ahoj alfáci,mám 1569 1.8TS a když stojím delší dobu někde v koloně,zahřeje se mi aš na 90.zjistil jsem že mi asi nefunguje vrtule na chladiči a tak vás prosím o radu,při kolika stupních má spínat a co může být v háji,když se tak neděje?díky moc dan
15.11, 24. 12. 2006, odpovědětZdravím. Mám stejný problém u 2.0 TS, ale už si toho nevšímám. Za jízdy ukazuje palubní teploměr asi 75 C, v koloně vyleze teplota na teploměru na 93 C, pak sepne vrtule chladiče a ochladí podle teploměru na 90 C a to se stále opakuje. Za jízdy mimo kolonu pak opět klesne na 75 C. Zastav s ohřátým motorem, vypni topení, aby nechladilo a čekej až vyleze teplota k 90 C, pak otevři kapotu a sleduj zda s rostoucí teplotou na teploměru sepne vrtule. Pokud sepne, tak je to OK. Pokud nesepne, tak bude asi vada v předřadném odporu na sahaře. Je v levé horní části sahary a vedou k němu dva kabely. Kolísání teploty na palubním teploměru mě rozčilovalo, měl sjem obavu, že se zkroutí hlava motoru. Vyměnil jsem termostat a vše bylo stejné. Nakonec jsem změřil teplotu chladicí kapaliny jiným nezávislým přesným teploměrem a teplota udržovaná mechanickým termostatem a popř. i vrtulí byla správná a mírně a pomalu kolísala kolem 90 C, i když palubní teploměr se pohyboval v rozsahu 75 až 90 C. Patrně je chyba v el. teplotním čidle chladicí vody nebo v teploměru. Alfa udělala "chybu", že teploměr je cejchován ve stupních C. Pak nás znepokojuje, když ukazuje jinou teplotu než 90 C. Jiná auta mají na teploměru místo stupňů C jen tečky nebo čárky, které nic nevypovídají o skutečné teplotě ve stupních.
16.57, 5. 1. 2007, odpovědět