Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s děrovanými nebo s drážkovanými koutouči?? Mám 1.8 T.S 99, jsou tam ještě plné kotouče, tak mě jen zajímá, jestli to jde funkčně poznat?? Nebo stačí koupit klasiku originál!! Díky moc za rady, měj te se........Jaski
7.12, 17. 9. 2008, odpovědětcau pokial jazdis normalne a este sa ti doteraz nepodarilo tvoje seriove brzdy prehriat to znamena ze pri prudkom brzdeni ti ztvrdol pedal a ucinok brzd slaby tak dierovane nepotrebujes.pri dierovanych kotucoch ide o to aby bol kotuc viacej chladeny a potom sa ti brzdy len tak lahko neprehreju ale musis zvolit spravne brzd. oblozenie. ale pri normalnej jazde rozdiel nepocitis.
8.27, 17. 9. 2008, odpovědětPokud jezdis rychle a delsi trasny tak je to na predku dost poznat. Pokud by si chtel menit zadni tak staci obycejny, tam to poznat neni... Ale kdyz uz si budes kupovat tak urcite ne derovany! Kup si drazkovany, derovany praskaji a loupou se u tech direk
9.07, 17. 9. 2008, odpovědětBeru to tak ze u rychle jizdy dostavaji brzdy vic zabrat... Aby me nekdo neopravoval ze brzdy nemaji s rychlosti nic spolecnyho...
9.08, 17. 9. 2008, odpovědětJá si to taky myslím, že ty drážkové jsou daleko lepší, už i kvůli odtoku nečistot a vody! Alfu mám spíše na ježdění po městě a semtam Praha! Brzda-plyn u mě nějak nehrozí, ale řekl jsem si, když už mě čeká ta výměna, tak bych zkusil něco jiného! Takže mám chápat to, že pokud nejezdím jako prase, tak to bude spíše jen estetická záležitost koupit ty drážkové?Do zadu strčím klasické!! Díky
15.00, 17. 9. 2008, odpovědětDrážky a dirky nejsou kvůli odtoku nečistot a vody ale kvůli úniku plynů které vznikají při brždění pod deskou, v tvém případě jelikož se jedná o 1,8 dej kotouče z 2,0 nebo výššího obsahu jedná se už o kotouče chlazené a né jak u 1,8 plné a budeš na tom líp.
16.55, 17. 9. 2008, odpovědětFranik156 : Jaký plyn máš na mysli? Já myslel, že plné kotouče vrtané či s drážkami slouží jako chlazení kotouče + odtok nečistot a vody!! To já právě nevím, jestli se mi tam vejdou už vzduchem chlazené z vyšší třídy!! Spíš, jestli to vezmou čelisti, protože plné kotouče mají tloušťku 15mm a vzduchem chlazené mají 22mm!! Takže to bych musel vyměnit i čelisti a bůhví co ještě!
18.57, 17. 9. 2008, odpovědětPři tření brzdového materiálu vznikají krom zvyšené teploty i plyny které jsou mezi třecí plochou destiček a kotouče a tyto drážky anebo dírky slouží k odvodu oněch plynů. jinak pokud budeš dávat jiný kotouče tak tě stejně nejspíš čeká výmněna třmenů, jelikož vevětšině případů jsou právě tyto kotouče zároveň chlazené a tedy silnější. Na závodních autech v dřívějších dobách když ještě nebyly tyto kotouče tak se pilkou na železo do destičky udělaly křížem drážky aby se právě tyto plyny odváděly pryč.
21.02, 18. 9. 2008, odpovědětJezdím už asi rok na děrovaných kotanech zimmerman a vůbec žádnou změnu jsem nepoznal.No co,cena byla skoro stejná jak oregoš ,ale tyhle vypadaj víc dravě.Teda pokud máš nějaký pěkný hliníky.Jo a pokud máš 1.8 a chceš dávat chlazený kotany,tak myslim že by tě čekal třmen.Ale ten seženeš z nějaký bouračky.To není žádnej broblém.
19.52, 17. 9. 2008, odpovědětKvuli vetsim, uz z vyroby chlazenym kotoucum je moc prace, penez atd... Kup drazkovane od nejake slusne firmy a zaroven s tim nejlepe i desky a budes spokojenej. A kdyz uz ne kvuli funkci( ikdyz ja si myslim ze to poznas), tak alespon pro design
8.04, 18. 9. 2008, odpovědětNo jo, ale teď mě napadá, jestli ty drážkované dělají i v plných kotoučích?? Protože jestli jsou plné drážkované, tak tím pádem se v těch drážkách stenčuje síla toho kotouče,ne? Vzduchem chlazené brát nebudu, třmeny si myslím, že proč bych je měl měnit, když tam nechám stejné desky a kotouče!! jestli cena bude skoro stejná, což pochybuji, tak vezmu ty drážkované, už i kvůli vzhledu :-) Ale spíše bych potřeboval poradit ve značce kotoučů a desek!!?? Teď co mám, tak přední pískají, tak bych chtěl tomu předejít!! Díky
7.41, 19. 9. 2008, odpovědětNevým jak je to s plnýma kotoučema s drážkama nebo s dírama ale pokud dáš chlazené tak musíš dát ty třmeny jelikož jsou silnější. A pokud ti jde o to pískání jde odstranit vyndej destičku a sraz na ni pilníkem hrany, a bude po pískání.
20.58, 19. 9. 2008, odpovědětKdyž obrousíš hrany desek, tak se pískaní ztratí, jo? Tak to slyším poprvé :-)!!Stejně to budu měnit celé, takže už je to fuk, to už nějak dopískám!! Zjistím ceny drážkovaných, když tak je koupím a pak dám vědět o svých zážitcích! Snad to nebude jen o vzhledu :-)!!
8.16, 20. 9. 2008, odpovědětja som riesil toto iste, mam 1.8 ts 98 a takto som dopadol: /hlavny problem je ze ti blbi taliani nedali na 1.8 do maja r.2000 ventilovane kotuce!!/ kupil som drazkovane plne kotuce brembo max a platnicky pagid. za studena brzdili dobre, ked sa zohriali tak vyborne, ale pri prudkom brzdeni z 200 km/h na 50 km/h to zacalo hucat a to iste pri prudkej jazde po meste. uz som to nevladal pocuvat a tak som sa rozhodol ze kupim lepsie platnicky, kedze som myslel ze je to ich chyba. a tak som kupil pladnicky ferodo ds performance, ktore podla papierov drzia brzdny ucinok do teploty 700 stupnov celzia. a vysledok: kedze su to takzvane polopretekarske platnicky, tak za studena brzdia tak normalne, ked sa zohreju,tak vyborne, po meste ich ani dravou jazdou nedam dole tak aby zacali hucat ale pri brzdeni z velkych rychlosti zacnu tak isto hucat. Problem je nie v platnickach ale v tych posratych drazkovanych kotucoch, tie drazky robia to hucanie. takze si to spocitajme: kotuce brembo max- 4650 sk, platnicky pagid- 1850 sk, platnicky ferodo ds- 4450 sk, takze 10950 sk a stale je to na hovno. kedze uz na to nemam nervy, a nejazdim najpomalsie, tak som to spravil nasledovne: objednal som si nedrazkove,ventilovane kotuce brembo, kamarat mi donesie z talianska brzdice na tieto ventilovane kotuce, a dufam ze platnicky mi budu pasovat, lebo uz nema chut do toho dalej investovat.... na zaver poj subjektivny nazor: ak jazdis pomaly tak si kup plne kotuce, ak jazdis zivsie kup si ventilovane+nove brzdice /kotuc 2000- ....sk, brzdice cca 3000 sk/. ci uz to budu plne alebo ventilovane, tak urcite nekupuj drazkovane, lebo dopadnes ako ja. tolko moj subjektivny nazor, vela stastia :-)
9.23, 20. 9. 2008, odpovědětNo sláva!! Díky za radu! Konečně někdo, kdo napsal co mu to dělá atd!!Drážky nebrat a teda zjistit cenu chlazených!!Nakonec udělám stejně nejlíp, že koupím kvalitní plné kotouče a desky a budu mít pokoj!!!
16.13, 20. 9. 2008, odpověděttakze ako teraz? planujem si kupit tieto kotuce http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-156-1-9-TD-JTD-Front-Drilled-Brake-Discs-/300333301882?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45ed42807a len neviem co teraz ked jeden vravi ze je to super druhy ze je to na hovno lebo to huci!!! a este otazka... ake dosticky treba na tie kotuce? treba nejake specialne? dik
0.27, 6. 10. 2011, odpovědětja mám na svojej 1,6TS kotúče mikoda GT a platničky OMP road-sport a som spokojný trocha ich počuť keď prudko zabrzdíš z velkej rýchlosti ale nič katastrofálne a tie kotúče a platne mám vpredu aj vzadu
1.08, 6. 10. 2011, odpovědětaha takze nieje to az take hrozne (hlucne) no tak dobre ja poriesim len do predu a do zadu dam obycajne len teraz neviem aku znacku tych dosticiek? :)
18.28, 6. 10. 2011, odpovědět