Ahoj vespolek, jak už jsem před časem napsal, měním olej a objednal jsem kvůli lepší ceně rovnou celý karton ELF EXCELIUM LDX 5W40, je to naprosto výborný olej nejen do JTD, ale i do většiny benzínů. Pokud byste měli zájem, tak mám k dispozici dvě balení po 5ti litrech cena 200,- Kč za 1litr...
9.56, 1. 11. 2006, odpovědětahoj..ty se v olejich vyznas? mam moznost dobre koupe castrol 5w40 se stejnou specifikaci jako selenia anebo total quartz 9000. Myslis,ze je to do jtd dobra volba?
21.42, 2. 11. 2006, odpovědětAhoj, jestli se vyznám nebo nevyznám v olejích - to jest tedy otázka, už jsem si jednou myslel že jo a pak tady po diskuzi jsem si musel udělat malé opáčko...nicméně pokud má ten tvůj Castrol 5W40 stejnou specifikaci jako TOTAL Quartz 9000 a nebo Selenia, tak by to neměl být problém, jinak mám velice dobrou zkušenost s oleji značky TOTAL obzvlášť TOTAL QUARZ, já bych neváhal - do benzínovejch motorů by to bylo trochu jinačí - jinak je taková už dneska praxe, že většina těch kvalitních olejů (plnosyntetických) jde nalejt jak do benzínů tak do dieselů. Pro jistotu 100% se ti kouknu ještě do převodníku, ale fakt si myslím, že asi v pohodě, kdyžtak napiš co je to ten Castrol 5W40 za typ - někdy se totiž vyrábí např. 5W40 plnosyntetický olej určený jen pro nákladní vozidla a i když má SAE stejný tak aditiva použitý nemusí být IDEÁLNÍ pro osobáky, obzvlášť JTD (c´mon-r.)...
8.30, 3. 11. 2006, odpovědětTakze je to castrol GTD magnatec SAE 5w40 API CF,ACEA A3-B3-B4,VW 505 00,MB 229.31
11.27, 8. 11. 2006, odpovědětTak jsem se kouknul do tabulek a ... nenašel jsem tenhle olej v nabídce Castrolu pro ČR, ani na www stránkách Castrol.cz ho neuvádějí. Specifikaci má hodně stejnou, ale co jsem zjistil, tak ho moc nikdo nedoporučuje ... asi tím ten motor nezničíš, ale je fakt, že to je relativně hodně levnej olej a o tom jak je to s levnýma věcma váí každej a osobně si myslím, že nebude úplně vhodný, obzvlášť na zimu - já bych ho do svojí AR nenalil. PS: ten olej co jsem nabízel už je rozdanej - můžu klidně zase něco objednat, ale muselo by se sejít alespoň 3 ks zájemců a byl by pravděpodobně o nějakou tu pětku dražší...
18.10, 8. 11. 2006, odpovědět... ještě jednou jsem na to kouknul, nemyslím si, že by tenhle olej byl vysloveně špatnej, ale nikde jsem nenašel, že by byl určenej taky pro JTD, takže proto nedoporučuju. Teď doufám, že alespoň 20 lidí napíše, že ho do Alfy lejou už roky a všechno je v pohodě.. :-)
18.22, 8. 11. 2006, odpovědět5W40 do JTD nepatří. Tam se dává 10W40.
19.39, 8. 11. 2006, odpověděta proč ?
11.20, 9. 11. 2006, odpovědětProtože řidký olej špatně maže turbo. Navíc je potřeba dodržet API specifikaci, nejenom viskozitu.
17.25, 9. 11. 2006, odpovědětTo je asi pravda, no mazací schopnost oleje, ale není dána jenom jeho "hustotou" ale i aditivy a tam je potom důležité pro jaké motory je ten či onen olej určen, jsou 5w40 jen pro nákladní vozidla...ale jestli je dobrá zkušenost s 10W40 tak je to v pořádku, nic proti, jen bych se chtěl teda zeptat zda používáte do svých JTD plnou syntetiku a nebo polosyntetický olej ? Jinak tedy znám minimálně 8 produktů od renomovaných výrobců olejů viskozní třídy 5W40 určené vysloveně pro přeplňované diesely, jinak mám přímo zkušenost trvající déle jak tři roky s jedním vozem, kam se leje jenom 5w40 Schell je to diesel samozřejmě s turbem a maká pořád bezchybně...
9.16, 10. 11. 2006, odpovědětJá jezdím 10W40 Selenia, jak se píše v příručce. Ušetřených pár stovek nestojí za možný problém s turbem za 30 nebo motorem za ještě víc.
13.54, 10. 11. 2006, odpovědětkoukal jsem se speciálně na API specifikaci SELENIE 10W40 pro diesely a na API spec. 5W40 toho ELF EXCELIUM LDX a je stejná, samozřejmě, že pokud se od začátku na polosyntetiku, tak tam po nějakých ujetých 130 000 km nalejt plnou synt. je nesmysl - to je ale snad zřejmé...
14.43, 10. 11. 2006, odpovědětJe to polosyntetika.
13.54, 10. 11. 2006, odpovědětJá jezdim služební dodávkou a je 1.9 turbodiesel Renault Trafic dTi 2002 a jedině olej 5W40 já tam leju od firmy Total. Mám na ní najeto něco okolo 300000 a to jí dávám pořádnej kotel a motor šlape i turbo jako hodinky, tak si myslim, že naftovým motorům plná syntetika neuškodí...
14.29, 10. 11. 2006, odpovědětMimochodem, já mám v servisní knížce uvedeno jako doporučené mazivo Tutela 5W30 ... bla bla, asi to není servisní knížka k 2.4 JTD :-) jinak ale všechno sedí co se týče VIN, ujetých km, info z databáze ALFA ROMEO, no asi chyba tisku...I když je to orazítkovaný origo z jednoho autorizovanýho servisu AR (KUPPI) kousek od Mnichova v německu, tak jsem tam pro jistotu ještě zavolal a samozřejmě že tam lejou něco jinýho (10W40 Selenii polosynt) ... co dodat :-)
16.01, 10. 11. 2006, odpovědětNo,stejne jsem se rozhodl tam nalit plnou..proc by teda nabizeli selenii wr diesel 5w40-myslim,ze jedine pro jtd.
23.00, 10. 11. 2006, odpovědětProtože dneska už většina JTD i TD (TDI, dTD, ....) má od základu v motoru kvalitní, plnou syntetiku a lejt tam polosyntetiku tomu motoru prostě nesvědčí... akorát teda jestli si tam měl polosyntetiku a teďko tam naleješ plnou - tak to není ideální...
10.39, 13. 11. 2006, odpovědětVím,že to neni uplne idealni ale mel jsem např. peugeota 205 1.9 d a ve 150 tisicích jsem tam zacal lejt total quarz 9000 a najej jsem na něm dalšich 50tisic a šlapal jak hodinky. Bylo by mi dost blbý ted krmit svou alfičku polosyntetiku. Prostě motory rád hýčkam.
18.24, 13. 11. 2006, odpovědětA ještě jednu prosbičku bych měl.A ted poslechnu.. Nevim co do převodovky. Na štítku u motoru na výztuze je 75w90 ale v alfa servisu mi doporučují 75w80,tak nevím. Mam možnost zadara shell 75w80 synthetic ale GL4. Musí tam být GL5?
18.30, 13. 11. 2006, odpovědětDej tam Tutela ZC 75 SYNTH podle výrobce
20.31, 13. 11. 2006, odpovědětJeště maličkost,.Kolik tam vejde,stač dva litry?
20.51, 13. 11. 2006, odpovědětDo převodovky je přesně náplň 2 litry. Napouštěcí šroub slouží zároveň jako kontrolní, když to začneš ním napouštět a až to z něj začne vytékat, tak je tam přesně tolik oleje kolik má.
23.52, 13. 11. 2006, odpovědět