Alfa 146 - 1,6 . Pri zakrúciní sviečky sa mi ju podarilo odlomiť(asi bola vadná-nedoťahoval som veľkou silou) a to presne v krčku - tam kde je podložka.Poraďte spôsob ako ju vybrať bez demontáže hlavy.A ešte otázka - je možné jazdiť aj bez jej funkčnosti - auto ide normálne,bez problémov.
11.12, 28. 6. 2008, odpovědětNo to pochybuju že ti to jede jako když by ta svíčka byla funkční-to se ti spíš jen zdá.2 svíčky ve válci nejsou pro nic za nic.Určitě to něco na výkonu ubralo-a pokud máš vypadlej i ten střed z tý svíčky (izolátor) - tak válec nemůže mít vůbec kompresi a s tím bych nejezdil ani náhodou.Taky nepíšeš jestli máš zlomenou velkou nebo malou svíčku.Každopádně já bych s tím nejezdil,riskuješ že ti zbytek izolátoru spadne do válce a ten zničíš-ten kousek ve válci ho může totálně zničit,nebo se může podpálit ventil,zůstat zaseklej mezi ventilem a sedlem a pak ti na ventil narazí píst a ten ti ho ohne...atd...Pokud tam už ten izolátor nemáš a zbyl ti tam prakticky jen kousek závitu,tak bych použil klasickej vytahovák na zalomený šrouby - to koupíš třeba v obi atd.Ovšem pokud ti tam ten izolátor zůstal,nezbyde ti asi nic jinýho než sundat hlavu,izolátor vyrazit a vytahovákem na zlomený šrouby zbytek svíčky vyšroubovat.No,každopádně bych s tím nejezdil,je to riziko-ale to je na tobě.Může se něco stát,ale taky nemusí.
11.31, 28. 6. 2008, odpovědětNo ještě by šlo v nouzi nejvyšší i bez sundání hlavy udělat tohle..Nastavíš si vačky do polohy aby jsi měl výfukovej ventil v úplně otevřený poloze a sací ventil zavřenej (v tom válci kde máš zalomenou svíčku).Pak by jsi zbytek toho izolátoru vyrazil do válce a závit svíčky by jsi vytáhnul vytahovákem zalomenejch šroubů.Potom bych vzal hadici se stačenym vzduchem a tou bych fouknul do válce až by z něj zbytek izolátoru vyletěl výfukem.Průser je,že pokud se pak do toho válce nepodíváš,nebudeš vědět jestli tam nějakej kousek izolátoru nezůstal.Musel by jsi se do toho válce nějak podívat.Na to existujou speciální kamery,ale není to levná záležitost.Jedině tak by to možná šlo bez demontáže hlavy.
11.40, 28. 6. 2008, odpovědětAsi dám dole hlavu,aj tak potrebujem repasovať variátor,no len je to cena tesnenie pod hlavu naviac. Ešte som myslel na nalepenie trubky do zbytku sviečy - izolátor je v úlomku - kompresia v poriadku. Ja neviem možno položím blbú otázku - ale akú funkciu majú tie dve sviečky vo valci?
13.28, 28. 6. 2008, odpovědětLepší spalování paliva, rychlejší spalování paliva, prostě je to takhle spočítané od výrobce...Ale jak říkal Strawberry, hodně pochybuji, že Ti to jede stejně jako před tím...Já bych nedělal žádné pokusy a sundal hlavu....
17.17, 28. 6. 2008, odpovědětked nastartujes motor tak ta druha sviecka pracuje normalne a zhoria ti káble a kryty na hlave.pochybujem o tom ze si to mal naštartované a islo ti to normálne. mne sa to stalo taktiez lebo tie sviečky nemozes dotahovat rukou ale momentovým klučom.na tých tenkých sviečkach máš napísané 10Nm.ked to prešvihneš,tu sviečku nadlomíš a može bez problémov 200 km a potom ti odíde.tu zlomenú vyšrubuješ vyťahovákom na zlomené šruby to ti pojde ľahko aj bez demontaže hlavy len to poriadne povyfukuj.najlepšie spravíš ak tie tenké vyšrubuješ všetky, kúpiš nové a dotiahneš na ten moment ktorý je na nich napísaný, lebo potom je to drahá záležitosť.
14.53, 29. 6. 2008, odpovědět