Mam AR156 1.9JTD a zdalo se mi, ze od spoda moc netahne ... byl jsem na diagnostice a rekli mi, ze mi vubec nezabira turbo, protoze se do nej nedostane vzduch pres ventil, ve kterem jsou zatuhle lopatky, pry se to da rozhybat. mate nekdo zkusenosti? Jinak ty lopatky jsou jeste manualni, ne elektricke.
14.00, 19. 10. 2006, odpovědětNení to sranda sou tam takový malý šroubky většinou se to musí nahřejvat autogenem a nesmí to dělat diletant ten rotor je dokonale vyváženej a musí se na to jemně. Mě to dělal chlápek tady od nás stálo mě to 1000 kč a je v poho
21.19, 19. 10. 2006, odpovědětno dneska se mi uz povedlo povolit cely potrubi vyfuku, zejtra jeste odpojim nejaky hadice a dostanu se konecne k tomu ventilu. Doufam, ze to aspon bude tim, kdyz uz to je takova prace. Sroubky sly nastesti ven v celku dobre.
21.51, 19. 10. 2006, odpovědětTo jestli to jde nebo ne poznáš i bez sundání a ty šrouby M8 to bylo to nejmenší nato abys to vyčistil tak to musíš rozebrat a to držej takový malinký šroubečky a ty sou průserový musej se většinou nahřejvat a když nějakej ukroutíš( a jde to fakt lehce) tak máš problém jinak si sundej tu podtl. dosičku zkus s tím hejbat a nesmí to po celý dráze zadrhnout musí to jít naprosto volně a nemysli že to jen tak rozhejbeš rukou to je k ničemu tak mnoho zdaru a jestli je to na rozebrání tak to radši nech někomu znalýmu
19.37, 20. 10. 2006, odpověděttak jsem mel venku cely turbo a ten ventil byl naprosoto v poradku, sel krasne volne hejbat ... i jsem slysel jak ta m preskakuje vevnitr ta klapka, pak jsem zkousel i tu dozicku na kompresoru a te je taky OK. Lopatky turba taky v pohode. vypada proste velmi dobre a v poradku. Pak jsem zjistil, ze mi profukuje ten vzduchovy ventil co od nej vede zlata kovova trubka nekam dozadu do motoru (neco jako přepad vzduchu)... v servisu poradily at ho uplne odstavim a dam te plisek aby to vubec nepropoustelo vzduch, ale to taky nepomohlo. Stale mi to nejede tak jak bych si prestavoval. Kdyz slapnu na plyn tak se to tahne dokud tam neskoci cca 2500ot., pak to najednou vystreli ... pocitam, ze v tu chvili sepne turbo. V kolika otackach se to spusti tobe? resp. mas to liny od spodu? Uz fakt nevim, kde by jeste mohla bych chyba.
16.43, 21. 10. 2006, odpovědětMěl sem naprosto stejnej problém taky mi ti táhlo od 2500 furt sem to řešil a pak sme přišli že sem měl motor z bouračky a on měl přiohlou dozižku a tím se hnulo celý ovládání turba u nás je chlápek ten to narovnal při tom vzčistil lopatky stálo mě to 1000kč ale jede jak z praku a tahá asi od 1800ot. jo a ta hadička do tý dozičky musí bejt absolutně těsná ta je na ovládání lopatek. CHtělo by to diagnostiku a změřit tlak turba a vědělo by se víc odkud jsi ??
18.24, 21. 10. 2006, odpovědětJO a co to máš za ročník??
18.25, 21. 10. 2006, odpovědětjsme z Teplic. rocnik 98. Na diag jsem byl a chlapek tam mi rek, ze na turbu nemam vubec tlak ... tak jsem prave myslel ze to bude zarezlej ten ventil, ale jak rikam ten byl ok. Dozicku jsem vyndal, misto ti hadicky nasadil kompresor aby vytvoril tlak a dozicka hybala tahle dobre.
18.41, 21. 10. 2006, odpovědětNo tak to je dobry protože 1,9 jtd 98 žádnou regulaci lopatek nemá takže jestli nemáš tlak tak máš bud v kelu turbo ale to by bylo vidět za vejfukem nebo ti propouští egr ventil to je ten nahoře jak do něj vede ta hadička skuz ho vyndat a vyčistit a samozřejmě ta hadička musí bejt těsná jestli ti to propouští jak jsi psal tak to by mohlo bejt ono jinak na zkoužku to vyřadit můžeš ale ne na dlouho hrozilo by ti propálení pístů.Nebo můžeš mít netěsnost někde v potrubí (inter.,hadice) tam by se ti ten tlak taky mohl ztrácet stačí docela malá dírka
9.37, 22. 10. 2006, odpovědětjj, egr jsem vyndal a ucpal tu trubku pliskem, ale vykon porad stejnej. jeste zkontroluju ty hadice jestli to nekde neunika. diky
9.50, 22. 10. 2006, odpovědětJenom poznámka, pokud bys měl nějakou netěsnost na potrubi interc. apod. tak by ti to pravděpodobně netáhlo vůbec a ne až od 2500 ot. tenhle problém doporučuji nejdřív zkusit odhalit někde na diagnostice...
12.40, 23. 10. 2006, odpověděttak jsem dneska jeste obetoval 650,-Kč za další diagnostiku, tentokrat v autorizovanem servisu AR. Zjistili, ze je to vahou.Kdyz tam nazkousku dali novou, jelo tak jak blazen. Takze super, problem vyresen. Jen ten chlapek v modlanech, co mi delal prvni diagnostiku za 500,- a tvrdil, ze to vaha neni a vyndal jsem kvuli nemu cely turbo ... toho bych asi zabil. Jinak diky za Vase reakce!!!
17.41, 23. 10. 2006, odpovědětsvitila ti kontrolka motoru?
21.33, 23. 10. 2006, odpovědětne, kontrolka nesvitila. Dnes jsem tam dal novou vahu ... origo BOSH za 3.800 a uz to frci .....
18.43, 24. 10. 2006, odpovědětCo máš za Alfu? Jsem taky z Teplic, šedá 156 SW 2,4jtd
11.22, 25. 10. 2006, odpovědětZdravim, zaujimalo by ma ako sa daju rothybat tie lopatky na turbe asi ich zatuhnute lebo auto mi slabo taha vo vyzsich otackach, skusal som pohnut s tou tyckou co ide do turba a nataca lopatky, rukou ani srobovakom sa to ani nepohlo a ked som motor vytocil tak na 4000 otacok tak sa to pohlo tak 2-3 mm, co si myslim ze je malo, je to 2,4 jtd 100kw
15.00, 20. 5. 2009, odpovědětJedině vyndat turbo ven z auta rozdělat a mechanicky vyčistit.
15.15, 20. 5. 2009, odpovědětA neda sa to nejak bez toho rozoberania? niekde som pocul ze sa to da nastriekat niecim a ze by to mohlo povolit, a kolko sa ma vysuvat ta tycka co nastavuje lopatky ?
17.27, 20. 5. 2009, odpovědětvelmi by mi pomohlo ak by niekto dal navod na rozoberanie turba a cistenie tych lopatiek aby som to nepojebal... dik
8.49, 2. 5. 2013, odpovědětJe to snadný, na turby jsou asi 4 šrouby, ty rozděláš a turbo půjde rozebrat na dvě poloviny - lopatky jsem čistil alkoholem. Pokud nebudeš sahat na osičku od podtlaku nebo rozebírat rotor turba, není co zkazit... Samozřejmě před namontováním muíš použít nový těsnění oleje a minimálně výfuku...
9.10, 2. 5. 2013, odpovědětsuper dik za radu prosim ta tie tesnenia to su tieto? http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-147-156-GT-Fiat-Doblo-Multipla-Stilo-1-9JTD-Turbocharger-Gasket-Kit-/150879282083?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item23211b23a3
15.37, 2. 5. 2013, odpovědětakurat som odpojil hadicku co ide od toho ventila a potiahol ustami a je vidiet ze sa to hybe ta tycka co ide k lopatkam tak asi pol cm tak teraz neviem ci sa mi to oplati rozoberat alebo nie :)
16.35, 2. 5. 2013, odpovědětahojda alfaci . koukam ze tu mate stejny problem jako ja nes sem rozebral turbinu a zaroen ji repasoval novyma dilama . fotky toho nataceni lopatek mate tady : http://uloz.to/xVeBQ66z/2013-01-16-608-jpg,http://uloz.to/x1V6wTTk/2013-01-16-609-jpg,http://uloz.to/xMeogKKw/2013-01-16-610-jpg tak pokud se hodne nudite rozebirejte jen pozor na ty 3 ctyrky sroubky praskaji ,i kdys mě prezily cauky tony
21.54, 2. 5. 2013, odpověděta je tam vidiet rozdiel pred a po? chodi to lahsie?
23.27, 2. 5. 2013, odpovědětno me to pomohlo ,okolo 1300 otacek my zacne turbina hesky piskat jako kdys se roztaci a konci nekde kolem asi 3000 ot jinak lopatky pred :http://uloz.to/xUKdUNNX/2013-01-16-606-jpg ,,,http://uloz.to/xz3CVXXu/2013-01-16-607-jpg tak rozebirejte a skladejte dle libosti :) cauky
19.23, 3. 5. 2013, odpověděta nemas nahodou nafoteny cely postup rozoberania a cistenia? velmi by mi to pomohlo aby som nieco nedojebkal :)
22.56, 4. 5. 2013, odpovědětahoj .takhle detajlne to vyfocene nemam ale co ti mohu popsat je jak to rozebrat a zase slozit . turbo se sklada z 3 dilu . 1 je kompresor s turbiou to je to hlinikove co vede do interkoleru a da se rozebrat docela v pohode po obvodu je asi 5 5 sroubku .2 střed turbodmychadla a 3 je samostatna turbina ,ta ma po obvodu asi 5 ,6tek sroubku (pozor radi praskaji ) musis je povolit a opatrne sklepat stred turbodmychadla z vyfukoveho nalitku ( pozor nemlat dotoho jako hluchej do vrat ) de to docela dobre . pokud sred sklepnes naskyrne se ti pohked na turbinku co je ve vyfukovem potrubi a za ni je proti horlava tesnici podloska .do turbinky neklepej a jednej se stredem opravdu jemne !!!!!!!!! turbinka ma vysoke otacky a je vyvazena !!!! . kdys toto vse sundas uvidis jakobi krouzek zeleznej a na nem plech profilovy . drzi to 3 tusim torx sroubky asi 15 nebo 20 torx ( pozor na prasknuti ) povol 3 sroubky a davej pozor na vymezovaci valecky mezi natacenim lopatek a nalitku turba ( vyfuk ) .vyndej celek ven a vycisti ( mě pomohla vrtacka a jemne ocelove kartacky . !!!!!! malem sem zapoměl z stredu turba vede od podtlakoveho ventilu packa dovnitr k nataceni lopatek . poznamenej si pozice jak jsi to tam mel a vyndej cusik pak pisni jak si dopad
23.41, 6. 5. 2013, odpovědětjasne super dam vediet diky moc
9.09, 7. 5. 2013, odpovědětahoj chalani.Mam alfu 156 1.9jtd 103kw 2003 Chcem sa opytat ci niekdo ma skusenosti s nasledujucim-Display mi vypisuje system monitorujuci motor a svieti mi kontrolka na motor.Je to s riadiacou? vopred vdaka
23.19, 11. 5. 2013, odpovědětA na stirke pri 2500 otacok my dusi motor.Cim to moze bit?
23.20, 11. 5. 2013, odpovědětkamarat napoj na diagnostiku a hned uvidis kde je problem
8.37, 29. 5. 2013, odpovědětto 194.228.11.123: nazdar tak vcera som sa pustil ddo cistenia turba :) bolo dost zasrate... ale !!! ked som povoloval tie tri male torx srubky na tom ringu (lopatky) jedna vysla pekne a dalsie dve sli pekne a na poslednych asi 3 zavitikoch pukli :((( tak som to odvrtal a podarilo sa mi zachranit jeden zavit takze mi to drzi na 2 srubkach... je to dost pevne hadam ze to bude bez problemu :) este jedna otazka.. ked som vsetko poskladal a nahodil turbo na motor tak som poodpajal konektory na vstrekoch a prestartoval tak na 15 sekund po dva razy.. je to dostatocne na to aby tam natlacilo olej??? potom som nastartoval a tlacilo turbo pekne som videl na hadici ako ju natahuje.. dik
8.48, 30. 5. 2013, odpovědět.
15.20, 30. 5. 2013, odpovědětjak ti mohl prasknout sroubek na konci ty jsi je nepovoloval a zase neutahl o malinko spet ????? je jasny ze kdys to vemes na raz praskne protoze tam je hodne velke pnuti a taky je to ohrate a ne malou teplotou cusik v kazim pripade sem rad ze ti to pomohlo cusik tony
13.13, 1. 6. 2013, odpovědět