Zdravím Pánové, mám problém s 2001 1,9 JTD 81 kW,135 000 (poctivých), když pořádně šlápnu na plyn tak mi jde z výfuku černohnědý dým. Někdy to nedělá, většinou jo, je to peklo :-( EGR ventil mám vyčištěný, takže tím by to nemělo být, naftu tankuju kvalitní, váhu vzduchu mám novou,na diagnostice jsem byl, nic. Měl by někdo představu co s tím? Ještě jedna věc, auto smrdí jak starej diesel i na volnobeh- Vám také? Mám za to, že by u auto z roku 2001 neměly výfukové plyny páchnout jak z 20 let starého dieslu?Díky moc za pomoc
10.41, 30. 1. 2008, odpovědětjestli neni problem v katru, bo lambde...nebo jestli ti neodesel termostat a neohriva se ti na provozni teplotu a tudis jedes jakoby na sytic...nejsem si vubec ale jisty:o/
10.48, 30. 1. 2008, odpovědětZkontroluj hadice od turba, možná máš prasklou a přisátej falešnej vzduch ti podstatně zvedne kouřivost. Ty tví kilometry jsou přesně kdy zpuchří a praskaj...
11.03, 30. 1. 2008, odpovědětŠpatný poměr nafty a vzduchu. Moc bohatá směs. Takže musíš jít po dvou věcech - vyloučit, že Ti tam jde moc nafty, nebo málovzduchu. Nebo oboje. Všechny věci (až na tu lambdu) to můžou být. Nechci Tě urazit, ale zkontroluj také vzduchový filtr. Pak dále naklápění lopatek turba (myslím, že 81 kW má). Nemáš tam nějaký prasochip?
11.47, 30. 1. 2008, odpovědětAhoj, prasochip by neměl být bo potažmo nevim teda :-/ ale spíš ne, vzduchový filtr nový asi 4000tis najeto naklápění lopatek?? To zkontroluju jak? Tou vahou to asi muže být též což (sice nová ale čert ví)? Btw ty sesh taky z Prahy, já jezdím tak 80 % Praha a spotřeba asi 7,2 - 7,5 což mi nepřijde zrovna málo, za kolik jezdíš ty s 2,4 ?
12.17, 30. 1. 2008, odpovědětHele nevím, za kolik s 2.4 jezdím. Když se rozsvítí kontrolka, jedu k pumpě. Asi před rokem jsem to měřil a bylo to 7,něco, už nevím. JTD 85 kW mám 6,3/100 a 90% Praha. Vím to jenom proto, že je tam PP. Doporučuju Ti nechat si to proklepnout od Štěpána (tepixj), má diagnostiku, osciloskop a hlavně ví, co má hledat. Třeba váhu vzduchu umí proměřit, jestli dává dobé hodnoty.
12.48, 30. 1. 2008, odpovědětproblem hledej v bohatosti...bud je to blbe cipnuty a blbe ti to spaluje..nebo bych videl problem v tlakove hadici od intercoleru do sani,cidlo snima tlak,ktery se ti nekde pred sanim ztrati a dava to proto hodne nafty a kouri ti to,poklesl by ti pritom i vykon motoru
21.27, 30. 1. 2008, odpovědětA čo olej, kedy si menil ? Kedysi som mal UNO 1,3D a tiež to hulilo, keď som mal starý olej. Olej som vypustil, motor prepláchol naftou, vymenil filter, nalial nový olej, a potom to už bolo OK.
11.15, 31. 1. 2008, odpovědětno to nevime :) jakou mas teplotu motoru ?? a co ta hadice od turba do motoru?...mimochodem neni to asi moc dobre kdyz je neco spetneho ,tak na to slapat na plne pecky :)
23.54, 3. 2. 2008, odpovědětAhoj, no to turbo sem jeste nejak nekontroloval páč nevim jak na to (krapítko technickej antitalent), mě právě přijde že když se to prošlápne tak je to v pohodě, 2 - 3 x to zahulí a pak už je to ok nevim no :-/ jak jezdím pořád pojíždky po Praze tak ani nejní moc příležitost na to dupnout čert ví ..
10.20, 4. 2. 2008, odpovědětco ta teplota ? mas OK termostat?
10.23, 4. 2. 2008, odpovědětJJ mám novej v pohodě 90*c
11.29, 4. 2. 2008, odpovědětČauky, nevím, jestli ti moc pomůžu, jelikož jsem taky technickej antitalent,ale začal bych s tou spotřebou, mám 2,4JTd, 100KW a jezdím 90% Praha a to za 8,2-8,5l, jakmile vyjedu za Prahu, jedna cesta do Chomutova a nazpět, tak mi to na celý nádrž udělá spotřebu o 0,5l méně!! Jinak mi to hulilo taky jako sviňa, vyměnil jsem turbo(repas), 2 vstřiky(za použitý), vyčistil egr ventil, nová váha vzduchu a i tak stále dým jako prase!!!! Dnes jsem byl v servisu A.T.U., Chodov, P-4, výměna oleje, olej. filtru, vzduchového filtru, chladící kapaliny, brzdovky! Vyjedu sešlápnu a ono, žádný dým, tak jsem tomu postupně naložil a ani mráček, zázrak?! Nevím, ale každopádně jsem to pořádně projel a je to v poho, nechápu!!! Ale přikládním se k tomu, že asi ten vzduchový filt??!! Ten uvidím, jak to bude držet a co na to spotřeba, popř. se ozvu! Takže to je můj příběh, nevím jestli ti to pomůže, ale zkus ty filtry a nový olej, mimochodem leju do toho 10W-40, Castrol, takže sudový 200Kč/1l!! Což je v poho!! čauky
19.30, 18. 2. 2008, odpověděttěch 0,5l méně jsem samozžejmě myslel na 100km, takže pak mám spotřebu na celou nádrž okolo 7,8l!! Je to týden co jsem to jel, jinak v létě jsem byl v Itálii na dovče a spotřeba 7l a to jsem jí vůbec nešetřil 150-170km/h, samozřejmě, že né stále, ale když to šlo, tak jela!!!
19.36, 18. 2. 2008, odpovědětTa spotreba je vysoka...mam 2.4JTD (110kw) a jazdim 60% kratke trasy (do cca.30km)...teraz v zime mam spotrebu 5-6,1l/100km.
8.30, 19. 2. 2008, odpovědětpíšu spotřebu jakou mám, nepíšu o stylu jízdy, taky popojíždění po Praze, kdy se "občas" dostaneš do zácpy a pak v tobě bouchnou saze a valíš jako blázen, je něco jiného než jezdit po okrskách, ale i tak ti k té spotřebě gratuluji a můžu jenom tiše závidět!!
15.07, 19. 2. 2008, odpovědětpaliwowej filtr.100 pro.mel jsem to same u fiata
18.38, 13. 3. 2008, odpovědětCo ma prosim ta spolocne palivovy filter s "hulenim"???
7.50, 14. 3. 2008, odpovědět