Zdravím jenom se chci zeptat na vaše názory ohledně výměny oleje a to: vypouštět klasicky, nebo odsávat ( myslím odsávačkou za 25-30 tis. ne stříkačku ). Pokud vím tak Němci už to tak dělaj min. 10 let a to ve všech servisech. Díky za ohlasy. Petan.
17.27, 28. 7. 2008, odpovědětAhoj, myslím, že odsávají jen kvůli úspoře času. U starších aut je také riziko vydrolení závitu vany. Odsáním jen těžko vycucneš jemný bordýlek usazený na dně, proto radši vypouštím.. čus
18.06, 28. 7. 2008, odpovědětMyslím, že normální způsob je teď osávat.
13.18, 29. 7. 2008, odpovědětKed som mal garaz, tak som vzdy vypustil olej a nechal ho celu noc totalne vytiect...to bolo uuuplne idealne. Lenze teraz garaz uz bohuzial nemam (zatial). Olej sice stale menim vypustenim, ale uz ho necham odklapkat iba 1-2 hodinky, co je podla mna sice nedostacujuce, ale stale lepsie ako v servise, kde ho menia okamzite po vypusteni. Odsavackam akosi stale neviem prist na chut... neverim,ze vycucnu vsetok ten bordel.
14.17, 29. 7. 2008, odpovědětPravda - Němci to tak dělaj už 10 let na WV, BMW, Mercedesech - všude ...a tan kdo si to auto pak koupí ( se seviskou ) muže se bejt jistej, že od začákhu bylo odsáváno! A byl s tím někdy nějakej problém? Prostě si zvykněte, že to tak je :-) Tom.
14.38, 29. 7. 2008, odpověděta neni na ten "bordel" na dne, jak rikate, olejovy filtr ? ten by ten bordel mel v idelnim pripade pobrat. neni to tak ?
16.26, 29. 7. 2008, odpovědětAno, ale pokial si niekedy mal vonku vypustaci srob tak by si videl, kolko bordelu je na nom.
8.20, 30. 7. 2008, odpovědětPokud se Vám na výpustném šroubu usazují kovové piliny a jiný"bordel" a na dně olejové vany "kejda",tak Vám důrazně doporučuji změnit značku oleje,který používáte.U moderního motorového oleje se nic takového nesmí stát!!!
12.14, 30. 7. 2008, odpovědětAle no...k opotrebeniu predsa dochadza stale (hlavne, ked motor este nie je dostatocne premazany). Ulohou oleja je okrem ineho toto opotrebovavanie v maximalnej miere znizovat. Apropo...standardne pouzivam Castrol Magnatec 10W40, pri poslednej vymene som tam na skusku nalial tolko ospevovanu a predpisanu Seleniu 10W40.
12.23, 30. 7. 2008, odpovědětJá používám Mobil1 - 0W-40 a žádné kovové piliny a ani jiný bordel z motoru nevypouštím.S kvalitním moderním olejem jedno jakého výrobce žádné"suché"protočení motoru neexistuje.
12.29, 30. 7. 2008, odpovědětPrepacte, ale snad mi nechcete nahovorit, ze ked auto dlhsiu dobu stoji (napriklad cez noc) a rano nastartujete, ze hned mate plnohodnotne mazanie???
13.03, 30. 7. 2008, odpovědětA este jedna vec...preco asi je hlava vypustacieho srobu magneticka?
13.47, 30. 7. 2008, odpovědětTo na co se ptáte je na hodně dlouhý psaní.Zkuste si třeba namočit kus plechu do moderního oleje,nechte okapat a vězte,že i za měsíc bude mastný.V nových olejích se používá ester,který má obrácenou polaritu než kov a tudíž se takovýto olej na kovové díly váže(žádné inteligentní molekuly neexistují,ikdyž to někteří výrobci tvrdí),dlouhá léta známá věc.Magnetický šroub je tam určitě proto,že výrobce motoru pamatuje na ty šetřílky ,co přejíždějí výměny a olej je tak degradován,že už nemaže a dochází k oděru kovových částí nebo používají mizerné a levné oleje a ty oleje neplní to,co by měli.
14.01, 30. 7. 2008, odpovědětA tym "bordelom" som samozrejme nemyslel nejake extra velke mnozstvo...to by som mal za chvilu "vykuchany motor". :o)))
12.26, 30. 7. 2008, odpovědětAle zastávám názor,že olej je lepší vypouštět,z těch důvodů co jste uváděl a jestli je na šroubu halda bordelu změnit značku oleje za jinou s posledními specifikacemi a jedno jestli tam byla Selenia,Castrol a nebo Mobil.
12.37, 30. 7. 2008, odpovědět