Ahoj měl bych na vás dotaz řeším jeden problém. Mám 1.9 JTD 16v multijet a nechával jsem si měnit olej a dali mně tam 10w-40. Ikdyž si myslím že tam předtím byla 5w-40. Myslíte že to může být problém a nebo je to jedno a mám tam teď tu 10w-40 dojezdit apak tam dát zpátky 5w-40.Dal tam teda selenii. Na selenii stránce píší že by tam spíš měla být 5w-40 ale i u 10w-40 píší že se dává do víceventilových a turbo dieselů. Díky moc za odpověď.
10.44, 3. 7. 2008, odpovědětMyslim, ze do JTD je predpisany olej 10W40.
12.04, 3. 7. 2008, odpovědětJá tam měl 5W40 Valvoline, pak se tam dala Selenia 10W40 která je tam předepsaná a po 900km motor K.O.(vydřené šály na klice). AR 156 2,5 V6.
16.25, 3. 7. 2008, odpovědětA já tam měl 10W40, dal jsem tam 5w40 a zadřel jsem to, takže jakto? On má JTD, ale my máme 156 V6 a jezdím na 10w40 a až budu měnit, tak 10W60.
16.59, 3. 7. 2008, odpovědětZměna z 5W-40 na 10W-40 není problém,motor by měl mít ale něco najeto.Alespoň 60 000.Motor se opotřebovává a zvětšují se vůle,proto nevadí viskozitnější olej(mluvíme v tisícinách milimetru)Někdy to pomůže dokonce trochu zmenšit spotřebu oleje(není to zdaleko pravidlo). Pokud motor jezdí na 10W-40,tak čím delší dobu na něj jezdí,tím je větší risiko nějakého poškození při změně na 5W-40.Laicky řečeno,může nastat i taková situace,že motor má velké vůle,které olejové čerpadlo nebude stíhat zásobovat dostatečným tlakem oleje a tím se více opotřebovává motor. Nějaký hnidopich může namítat,na co je tam pak červená kontrolka oleje?-Odpovím-vše je ještě v normě,ale motor je mazán menším tlakem a při startování trvá déle než se olej dostane do všech míst,nebo při extrémní zátěži ten menší tlak může také chybět. Toto není moje mudrování,ale prostá mechanika. Zdarec.
21.15, 3. 7. 2008, odpovědětPřesně tak to je.
21.56, 3. 7. 2008, odpověděthlavně to meň max po 8-9tis km a aby byl furt u horní risky největší průšvih u alfy je když je oleje málo
12.36, 4. 7. 2008, odpovědětStanda má úplnu pravdu, neviem síce kde je čidlo tlaku oleja na TS ale u vačšiny aut byva hned za čerpadlom, a ako napísal ked ma niekto motor opotrebeny tak olej sa mu do určítých častí ani nedostane... Každý má snád doma hadicu na polievanie, spravte si v polovici dieru a budete vidieť ako vám to na konci potom strieka... A aj tak si stále vela ludi myslí že ked dá do motora plnú syntetiku tak mu pomôže, ale iba tak do hrobu
15.42, 4. 7. 2008, odpovědětto Ivan: co si představuješ pod pojmem plná syntetika? Pokud hodnoty hustoty oleje např.: 5W/40 tak se mýlíš. Přečti si něco o olejích na webu je toho dostatečně. Jde o to hlavně dodržet specifikaci oleje API nebo ACEA a hlavně TS motory chhtějí opravdu SELENII. Dle vyjádření jednoho pana profesora na VŠ chemické neexistuje olej plně syntetický ale ani olej minerální i ten tejvíc prodejcem udávaný olej jako plně syntetický má v sobě minerální základ a ten minerální má v sobě syntetické přísady.
16.06, 4. 7. 2008, odpovědětJeště pro všechny pokud řešíte oleje doporučuji prostudovat Mýty a omyly o motorových olejích na www.oleje.cz Je to na dlouho je toho od pana ing. Černého opravdu moc.
16.24, 4. 7. 2008, odpověděttým som myslel hlavne na hustotu , velmi kvalitne oleje (nezaleží na značke) sú tak riedke skoro ako voda, oleje obyčajné alebo mineralne su aj 2x hustejšie od tých vysoko kvalitných. Z čoho vyplýva že ked nalejete do staršieho motora vysoko kvalitný olej tak je tak riedky že vám uniká pomedzi klzné plochý lahšie ako ten hustejší a vtedy vzniká tá nedokonalosť mazania motora !!! A aj keby mal niekto budík na ktorom mu ukazuje tlak, tak to nezistí lebo ten únik oleja by musel byť ešte pred čidlom.
17.15, 4. 7. 2008, odpovědětPrávě že to číslo např. 5W/40 určuje hustotu oleje a né jestli je to syntetika nebo minerál první číslo před W určuje čerpatelnost za studena od toho čísla se odečítá nevým přesně jestli 35 nebo 25 ale spíš 35 a vyjde výsledná hodnota při které je olej schopno ještě čerpadlo natáhnout, a druhý číslo je hodnota spalovatelnosti oleje při vysokých teplotách. A tedy jestli je olej hustej nebo řídkej neurčuje vlastnosti oleje ale určuje to specifikace. Pokud tedy u TS motoru určuje výrobce hodnotu 10W není to jen tak pro nic za nic, tedy od toho vycházet pokud dáš 5W tak už je řidčí a může se utrhnout mazací film a pak je to KO
18.18, 5. 7. 2008, odpovědětto sem byl já Franik
18.19, 5. 7. 2008, odpovědětPlácáte tady všichni nesmysly.Jestli je olej řídkej nebo hustej neurčuje 0W,5W ani 10W,to určuje použitelnost a startovatelnost v zimě.Tu "hustotu"(viskozitu) určuje to druhé číslo,čím je vyšší,tím je olej "hustší".Takže třeba 5W-30,je pro normální auto nepoužitelná,protože má sníženou viskozitu,ale jestli nalejete v létě 0W-40 nebo 15W-40 je úplně jedno.V zimě ne,čím nižší první číslo tím líp.
18.49, 5. 7. 2008, odpovědětnesmysly plácáš ty. Přečti si opravdu něco na www.oleje.cz Pak tady něco podobného tvrď. Tímto končím tuto diskuzi neboť to zde bylo řešeno už několikrát takže používejte hledej.
13.27, 6. 7. 2008, odpovědětNěco jsem o tom četl,když tedy tomu tak rozumíš a jsi určitě tribotechnický specialista tak mi vysvětli,proč když do motoru naliješ olej o viskozitě třeba 5W-50 se podstatně zvýší spotřeba a naopak použitím 5W-30sníží.A hlavně nezapomeň propagovat ty stránky o olejích.
15.15, 6. 7. 2008, odpovědětNemám nic společného s propagovanejma stránkama jen jsem si o těch olejích na těchto stránkách od ing. Černého přečetl o podle mího ten je specialista na tribotechniku a chemii vůbec já jsem se učil pouze 3 roky strojařinu. A to jestli se zvýší nebo sníží spotřeba o tom nic nevým. ale dej si dotaz do onoho fóra nebo je tam odkaz přímo na onoho pana ing CsC a určitě ti ho zodpoví.
18.48, 6. 7. 2008, odpovědětTady na titulní mají taky zajímavý počtení www.znackoveoleje.cz .Jinak se hádáte zbytečně,olejem správných výkonnostních parametrů od jakéhokoliv kvalitního výrobce motor určitě nemůžete poškodit,spíš špatným zacházením,vytáčením za studena,přejížděním výměn a kupováním lacíných olejových filtrů za 90,-Kč, to pak nepomůže žádnej olej včetně Selenie,která jen tak mimochodem už není italská,ale patří malajcům,resp.Petronasu.
1.46, 7. 7. 2008, odpovědětzdravim a zaroven prosim o radu nastartuju ato bezi jako hodinky zadnej problem jakmile se zahreje na necelych devadesat tak motor chcipne a nejde nastartovat jakmile motor uplne vychladne tak zase startuje takze ujedu max 6 kilometru a to je nic moc muze te mi prosim nekdo poradit kde je problem diky
13.40, 9. 8. 2008, odpovědětBejt tebou,tak zajedu v první řadě na diagnostiku a ta ti může říct jasně co to zpusobuje.Určitě tam ta chyba bude,když to samo chcípne.Jinak to může způsobovat plno věcí,ale viděl bych to na čidlo otáček.
14.33, 9. 8. 2008, odpovědětcidlo otacek to bude na 90 percent, ale diagnostika musi byt, inak to budes menit mozno zbytocne
9.36, 26. 11. 2009, odpovědětKolik to má najeto ?
10.58, 26. 6. 2009, odpovědět10w 40 picovina davat riedsi v nasich klima podmienkach sa to neoplati odijde ti olejove cerpadlo najnovsi problem v koncerne **WW kde davaju tento olej do najnovsich pasatoch a cerpadla odchdzaju na beziacom pase
22.30, 26. 6. 2009, odpovědětDobrý den.Prosím o odpovědění na dotaz,kolik stojí motorový olej do osobního auta plná sintetika Castrol GTX3 15w-40W.Děkuji za odpověď.
20.28, 25. 11. 2009, odpovědětNevím co tu řešíte.Do JTDm je předepsán 5W-40 (selenia WR diesel).Do starších JTD 10W-40 hlavně dodržet správnou specifikaci...
19.41, 26. 11. 2009, odpovědět