ahoj Omlouvám se , že tu opět zakládám toto téma, ale už jsem fakt zoufalý. Při volnoběhu otáčky nekolísají - asi 950. Problém nastává, když je auto v pohybu a to tak, že když vyšlápnu spojku začnou otáčky kolísat v rozmezí od 1300 a 500. Zkoušel jsem snad vše co tu bylo napsáno, ale je to stále stejné nic se nezměnilo - vyčistil jsem celé sání - výměna filtru, vyčištění váhy vzduchu a škrtící klapky - nic se ale nezměnilo. Tak jsem pak zkusil vyměnit krokový motorek za nový a opět nic se nezměnilo otáčky si kolísají vesele dál :D. Ještě jsem vyměnil lamdu - na diagnostice mi zjistili že dává špatné pro nízké hodnoty Ale i tím se nic nezměnilo Už mě fakt nic nenapadá čím by to tak mohlo ještě být - ještě možná nechat přehrát soft ? nebo co ještě zkusit ? diagnostika nic nehlásí a ani na osciloskopu nic jiného než vadná lamda nezjistili díky za radu
14.30, 24. 9. 2008, odpovědětČau,tak to je už fakt foufalství.Jedíný co mě ještě napadá tak vypojit baterku tak na 30minut.
21.12, 24. 9. 2008, odpovědětA po vyčištění klapky jsi ji také přenastavil?
21.19, 24. 9. 2008, odpovědětVložit klíč do zapalování a dát ho do poslední polohy před startováním.Nechat ho tam tak 90 sec.Potom otočit zpět na dalších 90 sec.(klíč nechat uvnitř).Potom bez plynu nastartovat a několik sekund nepřidávat plyn.
21.41, 24. 9. 2008, odpovědětZkus restartovat řídicí jednotku přímo diagnostikou.To odpojení baterky je diskutabilní.Zkoušeli jsme prohazovat řídicí jednotky mezi dvěma autama a ta řídicí jednotka byla bez šťávy asi 14 dní-válela se na stole.A auto kam byla pozdějc namontovaná,jezdilo v klidu na ty původní načtený hodnoty.Takže bych zkusil vymazání nadaptovanejch hodnot pomocí PC a znovu nechat všechno načíst. Zkontroloval bych kompletně sání,jestli si někde nepřisává falešnej vzduch.
21.44, 24. 9. 2008, odpovědětjj zkusím to co radíš - sání komplet znova rozeberu a pak hurá na diag. :D
21.46, 24. 9. 2008, odpovědětAle klidně to může způsobovat samotnej snímač otáček.Může dávat do ŘJ chybný informace o otáčkách a pak to to řídicí jednotka snaží pořád korigovat-a z toho důvodu může ten volnoběh klidně taky houpat..
21.46, 24. 9. 2008, odpověděta nehoupalo by to furt ? jo teď jsem si vzpoměl že když zapnu klimu a nebo jedu víc jak 3000ot tak to pak nekolísá... kolísá to jen když jedu pod 3000
21.49, 24. 9. 2008, odpovědětNo nevím,ale je možný,že při určitý teplotě může snímat dobře a za určitejch podmínek ne.Je to jen teorie,že by to tím mohlo být a přijde mi to i dost možný.Já to nikdy neřešil,takže těžko říct.Jen mě to napadlo jako jedna z možností.Mě taky houpe občas,jen když stojim v koloně,ale není to nijak hrozný,tipnul bych od 750 do 1000,ale je to poměrně málokdy,tak jsem to zatím nijak neřešil.Je tedy fakt,že mám čištěnou klapku novej filtr,sání by mělo bejt těsný na 100 procent,no a váhu mám taky skoro novou.Měl jsem to totiž rozebraný,ale z jinejch důvodů.Tak jsem to všechno udělal při jednom.
21.54, 24. 9. 2008, odpověděttomě toprávě když stojím nekolísá je to zajímavé. třeba jedu ve městě a chci zastavit na přechodu a než se kola přestanou točit ( při vyšlápnuté spojce nebo na neutrál )tak to kolísá jak o život ale jen co zastavím kolísání nikde :D je to fakt zajímavé
21.56, 24. 9. 2008, odpovědětnebo když to začne kolísat tak stačí když prošlápnu plynový pedál a vytočím to nad 3000 tak to taky hned přestane. to kolísání už mám vypozorované kdy to bude kolísat :D - poznám to podle otáčkoměru, když klesne z vyšších hodnot rychle tak to bude kolísat a když to klesá pozvolna tak to nekolísá
21.59, 24. 9. 2008, odpovědětKdyž by to bylo tím snímačem,tak by to asi dělalo i na volnoběh,to je fakt.Jedině by byl někde špatnej kontakt kterej se projevuje za jízdy.A svíčky máš dobrý?když nepálí nějakej z válců taky se to snaží ŘJ vyrovnávat.Prostě ta ví,že volnoběh má bejt cca 1000 a když odpojíš třeba vstřik,nebo i 2 válce,motor poběží pořád na 1000otáček i když třeba nepravidelně.Máš ještě mechanickou klapku nebo u elektronickou?
22.11, 24. 9. 2008, odpovědětZkoušel jsi jezdit s odpojenou váhou vzduchu?Zkus to a uvidíš jestli to bude nebo nebude kolísat.
22.16, 24. 9. 2008, odpovědětváhu vzduchu jsem ještě za jízdy odpojenou neměl... a ohledně těch svíček tak na ty jsem úplně zapoměl je budu muset zkontrolovat a uvidím, pak jedině zkusit ještě nechat přehrát soft jinak už fakt nevím
7.15, 25. 9. 2008, odpovědětskus este tu vahu vzduchu..
7.20, 25. 9. 2008, odpovědětahoj , nevim jesi ti to pomůže ale měl sem stejnej problém u svý bývalý 1.8TS . Už když sem ji kupoval (čekala mě výměna váhy vzduchu, výmena svíček, rozvody samozřejmost, poté i lambda, vždycky se to jakoby začalo chovat pak líp, ale nakonec sem to nechal, jezdit se s tim dalo a najednou mi začla prokluzovat spojka(nevím co má s tím spojka společného- mechanici říkali že nic, ale těsně než sem ji prodal mi spojka klekla uplně. Po výměně vše OK.
10.57, 25. 9. 2008, odpovědětskus novu vahu vzduchu (stara moze byt poskodena),pozri ci nemas vodu v priestore sviecok a palivovy filter.slabo saje cez neho.ja som dal novu vahu a mam po probleme
7.02, 26. 9. 2008, odpovědětlen na známosť pre neznalcov. ten palivový filter benzínové motori nemajú !!!
7.33, 26. 9. 2008, odpovědětMarek meles tady kraviny. Palivac nemaj pouze Twin Spark motory do roku výroby 2002. Poté už ho maji všechny (krom V6)... Nevim kdo je neznalej
8.04, 26. 9. 2008, odpověděttak tu vahu vymen
8.57, 26. 9. 2008, odpovědětPsal si ze si ji jenom cistil, tak ji vymen
8.59, 26. 9. 2008, odpovědětma palivovy filter ale musis ist na jamu,mam servisny manual tak viem.vyzera ako valec a je uchyteny rychlospojkou
9.43, 26. 9. 2008, odpovědětzkusím to ještě jednou rozdělat, podívat se pak se ště na ty svíce a uvidíme jestli se něco zlepší nebo ne. ale moc děkuji za rady :) až to vyřeším budu o tom na foru informovat čím to bylo ;)
11.07, 26. 9. 2008, odpovědětahoj takže jsem dnes rozebral celé sání a znovu vše vyčistil a překontroloval trubice zda nejsou prasklé ( nic jsem neviděl ) a ani nikde už snad ani nic nemůže podsávat dal jsem nové sponky, ale stále to kolísá vesele dál... ještě bych rád zkusíl tu váhu vzduchu, ale nejdříve bych chtěl zjistit zda to dělá právě ona než koupím nějakou novou... NEVÍ NĚKDO JAK TO ZJISTIT ZDA JE ŠPATNÁ ?
19.50, 27. 9. 2008, odpovědětJa osobne mam teda 1,9 jtd a jede v pohode, ale znamej ma 2.0 114 kw, taky mu kolisali otacky jak svina, ze mu to kolikrat i zdechlo, menil taky kdo vi co a nakonec to bylo vahou vzduchu. Koupil novou a ma klid. Da se sehnat kolem 2500, je to sice dost penez, ale nez se v tom porad hrabat...
20.42, 27. 9. 2008, odpovědětjj to může být váhou ale kdo ví jestli to jí je... už jsem tam za 3měsíce měnil termostat (1200), krokový motorek (5300), lamda sonda (2700), vzdichový filt (300) a teď ještě tu váhu ? za ( 2500 ) a co když to v ní nebude... jinak ještě mám objednané ramena takže myslím že jsem do toho narval za 3 měsíce celkem dost... takže od teď budu měnit jen to co budu vědět že je KO
21.37, 27. 9. 2008, odpovědětjinak pro info co se opravami odstranilo - takže výměnou termostatu přestala kolísat teplota, výměnou lamdy a krokového motorku se ostranilo pouze chcípání za studena kdy se to dusilo, vyčištěním váhy se zlepšilo to že za sudena to jede lépe - dříve to nechtělo za studena jet (táhnout)
13.00, 28. 9. 2008, odpovědětJestli je špatná váha zjistíš alfadiagem.(v podstatě diagnostikou.).Udělej to že tu váhu odpoj,proveď reset řídicí jednotky a zkus jezdit s odpojenou.Pokud to klísat nebude,máš tu váhu nejspíš špatnou.
13.43, 28. 9. 2008, odpovědětok zkusím díky
19.13, 28. 9. 2008, odpovědětNěkde bude umístěn snímač pohybu kol, asi na převodovce. Řídící jednotka pozná jestli je auto v pohybu. Pokud jedeš z kopce se zařazeným rychlostním stupněm a nešlapeš na pedál akcelerátoru, řídící jednotka by měla ůplně zastavit dodávku paliva do motoru a ten by pak neměl vůbec kolísat.
19.16, 28. 9. 2008, odpovědětCo třeba vysokonapětové civky na svíčkách????
19.24, 28. 9. 2008, odpovědětnemá někdo 100%funkcí váhu vzduchu na odzkoušení ?
15.56, 30. 9. 2008, odpovědětcau ja vymenil take vse kak ty a delalo me to take porad dokola . pak jsem nechal prehrat soft a je to ok
17.01, 5. 10. 2008, odpovědětna přehrání softu už se chystám v pátek ;)
12.09, 6. 10. 2008, odpovědětčau tak v to jedu dát na přehrání softu tak jsem zvědavej co s tím udělaj ::) a pokud to nepomůže tak mě z toho snad už trefí. Jinak nevím jestli jsem to tu už uváděl ale kolísání přestane při nějaké zatížení ( např. kolísají otáčky a když zamnu klimu tak za celou jízdu nic, ale jen co klimu vypnu tak si to začne hned kolísat ) :(((
11.33, 9. 10. 2008, odpovědětČus Miro,mam přesně ten samí problém s otáčkami,dej pak vědet kolik tě stálo přehrání softu dík
20.23, 10. 10. 2008, odpovědětRoss: ahoj softwer mi přehrajou za 1000 ( ale je to pouze ze známosti ) jinak to prý dělávaj tak kolem 3000 aleurčitě se daj najít i levnější ( to mám přímo u fiatu )
16.10, 13. 10. 2008, odpovědětČus díky za info ale ještě potřebuji vědět jestli ti přehráni programu odstranilo problém s otáčkami,jinak budu ještě nakou dobu houpat
18.49, 14. 10. 2008, odpovědětahoj takže jsem dnes auto přivezl z servisu a čekal jsem že to dopadne lépe... Kolísání otáček ale nepřestalo - ale alespoň zjistili co to dělá ( variátor ) - vše kontrolovali a je vše ok ale kolísání má za následek právě variátor... takže s tím budu nadále jezdit a až budu měnit rozvody tak ho taky vyměním mějte se ahoj
21.04, 18. 10. 2008, odpovědětJo ještě jsem tu chtěl uvést jednu změnu která nastala po přehrání softu - otáčky již nekolísají tak často jako tomu bylo předtím
9.29, 20. 10. 2008, odpovědětČau Miro tak to jsi mě nepotěšil.a ještě k tomu variatoru ja rozvody mám nové a na variator jsem kupoval repasní sadu což znamená že variátor mám po go,a otáčky si houpou jako na pouti,nevím jestli variator má na toto vliv když řídí časování ventilu
10.51, 20. 10. 2008, odpovědětross:čau no já bych tomu takysám nevěřil, ale měl jsem to přes známého u někoho kdo opravuje alfy a ten říkal že je variátor KO... jedna věc by tomu i nasvědčovala - i když to nemá zvuk jak diesel spíš naopak je to tichounké tak při jízde se to projevuje tím že je to do 3000ot takové líné a pak jako kdyby zabralo "turbo"jako u dieslu a jedo to o mnoho lépe což asi dělá ten variátor... já fatk nevím čím by to mohlo kolísat - váha vzduchu je ok,nová lamda,svíčka ok, čisté sání,nový krokový motorek,nový soft tak fakt nevím... už fakt nevím ještě zkusím ten variátor a uvidím
16.31, 20. 10. 2008, odpověděttak třeba je to tím a kdy plánuješ výměnu variatoru?Asi to hned tak nebude je to docela mastný jako všechno na tyhle pekáče
21.39, 20. 10. 2008, odpovědětAhoj Miro.Přečetl jsem si to až do konce.Je to opravdu zajímavý.Asi se nebudeš divit když napíšu že mě to taky houpe :D .Přesně jak to popisuješ,jen mě to ještě někdy kolísá i při zastavení na volnoběhZkusím zajet do fiatu v Brně Soběšicích a uvidím co mě s tím udělají.Pár věcí jsem si napsal od vás všech a zkusím to předat mechanikovi.Až auto budu mít zpět tak napíšu.Jinak čau a kdyby jste někdo byl z Brna a chtěl si vyměnit zkušenosti tak napište na mgoj@zetortractors.cz a můžeme se domluvit.Čau Martin
13.31, 20. 10. 2008, odpovědětale už jsem se s tím smířil že mi to bude kolísat ale neměnil bych :D leda zase za 156 ;) ty jízdní vlastnosti super :)... jo a ještě k tomu variátoru - to jsem někde četl že by to jím mohlo být také... a když mi to řekl mechanik co se zabývá alfama tak tomu budu věřit - jinak taky říkal že je to celkem častá závada a že to opravují celkem často
16.34, 20. 10. 2008, odpovědětNeboj,nebudu do toho hrabat sám.Nejlepší je to někam odvézt,říct jim co to dělá a ať to opraví.Věřím tomu že za dva dny příjdu a bude to opravený.Jen mě to bude asi stát okolo 7000,- kč.Ale za odstranění závady to myslím stojí.Taky jsem si na to kolísání zvyk,ale někdy mě to dokáže pěkně nasrat a to bych ji potom nejraději zavezl na Macochu a pusti dolů :D
9.53, 22. 10. 2008, odpovědětjo variátor mi vyměnili a ok
18.09, 22. 10. 2008, odpovědětSETKAL SE TU NĚKDO S TÍM ŽE MU OTÁČKY KOLÍSALY KVŮLI VARIÁTORU ?:??
12.16, 23. 10. 2008, odpovědětno jo je to už ale 5 let ...ted mi kolísají zase no jo alfa :-))
16.35, 26. 10. 2008, odpovědětJe ale fakt že když auto stojí tak se špatným variátorem kolísají stále...
16.38, 26. 10. 2008, odpovědětVyměň váhu vzduchu. Na internetu kopíš novou od Starline cca 1500. Má ji také a je v pohodě. Bosch se dá koupit za 2300. No a pk na diagnostiku smaž chyby.
9.41, 27. 10. 2008, odpovědětještě někdo nějaký názor ?
16.51, 29. 10. 2008, odpovědětmám ještě dotaz - kdyby to kolísání způsobovalo nějaké pohybové čidlo,tak proč by tedy by to na klimu nekolísala ? myslím že to čidlem nebude
17.13, 3. 11. 2008, odpovědětjo jinak aby toho nebylo málo tak mi při kolísání otáček pozhasínaj světla je to znát hlavně při dálkovejch a ještě nedávno se mi rozsvítila kontrolka begu :( a nejde smazat
12.29, 6. 11. 2008, odpovědětporadí ještě někdo něco ?
13.12, 3. 12. 2008, odpovědětmám 2.0 TS a taky mi to občas kolísá, když stojim i když jedu na neutral.. je fakt že když se ten motor zahřeje tak se to výrazně sklidní... ty světla ti ruší pokles napětí, tim jak ti spadnou otáčky!!
14.40, 3. 12. 2008, odpovědětuž jsem si zvyknul, dá se s tim žít a ničemu to v podstatě neškodí..prostě je to twin spark vysokootáčkovej motor.. pro perfekcionisty hrozná to věc!! ale mam už druhej twin spark a po mých zkušenostech kdy na tom prvnim jsem do toho narval 15000,-(svíčky,filtr,klapka,repase variátoru,všechno), na dva měsíce pokoj a pak to začalo znova, tak to radši nechám motor ať se vytáčí.)
14.44, 3. 12. 2008, odpovědětlíbí se mi ten příspěvek s tou Macochou.)) taky jsem takový pocity měl, hlavně když jsem na někoho čekal před barákem s nastartovanym motorem..
14.49, 3. 12. 2008, odpovědětMuže mi nedko poradit,kde si mužu nechat přehrát ten sofwer??,kolísají mi pořád otačky motoru,a jak šlápnu na plyn za studena tak se to dusí,ale jak se motor zahřeje tak je to OK.A na plyn to jede taky dobře,Prosííím poradte mi nekdo,co s tim muže být???Děkuji.
11.38, 27. 2. 2010, odpovědět