Prosim o radu - nie som ziaden mechanik, alfu mam kratko tak ak sa niekto vyzna, poradte. Pred 2 dnami som si po jazde- cca 15km - presiel stav kvapalin v motore a zistil som toto : servo nad maximom, brzdova nad maximom, chladiaca bola dost pod minimom,asi len 1/3 nadoby je tam - opakujem bolo to tesne po jazde - pisem to preto, ze napr. olej sa ma merat ked je motor studeny, tieto kvaplainy neviem... Zaraza ma stav chaldiacej kvapaliny - je dost pod min. a ziadna kontrolka nesvieti. Aky vplyv to moze mat teraz na chod motora? Je mi jasne ze takto to nemoze byt - ale aku mam doliat ? neviem aka tam je teraz, a neviem ani ako to zistit - auto bolo dovezene. Ide o 1,9 JTD 85KW rv 2004. Dakujem za rady.
15.29, 22. 10. 2008, odpovědětČau Alfisto, do tohoto motoru patří modrá či modrozelená nemrz. kapalina, ale záleží jestli tam někdo nedal červenou, pak bys tam měl dolejvat červenou. Olej v servu po zahřátí nabejvá, ale nemusíš se toho bát má přepad a tak ti maximálně trochu vytče. brzdovka byla nejspíš dolitá a pak se třebe měnili brzd. desky a tam se musí zamáčknout pístky a kapalina jde zpět do nádobky, takže to také není žádný problém že je nad max.
16.05, 22. 10. 2008, odpovědětOtázka znie,koľko bolo kvapaliny pred jazdou,prípadne pri kúpe.Dolej,prípadne vymeň všetku a sleduj.Prejdi aj hadice,chladič a skontroluj tesnosť.Ináč zahriatej chladiačky býva vždy najviac.
16.17, 22. 10. 2008, odpovědětDakujem za rady. Co sa tyka tych brzd - boli naozaj menene. Pozriem farbu a skusim kupit a doliat. Dakujem este raz za pomoc.
17.22, 22. 10. 2008, odpovědětpo vymene brzdovych platniciek a roztiahnuti piestikov kvapalina v nadobke stupne rapidne, dokonca ju moze az vytlacit cez uzaver, aj ked jej predtym bolo mozno akurat, cize ziadny problem.
18.00, 22. 10. 2008, odpovědětpri alfe si musis zvyknut na fakt ze ked uz svieti nejaka kontrolka tak je neskoro. preto treba stav kvapalin kontrolovat priebezne!