Je to asi rok, co jsem odpojil vahu vzduchu, kvuli zkousce jestli je v poraku, rozsvitila se kontrolka a tak jsem ji hned zase zapojil, takze jsem ani nezjistil jestli jo nebo ne. Ted jsem tu ale cetl ze je potreba odpojit na hodinu baterku aby se nacetly nejake hodnoty, coz jsem neudelal, mam to udelat ted nebo uz je pozde?Diky za rady
23.16, 10. 5. 2008, odpověděttaky bych to rád věděl?uvidíme zda tu někdo poradí, ale myslím že ne
8.37, 11. 5. 2008, odpovědětjak se můžou při odpojení baterky načítat nějaké hodnoty??Co je to za blbost....pokud odpojíš váhu a budeš s tím tak zkoušet jezdit, tak se ti tato závada zaznamená do paměti závad a je potřeba ji nachat přemazat...
8.42, 11. 5. 2008, odpověděta proč přemazat???jak zase tu váhu zapojím tam by to mělo poznat že je zapojená, tak proč tam bude uložená chyba???vysvětli mi to trochu prosim tě
8.48, 11. 5. 2008, odpovědětčetl jsem že když chci zkusit zda je nebo není váhy v pytli tak jak vypojím váhu , musím vypojit i baterku abych vynuloval řídící jednotku, jinak se prej bude chovat stejně jako kdyby tam ta váha byla tak nevím no.Jak tedy mám zjistit zda mám váhu dobrou nebo špatnou???
8.51, 11. 5. 2008, odpovědětporadí někdo jak poznám vadnou váhu vzduchu, odpojil jsem jen váhu a hned jel a auto jelo pořád stejně
10.47, 11. 5. 2008, odpovědětto vim, ze se ulozi chyba, dokonce jsem ji byl nechatž i vymazat, ale nekdo tu psal, ze je treba po opetovnem zapojeni vahy vzduchu odpojit na hodinu baterku. to jsem neudelal. ted se ptam je to nutne? vi to nekdo?
11.02, 11. 5. 2008, odpovědětsám nevím, snad se tu někdo najde a podrobně napíš co dělat při odpojení a co zase při zapojení váhy vzduchu
12.09, 11. 5. 2008, odpovědětAhoj Chlapi taky mi to vadí hledat,číst,no prostě vyvíjet činnost,ale myslím,že diskuze na Téma VÁHA VZDUCHU je tu MINIMÁLNĚ STOKRÁT. Asi nemáte Alfu dlouho co? No Jestli jste pořídili něco extra v ČR bazaru apod,tak věřím tomu,že do roka toho budete vědět o Alfách a vůbec víc než by jste kdy sami chtěli.
7.25, 12. 5. 2008, odpovědětNo mam pocit, ze vsichni se tu ptame na to same a to je: MA SE PRED ODPOJENIM A ZAPOJENIM VAHY VZDUCHU ODPOJIT BATERKA???? Kdyby nam to tu nekdo rekl, tak to nemusime resit, ale uz je to 7 odpovedi a nikdo mi to nevysvetlil. Trochu to nechapu...... kazdej akorat rekne hledat, nezakladat novy temata, ale jde videt ze to stejne nikdo nevim, protoze to sem nenapsal. Chcu toho tak moc? Alfu uz mam dva roky a bohuzel uz jsem toho zjistil tolik a tolik do ni nainvestoval, ze bych to snad ani nikomu nepral
8.24, 12. 5. 2008, odpovědětchlapi jak jednou váhu odpojíte a nastartujete motor, tak se to prostě zapíše do paměti závad a to lze smazat jedině diagnostikou...není na tom nic nepochopitelnýho...motor prostě jede ale ne tak jak je nastavenej z výroby a v paměti bude závada váhy vzduchu ...při zapojení váhy nazpět se motor rozběhne normálně, ale závada v paměti zůstane...
9.20, 12. 5. 2008, odpovědětTa baterka se odpojuje aby se načetly standardní (výchozí) hodnoty z řj.Auto si je neustále upravuje k obrazu svému a to se ukládá do paměti průběžně.Takže v podstatě to funguje tak,že když máš načatou váhu nebo lambdu,řídící jednotka si jí pořád oťukává a proměřuje a pokud zjistí,že má váha jiný výchozí hodnoty tak s nimi počítá.Ty když odpojíš baterku,tak je to jako reset a auto by mělo jet na hodnoty co jsou uložený v řj od výrobce.Jestli máš špatnou váhu a tu odpojíš a pak vyresetuješ řj,tak řj si bude hodnoty z váhy domýšlet jako by tam váha byla (bude hodnoty vzduchu dopočítávat třeba z otevření škrticí klapky atd).Takže by ti to mělo jet líp,než s vadnou váhou.A že se uloží chyba do řj to vůbec nevadí-prostě tam bude a pak jí necháš smáznout až někdy pojedeš na diagnostiku.Jinak sama o sobě ta chyba tam nevadí ničemu.
11.21, 12. 5. 2008, odpověděttak to si myslím že je blbost....s tím resetováním...a když odpojíš váhu vzduchu tak teda alespoň mě auto prakticky nejelo....nevím kdes na tohle přišel...
14.06, 12. 5. 2008, odpovědětJá když měl špatnou váhu (a ani jsem o tom nevěděl než jsme jí proměřili) tak se to projevovalo občas rozsvícenou kontrolkou motoru-diagnostika hlásila chybu adaptace škrticí klapky - což nemá s váhou moc společnýho.Tak jsme pátrali,měřili a zjistili že je vadná váha vzduchu - šla tam ve vyšších otáčkách chudá směs.No a po odpojení tý špatný váhy to jelo super - dalo by se v pohodě jezdit i bez váhy.Je tedy fakt,že mám 2001 rok kde je už euro III a motorkem ovládaná škrticí klapka - může to bejt něco trošku jinýho než starší ročníky s mechanickou klapkou,protože řídicí jednotka ví o úhlu otevření škrticí klapky a z toho může vycházet a dopočítávat množství vzduchu při určitejch otáčkách a úhlu otevření škrtic klapky.Je možný,že u starších ročníků to bez váhy jede hůř-to nevim.A reset řj slouží k tomu aby si jednotka načetla výchozí hodnoty všech čidel - lambd,váhy,teplot atd.Když vyměníš váhu vzduchu a řídící jednotka je adaptovaná na tu předchozí váhu která byla špatná,může pak podle toho špatně dávkovat benzín atd - prostě pořád bere jako výchozí hodnoty z tý špatný váhy i když tam už není.Prostě já bych ten reset udělal v každym případě,to ničemu neublíží.Ono i bez toho resetu by se měla ta nová váha časem načíst správně - vlastně se ty hodnoty pořád upravujou podle stavu jednotlivejch čidel a stylu jízdy - ale trvá to nějakej čas - nevim kolik km,ale hned to určitě nebude.
23.29, 12. 5. 2008, odpovědětmyslim, ze ridici jednotka se restartuje takto kdyby jste to nekdo potreboval: - odpoj baterku na dele nez 45 minut. - potom ji zapoj a nechej bežet motor na volnbehu 15 minut(nedotykat plynu). - vypni motor na 10 minut a potom znova nastartuj.
22.22, 12. 5. 2008, odpovědět