Nazdar draci! Mám problém s teplotou motoru u své Alficky 156, 2.4JTD (100kW)! Když se motor zahreje teplota na budíku vystoupá zhruba na 60° a tam se drží! Ale když tomu začnu dávat tak se to pohne maximálně na 70°. Teď sem jel z Brna do Olomouce po dálnici docela sem to valil a na budíku pořád max. 70°. Je to málo??? Bude problém v termostatu??? Kolik stojí???
15.35, 1. 2. 2008, odpověděttermostat to bude si myslim ..mrkni na automatejcek.cz
15.52, 1. 2. 2008, odpovědětTermostat 100% můj názor. Vernet 900-1300Kč. Mají dva druhy na 1 je o jeden vývod navíc,ale stačí záslepka.
16.12, 1. 2. 2008, odpovědětA kolik je ideální teplota??? jak se to pohybuje???
16.21, 1. 2. 2008, odpovědětTo podle me nevi ani v Alfe :-) myslim ze 80-90 °C... Jsem mel ten samej problem, dal jsem novy termostat a nic, nakonec se to opravilo samo pri vymene rozvodu, kdyz jsem dal novou vodni pumpu...
16.31, 1. 2. 2008, odpovědětMě to ukazuje na budíku lehce pod 90 a mám tam novej termostat i čidlo a teploměrem v nádobce 83 stupnů.
16.42, 1. 2. 2008, odpovědětJá mám to stejný-taky max. do 70ti stupňů.Ptal jsem se na to v servisu a prej když mi to topí v zimě hned jak má, tak to nemám řešit.
16.59, 1. 2. 2008, odpovědětQuercus uz nechod do toho servisu su tam lamy
17.18, 1. 2. 2008, odpovědětNo ale neco na tom pravdy asi bude. Když vsechno funguje jak ma, tak bude problem v necem jinym. Uz se to tady nekde resilo, ze to bude asi jen chyba kontrolky.
21.59, 1. 2. 2008, odpovědětmoja osobná skúsenosť -termostat...mal som to presne ako ty a teraz v poho 90" ...keď má ukazovať 90" tak 70" bude asi málo :( ... po výmene by si mal mať aj nižšiu spotrebu u mňa to bolo tak ...tie reči že u alfy to tak má byť , oni sa tak nehrejú a bla bla bla sú (.......)
22.19, 1. 2. 2008, odpověděta hlavně jede lépe po výměně termostatu se motor ztišil a jde lépe do otáček.
7.58, 2. 2. 2008, odpovědětPředchozí majitel mi řek že to řešil taky a vyměnil čidlo které snímá teplotu a nic!!! Pořád stejný. Takže se asi pustím do toho termostatu! Když ste ho měnili jak to šlo?? V pohodě?? Jakej je k tomu přístup u 2.4JTD???
11.57, 2. 2. 2008, odpovědět¨Mně to vždy ukazovalo max. 70°Celsiusů.Jak u 1,8TS, tak u JTDm.Jednou jsem i měřil teplotu v chladiči měla 85°.Takže jsem to přestal řešit, kdyby by špatný termostat,tak by to pozdě topilo.
12.07, 2. 2. 2008, odpovědětPánové tohel forum je samozrejme totálně na h*vno, větší shit mezi auto fory snad neexistuje, nicméně i tatao sr*čka má možnost hledat proč BOHA JEHO neustále zakládáte nová fora o teplotě motoru, když už se to tu řešilo snad v 50 předmětech.Ještě jednou pro všechny : POKUD MÁTE TEPLOTU POD +/- 90*c TAK JE NA 90% V PERDELI TERMOSTAT = VÝMĚNA!!.
12.15, 2. 2. 2008, odpovědětDr.Know tak to je pekna kravina,ja som menil aj termostat a nic...! Az ked som sa docital ze alfa-na (ALFAROMEO strankach) oproti ostatnym znackam ukazuje aktualnu teplotu motora a nie ziadny hruby priemer ako ostatne! A to je 75°C-95° a samozrejme zalezi aj od termostatu! Lebo su ktore otvaraju pri cca80C a niektore pri cca90C... tot sio..
12.34, 2. 2. 2008, odpověděteste nieco: ked sa vozim v poho,tak ukazuje 80C a ked viac slapem tak okolo 95C.
12.36, 2. 2. 2008, odpovědětno právě že ať jedu jak jedu (normálka nebo tomu dávám) tak pořád max. 70°!!!???
12.44, 2. 2. 2008, odpovědětTopit muze dobre i pri blbym termostatu, taky jsem mel kolem 70°C. S novym termostatem(stary byl zaseknutej a byl porad pootevrenej) se to nehne z cca 85°C.
13.06, 2. 2. 2008, odpovědětTermostaty prodává Nora.
13.07, 2. 2. 2008, odpovědětRadku, já jsem taky měl pořád max 70,topila jak vzteklá a byl v řiti termostat, od té doby co jsem vyměnil topí porad super a teplota na 90, cili není co resit ..jistotu získáš na diagnostice, ta ti vypíse ze poustí blbe napr pri tech 70*C primitivne lze overit i kdyz mash na budíku 70 a sahnesh na hadici, která je teplá to znamená ze propoustí - prosím ber me s rezervou jen jsem to videl delat Stěpána :-)
14.47, 2. 2. 2008, odpovědětNa 100% termostat, mám ten samé autko termostat originál z itálie objednaný za 2.000kč + výměna mechanika 500kč Teplota standartní je 85°C až 90°C.
13.06, 2. 2. 2008, odpovědětbalanta to tě trochu vojeli malinko, ale co hlaven ze to facha, Nora ma original za 1600 vcetne dopravy, nevim teda jak to je na 2,4 ja mam 1,9, jeste jedna vec, já vetsinou necham zahrat motor na 90 a radsi mrznu, pak pustím topení a drzí se to porád na 90 - myslím si ze s eto driv zahreje kdyz nezapínám topení - co vy na to? někdy kdyz zapnu pak topení na plno a jedu pohodove po praze tak mi klesne an chvili zas na 70, pak se zas vrátí na 90, nicméně teplota motora má být 90!!
14.51, 2. 2. 2008, odpovědětPánové že to topí neznamená že nemůže být špatný termostat.Má zkušenost z 2.4JTD je že jsem měl teplotu okolo 50c a víc se nechtěla zvednout a auto topilo ostošest.Každý říkal že se nechtěj ohřívat je to blbost,dal jsem novej termostat a ejhle teplota +- 90c
13.20, 2. 2. 2008, odpovědětPrevadzkova teplota by mala +-90° ved to je tak hadam skoro pri vsetkych autach. Pokial nemas tuto teplotu tak sa ani neodporuca dupat na plynovy pedal a vytacat motor do vysokych otacok. Pri 90° je motor idealne premazany. Osobne si myslim, ze aj ked je zima mala by sa ta teplota nejako (iked pomalsie) vysplhat na tych +-90° ak nie tak asi nebude nieco ok.
14.31, 2. 2. 2008, odpovědětJá byl na diagnostice v origo Alfě a vubec nic. Žádná chyba, takže...?
16.03, 4. 2. 2008, odpovědětno tak tomu uz asi vobec nerozumiem , mal som teplotu na alfe,za jazdy stale kolo 50, a ked som zastavil niekde v kolone tak to poslo az na 90,teraz mam novy termostat a teplota sa mi drzi na 70stupnov, za jazdy a ak stojim niekde napr. kolona tak je zase na 90a hned sa zopne chladenie, mam 1.8 ts 106kw. myslite ze je v ton neaky problem?? nechce sa mi zase kupovat novy termostat :-(
17.13, 4. 2. 2008, odpovědětDušane: Mám úplně ten samý problém. :( Už jsem z toho KO. Mám sice AR145 1.6TS, ale úplně stejné symptomy. Nechal jsem si vyměnit termostat a stále mám na budíku cca 70st. Pokud stojím, nebo jsem v koloně, tak to na těch cca90st vyšplhá a sepne se ventilátor, ale pokud normálně jedu, tak se teplota drží okolo 70st. V jednom servise mi říkali, že pokud mám nový termostat, tak to nemám řešit a v druhém vše vyzkoušeli jen při nastartovaném motoru, kdy vše funguje, jak má a taky mi řekli, ať to neřeším, ale takové řešení se mi moc nelíbí a kupovat nový termostat se mi taky nechce.
18.33, 7. 2. 2008, odpovědětNo a ja to mám ešte trocha inak.Teplota sa mi drží na +-70st.A ked to dosiahne,ručička kolíše,asi 2milimetre-hore,dole.To znemená,že termostat otvára a zatvára.Keď však za jazdy pripojíme diagnostiku,tak ukazuje 84st+-2stupne.To znamená,že budík ukazuje asi mínus 15stupňov oproti skutočnosti.Odporúčam nasledovné:na úplne studený motor,vložiť do nádržky teplomer (aspoň do 100st.)a naštartovať.Auto sa hreje,ale hlavná hadica termostat/chladič musí byť stále studená.Držíte ju rukou a sledujete,ako teplomer stúpa.Keď zacítite nával horúcej vody v hadici-termostat OTVORIL.A to je pracovná teplota termostatu.Ak je ale nižšia ako asi 80stupňov,tak ho treba vymeniť.To že budík ukazuje mínus 10-15st,je len chybička krásy.Určite by som ho kvôli tomu nemenil.A to že Alfa ukazuje skutočnú teplotu jeFAKT.Mal som predtrým skodofku,a nie je predsa možné,aby mala vždy rovných 90st.Je to len orientačné,a znamená to,že je vše OK.A pri Alfe už každý druhý vetrí problém.A vôbec to nemusí byť tak.
17.21, 4. 2. 2008, odpovědětmám alfu 155 motor 1,8 ts 103 kw a zdá se mi že se mi hřeje motor,ale nevím čím to je???v zimě mi teplota vyleze na 80 C a v létě mi to vyleze na 95 C a i ke 100 C, nevým čím to múže bejt, termostat mám novej vyměněnej originál.Jo to špatný nebo to tak je že je provozní teplota třeba 95 C? poradte prosím
16.38, 25. 2. 2008, odpovědětZdravím všechny, mám též problém s teplotou u AR 156 TS. Po nastartování vyleze teplota na cca 80°.Do té doby je hadice k termostatu studená.Pak se termostat otevře a teplota na budíku už nevyleze nad 70°.Když jde motor na místě tak vyleze k 90°a zapne se chlazení.Je to fakt ten termostat?? Jo a topení trvá dost dlouho a není nic moc.Prosím o radu.Čus
18.43, 27. 2. 2008, odpovědětradku to je u těchto aut normalní
19.34, 29. 2. 2008, odpovědětPro Vencu !!!! nebo někoho kdo má seriozní zkušenost. Ona ta teplota je skutečná. Měřil jsem ji včera teploměrem v nádržce. Naměřil jsem toto: Termostat otevře při 80°C ventilátor zapne při 92°C pří jízdě nestoupne nad 70°C Mám dojem, že je motor dost podchlazený. Nerad bych mu ublížil, ale z druhé strany bych nerad zbytečně vyhodil prašule. Jinak je Alfina skvělá a moc se mě líbí.
10.39, 2. 3. 2008, odpovědětZdravím všechny, mám též problém s teplotou u AR 156 TS. Po nastartování vyleze teplota na cca 80°.Do té doby je hadice k termostatu studená.Pak se termostat otevře a teplota na budíku už nevyleze nad 70°.Když jde motor na místě tak vyleze k 90°a zapne se chlazení.Je to fakt ten termostat?? Jo a topení trvá dost dlouho a není nic moc. P. S. Včera jsem ji měřil teploměrem v nádržce. Naměřil jsem toto: Termostat otevře při 80°C. Ventilátor zapne při 92°C. Pří jízdě nestoupne nad 70°C Mám dojem, že je motor dost podchlazený. Prosím někoho, kdo se vyzná o radu. Nerad bych mu ublížil, ale z druhé strany bych nerad zbytečně vyhodil prašule. Jinak je Alfina skvělá a moc se mě líbí. Prosím někoho, kdo se vyzná o radu. Čus
12.15, 2. 3. 2008, odpovědětDva mesiace dozadu som menil termostat (teplota byvala okolo 60-70C). Teraz sa rucicka drzi +/- 1mm okolo 90C. Aku mas spotrebu...ak vyssiu, tak je termostat KO! Ja mam na mojej 2.4JTD (110kw) dlhodoby priemer 5,8l/100km.
12.25, 3. 3. 2008, odpovědětMaosko - Spotreba kolem 9-ti l/100 km. Je fakt, že to moc nehoním. Tak do 4 000 ot. Jen na dálnici to protáhnu, když se nějaký rebel přilepí na kufr. Dělá max cca 210 km/hod. Už jsem měl pár problémů s čertama, tak si dávám trochu bacha.Prašule mají lepší uplatnění,než je strkat jim. Čus
7.12, 4. 3. 2008, odpovědětPepo, presne toto jsem resil na AR166, 2.0TS pred 2 mesici. Pres leto nebyl problem ale jak zacaly teploty kolem mezi 2-7 stupni a slo to k nule venku tak jsem zacal pozorovat ze teplomer ukazuje 65-70 max, jen pri stani v kolone nebo pri pomalem prujezdu mestem to vylezlo pekne na 90 ale venku dalnice atd proste 70. Napojil jsem si alfadiag a nastartoval v garazi studeny motor, navic dal do nadrzky teplomer. Termost otevrel presne pri 78 stupnich a zacala proudit chladicem horka voda, Ventilator me spina pri 96. Termost jsem vymontoval a povaril v hrnci, abych si opravdu overil namerene hodnoty a bylo to tak. Proste casem a vlivem opotrebeni zacne termost otevirat drive a drive az zustane otevren uplne. Podotykam ze spotreba byla v norme, topeni topilo uplne stejne jako nyni, ale proste oteviral pri 74-78 stupnich a to je malo, neb na mem voze ma otevirat pri 88. Objednal jsem novy termostat z www.pop-art.cz vcetne cidla teploty, nyni otevre a zacne proudit horka voda do chladice pri 89stupnich a rucicka drzi na 90 presne at jedu nebo stojim, uvidim co to bude delat v lete ale myslim ze to bude taky ok.
18.35, 4. 3. 2008, odpovědětPro "Bt". čus a díky za info. Jak jsem prolézal diskuzi, tak jsem narazil na případy, že termostat vyměnili a nic se nezměnilo. Taky jsem našel radu, že po vymontování je možné upilovat kousek nějakého čudlíku aby se eliminovala netěsnost unaveného těsnění. Tomu ale moc nevěřím, protože než termostat otevře, je hadice k chladiči studená. Asi ho budu muset opravdu zkusit vyměnit. To čidlo teploty jsi měnil proč? Mě ukazuje budík teploměru v porovnání s teploměrem v nádržce +/- pár °C správně. Jinak jsem z Hodonína. Měj se fajn a ať se nám a vůbec všem alfistům problémy vyhýbají na 100 honů.
8.26, 5. 3. 2008, odpovědětMenil jsem to proto, ze jsem koupil termostat i s cidlem, byl tam totiz rozdil cca 400,- a jelikoz jsem to delal prvne, nevedel jsem jak je tam cidlo namontovano a co to obnasi, dnes bych asi vzal jiz termostat bez cidla, i kdyz ty 400,- usetreny nestoji za to, abych pak az to kuchnu shanel jeste ciodlo. Bez cidla byl termostat Vernet, s cidlem Behr a to je znacka, ktera se montuje origo do alf, tak jsem zvolil Behr i s cidlem za cca 1690,-
23.58, 5. 3. 2008, odpovědětdnes som objednal termostat mam 1.9 JTD cca 77kw r.v. 98 4 vývody 3x male 1x velky 2x cidla cca 1580 Sk KOSICE Tomi auto tak som zvedavi cez vikend ho menim tak uvidime ci sa to spravi teplotu som mal v kuse po zohriati na 70 stupnov
19.27, 3. 3. 2008, odpovědětja mam presne tento problem, po zohriati stale len 70 stupnov. inak tiez mam 1,9 JTD 77kW. teraz som vymenil termostat tak uvidim. dufam ze to nebolo vyhodenych 1300Sk este by som sa rad opytal ci treba potom nejako odvzdusnit chladiacu sustavu alebo sa to odvzdusnuje samo.
20.16, 4. 3. 2008, odpovědětOdvzdusni sa ti to aj samo...treba len par km sledovat vysku hladiny vo vyrovnavacke. ;o)
7.46, 5. 3. 2008, odpovědětno tak som to vymenil a ukazuje mi to teraz o par stupnov viac ale stale nie 90. co to je za haluz?
15.57, 5. 3. 2008, odpovědětno mam uz termostat skusal niekto novy termostat pred namontovanim prefuknut ustami mne prepusta sici ked don fukam je to normalne all ho mam ist reklamovat je este nepouzity ake mate s tym skusenosti
18.37, 5. 3. 2008, odpovědětNe nic nikde "neprepustalo" a neprepusta ani na tom co jsem vymontoval ven, jelikoz oteviral pri 74 stupnich, ale treba mas jinej termostat, ja mam 2.0 T.S. motor http://pop-art.cz/WbaMainPictureGet.ASP?Typ=2&Rec_rc=28959&ImgNo=2 - kdyz foukam do trubky zleva nic neprepusta nikde.
0.03, 6. 3. 2008, odpovědětZdravicko, nemohl by mi nekdo sdelit, jaka je (napr. vyrobcem udavana) teplota motoru, pri ktere muzu vyuzit plny vykon auta, aby se zbytecne nenicil pist a valec? Hledal sem na netu, ale bez uspechu.
16.41, 19. 10. 2008, odpovědětJestli máš auto z bazaru tak už je to uplně jedno
16.57, 19. 10. 2008, odpovědětUrčitě má najeto jako všechny auta bez rozdílu stáří sto tisíc tak si myslím že už tam není co pokurvit.Jinak normál teplota je 90 stupnu(pro detailisty 88)
17.11, 19. 10. 2008, odpovědětMám tu samou alfu a vyřešil to termostat NO NAME za 1100kč.
17.14, 19. 10. 2008, odpovědětTiez mi ukazuje budik 70C ked normalne jazdim ked idem kopce a jej troska podkurim tak ide na 90C.Myslel som ze termostat ale hodil som ju na diagnostiku a teplota bola 83C hoci budik ukazoval 70. Takze to uz neriesim .Pred tzm ked som mal na predoslej alfe vadny termostat tak teplota kolisala,robilo to toa ze teplota narastla na 90 a potom klesla na 60 a takto skakala alebo ostala takto padnuta.
21.45, 19. 10. 2008, odpovědětjá mám motor po celkové GO a teplota se drží stabilně kolem 75°C prý to tak je správně - alfa měří teplotu jinak než ostatní auta. mám AR156 2,5i V6 24V r.v.98.
17.10, 20. 10. 2008, odpovědětTeplota okolo 70 stupnů je špatná a svědčí o netěsném nebo špatně dovřeném termostatu.CHudák motor.
17.40, 20. 10. 2008, odpověděttermostat mám taky nový a teplota se pohybuje něco málo přes 75°C.
18.02, 20. 10. 2008, odpovědětNový termostat neznamená ještě dobrý termostat.Jestli-že ti ukazuje 70 stupnů a při nakrmení stoupne na 90 stupnů svědčí o tom že budík ukazuje správně a nepřesáhne-li těchto 90 stupnů ukazuje že i otvírá.Má-li ale při snížení výkonu motoru zavřít průtok do chladiče a udržet provozní teplotu motoru na 88 stupnů zůstává pootevřený a část vody neustále protéká chladičem a ty jezdíš s trvale podchlazeným motorem.Důsledek je nejen vyšší spotřeba ale hlavně mnohem větší opotřebení motoru.A hlavně nevěř báchorkám že alfa měří teplotu jinak.Kdyby tomu tak bylo tak by ti nehrála ani ta horní teplota 90 stupnů.
18.53, 20. 10. 2008, odpověděttermostat mám originál,který se montoval ve výrobě
11.22, 21. 10. 2008, odpovědětTak pro všechny. Strýc má alfu už skoro 10 let ! Kupoval jí úplně novou, ted má na ní najeto 170 tkm ( 1.9 JTD 77 Kw ) a když jsem se ho ptal na teplotu, tak říkal, že mu to ukazuje co chce a kdy chce už od začátku co jí má. Říkal v zimě, když topim, tak se nedostane nad 50°C A jezdí jako drak, bez problémů !!!
13.08, 22. 10. 2008, odpovědětPánové trochu použít mozek. Ohřátý motor - teplota 70c,, do expanze zasunout kvalitní teploměr a ejhle -90c, To znamená že lže budík. Stačí posunout ručičku na hřídlce budíku na 90c a máte vymalováno! Od té doby nemáte depky že je něco špatné. Občas kontrola. A nemusí se tady táhnout diskuzní nit kilometr dlouhá. Je-li termostat v háji (term.stále otevřen )teplota od nastartování pomalu stupá na 60-75c a kolísá. Je-li term.(stále zavřen) teplota stoupá až se motor přehřeje! To je horší varianta. Tak ČAO
15.14, 22. 10. 2008, odpovědětZdravim nevyte někdo jak či snat i postup jak se měni nebo vytahuje STARTER z Alfi romea 155 ,,nebo kudma se da k němu dostat přez co..atd..dopředu moc dik a čau..
13.52, 29. 4. 2009, odpovědětJelikož jsem nesčetněkrát psal k tomuto tématu a sám jsem byl postižen tímto problém mohu stejně jako jiní nahlásit, že po výměně termostatu za nový Vernet je již teplota jak má. Pokud není opravdu teplo, tak teplota stoupá vzhůru celkem dlouho ale nakonec vyběhne na požadovaných 88 stupňů. Dle stylu jízdy pak kolísá +- pár stupňů. Když holce naložim, vyběhne klidně až ke 110 ale po chvilce je zase zpět na správné teplotě. (před výměnou jsem měl provozní teplotu 50-70st.) Šilhal mi také budík, který ukazoval o 15 stupňů více, budík jsme nechali stejný ale trochu se zvenku očistili čidla a zdá se to být už OK. - 1.9JTD 85kW -
16.58, 29. 4. 2009, odpovědětjá mám sice novej termostat ale kde se dá koupit od značky VERNET? jsou nejlepší a já ho nemůžu nikde sehnat. Potřebuju ho na 2,5i V6.
17.02, 29. 4. 2009, odpovědětPřijel jsem k známýmu do servisu, řekl jsem si o novej temostat a druhej den bylo hotovo. Tušim, že kupujou v AutoKelly. Stál 2657Kč
17.06, 29. 4. 2009, odpovědětmam 1.9jtd multijet 103kw verze ti a teplotu mam bezne 75c kdyz tomu davam tak max 80 resil jsem to v servisu a rikali ze je to ok tak nevim
19.18, 4. 5. 2009, odpovědět