je nejaky cidlo ktery ovlada kdy se vstriky otevrou a davkujou? nafta jde az ke vstrikum,ale dal ne (zkouseno na vyndanym 1.vstriku-pri startovani vstrik daval,ale jen pri zacatku startovani,kdyz jsem tocil dyl neslo z nej nic) ostatni vstriky byly zadelany,jen byly od nich odpojeny kabely. Diagnostika nic nenasla,aby zjistila nizky tlak nafty,tak pry musi motor bezet. Zkusim jeste zmerit tlak na budiku kolik tlaci pri startovani. Vite jaky maji byt hodnoty? Podavaci by melo davat 2.5bar a nevite kolik druhy? A cely to zaclo ze sem natankoval do skoro suchy nadrze a uz u benziny jsem nastartoval napodruhy,ujel jsem 10km a chcipl. Po hodine stani uz jsem startoval dobrych 10minut. Kdyz chytla,ze zvedavosti jsem ji zkusil a 4x posobe chytla normalne. Dojedu domu (kdyz jela,tak jela bez problemu) a po 4hodinach stani uz ani ho...o a od ty doby je mrtva. Prosim o jakykoliv nazor a radu. Paliv filtr ma cca 3000km,ale sem tam dojizdim do temer prazdna,tak jeste dam novy filtr at vyloucim dalsi vec. diky dan
15.39, 10. 7. 2008, odpovědětVstřikovače jsou ovládány řídící jednotkou motoru ECU.Ta dostává signál od plynového pedálu a prostřednictvím regulačního ventilu na vysokotlakém čerpadle určuje tlak v railu.Není-li ventil řídící jednotkou napájen pružina ventilu nastaví udržovací tlak asi 100 barů což nestačí k nastartování.(K tomu je potřeba 150-1500 barů) Nemá li ECU správný signál od snímače klikové a vačkové hřídele nemůže ovládat regulační ventil čerpadla a nevytvoří se potřebný tlak k nastartování v railu.Trošku jsem ti popsal princip činnosti vstřikování Common-Rail aby se ti líp hledalo ale těch důvodů samozřejmě může být mnohem víc. V první řadě ale zreviduj filtr a podávací čerpadlo.Někdy znemožní start vadné žhavení nebo imobilizér.
21.46, 10. 7. 2008, odpovědětvildo diky moc! dnes jsem dal pro jistotu novy filtr a premeril tlaky na cerpadlech. podavaci davalo cca2.5bar a vysokotlaky 350-380 pak mirne pokleslo a zas to lacilo na tu udavanou hranici. Zapojily se 4 vstriky,5. se nechal venku pro kontrolu a pri startu daval porad,tudis se vyvratilo moje vcerejsi tvrzeni,ze dava jen v prvni chvili otoceni klickem. Dalo se vse zpet a motor mel snahu naskocit,ale jen si "zabrumlal"(nebo jak to mam definovat) a hned chcipl. Pro priklad:4x zastartuju a z toho 3x to jen toci a po 4.to zabrumla a tak nejak je to porad dokola. Myslim ze mechanicky veci uz jsme vyloucili a ted uz to bude nejaka zrada v elektrice,ale to jsem doma v koncich,takze znovu na diagn. Zhavici svicky jsou davany v zime novy,a i zpocatku zimy kdy nesla ani jedna zhavicka,auto chytalo-sice na ponekolikaty pokus,ale chytlo. Proto jsem je ted neresil,rikal jsem si,kdyz v zime chytal tak by ted musel taky. Ale pro ujisteni jsem na ne mrknout mel,to uznavam - napravim to. A jak jsi zminil imobilizer,taky ho podezrivam nebo jestli jeste nejaky cidlo.. Ted uz vazne nevim,ale je tam neco,co ten motor vypne kdyz ma snahu naskocit. Mas prosim te nejaky poznatky a treba i rady ohledne toho imobilizeru nebo cokoli co by mi mohlo pomoct nez se dostanu na diagnostiku? Dekuju
23.15, 10. 7. 2008, odpovědětMel jsem stejny problem u 1.9JTd a sla nakopnout jen ze starovacim sprejem ale po rozjeti a pridanim plynu zhasla nakonec to bylo cerpadlo.
9.24, 11. 7. 2008, odpovědětJak to mas stare? Mas tam palubak? Skusal si reset RJ?
12.40, 11. 7. 2008, odpovědětTo iste, odpojit aku na 30 min, potom zapojit. Bacha na kod radia!!!
15.34, 11. 7. 2008, odpovědětAhoj.Podle těch tlaků co jsi Dane naměřil by to mělo při správném načasování bezpečně naskočit.To škytání při startování by mohlo ukazovat na ten imobilizér.Zkus změřit napětí akumulátoru a vyměnit klíček zapalování, případně nouzový start pomocí kodové karty.
17.29, 11. 7. 2008, odpovědětPepo,baterka byla na nabijcce venku pres noc, a ani potom nic. Vildo,klicek nahradni co mam je nejspis k.o. protoze pri jeho otoceni ani nezmizi kontrolka klicku mezi budiky. A neslo nim nastartovat ani kdyz auto normalne jezdilo. Myslis premerit napeti na baterce? Jaky by to melo vliv na nastartovani,kdyz toci jak ozivot? A jeste prosim te ten nouzovy start,s tim jsem se jeste nesetkal,das mi prosim navod jak na to? Sehnal jsem jeste dalsiho mechanika a tam to vezu v utery,takze se uvidi,ale rvnou rikal ze pokud to bude imobilizer,tak jedine do Alfy. To jsou schopni dat dokupy pouze v autor.servisu?
10.37, 12. 7. 2008, odpovědětNouzové startování je popsáno v návodě k obsluze ale musíš mít k tomu kodovou kartu s pětimístným číselným kodem podle které ti také přidělávaj náhradní klíčky.Dá se objednat v alfaservisu po předložení výrobního čísla ( VIN ) za pár stovek.Jinak jestli kartu máš ale nemáš návod klidně ti to opíšu.
12.50, 12. 7. 2008, odpovědětKartu na klice mam. Pokud bych te mohl jeste otravovat a mel bys chvili,byl bych za ten navod rad.
13.17, 12. 7. 2008, odpovědět1) přečti si pětimístný kod na kartě. 2) otoč klíč ve spínací skřínce do polohy MAR. 3) zcela sešlápni pedál plynu a drž jej sešlápnutý. Na dobu asi osmi vteřin se rozsvítí varovná kontrolka vstřikování a poté zhasne, nyní uvolni pedál plynu 4) varovná kontrolka vstřikování začne blikat a když počet bliknutí odpovídá první čislici kodu na kartě, sešlápni pedál plynu a drž jej sešlápnutý tak dlouho, dokud varovná kontrolka vstřikování svítí (asi 4 vteřiny) a pak zhasne. Nyní uvolni pedál plynu. 5) varovná kontrolka vstřikování začne blikat a když počet bliknutí odpovídá druhé číslici kodu na kartě, sešlápni pedál plynu, drž jej sešlápnutý. 6) opakuj tento postup pro zbývající číslice kodu na kartě 7) po zadání poslední číslice drž pedál plynu sešlápnutý. Varovná kontrolka vstřikování svítí (asi 4 vteřiny) a poté zhasne. Nyní uvolni pedál plynu. 8) rychlé blikání varovné kontrolky vstřikování po dobu asi 4 vteřin potvrźuje, že postup byl proveden správně. 9) nastartuj motor otočením klíčku ve spínací skřínce z polohy MAR do polohy AW Klíč nesmíte vrátit do polohy STOP. Pokud však varovná kontrolka vstřikování svítí, otočte klíč ve spínací skřínce do polohy STOP, a celý postup od budu jedna opakujte. Když motor naskočí, máš vadný imobilizér na sto procent.
13.37, 12. 7. 2008, odpovědětPodle me je blbost aby to byl imo. kdyz ma snahu nekdy naskocit,mam to same na 146 jtd,byla ok,po case kdyz se ohrala nechtela chytit,tep. klesla na 50"C a sla v poho dokud jsem ji zase nechcipl,ted uz to dela i studena,10krat zkusim parkart chce naskocit ale nic a pak po nekolika pokusech chytne a uz jde v poho.taky nevim cim to.
14.01, 12. 7. 2008, odpovědětDiky diky,vyzkousim. Je to ten electronic kod,ze?
15.08, 12. 7. 2008, odpovědětJasně Martine že to může být víc možností té závady ale tady jde o to je postupně vylučovat.Co se ale týče závad imobilizéru obecně tak tam je skoro tipické že motor krátce po startu zhasne.
20.57, 12. 7. 2008, odpovědětme svte ze mi to dela jen kdyz startuju nebo to chcipnu teply.budu ted kupovat diagnostiku tak treba neco najde.
21.49, 12. 7. 2008, odpověděttak nouzovy start se nepovedl a skoncil jsem hned na 3.bode,protoze se mi kontrolka vstriku po zapnuti klice rozsviti,ale uz nezhasne.
10.26, 13. 7. 2008, odpovědětTak závada bude na systému vstřikování ale divné je že jsi tam naměřil ty tlaky.To by značilo že čerpadlo,regulační ventil na čerpadle a ovládání regulačního ventilu z ECU je v pořádku.A vstřikovač který jsi nechal venku a stále dával svědčí o tom že i ovládání vstřikovačů z ECU je v pořádku.Skoro mě napadá podle těch příznaků při startování jestli to nemáš hozený o jeden zub na rozvodech.Jinak to nemá logiku.Když na něco přijdeš dej vědět.
12.36, 13. 7. 2008, odpovědětna rozvody jsem se chtel podivat,ale nenasli jsme rysku na klice.
13.07, 13. 7. 2008, odpovědětna klice ryska není...na to je přípravek kterej si na kliku přiložíš a risku přeneseš na blok motoru....
0.16, 14. 7. 2008, odpovědětdnes znova napichnuto a zjistena zavada na 1.vstriku (predesla diag. to nenasla) po vymene vstriku a patrani se nakonec ukazal spatny kontakt od kabelu do vstriku,proto to nejspis i vzdy chcipalo. motor chytal nekolikrat zasebou,chyby nenacteny zadny. S ulevou jsem mechanika ALFOU odvezl,prijedu domu a po 3 hodinach zase nic,auto zase nestartovalo! Malem to uz alfa pod navalem vzteku odsrala! A po nejaky dobe trapeni baterky zase naskocila,pak jeste asi dalsi 3 pokusy taky. Ale zda se mi,ze huli vic nez predtim. Dokud jeste bezela,tak jsem ji ale radsi hned odvezl znovu do servisu,snad uz odhalej vsechny zavady,abych se s ni nemusel bat vzdalit od baraku...
21.24, 14. 7. 2008, odpovědětalfa znovu napichnuta a zavada zadna,startuje pokazdy,ale huli a smrdi jak avia,za studena i trochu do modra a mam dojem ze motor vykonove nejde jak predtim. mate napad cim to muze byt? predtim nez presala jet,nehulila tolik. diky za jakykoliv napad.
20.40, 16. 7. 2008, odpovědětZměř si plnění od turba,nejlépe za jízdy a když bude dobré, to znamená že naměříš při zatížení asi 1bar tak si otestuj vstřikovače na netěsnost do přepadu.Dělal jsem to a funguje to.Také jsem musel vyhodit dva vstřikovače.Způsob měření jsem tu už jednou popisoval.
20.04, 17. 7. 2008, odpovědětRysky mas na vackovom kole a klukovom kole. Proti rysky najdes na rozvodovom remeni, ale pozor na remeni je smer otacania motora!!
20.36, 17. 7. 2008, odpovědětdekuji vam za odpovedi,par dni sem tu nebyl. Ve ctvrtek sem si ji vyzvedl ze servisu,protoze pry startuje bez problemu a diag. zavadu nenasla. Prijedu domu,3x zkusebne natocim a sla v pohode,jedu pryc a nechala mne 40km od bydliste,uz me fakt sere! Za posledni mesic mam vic najeto na spagatu nez normalne... Nemam tuseni proc nekdy jde a pak zas zniceho nic ne,a kdyz jde tak proc huli. Dnes zkusim ty prepady na vstrikach a na doporuceni jeste startovaci sprej,pry kdyz to na nej chytne,ze to bude nejaky vstrik. Co si o tom myslite?
10.23, 19. 7. 2008, odpovědětStart sprej a sroubovak na sundani sani se osvedcili-jsou to ted moji nejlepsi kamosi! Akorad me to celkem nebavi a dost s..e,kdyz po pul hodine stani temer vzdy musim tasit sroubovak... Nevim jestli na to muze mit vliv teplota motoru,ze kdyz vychladne ze nejde,ale je to zajimavy,protoze za 15min co byl motor vypnuty nemohl vychladnout. A naopak,jindy stal cca hodinu a naskocil bez problemu,ikdyz je fakt,ze to byl po delsi ceste,tudis vic ohraty a vzapeti na to stal 4hodiny a uz nenaskocil.
22.52, 19. 7. 2008, odpovědětzkousel jsem ty prepady a zda se,ze vsechny vstriky jsou na tom vice mene stejne - doufam ze ne blbe... Po cca 4min chodu motoru bylo ve sklenickach od detsky vyzivy asi 1,5 - 2cm nafty. Ve 3 z nich bylo da se rict uplne stejne,v dalsi nepatrne vic a v posledni zase nepatrne min. Ale ty rozdily me prisly minimalni,bylo mezi nimi ani ne pul cm. Jeste jsem je zkousel jen pri 10sec. startu do hadicky prumeru 4mm a taky na tom byly srovnatelne. Jeste se teda kouknu na rozvody,ikdyz mi bylo receno,ze jsou dobry. Ale pro klid v dusi tu pakarnu s pristupem tam podstoupim,jen musim nekde splasit ten pripravek.
23.19, 19. 7. 2008, odpovědětDane ještě bych zkusil otestovat vstřikovače na netěsnost do spalovacího prostoru.Je to jednoduché.Ze staré trubky vstřikovačů uděláš záslepku na railu a v době kdy motor nelze nastartovat postupně zaslepuješ jednotlivé vývody a zkoušíš startovat.Když motor naskočí na čtyři válce(u pětiválce)vstřikovač je netěsný a uniká jím tlak do válců.Jinak ten rozdíl půl cm. na dvouch.cm.při měření do přepadu je skoro dost.Měl jsem podobný rozdíl na vstřikovačích a motor dost kouřil.Musel jsem dva vyměnit.Jinak ale startoval normálně.Od těch dob používám aditiva do nafty a zatím dobrý.Kdyby ale těch netěsných vstřikovačů do válců bylo víc tak to touhle metodou neodhalíš.
11.31, 20. 7. 2008, odpovědětmal som podobny problem.nebudm to rozpisovat ale bol to snimac otacok.cca 1500 sk.mechanik mi hovoril ze to moze byt aj nejaky snimac faze ale nakoniec vymenil ten snimac otacok a setko bolo v pohode
19.54, 20. 7. 2008, odpovědětDudikoff: a diagnostika ti ten vadny snimac odhalila? Me prave ze zadnou chybu nenajde.
11.17, 21. 7. 2008, odpovědětdiagnostika mi odhalila odhalila chybu,ale mohli to byt 2 veci jak mi hovoril mechanik.snimac otacok,alebo nejaky snimac faze.nakoniec vymenil snimac otacok a bolo to v pohode.inak mne to drhlo a zdochynalo aj za jazdy tak neviem.a nakoniec to tiez zostalo mrtve
14.16, 21. 7. 2008, odpovědětmala pikoska.zostal som vyset 200 m pred servisom.skoro ma j....
14.22, 21. 7. 2008, odpovědět