Zdravim, jsem ted delsi dobu na sluzebni ceste v cizině a otec mi chodí jednou za čas nastartovat 156ku. Problém je, že po určité době je vždy uplně vymlácená baterie a on samozřejmě nenastartuje. Poradí mi někdo, co může způsobovat vybíjení baterie? Radio jsem nechal odpojit a žádná změna. Díky
19.46, 22. 10. 2006, odpovědětAť zkusí tohle. Vypnout zapalování a všechny spotřebiče (i alarm tím klíčkem). Pak po odpojení kostry (mínusovej pól) propoj přes žárovku kostru s mínusovým pólem. Pokud se ti žárovka rozsvítí, máš někde unik. Stačí blbej spínač osvětlení který se urve a po dovření kufru nevypne (nevíp přesně u Alfy který to může být). Pak musíš jít stylem pokus a omyl a najít ten zdroj úniku proudu.
20.03, 22. 10. 2006, odpovědětDiky, vyzkousime..
21.17, 22. 10. 2006, odpovědětTo nastartování vybíjí baterku. Dostane šlupku vysokým startovacím proudem a než se začne dobíjet, vypneš motor. Baterka se nezačne dobíjet hned. Nepíšeš, co máš za motor, ale pokud JTD, tak si hodně pápnou žhavicí svíčky. Nevidím důvod, proč by se měl motor jednou za čas nastartovat, starty obecně škodí motoru, protože není promazaný a prvních pár otočení jede "nasucho" bez tlaku oleje, který je navíc studený. Ale pro začátek určitě udělej kontrolu s tou žárovkou. Případně místo ní dej ampérmetr, ať vidíš, kolik toho utíká.
11.22, 23. 10. 2006, odpovědětStartování je při dlouhodobým odstavení kvůli korozi válců. Máš ho nastartovat, nechat běžet asi 5 minut aby se olej dostal všude.Jde o to, že speciálně na podzim máš vlhej vzduch. Ta vlhkost se ti zkondenzuje na nechráněných a poškrábaných stěnách válce a začne ti to rezivět. Ta rez je horší na opotřebení než jednou za čas nastartování motoru.
13.47, 23. 10. 2006, odpovědětO korozi válců slyším poprvé. Ale nemusí to nic znamenat, protože nemám patent na rozum. Netroufnu si říct co je "při dlouhodobým odstavení ", jestli je to tejden, nebo rok...
14.58, 23. 10. 2006, odpovědětVálce jako vše z železa rádo koroduje. Dlouhodobý odstavení je vše nad měsíc. Olejovej film na stěnách válce dlouho nevydrží a přestane chránit povrch ve kterým jsou díky pohybu pístů a výbrusu dost velký rýhy. A to je ta správná živná půda pro korozi. Pokud auto používáš pravidelně, není co řešit. Ale pokud ho odstavíš na zimu, měl bys ho jednou za čas protočit.
15.17, 23. 10. 2006, odpovědětMněl jsem ten samý problém, zapojil jsem rádio do origo kostky a elektrika nespíná napětí podle klíčku takže rádio šlo tedy zapnout kdykoliv ale cucalo elektriku přepojil jsem to aspínám to klíčkem a je vše ok je po problému ale ty jsi psal že máš rádio odpojený tak to nevým musíš hledat.
16.52, 23. 10. 2006, odpovědětS predchozim nazorem souhlasim. Opravdu po delsi odstavce dochazi ke korozi valcu. Naridil jsem otcovi, aby to vzdy nechal min tak 15min bezet. To bych Alficce stejne ani nemohl udelat, kdyz jsem vzdy 2 mesice v tahu. Ale s one baterky jsem nestastny. Pritom jsem kupoval jednu novou (to byl nejaky Italsky typ, nepamatuji si jmeno, ale je asi 4 mesice stara). No a pote, jsem kupoval jeste funglovku Vartu (myslim, ze je to ten lepsi typ - samoudrzbovka).. Doopravdy me ale nenapada, co by to ted mohlo vybijet. Od posledniho natoceni to bylo po tydnu vybite. Radio odpojene, co ridici jednotka? Kolik si papa kdyz auto stoji? Co svetylko pod stinitkem u spolujezdce? Je nezavisle? Jsem z toho skutecne nestastny.. Ale diky za Vase reakce
7.29, 24. 10. 2006, odpovědětZ vlastní zkušenosti mohu říct, že 1) samoúdržbová baterie nemusí být vždy to nejlepší na trhu, 2) I nová baterie (obzvlášť Varta) nemusí být vždy O.K. sice tvůj problém vypadá na to, že ti někde něco svítí a ty nevíš kde a co, ale doporučil bych taky skontrolovat tu baterku - pod zátěží změřit kolik dává (totálně vybít-pak nabít-pak měřit pod zátěží) Už jsem se taky setkal s případem, kdy chlápek měl kastlík plný účtenek a když ho zavřel, tak kvůlivá těm účtenkám nedovřelo víko a vevnitř mu to svítilo...když se to kontrolovalo, tak to bylo O.K. vše fungovalo, chlapík vždycky před příjezdem do servisu auto vyčistil a pak ho zase naplnil :) hledat a hledat a hledat...hodně štěstí
9.06, 24. 10. 2006, odpovědětBaterkou to asi neni, nebot mam dve nove a rozdilne typy (jak jsem uvadel) a dela to u obou stejne. Odpojit baterku nevim zda-li je nejlepsi napad. Slysel jsem nazory, ze ridici jednotky nemaji prilis radi, kdyz jsou dlouho bez napajeni. No nevim, snad jeste zkontrolovat ty ruzna svetylka.. Ale nejdrive ten test s onou zarovkou (merakem).. :o)
12.46, 24. 10. 2006, odpovědět