Zdravim pani.Odjakziva poskulujem po 156 a planujem si ju kupit po mojej Delticke.Chcel som Vas poprosit o par rad.Uvazujem medzi 2.0TS selespeed a 2.5V6.Pls.poradte,ktory motor je z hladiska zivotnosi a vykonu lepsi.Mate niekdo skusenosti zo Selespeedom?AKo sa na tom jazdi,ako to ide,je to poruchove?Velmi ma to radenie rychlosti na volante pritahuje.. :) Ozaj a 2.5V6 je 6 rychlostna prevodovka,alebo 5? Ako vela ludi na T.S. nadava,ale ja tomu neverim..
7.23, 3. 9. 2008, odpovědětSam mam 156 2.0 TS a je to s tym motorom take vselijake. Je to lahky vytacavy motor, ktory sa zobudza az nad 4000otacok, dokaze s tym autom porobit divy a dat dole nejedno TDI, ma krasny zvuk ale ..... nie je to V6. Jazdil som uz aj na 156 2.5 V6 par krat a s nim sa to auto chova uplne inak, citis tam vecsi sklon k nedotacavosti a citis ze mas vpredu nalozenych na naprave o 80-100kg viac a manevrovatelnost auta je o nieco horsia, ale zasa ten tah, zvuk a pruznost 6valca je o inom. Spotreba je ta ista +/- 1liter Pokial ti ide o zivotnost a spolahlivost, zobral by som tu V6ku, tie motory drzia vela a dlho, pokial na tom niekto nejazdil s deravou olejovou vanou, TS su extremne narocne na udrzbu a nikdy nevies na com pri tych motoroch si, nevzbudzuje to v cloveku doveru, teda aspon vo mne uz nie, z ruky by som si auto s TS motorom uz nikdy v zivote nekupil pokial by som nepoznal na 150% povod auta majitela a ako bolo o to auto starane ....
9.44, 3. 9. 2008, odpovědětNo diky,ale ten Selespeeed ma nieco do seba,skoda ze sa nedaval aj v kombinacii s 2.5V6. No viete mi prosim povedat nieco konkretnejsie ohladom spotreby ako sa pohybuje?A co napravy,kedze na predu je dost tazka vaha,ci neumiera kazdu chvilu volaco na naprave..prevodovka je 6 stupnova u 2.5V6?To by bolo uplne super..Ratam,ze u tohto motora budu drahsie rozvody,no zasa lacnejsie sviecky,kedze tam nie su tie specialne dve na valec ako u T.S. :)) Ozaj a co karoseria,dufam,ze obojstranne pozinkovana ako sa na Taliana patri a vobec nehnije Snad zader je uz len ta zakonna poistka :(
12.14, 3. 9. 2008, odpovědětmam v6 a spotreba ve meste 15,mimo kolem 10-12,dalkova kolem 8.Mam pocit že vsechny v6 jsou 6stupnove.Rozvody se daji udelat do 15 tis.kč,napravu nevím tu jsem ja nedelal ale co jsem si zjištoval za 7tis.kč se da sehnat komplet nova.V6 je oproti 2,0 o neco težší na cumak,ale není to tak štrasne.Dal jsem ji štelovaci podvozek a 17 kola a jeste jsem ji nedostal do uzkych,tak bych se toho nebal.No 2,0 T.S. není určite spatnej motor,pokud se nesvezeš v6..........
12.31, 3. 9. 2008, odpovědětdiky moc za info,ked ma este nieco napadne,opytam sa
13.20, 3. 9. 2008, odpovědětOzaj,inac tu spotrebu si ako zistil?cez pal.p.c.alebo odhadom?lebo 15L je docela dost po meste,teda pokial nejazdis jak blazen :) Suseda ma Rover 75 2.5V6 a pal.p.c. ukazuje priemernu 7,5L a jazdi v meste aj mimo,tak pol na pol asi a tiez ho nesetri..
13.24, 3. 9. 2008, odpovědětve meste si proste veme 15lit./100km.Prumer mam kolem 10 litru.Ve velkym TP jsou napsany tyto spotreby 16,5 - 8,4 - 11,4 litru.No pokud ti jde o spotrebu tak kup JTD a ne 2,0 nebo v6.
13.51, 3. 9. 2008, odpovědětTo Gutt: Sevas, mám 156 2,0 TS Selespeed. Tá prevodovka je podla mna skvelá, ak chceš radíš na volante alebo pákou, ak sa ti nechce necháš to na automat. To s tou kazovosťou je také všelijaké, ide hlavne ako sa majiteľ pred tebou o auto staral. Ja som mal štastie, predošlí majiteľ bol alfista srdcom i dušou, staral sa velice vzorne, dokonca si je nechal upraviť aj od Zenderu. Jazdím den čo den a šlape ako hodinky. No a ten výkon oproti V6? Je slabsí , ale nech mi nikto nevraví že na naše cesty výkon 155k nestačí. Všade predsa merajú tak rýchlo sa jazdiť moc nedá a max čo som na nej šiel bola 220km/h.
19.05, 3. 9. 2008, odpovědětMam tiez 2,0 TS,odspodu to zatah nema,ale potom je to fakt pekny zazitok. Samozrejme nehovorim ze by som nechcel 2,5V6, ked uz sme pri tom,niekto znaly nevie ci je mozna transplantacia tohoto motora? Myslim po vsetkych strankach. Dik za radu.
6.05, 4. 9. 2008, odpovědětNo super,diky moc,chrochtak asi nechcem :),ked tak som uvazoval o 2,4Jtd.Ale benzin je benzin.. Andy 156:tam sa da nastavit aj automaticky rezim radenia?
6.42, 4. 9. 2008, odpovědětAhoj. Ja mám taky 156 2.0 TS SW. Jsem spokojený. Po okreskách proženeš každý auto. Dokonce i 3,0 TDI ... neppředjedeš, ale neujede ti:)). Dlouhodobou spotřebu mám 10,5 l. Rozvody mně stáli 8500,- svíčky 4000,- Jinak TS-ko bere olej pokud se honí tak je ho potřeba hlídat!! Toho oleje spotřebuje 0,1-0,2 l/1000KM při naplni 4,4l ho pak může být dost málo a pak se přidře na klice. Udajně přidřený motor najede do sveho konce 30000 km.
7.54, 4. 9. 2008, odpovědětJa som podobneho nazoru ohladne T.S. Je treba casto kontrolovat olej,to robim pri kazdom motore,aj ked nezere.Holt nie je tak blbovzdorny ten motor,takze kto sa nerad stara o auto,nech si radsej kupi nejake Audi,al.Ww.Ale zasa myslim,ze Lasku spravodlivo opatuje :)) Vraj to nie je konstrukcna chyba,ale taliani to spravili zamerne,ze zere olej vo vysokych tockach a su chladene olejom dna piestov som niekde cital..a na nekonecne dlhodobo riesene cidla tlaku oleja Bosch by som ani ja nespoliehal..Ten 2.5V6 asi,teda dufam nezere tolko olej..?
8.31, 4. 9. 2008, odpovědětTo Gutt: Hej na stredovom paneli pri páke je tlačítko CITY, to je v podstate automatický mód, ktorý radí za teba. V meste je to super, hlavne pri zápchach
11.10, 4. 9. 2008, odpovědětTo suhlasim,to mi u tej cisto mechanickej prevodovky chyba,no cisty automat by som takisto nechcel..toto je najidealnejsie riesenie,ked mozes vyberat z troch rezimov radenia,proste super,ti Talosi to dobre vymysleli :)) Pani,ake je teda ta spotreba oleja u 2.5V6?A este ma dost zaujima,ci pri vymene komplet rozvodov musi ist u V6 motor von z kufra.?? Mysak ty mas V6 tak daj info pls. diky
6.57, 5. 9. 2008, odpovědětMám taky 2.5 V6, a oleje mi to spolkne asi 1-1,5litru na 15tkm, což je předepsanej průběh výrobcem oleje. A výměnu rozvodů mám za sebou už taky, v nějbližší době mě bude čekat už druhá a motor ven nemusí a to ani z kufru.. teda pokud si v něm nevozíš nějakej náhradní už s novejma rozvodama.. :-)) Sice to chce mechanika s trošku lámacíma rukama, ale prej se to dá. Je fakt, že ten můj servisák, téměř při každý práci na mý Alfině bědujě co je to za šílenej přístup, ale po každý opravě má hned dvakrát lepší pocit a pomalu juchá, jak zas na ty italy vyzrál a že příště to bude za poloviční dobu. Jinak spotřebu jsem měl průměr tak ke 12-ti litrům, a to mám teď tak 80% jízd dálnici, ale už mi to přišlo na dálnici dost, tak jsem vyměnil, již výměnu žadonící svíčky a lambádu s možná už 200tísíci kilometrama a teď jsem tak na 10-ti litrech. A dálniční rychlost držím furt tak kolem 150ti km/h. Jinak do těch 110ti.Takže s deseti litrama už jsem samozřejmě spokojenější :-)) Máš ještě nějaký zvědavý dotazy na Alfistu co už s tou svojí má nalítáno přes 80tisíc?
11.38, 5. 9. 2008, odpovědětMoj nazor je, ze vhodnejsi motor ako 2.5 (eventuelne 2.4jtd) pre 156 nieje. Su sice tazsie na predok, ale ta rezerva vykonu a mamuti tah su veci, na ktore sa rychlo, a sakra dobre zvyka. O to viac to plati pri nalozenom aute. A ja osobne si neviem vynachvalit pruznost 2.5, vzdy ma prekvapi, ako vehementne sa pozbiera do otacok. Ja som zvolil V6 a nelutujem, a myslim ze ani ini V6-alfisti.
12.38, 5. 9. 2008, odpovědětcau pri vymene rozvodov nemusi ist motor von z tej 2.5 V6 a ked tak rozmyslam pri ziadnej 156 nemusi ist motor von ked chces menit rozvody.
13.26, 5. 9. 2008, odpovědětDiky za rady ,tiez budem radsej volit silnejsiu variantu,teda 2.5V6,a skoda toho selespeedu,ten aspon ciastocne nahradi 6-stupnova prevodovka :) a spolahlivost maybe No snad by ma zaujimal rozdiel vahy,resp.kolko vazi 156-ka s 2.0 a kolko s agregatom 2.5..Zaujima ma ten rozdiel,ale takisto prevadzkova hmotnost tohto krasneho auticka Sunic:ty mi mozno budes vediet povedat,zaujimalo by ma aka elektronika je tam u 2.5V6 pouzita,ci Magnetti Marelli,alebo Bosch,vstrekovace atd.Na zivo som ju moznost este nemal vidiet,lebo v nasich koncinach tu znami maju iba Twinsparky..diky za ochotu pani
13.07, 7. 9. 2008, odpovědětSorry,to hore som samozrejme ja :)) len computer-u sa to nejako nepaci
13.08, 7. 9. 2008, odpovědětNo tak som si nasiel udaje aj sam,je tam rozdiel vahy cca 80kg a vstrekovanie je Bosch bohuzial,takze ratam,ze vsetka elektronika..Inac zrychlenie u tej V6 je 7,3s.. :) To musi pekne tlacit do sedaciek,za tu cenu sa nic komfortnejsie a rychlejsie asi ani neda zohnat..
1.01, 11. 9. 2008, odpovědět156 2.0TS Selespeed mam od ledna a jsem maximalne spokojen, jen jednou se mi stalo, ze prevodovka zacla blbnout, stacilo dolejt olej do Selespeedu a vse se vratilo k normalu. Rad si poslechnu zkusenosti jinych majitelu Alfy se Selespeedem ;-)
14.49, 11. 9. 2008, odpovědětJohny:a jaku mas spotrebu?Ide to radenie rychlejsie ako s klasickou prevodovkou?dik
15.36, 16. 9. 2008, odpovědětOzaj a este som sa zabudol opytat ohladom nadimenzovania prednej napravy..teda ci je u modelu 2.5V6(prip.2,4Jtd) patricne a lepsie nadimenzovana pre danu vahu ako u modelov Twinspark..lebo som pocul"pomluvy" ako to uz u Talianskych aut byva zvykom..a clovek uz nevie,comu ma verit.ozaj a Crash testy no nic moc to,co som videl na 156-ku,oficialne sa vraj radsej nerobili
16.49, 18. 9. 2008, odpovědětčao alfisti mam 2.0TS 156 a jsem spokojen ale stejne pokukuji po 2.5 ale to kazdej kdo me 2.0TS,že?
21.56, 20. 9. 2008, odpovědětJe zhodná prevodovka 2.0TS z prevodovkou 1.6TS.
21.15, 8. 4. 2009, odpovědětTreba ja mam 2.0TS ale nepokukuju po 2.5V6 ale ja bych chtel 3.2GTA.
11.18, 9. 4. 2009, odpovědětJa mam aj 2.0 TS,aj GTA,motory sa porovnavat naozaj velmi nedaju:) Ale vlastnosti na ceste kvoli vahe su znatelne hned,cize predpokladam ze aj 2.5V6 nieje nejak o moc oproti 3.2 lahsi. Rychlo si ale clovek zvykne ako sa s tym chovat v zatackach,a si za vodou. vsetky nadavky na TS motory moznonejake opodstatnenie maju,ale vsetko zavisi od minulosti auta. Ja na svoj 2.OTS nemozem povedat nic zle,na ten vykon je to velmi zivy motor a sali sa tym celkom dobre. Ked do neho presadnem z GTA,mam pocit ze som stratil pol auta,myslim vahovo. Ale zatah a vykon 6-valca je fakt niekde dost inde...
16.34, 9. 4. 2009, odpovědětDobrý den,scháním motor na 156 2.OTS , kolik se tak pohybuje cena?Díky
15.16, 10. 3. 2010, odpovědět