mám 1,9 JTD rv 2000 už 2 týždne a teraz v zime sa mi motor zohreje max. na 60C, je to normálne alebo je niečo s termostatom? kým nebola taká zima tak bola okolo 80C, díky za rady
13.12, 2. 11. 2006, odpovědětno já měl podobnej problém a bylo to termostatem cena 1800 Kč a je to v poho....
15.42, 2. 11. 2006, odpovědětVyměň termostat a dej před chladič nějaký kryt.
18.45, 2. 11. 2006, odpovědětSto procentně termostat. Máš ho pořád otevřenej a proto se to nedostane víš. Normálně by byl zavřenej a nechal motor ohřát vodu, po dosažení určité teploty pak otevře okruh do chladiče.
19.08, 2. 11. 2006, odpovědětto bych na tech 100% netvrdil, menil jsem minulou zimu termostat a ukazatel je porad kolem 70stupnu. Pichnul jsme si to pred 3 tydnama na diagnostiku .. stal jsme a nechal cvakat motor na volnobeh .. 80 stupnu a ukazatelk byl na 60 .. vypnul, zapnul klicek, ukazatel poskocil na 70 a kousel .. staci se rozjet, poskoci zase kousek nekam jinam ... ten ukazatel spis ukazuje informativne kraviny ...
5.56, 3. 11. 2006, odpovědětUž njen to že mu to před ochlazením ukazovalo 80°mě vede k tomu, že má pořád otevřenej termostat. Tohle není budíkem. Ty máš trošku odlyšné příznaky. Tobě to ukazuje pokaždý něco jiného. V jeho popisu problému jsem na nic takovýho nepřišel, proto jsem si jistý že je to termostatem.
16.21, 3. 11. 2006, odpovědětto me to v lete ukazovalo i 90 .. za jizdy .. podle budiku bych se proste neridil a klasicka diagnostika .. sahnout na horni hadici k chladici, kratce po nastartovani studenyho motoru, pokud bude hrat .. je to jasny .. v opacnym pripade - diagnostikou se mrknout, kolik je tam doopravdy stupnu, pak resit dal - treba je v haji jen cidlo
6.45, 4. 11. 2006, odpověděttak diky,lebo kamarát má seata TD a tvrdil mi že u diesela je to normálne že sa tak nezohreje,predtým som mal feldu benzín a tá po výmene termostatu kúrila jak čert.
20.32, 2. 11. 2006, odpověděttaky mam jtd a taky jsem mel ten samy problem.Vymenil jsem termostat a vpoho.Akorat vcil jak zaclo mrznout,tak to pri zapnutem topeni leze pomalu jaki svina.
21.33, 2. 11. 2006, odpovědětAhoj,taky jsem to řešil a zjistil jsem že to tak má být.Alfa nemá dohřívání vody jako třeba Peugeot a comonrail opravdu pracuje s malýma dávkama paliva a má roblém se zahřát.Běžně mi budík ukazuje kolem 70 a je to pravda(podle ř.jedn. i podle měření teploměrem),chladič studenej a term.zavřenej.Ale topí celkem normálně a taky to nějak nekolísá třeba s kopce.
22.10, 4. 11. 2006, odpovědětChalani, mne tiez stale chladiaca kvapalina ukazuje 50-60stupnov, ale vobec mi to nevadi, lebo auto v pohode hreje do interieru, neni vobec zima. Chcel som sa ale spytat, ci niska teplota chladiacej kvapaliny moze sposobit nejaku poruchu alebo opotrebenie motoru, co myslite? Treba radsej vymenit termostat, alebo to mam nechat tak, ked mi to nevadi? Ondrej
20.17, 6. 11. 2006, odpovědětteď, když je kosa, tak mi to ukazuje taky kolem těch 60. Nemyslím, že bysme měli všichni v háji termostaty!?
11.05, 7. 11. 2006, odpovědětMyslím, že tahle " drobná " závadička asi bude nějakej výrobní nedostatek. Před sem měl 60-70 nyní 90 + - . Takže staré termostaty ven a je to.....
7.38, 8. 11. 2006, odpovědětÚčel termostatu je nechat ohřát motor do stejné teploty v létě i v zimě. V létě je to rychlejší, v zimě to trvá díl ale výsledná operační teplota by měla být stejná. A letos ještě nebyli 20°mrazy aby ti to dělalo takovej rozdíl. V tomhle se můžeme všichni shodnout. Po ochlazení se nedostanete nad 60°C. Většina termostatů začíná otevírat po 70°C. Je no mě naznačuje že ten termostat bude otevřenej. Pro ty z vás kterejm to nevadí největší opotřebení vzniká při studeném motoru. Vůle jsou větší a tím i rázy spojené s chodem motoru ( u starejch dieselů = nerovnoměrnej chod za studena, vyváženej chod po zahřátí) Ničíte si tím auta ale to je vaše věc. Já tu opravu platit nebudu.
12.31, 8. 11. 2006, odpovědětPřesně tak.!! Pro motor je ideal teplota 90 stupnů. Navíc se pak nezahřeje ani olej a jezdit celou zimu se studeným motorem...ne ne...Chudák motor,já bych brečel za něj.
18.39, 13. 11. 2006, odpovědětPtal jsem se přímo AF Centrum v Ostravě servisního technika. Bylo mi řečeno, že u 2,4 JTD je při nižších venkovních teplotách teplota motoru kolem 70 st. normální.
13.07, 15. 11. 2006, odpovědětPíšeš že je ideální teplota motoru 90 stupňů ale 1,6 TS má termostat na 83. Při delší jízdě se ti ohřeje na nějakých 78 stupňů- pokud je termostat v pořádku.
16.10, 15. 11. 2006, odpovědětVec ma dve strany, jsednak casto kecá budík na palubní desce, klidne o 10. Druha vec, termostaty casem otviraji prinizi a nizsi teplote. Pres diagnostiku se da poznat celkem presne kdy otevre. Teplota stoupa a pak zacne trochu klesat. lze to zmerit take teplomerem u termostatu. Jinak termostat od vernetu stoji 1200,- a bude kvalitnejsi nez ten origos Ital.
21.39, 15. 11. 2006, odpovědětTak mne to ted kdyz je zima ukaze klidne i 90, ale pak se rozjedu a je tam zpatky 70 a porad se drzi
22.40, 15. 11. 2006, odpovědětJá mám zajímavý průběh teploty. Po nastartování mi to leze nahoru až téměř k 90, pak se termostat zcela evidentně otevře, teplota klesne a dál už se drží okolo 80 (spíš pod) téměř bez ohledu na roční období. Zvláštní, že?
23.38, 16. 11. 2006, odpovědětahoj chlapi,mam problem z AR 156 1.8TS...v letě mi to ukazovalo kolem 70 stupnů,ted mam sotva 50 stunů..jakej to ma vliv an spotřebu a na chod motoru..pač ted nemam prachy na opravy...dík
17.14, 27. 11. 2006, odpovědět