Velmi rád by som tu spravil prieskum.Veľkosť kolesa(15,16,17,18...)a velkosť ET-smerom dovon vs klepajúce nápravy,rozbité dorazy,silentbloky,čapy,ramená....hlavne na predných nápravách.Ja s tým totiž nemám absolútne žiadny problém.(mám 205/55/16 ET41,5-práve kvoli tomu.)A ked som to auto kupoval z DE,vyberal som na plechových 15"+plechy zimné.Je tu totiž dosť veľa problémov s nápravami.Na druher strane tu furt niekto píše,kolesá 17,18",ET30 a menšie,gumy 225,235 atd....Nestálo by za to dodržať rozmer na ktorý to nejaký ten skurvený talian postavil?Možno by tých vrzgajúcich,klepajýcich a gumy derúcich náprav bolo pomenej.
13.26, 14. 1. 2008, odpovědětNenazval bych konstruktéra sku*veným talianem ;-), ale jinak souhlasím. Mám letní na origo al kolech 205/55 R16 ET41,5 a zimní plech 195/60 R15 ET37,5. Takže by mě rovněž zajímalo jestli jsem to s tím zimním obutím nepo*ral. Obvod je jasné, že není optimální (kupoval jsem ojeté v sadě) spíš hodnota ET?
13.44, 14. 1. 2008, odpovědětJe to úplne v poriadku,ET37,5 pri plecháčoch 5,5jx15 a gumách 185/65/15 (195/65/15)je ORIGINÁL.Pri 6,5Jx15 na gumy 205/60/15 je origo ET 41,5.Tak isto hliníky 6,5Jx16 pri gumách 205/55/16 majú origo ET 41,5.Pri 17" je to 7Jx17 ET 43,5 na gumy 215/45/17.Vpodstate nič iné nie je schválené,pri použití týchto rozmerov je to úplne OK.ALFA používa pre rovnakú šírku pneumatík špecifické-užšie disky ako konkurencia.Je to preto,aby nešli do tlmičov.Pri 16" hliníkoch na 205ky gumy všetci ostatní používajú 7"disk.Tam je už ale ET pre Alfu 35,čo znamená o 6,5mm dovon.Preto je taký veľký problém kúpiť napríklad v 16" disk 6,5J ET41,5 od iného výrobcu.Na 99% totiž všetci robia 16" v šírke 7" s ET35 alebo aj menej.O 17" už ani nehovoriac.Je prakticky nemožné kúpiť na neupravované auto iný17"disk v origo ET a šírke,a teda prakticky každý neoriginál musí zákonite viac trčať dovon.Ono to majiteľa teší-vyzerá to "cool",tuningovo.Ale nech potom neplače že za 10tis.km odrovná gumy a každý rok uštve sadu ramien.Čo chcel,to má.
16.12, 14. 1. 2008, odpovědětNo ja pouzivam na leto 215/45 R17 (predpisany rozmer) a na zimu 185/65 R15 (taktiez predpisany rozmer). ET mam takisto v poriadku a samozrejme nemam problem s napravami. Ano, tu na Slovensku je zivotnost vdaka kvalitnym cestam nizsia, ale s tym sa neda asi nic robit... :(
14.21, 14. 1. 2008, odpovědětJa mam 205/55 R16 ET41.5,zimne toho isteho rozmeru,byvam v Kosiciach a mam pocit ze keby som si dal 17" tak uz ma v aute od nervov chyti. Chcem ich,mam aj vybrate,viem ze mimo na dobrych cestach by to bolo dobre,ale nie vsade,a tam by som trpel. Mam podvozok Supersport,tvrdy je dost,tak si uz nepridavam. Ramena myslim v norme,mam alfu nieco cez rok,ked som ju kupil bola ok,menil som horne ramena a stabilizator,lebo pocas roka odisli,ale je to spotrebne tak to neriesim. Ked to ale bude odchadzat kazdy rok,to ma nejak velmi nepotesi...ale kazdy poznatok napisem:)) A porovnanie CZ-SK ciest podla vlastnej skusenosti je ze CZ su o nieco malo lepsie,tiez niekedy mimo hlavnych tahov to je zaujimave...len ma tu teraz neukamenujte,nebol som vsade:))
20.03, 14. 1. 2008, odpovědětA keby som chcel dat podlozky na zmenu roztece s hrubkou 30mm.ake cislo ET by malo byt na alu.dysku R.16, alebo R17,aby mi netrpeli ramena a capi? Tie podlozky preto lebo je vedsi vyber s roztecou 5x100 alebo kde sa daju kupit srobi s plavajucou hlavou?
19.34, 26. 3. 2008, odpovědětBez šance.Disky s takým ET aby pri použití 30mm podložiek bolo všetko OK proste neexistujú.
11.07, 27. 3. 2008, odpovědětja mam len jednu otazku mozem dat disky s rozmermi ...6,5Jx15 5x98 ET31 namiesto 6,5Jx15 5x98 ET37,5 a co znamena vlastne ten "ET"
21.49, 11. 11. 2009, odpovědět" ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm " ach, ake jednoduche . . . nemas google, ci co ?
22.16, 11. 11. 2009, odpovědět