Nevite nekdo zda jde do 156ky (původně 2,0 TS, 114 kW) dát twin spark 2,0 114kW ze 146ky? Případně ví někdo jak je to se zaměnitelností motorů? V mojí 156ce se zadřel... Předem moc díky
5.09, 19. 4. 2008, odpovědětpoznmas podle cisla/typu motoru
7.32, 19. 4. 2008, odpovědětJak se ti to stalo? :-((
9.47, 19. 4. 2008, odpovědětNa dálnici v Německu, při ca 170km/h začalo klepat a než jsem sjel do odstavného pruhu a zabrzdil, tak to bylo víc a víc nahlas. Rozvody jsou OK, ale klikovka špatná, válce šišatý a asi toho bude i víc... Našel jsem nabořenou 146 2,0TS 114 kw tak právě nevim zda to koupit,zda se z ní použít motor. Je to k vzteku,olej jsem kontroloval každý týden, občas jsem trošku dolil,ale vždy ho tam bylo správné množství. Já sám jsem najel cca 15000 km, celkem mělo auto těsně přes 200000 km. :-(
11.07, 19. 4. 2008, odpovědětJá myslim,že fyzicky by to pasovat mělo..V každym případě když seženeš motor se stejnym čáslem,problém by bejt neměl..Koukni do techničáku - zajímá tě typ motoru AR32310 nebo hodně podobný číslo tam bude...Pak dej VIN tý 146 do eperu a uvidíš co má za typ motoru ona-potřebuješ to stejný číslo jako najdeš v techničáku..Ale myslím,že fyzicky by tam ten motor měl jít-možná se to může lišit v drobnostech - třeba chybějícím vývodem na nějaký čidlo a tak.A jinak-co jsi tam lil za olej?Pořád zjišťuju proč se tohle stává-přeci musí bejt nějaká příčina-nic se nemůže podělat samo od sebe jen tak..To by chtělo ten motor rozebrat a zjistit co se stalo - mohlo se podělat olejový čerpadlo-dávalo malej tlak oleje,mohl se ucpat kanálek bordelem z oleje když nebyl měněnej filtr,mohl někdo při přetěsňování vany nanést tolik silikonu,že vytekl i dovnitž vany a časem se ucpalo nasávací sítko a tak...Jakej jsi tam lil olej a jak často ho měnil?Měnil jsi ho i s filtrem?Nechával jsi ho vyměňovat v servisu,nebo jsi to dělal sám?Jakej dává tlak čerpadlo oleje jsi někdy kontroloval?
12.37, 19. 4. 2008, odpovědětKdyž sem napíšeš VIN obou těch aut,tak se ti tam možná někdo podívá-to je možná nejjednodušší..
12.44, 19. 4. 2008, odpovědětTo strawberry156: Prosim te, jak mam zkontrolovat jakej dava cerpadlo oleje tlak?Diky za odpoved Lukas
23.13, 19. 4. 2008, odpovědětLukas-Buď si koupíš nějakej přídavnej budík s čidlem na snímání tlaku oleje a pak budeš moct sledovat tlak v mazací soustavě pořád - to mám v plánu já...Nebo stačí obyčejnej manometr do tlaku asi 6 bar a ten pomocí hadičky a redukce připojíš do mazacího kanálu..Zátku toho kanálu najdeš třeba na hlavě motoru z boku přibližně v místě hadice která vede z termostatu do chladiče - je to taková zátka na imbus - a tam připojíš ten manometr nebo to čidlo přídavnýho budíku co si můžeš koupit....je tam závit 10x1 mám takovej dojem..Tlak oleje závisí na otáčkách motoru.na volnoběh tam má bejt okolo 1bar a při 3000ot by tam mělo bejt 3,5 až 4,5bar..Je to v servisním manuálu..Pokvavaď tlak nesedí,je něco v nepořádku a hrozí průser-může to znamenat plno možnejch věcí.Když to zjistíš včas,můžeš předejít problémům dřív než k nim dojde.Ale těžko říct,jestli to má souvislost se zadíráním TS motorů..Jinak ten tlak co jsem tu napsal je pro TS motory-JTD,V6,JTS má mít tlak jinej.Jen zkontrolování tlaku v mazací soustavě by měli umět v každym servisu..Já mám v plánu si namontovat přídavnej budík abych tohle měl pod kontrolou.
2.19, 20. 4. 2008, odpovědětTo Strawberry: no parada, dekuji za rozsahle info, urcite je to dobra vec, takze to zkusim nekde vyhledat a poridit:))
21.49, 20. 4. 2008, odpovědětSuper vec... Nedela tyhle meraky nekdo i s montazi??? Mam 156 2.0TS 114KW a najeto 160tis... Ted budu delat rozvody,a doufam ze tahle nezavidenihodna vec mne nepotka... Jinak olej + filtr menim kazdych 10-12tis... Kazdej ctvrt rok... Davam Castrol,Shell 10W-40 se vsema normama ted budu zkouset 10w-40 Mobil Super S tak uvidime...
22.03, 20. 4. 2008, odpovědětto Strawberry156: nechcem do teba rýpať, lebo si zastanca motorov TS, ale podla mna to zadieranie motorov ma na svedomí konštrukcia, ktorá je poddimenzovaná. A motor vydrží podla toho kto mu kolko nakladá, ked to niekto stale točí až po červené tak natočí ledva 150000km. Može to byt ako si písal ty, silikonom, ale podla mna motor ktorý má 150000 netreba vobec pretesnovať, mal som uno benzín ktoré malo 335000km, ja som natočil vyše 200000 (potom som ho odstavil lebo bolo už zodrate)a pretesnoval som iba veko ventilov koli tomu že sa nastavovali, ventily
23.20, 20. 4. 2008, odpovědět