejde o kazení ale fridex je na stejný hranici vývoje jako Mogul. Ten bych do Alfy nedal i kdybych neměl žrát. Uvědom si jedno nejde jen o hlavy ale o chladič. Jak ti začne oxidovat, tenký kanálky se zacpou a tím se ti sníží průchodnost. S ní pak možnost chladiče ochladit kapalinu na určitou teplotu. A než se naděješ, přehříváš auto. Speciálně u hliníkovejch hlav je to problém. Zkroutí se ti a pak máš vodu v oleji. Jak jsem napsal víše, pokud to bude kvalitní chladící kapalina, nemusíš jít cestou originálu. Ale pokud začneš škudlit na nepravým místě, dopadneš jako hodně lidí co navštěvujou tyhle fóra a pláčou jak se jim auto kurví a co je to stojí opravit. V každým případě je to tvoje auto a jseš dost starej na to si udělat vlastní úsudek.
1.14, 15. 10. 2006, odpovědětFridex bych tam ani nelil.Můj tchán dělá v jednom skladu,takže mi sežene ,myslím,stejně kvalitní náhražku za slušnou cenu.Jinak samozřejmě nechci zbytečně šetřit,ale myslím si,že řada věcí se dá koupit ne přímo značkové a jsou stejně dobré.Taky si myslím,že ani nejde o jaký díl se jedná,značku,kde jsi ho koupil atd.,ale jak se k autu člověk osobně chová.Když si myslí,že je závodník,tak to podle toho vypadá.
8.52, 15. 10. 2006, odpovědětVytáčení motoru ho nekurví tak moc jako podtáčení. Při vysokejch otáčkách je motor docela dobře vyváženej ale při podtáčení dostává klikovka na prdel a není na to stavěná. Vybrace ti tam udělaj takovou paseku že bys nevěřil. Protočení motoru je taky dobrý z ohledem k usazeninám karbonu. Vypálejí se a nepomáhají v opotřebení pohyblivých částí. Proto je dobrý auto jednou za měsíc prohnat po dálnici. Jezdit po městě je ras na motor. Já ji nechám proběhnout každej víkend a spotřeba oleje je tak na 1/2 litru mezi výměnama(10000Km). Dostává jen kvalitní kapaliny, teď dostane proflexy colem dokola. Jinak jsem za 1a1/2 roku měnil jen rozvody (hned po koupi), provozní kapaliny a brzdy (už byli na konci životnosti). Zatím šlape jak hodinky s vyjímkou prvních 4 minut ale to je díky špatnému firmwaru řídící jednotky z fabriky.
18.30, 15. 10. 2006, odpovědětTy máš Miloši,jestli se nemýlim benzín,u nafty je to,aspoň si myslím,trochu jinak.U nafty se musí počkat až se olej zahřeje aspoň na 60°a pak se může vytáčet.Když jedu v klidu,tak řadím okolo 2500ot.Nemyslím si,že je to špatně.Před Alfou v Jtd jsem měl Tdi a v pohodě žádné problémy.Samozřejmě,že ji taky proženu.
19.05, 15. 10. 2006, odpovědětVytáčet za studena se nesmí ani jedno a stím podtáčením to je fakt ale všechno je to mimo téma ale s tím fridexem je to jak s olejem. To že má alfa uzavřenou smlouvu s dodavatelem se selenií nemusí hned znamenat že musí bejt selenia nejlepší. Nechci se někoho dotknout ale tohle sou názory nezkušenejch lidí který tvrděj že co je originál to musí bejt zákonitě nejlepší a vono to tak vůbec bejt nemusí
20.21, 15. 10. 2006, odpovědětMáš pravdu že mám benzín, ale konstrukce spalovacích motorů je skoro identická. Působení vybraci na klikovou hřídel se u dieslu posouvá o trochu níž, ale i diesel můžeš podtáčet a tím si ničit kliku. A na druhou stranu ho můžeš i vytáčet (cokoliv nad 3000 otáček v tvém případě). Jelikož obě paliva jsou na bázi karbonu tak problém s nánosy karbonu jsou i u dieslů ( u těch možná ještě víc než u benzínu). Já to taky netočím dokud se motor pořádně nezahřeje. Právě to je další z důvodů většího opotřebení motoru (opět ty potvory vybrace). Jde o normální fizykální jev se kterým musí konstruktéři počítat ale nedaří se jim to eliminovat. U každého motoru jsou tzv. kritické otáčky kde jsou tyto vybrace nejsilnější a klika je namáhaná nejvíce. Pokud bude motor používán více v těchto otáčkách , opotřebí se rychleji než pokud bude používán ve vyších otáčkách (nejde o opotřebení materiálu třením, jde o přeměnu struktury materiálu tzv. únavu materiálu)
20.28, 15. 10. 2006, odpovědětTeď jde o to,najít ty tzv.kritické otáčky,ty jsou u každého motoru či auta jiné,a co nejvíce se jim vyhýbat.Auto mám zatím 2.měsíce,tak se učím a co nejvíce poslouchám.(samo že motor)
21.23, 15. 10. 2006, odpovědětProstě za studena tak 1500 - 2500 a za tepla do 3500 to je takový optimum (vím že to jde víc i mín) ono taky záleží na režimu jízdy ono je jiný když to kucká někde poskopce na 1200 a nebo ve 4 lidech do kopce to zase hrozí nedostatečným chlazením propálení pístů
5.32, 16. 10. 2006, odpovědětTak nějak bych to viděl.Je pravda,že Jtd se musí o trochu víc vytáčet jak Tdi,respektive Tdi táhne víc odspoda,ale zase mu rychleji dochází dech.To je ale známá věc.
6.42, 16. 10. 2006, odpovědětNechapem preco setris na takej veci ako je chladiaca kvapalina???? lej tam len prevarenu vodu a najlacnejsi fridex.. a namiesto oleja daj rastlinny, usetris, ver mi... Ja som dal Castrol Longlife a mam na dlhsiu dobu pokoj, nemusim sa trapit castym menenim a tych par stokorun rozdielu? prepocitaj si to...
8.42, 17. 10. 2006, odpovědětJde vidět ,že jsi nepochopil na co jsem se původně ptal.Původně to bylo na množství.Fridex jsem napsal,jenom proto,že jsem si hned nevzpomněl na název nějaké nemrz.směsi,kterých je na trhu přehršel.A s tou nemrznoucí směsí to bude stejné jako s motorovým olejem,kterých je určitě více dobrých než jenom doporučena Selenia.
13.43, 17. 10. 2006, odpovědětTento tvoj prispevok ma k tomu doviedol, citujem: "To,co je doporučeno,stojí prosím Tě kolik a kde se to dá koupit?A nestačí jenom ta destilka a fridex?Já myslím,že je to jedno,jestli tam naliju to "Alfácké"nebo klasiku?Nebo se mýlím?" Podla toho som usudil, ze chces setrit tam, kde sa to neoplati a za tym si stojim. A neviem co mas proti Selenii, jasne ze su spickovejsie oleje ako su aj racing chladiace, brzdiace, mazacie a ine zmesi....
8.51, 18. 10. 2006, odpovědětProti Selenii samozřejmě nic nemám,jenom když se zeptáš kvalitního a kvalifikovaného prodejce,dodavatele či distributora(ne jedné značky),tak ti poradí i jiné alternativy,vysvětlí co a jak,a pak záleží na tobě co si vybereš.To byl třeba můj případ.protože tchán dělá vedoucího skladu s různými náhradními díly,kde takovou možnost má.Dal jsem na jeho radu a uvidím.
12.42, 18. 10. 2006, odpovědětProč pořád píšeš "vYbrace", to hotentote, praštěný nedouku?!?!
10.28, 31. 8. 2007, odpovědětUz sme to tu preberali, naco si si kupil Alfu? Aby si na nej setril? Daj tam poriadnu chladiacu zmes, najlepsie longlife a mas zarucene pokoj na par rokov. Samozrejme ako som aj predtym pisal, nepovazujem Fridex za zlu chladiacu zmes (aby ma zase niekto nezlincoval)...
12.50, 11. 11. 2006, odpovědětcaute, mam v nadrzke momentalne destilovanu vodu a potrebujem to vymenit za nemrznucu zmes, noz ale rad bych to urobil aj sam...tak mi poradte ktoru hadicu vytiahnut aby som tam nieco neposral :) A este aj do ostrekovacov potrebujem vymenit mrznucu za nemrznucu ale tie plastove nadobky su tam nejak dost napchate... Toz a zabudol som este...treba to aj ten system niecim preplachnut predtym??? je to Alfa 1.8 TS
12.52, 17. 10. 2006, odpovědětJá používám FRIDEX G48 - doporučují ho výrobci Audi, BMW, Caterpillar, Saab, Honda, Mercedes Benz...atd. toho bych se nebál ani bych netvrdil, žeje to nekvalitní, to že je to český výrobek nemusí zákonitě znamenat, že je to šmejd...
14.54, 17. 10. 2006, odpovědětJe jasne, ze ked je to cesky alebo aj slovensky vyrobok, tak to zakonite nemusi a ani nie je smejd, ale na druhej strane, to ze je napisane na tej flasi ze to doporucuje audi, vw a neviem kto tiez nic neznamena.. je to len to, ze to mozes naliat do audi alebo do medaka a neodide ti hned motor, ale ci to ma aj dobry ucinok pre ten motor, to je otazka. Chod do Mercedesu a spytaj sa, ci ti doporucuju Fridex... Ale ako som vravel, nie su to smejdy a urcite splnaju vsetky poziadavky (nemyslim to ironicky).
8.56, 18. 10. 2006, odpověděta čo hovorite na powerflu ? to mi predali vo fiate vyrába to selénia .
13.23, 18. 10. 2006, odpovědětA co rikate na chl.smes glykoshell koncentrat 1:1 na -40 urceny pro audi,skoda,vw,bmw
23.14, 10. 11. 2006, odpovědětJe uplne jedno aka je to znacka panove ! Dolezite su vlastnosti daneho vyrobku ktore su vzdy napisane na obale ! btw. Mogul splna rovnake vykonove charakteristiky ako Selenia 20k. Skus si pozriet stranku mogulu ... Znova tu niekto pise ze si kupil olej longlife a ze sa nemusi na dlhsiu dobo o olej starat ! CO JE TO ZASA ZA HOVADINU ? Zavysi od prevadzkovych podmienok kedy je potrebne vymenit olej. Takze pokial jazdis v meste a na vacsinou kratke vzdialenosti, do 15km, tak olej mas po 7-8 tisic degradovany to znamena ze uz v nom su"minute" vsetky antioxidanty. A skusenym pohladom lame-odbornika to nezistis, jedine ze by si mal doma chemicke laboratorium.
11.30, 31. 8. 2007, odpovědětahoj vypustil jsem chlad. kapallinu a dolil fridex asi 2litry. proturoval jsem to fridex klesl tak jsem dolil dalši litr. ale ten uz neklesl. takze tam nemam vodu. nejspis tam je vzduchova bublina ale nevim kde je u renoltu ventyl. je to renolt r11 1,8. poradte prosim zima se blizi a me je lito zatim davat prachy za mechanika:-D. ahoj a diky
19.43, 19. 11. 2007, odpovědět