Pánové, začalo mi píska turbo, od 2000 otáček výše, ale není to pískání jako od sání vzduchu, ale takové spíše zadírání se lopatek. Ale turbo jsem vyndal a dal ho na repas a tam mi řekli, že turbo je v pořádku, že bych zbytečně vyhodil peníze. Ale oni ho na vysokých otáčkách nezkoušeli. Přesto jsem nechal vypískovat lopatky, které byli trošku ošlehané v domění, že to pískání je způsobení drhnutím lopatek ve vysoké rychlosti. Nasadil repasované turbo a hle.......... Píská opět. Nevíte čím to může být.
13.45, 3. 5. 2008, odpovědětZjistil jsem, že pískání tedy spíše vrzání či zadírání přestane, pokud odpojím podtlakovou hadičku, která natáčí lopatky turba. Čili to nejspíš bude tím, že když jsou lopatky turba natočené a motor jde nad 2000 ot/min, tak už zabírá turbo a natočené lopatky o něco drhnou, nebo se rozklepou a drhne osička. Ale přesně se to asi nikdy nedovím, protože dávám turbo do reklamace. Měl jsem ho na repasu, a tam mi chytří pánové tvrdili s neotřesitelnou jistotou, že to pískání je vším jiným ale ne turbem. A jeste jsem zjistil, že mi po tom jejich repasu, který mě přišel na 8000,- teče z turba olej. No prostě kvalita práce jak má být. A to si říkají technici. Je mi z nich nablití, z pánů ze Strakonic.
13.15, 4. 5. 2008, odpovědětjak si nakonec dopadl???
18.49, 15. 6. 2009, odpovědětOna to taky muze delat rozpojena hadice od turba kdyz vic tlaci,uz jsem to zazil.
18.56, 15. 6. 2009, odpovědětMáš prohnuté parohy na vyfukovém potrubi,možná také urvanej některej šteft.Nemáš náhodou čipnuto?
21.29, 15. 6. 2009, odpovědětto Antonin156: myslíš že to může být šteft?? Kvičí mi to za studena jako prase, jakmile se ohřeje, kvičení ustane. Mám prasklej jeden šteft na paroží.....
22.20, 3. 8. 2009, odpovědětVytáhnout zalomenej šteft z hlavy to je nejhorší,nechat srovnat parohy /jsou určite prohnuté/nové těsnění a je po kvičení!!!Zítra to budu dělat taky.
12.00, 4. 8. 2009, odpovědětNemyslím, ale vím !!!!
12.04, 4. 8. 2009, odpovědětpiskanie turba upozornuje na jeho koniec.mal som to iste piskalo mi nad 2000 ot myslel som si ze to je v pohode.este kamarat mi hovoril ako pekne piska turbo pri 2000 ot. 2 tyzdne som sa vozil a na dialnici mi turbo odislo-biely dym z vyfuku.ked turbo vydel automechanik kde repasuju turba,povedal ze je tak rozflakane,ze sa neda ani repasovat.kup si nove.
20.50, 25. 6. 2009, odpovědětJe zajimavý že mám už 2 roky starý turbo(kupoval jsem nový)píská od začátku a pořad funguje.
20.53, 25. 6. 2009, odpovědětno ved hadam kazde turbo musi piskat :D je to bezny sprievodny jav toho co sa deje vnutri v turbe.
12.23, 4. 8. 2009, odpovědětTaky mi strasne piska turbo od 2tis ot/min.. ale po chvilce, po zahrati to prestava, ale po chvilce jizdy to zace piska.. Je teda nejaky reseni pls? Predem diky
22.12, 3. 9. 2009, odpovědětKludne to piskanie moze robit netenost v tlakvej casti. Som si domontoval budik tlaku turba akrasne to tam je vidno. Pri vecsom uniku mi dokonca kolisu otacky navolnobehu, kedze motor saje vzduch mimo vahy vzduchu, a ked zacina turbo zaberat co je pri cca 2000ot a jazdim na tychto otackach na malej rychlosti napr na 3ke, je vidno ako rucicka tlakomeru sa trase a aj autom pocukava. Kedze jazdim kratke trasy za studena, turbo tym padom prepusta trochu oleja, bez problemov som nasiel miesto ktore to sposobuje. Trosku z vonka masty vystup na intercooleri. Mam tam strasne stvrdnutu hadicu, asi este povodnu. Tak mam zohnany kusok antikory, kusok novej tlakovej hadice, nadpojim a mal by byt pokoj. Skusal som dat aj inu stahovaciu pasku, ale bol pokoj len ne par jazd.
23.25, 3. 9. 2009, odpovědětLordneo: ja turbo testujem takto: zaslepím spodnú šróbu na turbe (prepad oleja) cez vrchnú šróbu kadiaľ ide olej do turba, naplním olejom a napojím hadicu z kompresora a natlakujem. takže dosiahnem že mám v turbe v ložiskách olej pod tlakom. potom do turba fúkam kompresorom vzduch (do výfukovej časti) a pekne vidím či sa turbo zadiera, zistím prečo píska, či netečie olej cez ložiská.... na youtube sú aj videá, len treba pohľadať.
8.25, 4. 9. 2009, odpovědětnazdar vsetci dneska som odpojil hadicu ktora privadza vzduch do turba a tak ma napadlo pohybat trosku s vrtulkou a pozeram ze tam je asi 1 az 2 mm vola... neviem myslite ze to tak ma byt alebo loziska su v cudu?? turbo tlaci pekne len ma to trosku znepokojilo ta vola.. dik
0.12, 11. 4. 2013, odpovědětstaticky takto nic nezistis, kedze oska je stredena tlakom oleja pri behu. ale 2 mm, to uz je zrele do srotu alebo na repas.
5.11, 11. 4. 2013, odpovědětno ja neviem presne ale mne sa tak zdalo ked som tym pohol prstom tak akoby 2mm. keby to bolo zrele do srotu tak nebol by nejaky problem s tahom a vykonom? dik
8.36, 11. 4. 2013, odpovědětnie, ved stale sa moze zdat, ze ide dobre, az kym sa lopatky neopru o stenu.
15.11, 11. 4. 2013, odpovědětaha takze co odporucas?jazdim s autom uk-sk tak nerad by som ostal vysiet niekde v nemecku :) mam nabehane 140 000 km a auto nedymi.. dik
15.47, 11. 4. 2013, odpovědětPři zabezpečení optimálních provozních podmínek, hlavně čistoty mazacího oleje úvádí výrobce životnost ložisek turbodmychadla až 6 000 motohodin. Skutečnost je ale taková, že k prolínání oleje do plnícího potrubí přes turbodmychadlo dochází zhruba již po ujetí 150 000 kilometrů. Při tomto zjištění je bezpodmínečně nutné provést generální opravu turbodmychadla výměnnou opravárenské sady, tzn. nová ložiska a ucpávkové kroužky.
20.35, 11. 4. 2013, odpovědětŽivotnost turbodmychadla je závislá na přesné a pečlivé výrobě všech částí, včetně stoprocentního dynamického vyvážení kola kompresoru a hřídele s kolem turbíny. Z důvodu vysokých obvodových rychlostí (až 200 000 ot/min), vzniká největší opotřebení na radiálních ložiskách a následně dochází k poškození těsnících ucpávkových kroužků.
20.36, 11. 4. 2013, odpovědětPři dodržování správných provozních podmínek, to znamená čistý protékající olej v turbodmychadle, dále předpoklad ne příliš horkých výfukových plynů - jsou turbodmychadla velice spolehlivé. Správné zacházení je tedy velmi důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla.
20.38, 11. 4. 2013, odpovědětjednoducho povedane dat to na repas?
10.07, 12. 4. 2013, odpovědět