Ahoj, mám následující problém.Ať nastavím směr foukání ventilátoru na jakýkokliv směr stále mi to fouká jako kdybych to měl nastavený pouze na obličej. Tzn. nefouká to na nohy a na sklo.Někde jsem se tady dočetl, že to může být zaseklý motorek ovládání směrů ofuku. Co všechno musím rozebrat abych se k motorku dostal a problém vyřešil?Je to vůbec tím motorkem nebo to může být nečím jiným?
20.31, 21. 10. 2008, odpovědětmanualna ci automaticka ? aj ked vlastne je to jedno, vela zdaru prajem
3.15, 22. 10. 2008, odpovědětVítej v klubu jmenovče, mě to už od června pro změnu nefouká vůbec!
7.23, 22. 10. 2008, odpověděta přitom se zdá být všechno ok, divná ta Alfa
7.24, 22. 10. 2008, odpovědětAhoj, nřeknu ti to rovnou, mám podobnej problém, akorát, že se mi směrování zaseklo v poloze na sklo a na nohy, takže s tím aspon můžu jezdit přes zimu a nebude se mi mlžit sklo. U mě je problém s tím, že se mi zaselky smerovací klapky někde v potrubí a nemůžu ten mechanismus rozhýbat ani kleštěma a tím pádem i když mám funkční motůrek, tak se to ani nehne. Těd ale něco k tomu na co ses ptal. Přístup je k tomu pěkně na nic, ale při hodně velký trpělivosti se tam dostaneš když vyndáš kaslík spolujezdce, středovej panel a ten tapecirung nebo jak to nazvat, co je u nohou spolujezdce po levý straně. Ty motůrky jsou tam dva a na směrování je ten vrchní, je uchycenej dvěma samořeznýma sroubama s hlavou na čtyřku klíč, ale taky je možný, že máš model s táhlama a tam nevím jak to vypadá, ale mělo by to asi být jednodušší. Pokud to máš na táhla, tak se ti nejspíš utrhlo a klapky jsou v krajní poloze, což je myslim zrovna ta poloha co máš ty. Pokud máš ale motůrek, tak ho zkus vyndat a odzkousej ho naprázno, jestli se točí a zároveň zkontroluj jestli tím naklápěcím mechanismem dokážeš pohnout rukou nebo se ti někde zasek jako mě. Pokud je to mutůrkem, tak ho buď zoreber a zkus opravit nebo sežeň novej, ale pokud máš ty klapky zaseklý, tak ti neporadim, v tomhle místě jsem sám skončil s tím, že jediná možnost optavy je sundat celou palubku a všechny klapky rozhýbat přímo zevnitř, což odkládám na neurčito a čekám, až se najde někdo, kdo už tohle dělal a poví mi na co si dát pozor a jak postupovat. Zatím přeju hodně zdaru a dej pak vědět, jak jsi dopad.
11.36, 22. 10. 2008, odpovědětZdar, jestli máš s motůrkem, tak určitě jukni na pojistky... Já to rozebral celý, nepřišel jsem vůbec nanic, jel jsem do servisu, kouknul na pojistku, vyměnil jí a bylo po poruše ...
13.00, 22. 10. 2008, odpověděta ako bol spravne spomenute, ked sa to neda nijako rozhybat, je dobre to nechat v polohe na ofuk skla. okno sa bude odhmlievat a kurit to bude tak ci tak rovnako v celkom aute. a nakoniec si na to zvyknes :)
18.03, 22. 10. 2008, odpovědětcau mnelo by to byt takovym lankem ktery ovlada klapky asi ho budes mit nekde utrzeny je to dost narocne musisi rozdelat ten stredovy panel a je to uplne v zadu . to lahko vede od toho ovadani ktem klapkam
18.14, 22. 10. 2008, odpovědětJJ, s tím rádiem jsem tu taky četl pár příspěvků, dokonce někomu i rádio naráželo do potrubí ventilace a tím zablokovalo klapky nebo alespoň tak jsem to pochopil:-) Jinak jelikož nám ještě Honza neoznámil ani jestli má táhla nebo motůrky, tak se težko odhaduje na co se zaměřit. Taky pořát platí, že shánim někoho, kdo mi poradí jak klapky rozhýbat co nejjednodušším způsobem a nejlépe tak, aby palubka mohla zůstat na svém místě.
8.35, 24. 10. 2008, odpovědětAhoj kluci, díky za reakce.Mám 2,0 TS SW, rv. 2000, dle všeho tam tedy budou motůrky.Zatím jsem se do toho nepouštěl sbírám info, v Imofě mi tvrdili, že musí jít dolů palubka a motůrků tam je víc, na každý směr ofuku jeden (celkem tedy 5).To je v rozporu s tím co tady psal Lukáš, který zmiňoval motůrky 2 a demontáž středového panelu a kaslíku.Uvítám reakce těch z Vás kdo už to měli rozdělaný a mohou potvrdit skutečný počet motorků.Ještě bych rád mrknul do nějaký rozebraný Alfy na vrakáči jak to opravdu je.Pak zřejmě začnu cestou nejsnažší tzn. od rádia.
12.48, 24. 10. 2008, odpovědětAhoj, pokud máš i klimu, tak máš na 100% motůrky, ale že jich tam je pět, to jsem si fakt nevšim, palubku sem sice dole neměl, ale od ovladače ve středovym panelu vedou kabely jenom k těm dvěma motůrkům co jsem psal, u modelů po faceliftu jich možná pět je, ale já mám taky tok 2000 s klimou a prostě co jsem vypozoroval, to píšu:-) Jinak mě je jasný, že v imofě by palubku sundali i kvuli prasklý žárovce v podsvícení budíků, ale normální človek jde jinou cestou;-) A jak říkám, od kaslíku spolujezdce, při sundanym střednim panelu a toho čalounění u nohou spolujezdce, tak se k těm motůrkům dostaneš, sice to chce trpělivost a dobrý nářadí, ale po asi hodině práce se mi povedlo sundat první motůrek. Jinak vyndat kaslík u spolujezdce je práce tak na tři minuty a středovej panel sundáš taky do pěti minut, tak se na to klidně o víkendu můžesš mrknout a pak mi sem napis svoje poznatky, jelikož máme podobnej problém, tak bych taky rád věděl, co se s tím dá dělat. Zátím se měj a přeju hodně zdaru a pokud se do toho pustíš, tak i pevný nervy.
16.00, 24. 10. 2008, odpovědětJasně, mám klimu, těch 5 motorků se mi taky zdá příliš. Koukal jsem ještě do Eperu, tam jsou sice značený v sekci 'části topení' motorky 3, ale moudřejší budu až se do toho mrknu.
17.14, 24. 10. 2008, odpovědětTak sem se dostal až k motůrku, ten naprázdno jde ale nejde pohnout hřídelí která hýbe klapkama z čehož vyplývá že je celý mechanismus zatuhlý.Jak už se tu psalo dalším krokem je sundání palubky.Dělal to už někdo?
18.52, 22. 11. 2008, odpovědětjá prostě jen nepochopím ,že když tomu fakt nerozumíš a nevíš jak to tam vypadá tak proč to jednoduše nedáš někam do servisu. ono to je někdy lepší pak tam možná stejně skončíš
15.39, 23. 11. 2008, odpovědětTak to vítej v klubu, už jsem ti tu pár svých postřehů ohledně směrování psal a jak je vidět, tak jsi dopad stejně jako já. Tenhle problém řeším už docela dlouho a rozhodně se mi palubku sundavat nechce a kvůli zatuhlým klapkám se mi rozhodně nechce vyhazovat tisíce za servis. Nedávno jsem se ale doslech, že existuje způsob, jak celé potrubí ventilace nechat pročistit a následně rozhýbat bez sundání palubky, zatím teda nevím co je na tom pravdy, ale rozhodně o tom hodlám zjistit víc. Kdybys náhodou přišel na nějaký řešení dřív než já, tak dej klidně vědět třeba na mail.
7.20, 24. 11. 2008, odpovědětdobrý den, nevíte někf´do jak zdemontovat šedý panel jak jsou budíky a otvor pro rádio.....? díky, Olda
1.27, 7. 4. 2012, odpovědět