čau prosím jaký olej dát do 1.8 Ts najeto 100000 nevim co tam lil předchozí majitel někdo mně říká 0w40 a v manualu je zase 10w40
20.33, 17. 9. 2008, odpovědětnalil bych tam 10w40 čím lepší značka tím líp ( doporučil bych Selenii 20k )
21.20, 17. 9. 2008, odpovědět0w40 tomu motoru zarucene neprospeje.
21.46, 17. 9. 2008, odpovědětbud kvalitnu 10w40 alebo 10w60.
21.47, 17. 9. 2008, odpovědětcus zasadne liju do tohoto motoru jen selenii 20 K 10 w 40 a motor slape jak hodinky...
23.44, 17. 9. 2008, odpovědětpresne ako hovoria ostatny. davaj tam selenia 10w40 a budes len spokojny ;-)
2.16, 18. 9. 2008, odpovědětJá osobně doporučuji Castrol Magnetic 10w40, protože má úplně stejnou specifikaci SAE, API a VW jako Selenia 10w40-polosintetika. Pro ty co to hodně honí, tak Castrol Formula RS 10W60-plná sintetika. Také by měl vyhovovat Castrol Magnetic 5W40-plná sintetika, má shodnou specifikaci SAE, ACEA, API a VW jako Selenia 10w40. Plnou sintetiku používat jen v motorech kde byla vždy použínaná nebo v motorech které mají méně najeto, asi kolem 100000 Km. U starého motoru by se z důvodu vyžsího účinku odplavovaní Karbonu z motoru mohly ucpat kanálky a následně dojít k zadření motoru. Dále někdo tvrdí že 5w40 řidší než 10w40, ale to jsem nikde nevyčetl 0W,5W,10W,15W znamená od jeké mínusové teploty zůstává olej v ideálně tekutém stavu pro nastartování, aby se netrhal olejový film. Radim.
12.42, 18. 9. 2008, odpovědětToť otázka? Liju do 1,6 TS Selenii 20K, ale jak už jsem jednou psal, přemýšlím o zmiňovaném Castrolu, kvůli hlučnosti (někdy mám pocit, že mám JTDéčko a to mám 80tis.najeto). Potkal jsem borce (alfista tělem i duší :-) ), který měl novou 156ku a za 5let nalítal 120tis. Nejdříve lil Selenii a pak na doporučení fiat servisu a kvůli problému s vahadýlky a hlučností motoru, variatorem atd. začal lít Castrol Formula RS. Od té doby lil jen tento olej, motor se stišil a problémy s motorem přestaly. Nevím zda může někdo potvrdit?
13.05, 18. 9. 2008, odpovědětRadime,už jsem to tu jednou psal,jestli je olej syntetický nebo minerální nevypovídá NIC o jeho čistících schopnostech a rozpouštění úsad a karbonu v motoru,TO JSOU MÝTY.O čistotu motoru se starají DETERGENTY a DISPERSANTY přidané do základového oleje a ten základový olej může být full,semi nebo mine.Od dob specifikace API SH z 99,5% se žádný karbon se v motorech neusazuje,není doba olejů M6A!!!!! Petře,je vcelku jedno jaký olej použiješ,ale použij olej renomovaného výrobce daných specifikací,můžeš dát i 5W-40 do pozdějších modelů se dávala tahle Selenie http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/7-Selenia/0/5/129-Selenia-StAR-5W-40-2L
15.45, 18. 9. 2008, odpovědětKonečně někdo kdo tomu rozumí. Můžeš mi vysvětlit jak je to stou hustotou třeba u 0W a 15W . Já si myslím že je to stejné? Radim.
16.11, 18. 9. 2008, odpovědětOdpovím dost zjednodušeně,čím je číslo před W nižší,tím je olej za studena tekutější a čím je to druhé číslo vyšší tím je olej za tepla viskoznější(hustší).To znamená,že olej 15W-40 i olej 0W-40 při provozní teplotě 80-90 stupnů C tečou úplně stejně,ale při teplotách pod bodem mrazu se z oleje 15W (když je studený) stává "kejda",které než se dopraví do všech míst v motoru to může trvat i 18 vteřin,ale ta 0W je tam hned(funguje do -35).V našich klimatických podmínkách je dostatečný olej 10W-40,ale lepší je používat 5W-40. Oleje s druhým číslem 50 nebo 60 jsou při provozní teplotě 80-90 stupňů hustší než 30 nebo 40,lépe "těsní"protože dělají"tlustší" olejový film,ztišují motor,ale na úkor toho zvyšují spotřebu a motor je více"namáhán". Upozorňuji,je to velice zjednodušená odpověď.
18.03, 18. 9. 2008, odpovědět