Zdravim,koupil jsem si Alfu 156 z Nemecka, rok v.2000, 1.9JTD 77kW, najeto 83tisic. Dival jsem se na chiptuning a ta moje se da chipnout na 81kW.Co si o tom myslite? Jinak, co to je vubec ten chiptuning? Co se s tim aute vse provadi?Diky za odpovedi!
20.45, 29. 10. 2006, odpovědět81 Kw je jiná, novější verze JTD. Normálně by měla jít čipnout na 130K (kolem 100Kw a 330Nm). Chiptuning je defakto přepsání ovládacího programu v řídící jednotce. Fabrika musí vyhovět různým kritériím v různých státech. Aby minimalizovala nastavení, zvolí kompromis který vyhoví všude ( některé země mají např. sazbu povinýho ručení od síly motoru a ne jak u nás od objemu, někde zase mají přísnější emise). Motor má tím pádem velké rezervy v síle. Chiptuning tyto rezervy optimalizuje. Pokud ti ho udělá dobrá firma, nemusíš se bát emisí a podělání motoru. Na ARC je borec má nik Sarkan. On čipuje lacino a soudě podle reakcí na fóru dobře. Spoj se s ním a on ti dá víc info.
18.56, 30. 10. 2006, odpovědětAha. Dik za vysvetleni. Jinak, muzes mne pls dat odkaz, kde bych toho borce sehnal? Dik
18.02, 31. 10. 2006, odpovědětdnes mi chipoval sarkan alfu 1.9jtd, 77kw. chipnutá na 92kw. to auto ide ako delová guľa. maximálna spokojnosť. ked chip tak sarkana môžem len odporučiť. je to borec
18.44, 11. 11. 2006, odpovědětBacha na neodborny chiptuning stylem hodne nafty hodne vzduchu. Auto by po chiptuningu nemelo vyrazneji kourit nez predtim. Ukazuje to na hodne nafty, ta smívá olejový film z válcu a dochází k pridírání atd. Ze 77 na 92 je dost skok. Pokud chcete aby motor vydrzel chce to neprehat. http://www.cimbu.cz/index_cz.php?page=8&item=3&rozhovor=503 http://www.cimbu.cz/index_cz.php?page=8&item=3&rozhovor=501
16.28, 12. 11. 2006, odpovědětNiekto trénuje doma v garáži na svojich autách v tichosti a rozumie tomu, iní si k tomu urobia web. Pokiaľ si myslíš, že vyššia cena úpravy znamená aj kvalitnějšiu úpravu, tak pre Teba potom tuning za desaťnásobok. Určite je spústa tunerov, ktorí akurát ničia tento biznis, ale dovolím si tvrdiť, že ja patrím medzi tých, čo po týchto ľudoch softvér opravujú. A z ľútosti k zákazníkom, ktorí už raz platili, zadarmo. Stačí čítať klubové stránky českého Alfaromeoclubu. A ty Tepixj, si členom, a vieš kde je pravda, tak to od Teba beriem ako ranu pod pás. Alebo máš províziu od Cimbu?
20.44, 12. 11. 2006, odpovědětNeríkám ze to delas spatne jen rikam ze jsou taci co to spatne delaji. Neber to osobne. Za Cinbu nekopu, jen meli na strankach obrazky zničenych motorů nekvalitním ciptuningem. Neda se jim taky vsechno verit dost se chválí atd... Mozna by to chtelo alespon nejake auto zkusit zmerit. Z vlastnich zkusenosti vim ze se na pocit neda spolehnout.
0.05, 13. 11. 2006, odpovědětTepixj:No co dodat velmi zajímavé počtení.
17.33, 12. 11. 2006, odpovědětDíky za reklamu. To tepixj: Súhlasím, že neodborný čiptuning je nebezpečný. Ale možem Ti garantovať, že toto auto nemá pridaný žiadny vzduch - turbo je na rovnakom nastavení, ako originál, a paliva je pridané podstatne menej, než na čipoch od Bitpower, od Cimbu som ešte žiadny nevidel. O výkone 92kw možeme polemizovať, je to hodnota získaná iba prepočtom. A mimochodom, pozri sa, aký výkon sľubuje Cimbu. Toto auto sme ladili snaď na 5-6 krát, aby sme sa vyhli nepríjemným vibráciám pri prehnanom krútiacom momente, aby nedymilo, nežralo viac, atď. Čiptuning, ako znázvu vyplýva, je ladenie, a nie prepis sw. Ukáž mi jednu tunerskú firmu, ktorá upraví Tvoj origo soft na počkanie, a je ochotná s Tebou jazdiť a robiť merania, až dokiaľ nedosiahne úplnej spokojnosti zákazníka. Takže si nemyslím, že to robím neodborne, a o výsledkoch koniec koncov vypovedajú zíkazníci, stačí si prečítať pár strán diskusie na Alfaromeoclub.cz. Toto auto mohlo mať ešte podstatne viac výkonu, ale ako vidíš, nemá...
20.33, 12. 11. 2006, odpovědětsú ľudia ktorí sa tomu rozumejú, a sú ľudia ktorí to jednoducho nevedia. Dobrý odborník nepotrebuje veľkú reklamu, celkom postačia odporúčania spokojných zákazníkov. možno pôjdem na brzdu aby som vedel presný výkon. pred chipovaním som skúšal šprint s VW golf 110PS. Po chipovaní sa nechytal už ked som zaradil 2ku. Skúšal som aj šprint s kamošom (audi a4, 2,5 Tdi, 6 valec, 163PS) 0-150 sme išli zároveň, potom mi ušiel. Inak tiež si ide dať chipovať audinu. je jasné u koho....
21.28, 12. 11. 2006, odpověděttepixj zaujímavý článok. mne to príde tak že všetci sú amatéri len páni z cimbu sú odborníci. koľko asi stojí vymeniť poškodené piesty z vložkami valcov, hmm? určite nie 310 tisíc ako to píšu oni. no a pár nezmyslov v tom článku ešte je, ale nebudem to tu rozoberať.
21.40, 12. 11. 2006, odpovědětNesmis to brat doslova, odkaz jsem pouzil kvuli obrazkum ne kvuli popisu. Motor TDI lze sehnat za 15000,- Go vyjde na cca 40000,-.
0.08, 13. 11. 2006, odpovědět310 tis je cena noveho motoru. Je to zcestne protoze ten zniceny mel uz urcite neco najeto atd.. atd..
0.09, 13. 11. 2006, odpovědětTakze bych to shrnul, na kolik chipnout doporucuje 1.9JTD 77kW?
22.25, 27. 11. 2006, odpovědětOsobně bych určitě nešel přes 92kw a 300N.m. Není čiptuning jako čiptuning. Z auta lze za určitých okolností dostat i 100kw, ale pokud nehodláš měnit motor každej rok, tak bych to nedělal. Každé zvednutí výkonu má za následek znížení životnosti. Ale je to logaritmická křivka, tedy zvedáš do určité míry a s životností se nic podstatné neděje, pak ale přijde zlom a pokles životnosti prudce stoupá a výkon narůstá pořád pomaleji. Takže kus od kusu je doporučený nárůst odlišný, v zásadě to ale dle propočtu jde kolem 88-92kw. Auto po načipování nesmí výrazně více kouřit.
19.28, 2. 12. 2006, odpovědětTO POCKMAT: Hlavně musíš mít nejdřív jistotu, že máš auto v pořádku - především po motorické stránce, pokud totiž zvedneš výkon i o to "logaritmicko-zanedbatelné" málo, tak se ti všechny vůle a netěsnosti až "nelogaritmicky" projeví a motor půjde do čudu :) pokud to bude dělat opravdový odborník a dá si pozor, tak to dopadne asi O.K., ale pokud ne, tak si rovnou sháněj ještě jeden motor - a nebo mu musíš koukat pod ruce co s tím dělá, ale hlavně dát pozor jestli všechny hodnoty jsou v pohodě, že ti auto nebude kouřit neznamená, že JE to v pohodě a až to díky turbu kouřit začne, tak pozdě bude čiptunera honiti :) - nic proti všem kdož se poctivě čiptuningem živí, ale pokud budu uvažovat o co nejdelší životnosti ojetého vozidla s dieselovým motorem, tak nebudu uvažovat o načipování i když to vypadá zprvu velice lákavě a nemít to alespoň "trochu čipnutý" je jako v 18-ti letech postávat před bordelem a nemít prachy na to jít dovnitř...
9.55, 3. 12. 2006, odpovědětDo určité míry máš pravdu. Ale vůle se změnou softvéru určitě nezmění. Nezapomínej, že ani původní softvér není zárukou delší životnosti. Nejdůležitějším článkem je řidič. Když budeš auto vytáčet studené, po záběru nenecháš turbo zase vystydnout a hned zhasneš, tak tvůj motor zdaleka nedožije tolik, jako třeba načipovanej, s kterým se jezdí s rozumem. Motoru nevadí tolik krátkodobý plný tah, jako spíše výše popsané, nekvalitná údržba, nebo špatný řidič. Svoje vozy mám načipované všechny, kdybych nebyl přesvědčen o tom, že jim to neublíží, nedělal bych to. Ale respektuji i jiný názor. Proti gustu žiadny dišputát.
23.10, 4. 12. 2006, odpovědětTO SARKAN: Já souhlasím naprosto s tím co jsi napsal. Bez šoféra není auto. Ale co si dneska spousta lidí neuvědomuje, je to že, čipnout jetej (pokud bych to říkal, tak na slovo JETEJ bych dal vysloveně důraz a ještě bych to zopakoval) motor třebas o 20 koní nemusí být zrovna ideální ( pokud ten motor není OK. znovu, opět, podotýkám pokud je OK. tak nic proti) a čipovat to o 5 koní nahoru je nesmysl (to je snad zřejmé). Nejde mi o přímý důsledek toho načipování, já to vidím tak, že si to člověk nechá čipnout, aby to líp jelo do kopce a při rozjezdu, pak se snadno zapomene a dává tomu cihlu na pedál čím dál častěji a častěji - i když Alfí JTD je už v podstatě by se dalo říci "moderní" konstrukce dieselových motorů, pořád je to diesel a tlaky působící v motoru jsou vyšší než u benzínu - no a pak je myslím více než na snadě, že všechny latentní závady se stanou rychle akutní - a to nepíšu nic o tom, že jedno ze základních (nepsaných) pravidel tuningu je, že podvozek musí být rychlejší než motor - takže když zvyšovat výkon, tak by to mělo taky brzdit, taky by to ty pneumatiky měly být schopný přenést na silnici, nemluvím o poloosách, tlumičích atd. atd.
10.22, 6. 12. 2006, odpovědětAno, ale poopravil bych, že závady se nestanou rychle akutní,nýbrž rychleji. A to za předpokladu - jak píšeš - že se tomu pořád víc a víc nakládá. Takže v zásadě se shodnem, že čiptuning snižuje životnost úměrně agresivitě řidiče. Proto všem závodníkům doporučuji koupi si silnější vůz přímo od výrobce.
23.14, 9. 12. 2006, odpovědětJasňačka, taky jsem tohle svoje moudro adresoval spíš těm, kdož toho o chipování nic-moc neví a chtěli by to "trochu čipnout", těm co to znají, je to všechno asi dost dlouho známo...
12.01, 11. 12. 2006, odpovědětahoj sarkan mozes sa mi ozvat ked budes online? peto.
22.17, 25. 4. 2007, odpovědětZdravím. Mám VW Golf IV, r.v. 1998, 1.4 - benzín, 55 KW. Auto mechanik mi říkal, že je v tomto autě řídící jednotka Magnetti Marelli a že to jde nachipovat až na 75 KW. Nevíte o tom někdo něco prosím vás??? Případně něco doporučil. Děkuji
16.58, 9. 7. 2007, odpovědětJakube, doporučil bych ti nějaké VW forum, urcite se tam tím zabývají do detailu. Petr
17.23, 9. 7. 2007, odpovědět75 kW neslíbí ani Bitpower a to je co říct :)
18.36, 9. 7. 2007, odpovědětU Golfu 55kw (1.4 8V) jde výkon bez hw úprav zvednout max. o 4kw, a to se už negativně projeví na emisích a životnosti katalyzátoru. 75kw je holý nesmysl. Navíc Marelli používá u tohto motoru nepřepisovatelné čipy, takže bude nutno pájet. Já osobně bych šel do jinýho vozu, 55kw (i 75kw) je děsně málo... Co tak Alfa? Určitě se Ti líbí, když čteš naše forum :-)
21.19, 10. 7. 2007, odpovědět