Zdravím. Jedu si pro Alfu s motorem JTS 2.0 (nalítáno 47000 km) do Rakous k autorizovanému prodejci. Když jsem se vyptával na oleje, sdělil mi, že používají značky Shell a Selenii. Konkrétně pro mojí Alfu syntetiku 0W40. Tak nevím, zda ji tam mám dále lít - všichni doporučují 10W60. Co myslíte? Díky za rady.
3.43, 1. 4. 2008, odpovědětJa mam TS 2.0 16 V a v navodu je 20W50SJ v mot. postoru je nalepka 20K což je 10W40 a ja leju 10W60. Řídký olej bych tam nelil. Nevým jak JTS-ko ,ale TS-ko je dost na olej citlivý (má volnější kliku).
8.16, 1. 4. 2008, odpovědětAhoj. Mám 2,0 JTS. Díky tomu, že jsem chtěl ušetřit a někteří chytrouši mi radili, jsem lil 20K. Motor to vydržel 5 000 km. Pak 3.píst prošel vanou. Tento motor musí mít 10W60, jinak ve vyšších otáčkách nemaže vrch motoru a zadře se.
22.44, 2. 4. 2008, odpovědětNo nevim, jako chytrous me prijdes spise ty. Ten motor ma v navodu 10W40, v pripade sportovni jizdy 10W60, takze si to bud uz mel nacnuty, nebo jezdis nonstop k omezovaci a pak je pro tebe 10w40 malo. Rozhodne za to ale nemuzou zy chytrousi jak pises.
11.07, 3. 4. 2008, odpovědětJá mám 5w40 Valvoline plnou sintetiku. Ale taky mám najeto jen 40000Km. Kdyby se to nalilo do starého motoru tak se může zadřít protože plná sintetika čístí od Karbonu a ten by mohl zapříčinit ucpání nějakého mazacího kanálku. Radim.
15.33, 3. 4. 2008, odpovědětto Radim: Tak to mas zaděláno na průser. ono to neni tak o rozpouštění usazenin jako o nedostatečném olejovém filmu a následnému nemazání
23.42, 3. 4. 2008, odpovědětNo já tam mám olej který je vhodný pro můj styl jízdy. Nepatřím mezi zavodníky kteří neustále točí motor kolem 6000 otáček. Jsem nucen jezdit krátké vzdálenosti 10 až 30km a točím to kolem 3000 a 4000. Pokud bych s autem jezdil opravdu živě asi bych tam nalil 10W60 plnou sintetiku. Ten olejový film jak ty uvádíš je nedostatečný právě v extrémních podmínkách jako jsou vysoké otáčky a tím i teplota. Pokud teplota motoru jde do extrému a budu točit motor kolem omezovače tak se začne opravdu trhat ten olejový film to je to číslo 60. No a naopak když bude motor studený a budu to točit tak je olej mrazem ztuhlý a nestačí všude zatýct to je to číslo 10W. Čím je číslo "10W" nižší tím lépe olej maže než se motor zahřeje, no a čím je číslo "60" vyžší, tak olej vydrží vyžší teplotu a olejový film se netrhá. To je jen zjednodušené vysvětlení. Samozřejmě pro motory co již mají něco za sebou a nebo můžou být nové, ale z někajých důvodů žerou olej je lepší 10W40. Pozor! Pokud máte starý motor tak tam nelite 10w60 a nebo nechte motor vypláchnout od Karbonu, protože 10w60 Selenia je plná sintetika, hrozí uvolnění Karbonu, ucpání a následné zadření. To stejné u 5w40 nebo 0w40. Také velice častá příčina zadření motoru je prasklá olejová vana, nemyslím tím zrovna nedostatek oleje, ale když necháte vanu zavařit tak se lehce zdeformuje a je nutné dát mezi vanu a motor Silikon aby spoj nepropouštěl. Né každý opravář tam dá jen nepatrné množství. Při dotaženín se Silikon vymáčkne do vany a časem uvolní, ucpe některý kanálek a je to zadřené. Radim.
16.10, 4. 4. 2008, odpovědětDěkuji za názory, rejpal jsem do prodejce, zda opravdu tam je 0W40, tak zavolal technikovi a omluvil se mi, že prý shell 10W60. Tak jsem si při přebírání vzal jěště 2 litry s sebou a vesele točim k omezovači :-)
16.44, 4. 4. 2008, odpovědětNo nejdřív bych vyměnil rozvodový řemen a olej. Nikdy nevýš na 100% jak to s tím motorem je. No a potom bacha na vytáčení. Sice krásně točí, ale dá se taky utočit. Není to závodní speciál, to si mnozí neuvědomují a ten motor nevydrží vše. Je to bězná sériovka. Jen můj názor. Radim.
9.18, 5. 4. 2008, odpovědětNaštěstí to kupuji v Rakousku u autorizovaného prodejce, takže při předávání auta se sám hlásil k záruce, byl u něj pečlivý servis a o autě vše ví, další prohlídka čeká při 60t km a pojedu opět k němu, přestože cena je vyšší, ta kvalita za to stojí. Řemen mi sám doporučil vyměnit na základě příštího servisu a olej by údajně měl také vydržet. Jinak motor týrám snad s mírou ;-) Nechám zahřát a pak občas vytočim, toho zvuku se nenabažim (a spoluobčani zjevně také ne, jakmile ve městě překročim 3 tisíce ot., všichni na mě koukaj :-))
2.19, 6. 4. 2008, odpověděthosi hosi hosi .. nejdriv si zjistete, co znamena ta cislice pred W .. to neni o drodkosti oleje, ale o jeho sschopnosti mazat za nizkych teplot... pokud tu nekdo pise, ze 5W je ridsi nez 10W ... mel by si o olejich neco precist .. hlavnim meritkem je vykonnostni trida
9.23, 5. 4. 2008, odpovědětOno je to dosť jednoduché.V návode je JEDNOZNAČNE napíané,že pre 2,0TS sa použív20K(pri športovej jazde RACING 10W60),avšak pre 2,0JTS používajte !!!VÝHRADNE!!! olej Selenia RACING 10W60.Takže nieje čo riešiť.Avšak proti gustu žiaden dišputát.Trebárs aj Madit 8AD,veď je predsa 10W40.....
9.47, 7. 4. 2008, odpovědětPro JiVi - Nepsal jsem tady o tom že 5w je řidší než 10W, ale o tom že 5w maže lépe za nižších teplot než 10W. Samozřejmě to s hustotou nemá nic společněho. Radim
10.24, 7. 4. 2008, odpovědětTo s tim usazovanim karbonu je pomerne blbost. Kdybysme se tady bavili o AR z let 90., ktere jezdily na stare oleje tak ano, ale moderni oleje maji prisady pro rozpousteni karbonu vsechny. Jelikoz se bavime o pomerne novych autech, tak tam mohou vzniknout usady z nekvalitniho oleje, ale rozhodne ne proto, ze nekdo jezdil na 10W40 Navic delit oleje na plne synteticke a polosynteticke je taky kravina, protoze plna syntetika je tusim pouze jeden olej od Liqui Moly. Vsechno ostatni jsou vice nebo mene polosyntetiky. Resit olej dle viskozity je dulezite jen castecne. Prvni vec co musi splnovat je normu vyrobce - tedy napriklad: Fiat 9.55535, VW 500.00 - 505.00... ktera je uvedena v manualu k danemu motoru. U nekterych motoru je nutne se zamerit na HTHS viskozitu. Vyssi HTHS viskozita nevadi, ale nizsi nez predepisuje vyrobce je smrt pro motor. Aby clovek vyuzil 10W60, tak by ten motor musel pomalu "svitit" behem jizdy.
14.42, 8. 4. 2008, odpovědět