Ahoj,nevíte někdo,jaký je olej Selenia?Jestli syntetický nebo polosyntetický?Děkuju předem za odpověd.
16.22, 7. 1. 2008, odpovědětZaleží co tam je za oznacení.Alfa 20K je polosyntetika oznacení 10w40.Pak je 10w60.to je plná syntetika.
16.25, 7. 1. 2008, odpovědětMáš asi pět druhů selenie,teda podle manuálu. 20K-10W40,performer-5W30,Racing-10W60, ale ty máš jestli se nepletu JTD a tam doporučují selenia turbo diesel 10W40 polosyntetiku a WR diesel 5W40 ,to je plná syntetika,jde jenom o to že je řidší než polosyn.a při mrazech usnadňuje start.Ale nevím co mají všichni s tou selenií,kdyby selenie krachla tak púlka Alfistů nejezdí?Stačí si jenom ohlídat specifikace toho oleje u selenie WR diesel jsou ACEA- B3 a skup.API-CF ty samé má i Starline diamond 5W40,nikomu ho necpu,ale já na něj jezdím už druhý rok,najel jsem už sním 80tis/km,po 15tisicich ho měním a jsem bez problému.čus
17.30, 7. 1. 2008, odpovědětSelenénie je Selenie a Starline takovej HAJZL si nalej kam chceš!Praxe je praxe a 80000km ještě nic neznamená.Předpokládám když používáš takový kvalitní olej že jezdíš na Zeroru z koncernu VW.
20.08, 7. 1. 2008, odpovědětBodejt Selenia je Selenia mám tam taky 20K 10w40 polosintetiku a šlape si jak víno,a nic jinýho bych tam nelil ! A už vubec ne nakej ZASRANEJ STARLINE jestli se nemílim tak nato jednu chvíli jezdili AVIE a V3Sky doukud se nezadřeli ! ! !
20.17, 7. 1. 2008, odpovědětMojmíra znám osobně. Moc se nepáře s diplomacií , ale 100% se stavím za jeho pečlivou práci. Má přehled o motorech a celoživotní zkušenosti s motory a oleji. Je to motorář a svou práci si pečlivě kontroluje.Každej motor co dělal plnil Mobilem nebo Selénií. Na jeho motory je naprosté spolehnutí. Řekl bych, že se až fanaticky zajímá o oleje, a o každým motoru co generálkuje se zajímá na jakej olej dříve jezdil.Názor na olej má opravdu podložen praxí.
20.36, 7. 1. 2008, odpovědětto mojmír- aký máš názor na ELF turbodiesel 10w40? díky za odpoveď
19.48, 8. 1. 2008, odpovědětTo:LacoŘeknu to na rovinu ještě jsem neměl rozebranej motor který by stabilně jezdil na Elf,se nemůžu vyjádřit na 100%.Ale na druhý straně po zkušenostech s Renaulty které od nového jezdily na Elf a po přechodu na Mobil motory ztichly i za tepla a při vypnutí teplého motoru a opětovném zapnutí klíču se rožla kontrolka mazání zhruba do dvou vteřin což z Elfem už svítila atd.A s Mobilem se motor i výrazně v kopci lépe vytáčel. jestli máš Alfu Dal bych osobně Selénii nebo již zmíněný Mobil.Asi tolik.Měj se.
20.52, 8. 1. 2008, odpovědětMám dotaz na Mojmíra: co říkáš na Valvoline 10W/60? Splňuje stejné normy jako Selenia a přitom je výrazně levnější.
16.21, 9. 1. 2008, odpovědětPro Pavla.Valvoline 10w-60 je polosyntetika,ale to by nevadilo.Valvoline mám vyzkoušený a píšu na rovinu je to sračka která nevydrží vysoké teploty.Tím nemyslím samotnou teplotu oleje,ale teplotu částí motoru už pri vyšších otáčkách motoru cca 6000ot/min.zejména klik.hřídel a jeho ložiska,pístní krožky při styku se stěnou válce ventily motoru.U těchto součástí vznikají teploty až do cca 1100°stupňů samozřejmě trátkodobě.Při těchto teplotách Valvoline se přepaluje a dělá v motoru po pár km to nemyslím doslova,zhruba po 2500-3000km černý humus kerý jednak velice rychle zašpiní vnitřní části motoru a ztratí pevnost olejového filmu tím pádem dochází k velmi špatnému mazání.I když tlak oleje je podle u kazatele dobrý tak maže minimálně a dochází k nadměrnému opotřebení .Ale ještě horší Mogul 10w-40 ten v létě ve vedrech nevydržel při ostřejší jízdě v motoru Alfa 1.7 16v Boxer 210km jízdy.A proto Selénie a Mobil1 nejlepší zkušenosti.Co píší na obalu na to nehleď.Něco tam napsat musí aby to prodali.Tak pokud nejezdíš jako důchodce používej zmíněné oleje a budeš mít pokoj.
21.36, 9. 1. 2008, odpovědět2 Mojmír: to mě zajímá, ale VALVOLINE 10W60 a MOGUL 10W40 mají rozdílnou horní hranici teplot. Mogul nevydržel z pochopitelných důvodů vysoké teploty. Nechci se Mogulu zastávat, ale myslím, že tak zjednodušovat to zase nejde. Jistěže jsou ve značkách určité rozdíly, ale pokud splňují výkonnostní třídu proč nepoužít jinou značku stejných výkonnostních parametrů. Kdyby tomu bylo jak píšeš, že pouze Selenia a Mobil, k čemu by bylo označování olejů podle ACEA, API, ... ?
22.05, 9. 1. 2008, odpovědětAještě jedna věc, syntetika vs. polosyntetika na tyhle názvy si už dnes přeci nemusíme hrát. Jsou to jen marketingové bláboly :-)
22.11, 9. 1. 2008, odpovědětco to tu proboha píšete? přece když olej splňuje stejný specifikace jako nějakej jinej, tak je prostě stejně dobrej, ne? (+-) podle mě je to velká hovadina jezdit JEN na selenii a na nic jinýho, protože všechno ostatní sou sračky... já sem si teďka koupil nějakej ani nvm značku, ale jelikož splňoval stejný specifikace jako doporučovanej olej, tak nevidím důvod, proč by měl být horší.....
21.44, 9. 1. 2008, odpovědětNo ještě jde o to, zda to co je psaný na obalu je skutečně pravda... Netuším na kolik se dá v této oblasti spoléhat na udávané parametry. U velkých značek jako Selenia nebo Mobil asi ano, u různých noname těžko říct. Pokud by to bylo třeba jako v elektrotechnice, tak potěš... Každopádně celá tahle debata postrádá smysl, výrobce píše Selenia 20K nebo Racing, dám tedy přesně to co předepisuje a vím, že motoru neublížím.
22.39, 9. 1. 2008, odpovědětv čem sou motory v alfách jiný, než ostatní motory, co se týče konstrukce? v ničem... tak proč by měla každá značka auta mít svou značku oleje?
21.46, 9. 1. 2008, odpovědětTo že splňuje specifikace neznamená že je olej kvalitní.To je jen otázka času.Kdo puužívá tyto oleje i v jiných autech má bezproblémový provoz.Viděl jsem motor z BMW 330i ježděnej na Castrol 10w-60 a měl za sebou necelých 100000km a byl v dost žalostným stavu a votom to je.
22.16, 9. 1. 2008, odpovědětOznačení dle SAE 10W60 označuje teplotní rozsah, ale nevypovídá nic o výkonnostních parametrech oleje :-)
22.28, 9. 1. 2008, odpověděta to chceš říct, že to musí zákonitě být tím, že ten olej je špatnej? Nemůže to třeba taky být ovlivněný tím, jak se k tomu motoru člověk choval?
9.21, 10. 1. 2008, odpovědětDotaz na odborníka přes motory: krmím svou Alfici (164 2.0 Twin Spark) výhradně Selénií, motor jede hezky akorát mi to sežere tak 0,5 - 1 litr na 1000 km, což je poměrně dost. Co se s tím dá dělat? Musej se měnit těsnění u ventilů nebo na to třeba existuje nějaká "zázračná kapalina" která se přidá do oleje a přestane to olej žrát. Už jsem slyšel ledacos ale těmto přípravkům nevěřím.
22.27, 10. 1. 2008, odpovědětZase se tu rozebira olej, at forum administrator prejmenuje na www.olejdoalfy.cz :) Ja i moji znami pouzivame Castrol a nedame na nej dopustit, akorat do feldy co s ni jezdim do vinohradu davam Mogul protoze si nic lepsiho nezaslouzi...
22.52, 9. 1. 2008, odpovědětJa som vzdy pouzival iba Castrol Magnatec a musim povedat,ze zatial maximalna spokojnost. Pred mojim terajsim autom som jazdil 10 rokov na Mitsubishi Lancer 1.5Glxi (auto malo dokopy 14 rokov) a lial som tam iba Magnatec a NIKDY som nemal absolutne ziadny problem, aj vyrobca predpisoval inu znacku. Teraz lejem do mojej 156 SW 2.4JTD (110kw) Magnatec 10W40 a nevidim v tom ziadny problem = motor pradie tichucko a ide ako hodinky. Tot moj postreh k teme, ktora tu bola preberana XY-krat!!! Nech nam to jazdi!!! ;o)
7.21, 10. 1. 2008, odpovědětTak to by mě zajímal Váš názor na Q8 a Shell???
9.49, 10. 1. 2008, odpovědětNo, tak to je dobrý a já na to slyšel takovou chválu.:-)Jako mobil je mobil.
9.56, 11. 1. 2008, odpovědětTady je potřeba vyslechnout zkušenosti lidí od fochu ... lijte si do motoru co, chcete ale pak prosím Vás nevykládejte cože to mají Alfy za šroty motory ... tohle mne akorát dovede nas....
16.33, 11. 1. 2008, odpovědětJá používám Valvoline 5W40 a asi po dvou tisících KM je olej, jak říkal Mojmír nějaký hodně tmavý. Olej mi motor nežere žádný jen asi 0,5 dl na 10000, ale to že třeba tento olej nevydrží krátkodobě vznikající teploty v motoru( vždyť u TS motorů musí ochladit písty a další součástky které se nadměrně zahřívají) a připíká se může být pravda. A pro plnou sintetiku jsem se rozhodl, protože by měla lépe rozpouštět usazující se Karbon. Asi vyzkouším tu Selenii, ona ta minerální báze kterou Selenie má může mýt vliv na životnost Variátoru nebo spíše té silikonové podložky v něm, která tak ráda odchází a Variátor potom klepe. Radim.
9.54, 1. 3. 2008, odpovědětJe jedno aky olej tam nalejete, len treba dodržat predpisane parametre (10w/40 , 5w/40), taliani davaju preto seleniu lebo s nou uzavreli kontrakt, ked sa na slovensku dohodne trebars Kia ze bude davat seleniu, tak ju tam bude davat a trebars Alfa zacne davat Shell a vy budete z toho cely hotovy co tam mate teraz nalievat...
11.46, 1. 3. 2008, odpovědětNie že by bola selenia nekvalitna ale pre talianov bola asi najlacnejsia, oni tiež potrebuju vyrabat auta z čo najmenšími nakladmi... všetko je o peniazoch
11.48, 1. 3. 2008, odpověděta taktiež je to velky sponzor pre zavody, tak že sú donutení tu seleniu tam nalievat, jednoducha matematika
11.53, 1. 3. 2008, odpovědětPallo, pokud výrobce automobilu tvrdí, že pro motor v něm je vhodný motorový olej s určitými specifikacemi, nepochybuj o tomto oleji a nesnaž se ho nahradit olejem jiným a to bez potřebných znalostí. Motoru opravdu můžeš ublížit.
16.21, 1. 3. 2008, odpovědětto akokeby si tvrdil že Alfa leje seleniu preto že ostatne značky olejov su na prd, no a ostatne značky leju nieco ine lebo selenia je na prd, pri dodrzani specifikacii sa nemože motoru nic stat.
17.11, 1. 3. 2008, odpovědětJa uz mam druhe jtd a liju vyhradne Mobil supr S turbo diesel 10W40 a naprosto spokojeny myslim ze je lepsi nez selenie. Jinak to Mojmir co rikas na oleje shell?
11.59, 1. 3. 2008, odpovědětZdravim všechny mám otázku nevíte někdo náhodou jaký je typový označení motoru 1.8TS 106kw ve 156? potřeboval bych to nutně vědět díky
18.40, 10. 9. 2008, odpovědět106 kW má označení AR 32201,ale pokud mi pošleš na email VIN auta řeknu ti 10 na 100%.
7.19, 11. 9. 2008, odpovědětCiao, v mojom motore je od prvej výmeny liaty castrol 10W60 racing a motor si to pekne pradie. Mám naj. 170 tis. a pohoda.
19.11, 10. 9. 2008, odpověděttím,že lijete jiný než předepsaný olej,riskujete. Ale zase se pak dobře vaše auta prodávají na náhradní díly. Díky vám... zadřeným. :-)
8.29, 11. 9. 2008, odpovědětJá tam liju Shell helix 10w 40 a jede super nemůžu si stěžovat,myslím že zadření je o něčem jinem než o značce oleje??
17.32, 11. 9. 2008, odpovědětschell helix to tam neljes takovou sragoru:))).to bys nemel, nalej tam 10let starou technologii od selenie at tu maj jeji zastanci radost.a pro benzin jen k agipu,preci jen je motor od vyroby zviklej na italsky paliva a nechces ho prece znicit:))))))
8.09, 12. 9. 2008, odpovědětOn ten Shell tu technologii nemá o nic novější:),ale pravda je,že se zas tak úzkostlivě doporučení výrobce dodržovat nemusi,Selenia je kvalitní olej a zas tak jiné složení než konkurenční značky(mám na mysli renomované olejáře) mít nebude....Jinak cca jednou za rok se dělá revize a složení oleje se upravuje podle nových poznatků z výzkumu nebo požadavku legislativy na obsah nechtěných látek atd....Takže olej z doby před deseti lety je úplně jiný než ten samý ,vyrobený před týdnem.
11.56, 13. 9. 2008, odpovědětzadření je o oleji,kámo. Kdo nemaže,ten nejede
23.43, 11. 9. 2008, odpovědětNo nechápu proč tam někdo chce dát Schell helix, když vyjde na stejný peníz jako selenia 20k A.R.
11.50, 23. 9. 2008, odpovědětMotory FIAT mají nejtenčí mazací kanálky a SELENIA tam přidává hodně silné detergenty na rozpouštění karbonu! Proto doporučuje Fiat SELENIU, ten kdo ji tam nedává riskuje zadření vačky! Nespočetkrát jsem měnil hlavu kvůli lidem dívajícím se jen na 10W, API atd.... Nejlepší olej z řad Castrolu TXT 5W-40 taky nevyhovuje a to je co říct!
11.37, 2. 6. 2009, odpovědětA co takhle olej zn. XADO co na to ríkáte vy olejáři je to soutěžní olej myslím že i poměrně dost kvalitní co vy na to ????? XADO
12.16, 2. 6. 2009, odpovědět