mám problém, zdá se mi že se hřeje motor, mám alfu 155 1,8 TS 16v 103 kw. Termostat a teplotní čidlo mám nové a když je venku jen trochu teplo tak mi začne teplota na budíku ukazovaz skoro 100 a když je třeba venku 20 stupnu tak je tam 100 stupnu na budíku a to nechci vidět co to udělá ve městě v červenci.Poradíte někdo čím to může bejt???prosím poradte
19.35, 1. 4. 2008, odpovědětcauko, spina ti vobec ventilator? ak ano skus zistit ci tam nemas dvojrychlostny a ci ti zopne druha vyssia rychlost.
19.56, 1. 4. 2008, odpovědětKlidně to může bejt zanesenej, nebo zarostlej chladič....
20.01, 1. 4. 2008, odpovědět2 moznosti... bud sa ti fakt tak zohrieva motor a teda ked mas novy termostat, tak mas dost chladiacej? nie je upchaty chladic (cirkuluje voda)? alebo mas vadny budik, teda zmeraj skutocnu teplotu v nadrzke na chladiacu, napr. teplomerom na zavaranie...
20.02, 1. 4. 2008, odpověděta jak poznám zda mám zanesenej chladič???, zda třeba nejsou ucpané kanálky v motoru třeba nebo zda to není přidřenej motor
20.43, 1. 4. 2008, odpovědětale když zkusím změřit kapalinu v nádržce tak tam už přece bude určitě o trochu ochlazená než v motoru na teplotním čidlu ne?
20.45, 1. 4. 2008, odpovědětTipoval bych rozdíl max. 5 °C.
20.54, 1. 4. 2008, odpověděttak jo, zítra zkusím a uvidím a nevíš kolik bych mohl zaplatit v servisu alfy kdyby se mi na to koukly čím to je a za jak dlouho by na to mohli přijít?Nechci o tuto alfu přijít, je sice stará,ale je na ní originál sport podvozek, černé orig kola z okruhů, vnitřek cely v kůži recaro, klima atd a můžu říci že 156 se stejným motorem dávám na prdel
21.03, 1. 4. 2008, odpovědětmože to biť aj čerpadlo je plastove može biť v haji
21.09, 1. 4. 2008, odpovědětNěkteré servisy opravují tím způsobem že postupně vymněňují staré díly za nové než se jim to povede a všechny ti naůčtujjí takže si radši vyhledej tady na foru solidní servis.čauky.
21.16, 1. 4. 2008, odpovědětzkus si to i změřit v motoru. Páč já mám rozdíl 14'C s budíkem a diagnostikou. 100'C na budíku může být klidně 90 v motoru. A ventilátor začne spínat až při 110.
21.32, 1. 4. 2008, odpovědětto ale musím zajet do servisu na diagnostiku že
21.37, 1. 4. 2008, odpovědětPavle, pokud si odněkud blízko prahy, zkus konatktovat nick tepixj zde na foru, kluk co alfám odst rozumí a má diagnostiku.
23.27, 1. 4. 2008, odpovědětNo je fakt ze to muze byt vodnim cerpadlem, kdyby odeslo tak ti nebude kolovat voda a timpadem se to muze prehrivat. jinak cerpadlo stoji tak 1500kč ale ja ho treba sehnal za 600kč nove
23.47, 1. 4. 2008, odpovědětChod na diagnostiku a nech ti zmeraju skutocnu teplotu...sarkan mi vcera hovoril, ze jemu pal.teplomer ukazoval 100C a podla diagnostiky mal 90C...ked mal 80C, tak podla diagnostiky mal 85C. Mne osobne ukazuje 90C, ale ked tomu vyhulim, tak sa rucicka dopracuje az k 100C a az vtedy sa spusti ventilator. ;o)
8.45, 2. 4. 2008, odpovědětNastartuj, trochu to projeď a nech běžet motor na volnoběch až do chvíle kdy ti sepne ventilátor. Pokud ti sepne až po tom co ti začne voda vřít, nebo nesepne vůbec tak to řeš. A pokud ti neubývá chladící kapalina tak to bude taky dobrý. Těch sto stupňů ti tam naskočí po kolika KM? Asi po 10Km by to mělo trochu klesnout a potom zase vylést zpátky na tu vyžší teplotu. Vyzkoušej to při jízdě aspon na 15 km potom zastav, nech jet motor na volnoběh, počkej až zapne a potom vypne ventilátor a zase ujeď 15km. Pokud bude unikat pára nebo voda přez výčko na umělohmotné nádržce tak je to špatné, jinak s tím jezdi dál. Radim
11.03, 2. 4. 2008, odpovědětmoze byt nieco zle ked mne na 1,9jtd ukazuje teplotu len nieco menej ako 90stupnov, a ani raz sa to zatial nepresvihlo cez 90.termostat funguje dobre, lebo hadica je po niekolko km lepla aj ta co ide z chladica.aj ked dlhsie stojim, tak nevyskoci viac ako na 90,
12.08, 2. 4. 2008, odpovědětKeby bolo v haji cerpadlo tak by ti ani necirkulovala voda atym padom by ani nekurilo.Keby neotvaral termostat tak by sa ti chladic vobec nezohrial.Ja si myslim ze to bude vo ventylatore.V tej druhej rychloti.Mne v lete tiez vystui na 100.Su tam pri baterke take relatka.V vrchnej rade na lavo su prve dva relatka rychlosti ventylatora.Mozno bude jedno z nich vadne.
12.29, 2. 4. 2008, odpovědětPíšeš, že máš zohybané oštiny na chladiči, to neni dobrý, protože ti vzduch neproudí chladičem jak má a určiťě to může být jedna z příčin. A taky bych ti doporučil chladič vyndat a zkusit propláchnout. Tím zjistíš, pokud by byl zanesený...
17.47, 2. 4. 2008, odpovědětA tento problém ti nastal po té výměně termostatu a čidla nebo už to dělalo před tím?
21.16, 2. 4. 2008, odpovědětVodní pumpu bych asi vyloučil.Už bys to dávno uvařil. Zanesený chladič asi taky. problém by mohly být ty zohybané voštiny.já osobně bych tipoval budík.A to zjistíš velice rychle způsobem který ti popisoval Gonzales nebo to změř multimetrem který má teplotní čidlo.čauky.
21.41, 2. 4. 2008, odpovědětChladič chladí takže dole bude vždycky méně teplý než nahoře. Chladiče se zanášely dříve když se do nich lila voda z vodovodu.
21.51, 2. 4. 2008, odpovědětJe špatná vodní pumpa.Na volnoběh se chladič ohřeje,protože v tu chvíli čerpadlo stíhá vodu prohánět přes chladič.Při nárustu otáček se se vrtulka zastavuje odporem vody.Skrátka hřídel se začne protáčet ve vrtulce a to je důsledek pomalé cirkulace vody a tím se začne motor přehřívet.Takových čerpadel měním několik do roka.je to běžná závada.
21.59, 2. 4. 2008, odpovědětPišeš kurevsky rychle ,nestíhám. Jestli máš v expanzní nádržce u hadičky přepadu 70 c tak bych se nebál a jezdil
22.02, 2. 4. 2008, odpovědětTo co píše Mojmír je možný ale já s tím žádno zkušenost nemám.
22.07, 2. 4. 2008, odpovědět