pratele, je tu nekdo kdo ma 2.0TS rocnik 97-99, ma ji v poradku a mysli ze jede tak jak jezdit ma? byla by chvilka casu se nekde sejit a porovnat to? ja ji mam asi 3 tydny a porad se s ni nejak nemuzu srovnat. bezne veci jako variator, vaha, svicky apod. se mi zdaji v poradku. tahne plynule, nic necuka. sehnal jsem z nejaky test z autocar.uk, kde je spousta ruznych zrychleni apod. vsechno mi to vesmes odpovida, ale pocitove se mi to zda nejak slaby. po 6 letech s AR33 dost zklamani. 156 mi pripada jako hodne rychly pohodlny auto, ale rozhodne ne dravy. chapu, ze takovy dlouhozdvih se 4 ventily v relativne uz tezkym aute nebude extra uderny faro, ale cekal jsem prece jen trochu vic. takovej vlaznej spodek ,docela mi to pripomelo prvni oktavku 1,8 92kw , co jsem kdysi jezdil. jsem z Ml.Bol., kdyby mel nekdo cas , treba trochu pobliz, byl bych moc rad, pomohlo by to, mozna si lamu hlavu zbytecne. uplnej ideal na porovnani by byl nekdo s neorigo podvozem. mam tam sportpacket a v haji tlumice, tak resim co s tim. pera eibach bych rad nechal, spis resim co k tomu. kazda rada dobra. predem dik. 776309940
17.24, 23. 1. 2008, odpovědětTak jestli máš zrychlení dobrý,tak jede tak jak má.Protože je to otáčkovej motor,tak pocitově netlačí do sedačky jako například diesel,ale přesto zrychluješ rychleji než diesel.Jde jen o pocity který tě klamou - tedy pokud naměřené zrychlení odpovídá.Navíc protože je to otáčkovej motor,tak nechápu co čekáš tah odspodu?Prostě alfa odspodu netáhne a pokud chceš pořádnej zátah,tak jí musíš točit a jezdit v otáčkáčkách - tak okolo 3500ot,tam to teprve začíná.Pokud chceš zátah odspodu,měl jsi si koupit TDI,nebo JDT a ne vysokootáčkovej benzín.Když chceš pořádnej rozjezd z křižovatky,musíš to držet přes spojku ve vyšších otáčkách a jen si s tou spojkou citlivě hrát.Pak to odstartuje jak raketa.Jinak mě hrábne při přeřazení i na 2 kvalt,určitě si nestěžuju co se týče výkonu.
17.42, 23. 1. 2008, odpovědětchapu rozdil mezi naftou a benz. taky vim proc naftu nechci. taky nejezdim autem tejden a po cca 20 motorkach poznam celkem i co to znamena¨j vysokoobratkovej motor. asi jsem se blbe vyjadril. jsou pojmy jako reakce na plyn, chut do otacek apod. to se tezko meri a proste se mi to nezda takovy jak bych si predstavoval. proto se mi zda nejjednodussi to s nekym srovnat. a jinak to reknu takhle, me AR33 1.4 (dej ji panbuh vecnou slavu) pokud byla jeste ve spickovy forme na vlhku hrabala pravidelne na 2 jenom plynem, ne po prerazeni. jezdil jsem ji 6 let a byl jsem z ni total vysranej. total. jenze casem se z ni stalo stavebni auto , tak byl cas na zmenu. na 156 jsem se tesil az moc a to je asi ten hlavni problem. zbytecne vysoky ocekavani. ale abych jenom furt nenadaval. to rychly rizeni je supr, a na to jak to ma tlumice total v pytli, to sedi porad jeste ¨bohovsky. doufam, ze to zase budou kruhaky jednim tahem bokem jak driv. jo ale jeste si nevodpustim tu sedacku. na to ze to mam mit o 25mm nizsi nez serie, tak i v nejnizsi poloze sedim cca o 60 mm vejs jak ve 33. vzdycky kdyz prelezu, pripadam si chvili jak v trambusu. to je fakt smutny na sport. auto .
21.01, 23. 1. 2008, odpovědětjo ten tatar.net to jsem ja co ma furt problem.
21.04, 23. 1. 2008, odpovědětTak ona 33 je o dost lehčí než 156.Mě to při přeřazování hrábne i na suchu,na mokru hrabe normálně,to je stálej prokluz,ale je jasný,že ne ve 2500 otáčkách,ale tak okolo 6000 - myslim to hrabání na 2.Jinak ta tvoje 33 1,4 měla větší zrychlení než 2,0 156?Měřil jsi to?Možná to je jen o pocitu,protože se mi moc nezdá,že by 33 1,4 stačila na 2,0Ts.Když by to bejvala byla 33 1,7ie,tak bych tomu i věřil,ale to je tou váhou,byla lehounká.Ale zase si vem ten design 33 a 156.Kámoš má oktávku 1,8T a zkoušel mojí 156 a říkal,že je to tak stejný co se týče zrychlení a pocitu - já s tou jeho nejel.Ono je to dost podobný i papírově,tak to asi tak bude.No jinak mašina a auto,to je sakra rozdíl v akceleraci,to bych vůbec nesrovnával,ale je fakt,že aby alfa jela,točit jí musíš jak tu motorku))):D.Možná,že jsi zvyklej z mašiny na ten zátah tak se ti to zdá o ničem,na mašinu 2,0 opravdu nemá - tedy na nějakou silniční 600ccm vejš.A taky je možný,že s tím opravdu něco máš.Změř si přesně zrychlení a pak bych soudil dál.
21.32, 23. 1. 2008, odpovědětjo 0-100 samozrejme 33 nestiha, ale ruzny pruzny zrychleni na jedn. kvalty, napr. na 3 60-90km/h byly vesmes pro 33 lepsi. ano, ano chapu, 16V musim tocit. prerusuji tedy diskusi na tema ze vsechno driv bylo lepsi. nakonec stejne me nikdo nepresvedci, ze to tak neni.
22.03, 23. 1. 2008, odpovědětNo jo,ale to by jsi měl spíš u tý 156 měřit pružný zrychlení 60-90 na 2 kvalt - a zrovna cca 60-90 na 2 to akceleruje jak raketa,na 3 je to slabý .Na 2 musíš udělat 105km/h.Na 3 uděláš cca 155.Trojku řadim někde okolo 100km/h pokud si chci vychutnávat výkon.Ono to jede i na tu trojku při těch 60,ale už to netáhne,to je přesně ten tvůj problém:D Prostě točit a točit,to je celý)))Ale pak si zase vezme,to je něco za něco
22.34, 23. 1. 2008, odpovědětja mam 1,9jtd 77kw a hrabne aj na dwojku... heh ked sa jasim tak dwojka w zakrute pisti jak na felde jednotka.... :-DDD ale to tak raz za uhorsky rok sa jasim... predsa je to len diesel :-D
17.56, 23. 1. 2008, odpovědětprodat a koupit 3,2 gta :O)
18.08, 23. 1. 2008, odpovědětPocitovo bola aj moja slaba,ked som ju kupil. Zvyknuty na 16V 93kWbenzin od fordu ktory tahal skutocne odspodu,som mal pocit ze to fakt nejde.Chce to ale nejaky cas zvyknut,hlavne co som si vsimol ja prve bolo ze som mal pocit ze som pomaly,a vsimol som si ze ma nikto neobieha,ale za ja beriam vsetkych ako keby stali. Pozriem na tachometer,a tam 160,aha,pardon,zvolnim. Pozeraj sa viac do spatnych zrkadiel,tam uvidis ako sa ostatni stracaju. Ale za tebou.
21.06, 23. 1. 2008, odpovědětno dobra, dneska jsem stridal 33 se 156 abych se rozhod jestli mam 33 nekomu venovat a kdyz vo tom tak uvazuju, tak jsem ve 156 vlastne porad jen tlacil nekoho pred sebou. musim uznat ze kdyz se to rozhejbe, tak to od 100 vejs jede docela hodne. takze teda c.sportivo a vsechno dobry. kdyz jste mi to tak vsechno vysvetlili, poradte jeste nej prijemny podvozek. nechci nej. brutal stabilitu, co se pak naraz urve a posle me naraz do pankejtu. byl jsem zvyklej , ze se mi to vzdycky plynem hezky utrhne a plynule klouze bokem. tak neco takovyho prosim. myslel jsem koupit zvlast tlumice supersport a nabastlit je dohromady s tema eibachy co tam mam. za 6,400 je ta cena tak prijemna. vsichni strasi jen ze s.sport ma mekky pera takze takhle by to snad slo, ne? aspon pokus. jo a kdyby mi nekdo odpovedel jeste na muj dalsi dnesni dotaz : variabilni sani? byl bych uplne uz spokojenej.
21.38, 23. 1. 2008, odpovědětkdyž máš všechno v pořádku,tak to bude jenom pocit,jak řikáš...taky jsem si koupil 1.8 a pořád se mi zdálo,že to nejede...pak jsem byl na sprintu s jinou 1.8 a jeli jsme stejně...takže,když to držim kolem 5tis otáček,už ten pocit nemam :-)))
21.10, 23. 1. 2008, odpovědětMám 156 2.5 V6 když jsem jí kupoval, tak jsem si říkal jal tahá ale teď mi příjde slabá - je to zvyk. Asi bych už potřeboval Lambo nebo ještě lépe Ferrari... :)
22.46, 23. 1. 2008, odpovědětja som si myslel ze moja 1.9jtd tiez nejde najlepsie... ale seriu 2.4jtd dam dole kedy kolvek... a to ma neskutocne naplna :-) :-) :-)
23.14, 23. 1. 2008, odpovědětlidi ja to vidim jasne. clovek si zvykne a chce stale vic. zacal jsem jezdit na 66kw a prislo mi to jako delo. pak jsem si koupil 140kw a taky mi to prislo jako delo. sednul jsem na chvili zpatky a nevedel jsem zda mam zadrenej motor nebo zatahlou rucku. je to o zvyku. ted pokukuju po 280kw:-) je to o zvyku
7.49, 24. 1. 2008, odpovědětto si pis,ze zdravu 100kw dam ako prd!!! :-D
10.45, 24. 1. 2008, odpovědětja hovorim o 100kw verzi... :-D
12.25, 24. 1. 2008, odpovědětVariabilni sani pracuje tak, ze se ti v sani preklopi ''lopatky'' pri vyssich otackach a auto se zacne trochu preplnovat, protoze kdyz se uzaviraji saci ventily, tak vytvori tlakovou vlnu, ktera se odrazi zpet od atmosfericke vzduchu, pri vyssich otackach je vlna rychlejsi protoze je rychlejsi pohyb ventilu, a aby se auto preplnilo, tak se musi zkratit delka sani.
14.53, 24. 1. 2008, odpovědětja chapu princip - pro pro optimalni prubeh kroutaku je dobry v nizkych ot. dlouhy saci kanal a pro max vykon kratky. chapu i jak to funguje u ar156. muj puvodni dotaz byl tento ::::: zdravim. potreboval bych trochu poradit se systemem variabilniho sani u 2.0TS. mam dojem, ze mi to nefunguje. je zmena delky sac. potrubi vazana jen na otacky motoru, nebo se to ridi jeste podle dalsich vstupu? kdyz zkousim na neutral pridavat plyn ten podtlakovy regulator se vubec nehybe. mohl by to nekdo zkusit u svyho stroje? regulator je u 2.0TS hned vedle nadobky kapaliny pro posilovac rizeni. cerny, kulaty, shora do nej vede hadicka + el. kabel. vespod z regulatoru vede tycka ktera se ma posunovat nohoru -dolu a ovladat pres vahadlo pohyblive saci kanaly. dik za vsechno info.
17.30, 24. 1. 2008, odpovědětmal som 2.4a dost dobry zatah a da sa na nej vysantit vpohode.teraz mam 2.0 V6 TURBO je to benzin ale taha skoro od spodu len rozbeh je taky pomaly ale ked sa chiti turbo tak.....no rozmyslam aj nad lancia delta 2.O turbo jasne ze alfu si necham ale chcelo by to GTA:)uvidime
14.57, 24. 1. 2008, odpovědětseria bola ta najslapsia:77kw ale keby o to islo,tak ti dovolim aj sedacky vyhodit...
16.15, 24. 1. 2008, odpovědětPro:11.161.broadband3.iol.cz.Ty jseš krásně Debilní!Kdo ti na kecal takovou "PIČOVINU"!
16.23, 24. 1. 2008, odpovědětno, něco na tom trošku je.... jde o to, aby sání bylo v rezonanci...někde si to najděte na netu.... ale určitě neplatí to, že zkrátíš sání = větší výkon díky přeplňování
17.23, 24. 1. 2008, odpovědětnevim proc by mel byt debilni? rek bych, ze v podstate ma pravdu. plneni motoru ovlivnuje rezonance v sani a ta je ¨zas ovlivnena delkou saciho kanalu. v praxi se da poznat co dela pulsace v sani treba tak, kdyz treba na 2 okolo 5000 ot rychle zavru a otevru plyn. ten kratkej kopanec vykonu je danej prave nasatim vice smesi pulsaci v sani. bezne se to pouziva na motorce, kdyz to chces hodit na zadek bez spojky - tzv.vyplachnuti. jakej je teda tvuj nazor na praci var. sani? a HLAVNE by me kurva zajimalo, jestli se to sani hejbe i na neutral. viz moje marny dotazy vyse.
19.09, 24. 1. 2008, odpovědětNa pocity se vyser, změř si to a třeba zrovna pružné zrychlení mezi 60 a 90 na 3. Neřikej ze 33 má stejný čas to ani ve snu. Nejvíc tě klame hluk co 33 dělá pak to je uplně jinak zpřevodované. 156 udělá na 2 přes 100 a 33 tak 80 a od toho se také odvíjí pocit ze zátahu. Pocity jsou nahov.... Když by si poskládal u 156 převodovku na maximálku 170 jako má 33 tak se to bude taky chovat uplně jinak. Jestli dáš na pocit tak si kup naftu, tam ti to bude připadat že to jede jako kráva, ale z 0 na 100 to bude mít 11s.
18.00, 24. 1. 2008, odpovědětmatie:To je taky hovadina!
22.04, 24. 1. 2008, odpovědětmatie:víš o motorech HOVNO.
17.09, 25. 1. 2008, odpověděthele mojmire, nerad bych te nejak vydrazdil. ty toho zrejme vis vic. muzes mi prosim tedy objasnit tvuj nazor, proc je tam to var. sani? ale hlavne co me opravdu zajima predevsim, a co se zrejme nikdy nedovim, protoze pro vetsinu lidi tady je problem otevrit kapotu, jestli se to var. sani hejbe i na neutral? nevim jestli je zmena delky sac. potrubi vazana jen na otacky motoru, nebo se to ridi jeste podle dalsich vstupu? ptam se uz asi po paty a uz naposled. radsi du delat neco uzitecnyho, nez sedet jak ocas porad u compu.
19.26, 25. 1. 2008, odpovědětKdyž na to jsou potřeba 2 lidi - jeden ti musí šlapat na plyn a druhej koukat)))A ten druhej co by šlapal není k dispozici)))Navíc tam někde v těch místech jak popisuješ je regulátor variátoru - tak jestli nemyslíš tohle.
21.11, 25. 1. 2008, odpovědětuz na skoda 120 slo strkat do tahla plynu rukou a to se zaplatpanbu jeste nezmenilo. ne fakt nemyslim variator
22.34, 25. 1. 2008, odpovědětCauky ja mam 2.0TS rok 98-konec jsem s ni naprosto spokojen... Jinak zrychleni mam za 8.3 a maximalka podle tachace je 235... Mam najeto 150tis... Kdybys chtel tak se klidne nekde sejdem a pokecame,sem z Lyse nad Labem icq 211 595 745
19.58, 25. 1. 2008, odpovědětCauky ja mam 2.0TS rok 98-konec jsem s ni naprosto spokojen... Jinak zrychleni mam za 8.3 a maximalka podle tachace je 235... Mam najeto 150tis... Kdybys chtel tak se klidne nekde sejdem a pokecame,sem z Lyse nad Labem icq 211 595 745 http://moje.auto.cz/pivrnec/alfons.html
19.58, 25. 1. 2008, odpovědětdik, bezva. isq nevladnu, jsem na tohle trochu zabrzdenej.ozvu se po nedeli na mail.
22.30, 25. 1. 2008, odpovědětNapíšu to zcela zjednodušeně:Alfy a Lancie nemají proměnnou déluku sacího potrubí,ale variabilní časování sací vačky to znamená že třeba do 4000ot otevírá vačka sací ventil dejme tomu 20stupňů před HÚ a zavírá třeba 40 stupňů po DÚ z toho důvodu aby při těchto nižších otáčkách se válec motoru co možná nejlépe naplnil a od 4000ot do omezovače se tím variabilním časováním natočí sací vačka protisměru otáčení t.j doleva aby se sání otevíralo později a taktéž zavíralo později.To že se sání otevírá později způsobí že se sací ventil otevře při větším podtlaku ve válci atím vznikne silnější pulz v sacím potrubí,ktrý větší rychlostí plní válec.A po DÚ se zavírá později aby se v těch vyšších ot. válec naplnil pomocí kinetické energie v sacím potrubí která je způsobena pozdějším otevřením.Ale to se už dostáváme k pulzačním a tlakovým vlnám a tam jeto na mnoho hodin povídání.Zkrátka když je vačka v základní pozici tak jede motor lépe do spodu a taky méně se vytočí a po přetočení vačky se vytočí mnohem rychleji.A proto je variabilní časování aby motor točil co možná nejlápe od spodu až do maxima.Tím pádem se dosáhne nejlepšího výkonu a točivého momentu v celém rozsahu otáček.Stačí to takhle?
21.13, 25. 1. 2008, odpovědětnejak se porad nemuzeme dohodnout. ja celkem dobre chapu na co je variabilni casovani ventilu.ani nechci pouzivat slova jako debilni, picovina apod. i chapu jak funguje variabilni sani , ktere samozrejme alfa motor TS16V ma. tahle debata vznikla jen proto, ze jsem polozil tento dotaz, ktery sem kopiruji asi uz po osme :::::: zdravim. potreboval bych trochu poradit se systemem variabilniho sani u 2.0TS. mam dojem, ze mi to nefunguje. je zmena delky sac. potrubi vazana jen na otacky motoru, nebo se to ridi jeste podle dalsich vstupu? kdyz zkousim na neutral pridavat plyn ten podtlakovy regulator se vubec nehybe. mohl by to nekdo zkusit u svyho stroje? regulator je u 2.0TS hned vedle nadobky kapaliny pro posilovac rizeni. cerny, kulaty, shora do nej vede hadicka + el. kabel. vespod z regulatoru vede tycka ktera se ma posunovat nohoru -dolu a ovladat pres vahadlo pohyblive saci kanaly. dik za vsechno info. puvodne jsem ocekaval, tuto reakci:: me se to normalne hejbe, mas to v prdeli. nebo 2 varianta": ses vul, hejbe se to jen za jizdy, je to zavisle jeste na ... bla, bla bla. jenze toho se zde nikdy nedockam. ahoj
22.25, 25. 1. 2008, odpovědětuz na skoda 120 slo strkat do tahla plynu rukou a to se zaplatpanbu jeste nezmenilo. opravdu nemyslim variator.
22.32, 25. 1. 2008, odpovědětU mě do táhla plynu strkat nejde - Klapku otevírá motorek elektricky - na pedálu plynu je taky poťák.A vim to na 100 procent,protože nedávno jsem to měl rozebraný kvůli poťáku uvnitř škrticí klapky.Je možný,že u mladších ročníků je ještě táhlo,to nevim,nechci kecat - ale u mě to tak není.
1.24, 26. 1. 2008, odpovědětjo, na zacatku jsem psal rocniky 97-99, tak jsem nejak nemyslel na ty novejsi, promin.vcera vecer jsem misto cumeni na comp hodil novej termostat a zda se mi to i malinko lepsi. driv sedel na cca 65 - 70. ted otevira presne podle prirucky na 85. podle myho problem je blby umisteni cidla teplomeru na bloku hned kousek vedle termostatu. samozrejme jak termostat otevre, jde na nej studena voda a teplota na budiku zase pada. myslim, ze to dost lidi mate a mysli ze je termostat porad blbej.
10.23, 26. 1. 2008, odpovědětcus, taky bych potreboval porovnat svoji 156 2.0TS jak je na tom v porovnani s jinou tou samou 156 2.0TS, mam 98rv, jestli budes mit zajem, tak jsem z litomeric, mimochodem, mel jsem ji ted u jednoho mechanika a rikal ze ta moje alfa vubec nejede a je pry lina jako to chrochtaci zviratko:o) a ze az mi ji da dohromady, tak ze se z ni poseru jak jede. No uz aby to bylo, jenom to hold bude jeste chvili trvat nez se nastradaji dalsi finance. Potrebuju ted delat termostat a rozvody a svicky...koupil jsem ji nejspis po nejakem vandalovi:o))
8.34, 26. 1. 2008, odpovědětTo Mojmír: tak teď nevím jestli jsi debil ty nebo já. Za prvé nesnáším když se tu vyskytne někdo jako jsi ty a říká někomu že je debil. Za druhé jsme se bavili o sání a ne o variabilním časování rozvodů. Tak jestli jsi to nepochopil tak to je potom chyba na tvojí straně. A jinak dojde tam k malému jakoby ''přeplnění'', protože se zkrátí sání a tím pádem se tlaková vlna vytvořená sacím ventilem odrazí dřív od atmosferického vzduchu a stihne se vrátit zase zpět do sání, kdyby tam nebylo to proměnlivé sání tak to bohužel ''nestihne'', protože je delší sání, tudíž delší cesta. Kapiš to?
10.18, 26. 1. 2008, odpovědětTo tom_mb: Este k tomu podvozku co si spominal na zaciatku,uz si to vyriesil? A kto ti povedal ze supersport ma makke pera? Ja mam komplet,a moj pocit je ze je to az moc tvrde. Tak neviem ci ti nepisal niekto co kupil tu blbu seriu co potom reklamovali.
11.57, 26. 1. 2008, odpovědětzdase mi ze origo sportpack. snizeni je nase silnice tak akorat, niz uz nechci + obcas musim i na polni cestu. a priznam se ze i ty ruzny ohlasy tady me trochu vystrasily. ale dat za 4tlumice 6400, to uz stoji i jen za pokus. pristi tyden to ma dorazit z nemecka, tak jsem zvedav
14.31, 27. 1. 2008, odpovědětPro: tom_mb 2.0 TS nemám a nikdy jsem se na nastavovani sani nezameroval. Ale je ovladany pres ridici jednotku, takze je mozny ze se nastavuje az pri jizde, pri zatezi, zatez RJ zjisti podle otacek a otevreni skrtici klapky, ale jestli mas cestu do Litovle, tak se stav, muzu ti to zkontrolovat pres diagnostiku. www.ksautoservis.wz.cz
22.50, 26. 1. 2008, odpovědětdik za nabidku, bohuzel to mam trochu z ruky, zatim se tim smerem nechystam. daig. jinak planuju urcite.
14.25, 27. 1. 2008, odpovědět