Zdar mám dotaz,ve vyšších otáčkách cca 2500-3500ot/min jak kdy, se mi vypne motor(2,4JTD 100kw),zkoušel jsem vyměnit palivový filtr,vzduchový,DRV ventil,a zkusil jsem odpojit váhu a reset,jedna věc je ta ,že se mi nerozsvítila kontrolka vstřikování při odpojené váze,a druhá věc je ta že se to vypíná dál. Tak si říká,že by rada od vás neškodila než to někam povezu a tam mi vyměněj všechno co pude než na to přijdou. Rady uvítám Dík.
2.43, 26. 10. 2008, odpovědětNA 100% to dela snimac tlaku turba 1 v sani-nachazi se na sani ze zadu,jakoby od steny ridice,je to maly plastovy snimac ktery drzi jeden sroubek na 10 klic.zkus ho vyndat a vycistit,pokud to nepomuze tak ti muzu prodat starsi.prodavam starsi za 800kc.mej se
7.17, 26. 10. 2008, odpovědětTohle spíš může dělat snímač tlaku na railu, vyhodnotí vysoký tlak paliva a radši vypne motor, ale měla by se vždy rozsvítit kontrolka vstřikování. Pokud máš cestu, tak www.ksautoservis.wz.cz
12.11, 26. 10. 2008, odpovědětAhoj zkusím se podívat na to co píše Martin T.156,a co se týká toho snímače tlaku na railu ten se nachází kde? A ty děláš v ksutoservis?
16.16, 27. 10. 2008, odpovědětKdybys bydlel pobliz chrudimi tak ti to muzu hodit na diagnostiku,jinak veci tu mam na tento motor vsechny.ale bude to snimac tlaku od turba.
17.38, 27. 10. 2008, odpovědětHele on se ti motor v tech 3000ot vypne nebo to prestane jet???pokud se vypne tak to asi nebude tim snimacem tlaku,ten zpusobi jen tezkou ztratu vykonu.
19.30, 27. 10. 2008, odpovědětvečná téma to zhasínanie a zatial stále nevyriešena, podelim sa aspoň s mojimi skusenostami a ako som postupil ďalej. Mam 156 2.4jtd rok 1998. Motor pod plnym plynom zhasne presne v takom rozsahu otačok ako pišeš. Pri takmer plnom plyne iba trhne, akoby na sekundu vynechal motor a potom ťaha až do maxima. Pri normalnej akceleracii prejde tento rozsah otacok bez problemov. Paradoxom je, že na neutral to nespravi, iba ked je zaradena 1,2,3. V 4ke a 5ke cítiť len také slabšie výpadky v ťahu no nič veľké. Bol som na diagnostike a povedali, že to robí vaha vzduchu. Kupil som novu,ale zbytočne. Vymenil som tiež všetky filtre, olej, nove rozvody, vyčistil som snimač tlaku na sani. Nakoniec som otvoril riadiacu jednotku a tam som nasiel chip Intel 28F400 s podozrivo napajkovanym kablikom a kuskom izolacky. Tak som dnes šiel do firmy kde robia chiptuning. Stary chip vybrali a napajkovali mi tam povodny, teda AMD 29F400 aj s original programom. Auto je teraz trochu slabšie. Motor však už nezhasina za žiadnych okolnosti ! Jedine čo zostalo je to trhanie a robí to pri rovnakych otáčkach ale už len na dvojke. Veľmi zriedkave je to v jednotke alebo trojke. 4 a 5 su uplne ok. Ešte som skušal odpojit EGR ventil, rozdiel je len v tom,že to menej dymí a ma lepší ťah v nižších otačkach. Takže snáď to niekomu pomôže. Ja pokračujem v pátraní ďalej...
23.48, 27. 10. 2008, odpovědětNo když dám fest plnej ,tak zdechne,když to krotím a jdu na to pozvolna ,tak sebou škubne a přestane na vteřinu jet ,no a z toho co píše Slavo jsem už teda hotovej úplně,jelikož mi připadá ,že to může být asi vším možným a ještě k tomu tam může být chip nebo co,no viděl bych to na diagnostiku. Chrudim mám sice z ruky,ale zas by byla výhoda to napojit a třebas rovnou zkoušet prohazovat díly. Otázka na Martina T.156 co si počítáš za hod.diagnostiky,a taky s čím pracuješ. Díky. Ps:Chlapci vy mi teda dáváte je to ještě lepší než sem čekal.
7.23, 28. 10. 2008, odpovědětOdkus jsi???zkusil bych to napichnout a uvidis.
9.25, 28. 10. 2008, odpovědětPodľa tvojho opisu máme rovnaký problém. V mojom prípade diagnostika nič nevyriešila, lebo ani nič neodhalila. Iba tú váhu vzduchu, ktorú som vymenil za novú, ale porucha sa aj tak neodstránila. Inak u nás stojí diagnostika 500Sk.
9.30, 28. 10. 2008, odpovědětAk ti to robi pri ohriatom motore tak si skus vycistit EGR ventil, ale nie len tu mechanicku cast ale aj ten elektromagnet. Mne robilo nieco podobne iba s tym rozdielom ze ked sa to zohrialo a otvorilo ventil tak ten sa zadrhol a nesiel zavret...po vycisteni vsetko OK
21.40, 4. 11. 2008, odpovědětEGR som prečistil už minule, tiež som to skúšal aj s odpojeným egr, akurát bol motor ostrejší v nižších otáčkach, ale cukanie ostalo.
23.09, 4. 11. 2008, odpověděttak zkus čidlo na termostatu, někdo mi říkal, že dává signál do jednotky, třeba to souvisí ;-)
12.45, 5. 11. 2008, odpovědětAhoj Slavo a všici,už nemůžu ani napsat kdy to vypíná a kdy ne,jelikož minule sem to valil po dálnici přes 200km/h otáčky nad 4000ot/min a motor se nevypnul a dneska mi zdechla při 2000ot/min. Také jsem zpozoroval,že někdy motor chodí na 1. viz.ta dálnice a jindy je takovej utahanej. V pondělí teprve jdu na diagnostiku,tak doufám,že tam bude někdo kdo diagnostice fakt rozumí a baví ho to,jelikož většinou umí a znají velký kulový.
20.55, 7. 11. 2008, odpovědětAhoj.Pročítám si tu váš problém a myslím že je typický ale dosud nevyřešený pro motory JTD.Jasné je že dochází ke krátkodobému výpadku a okamžitému naskočení tlaku v railu což způsobí to známé škubnutí a při delším výpadku tlaku i zhasnutí motoru.Velice dobře to tu popsal Slavo.Důležité pro diagnostiku je v jakém režimu k výpadku dochází.Podle toho co píše Jirka a Slavo to je-Prudká akcelerace-2500-3000ot/min-ohřátý motor.Jediný co s tímto má nějakou souvislost je EGR ventil.Ten pracuje od teploty 60°a do 3000ot/min.Proto při plném sešlápnutí plynového pedálu,ohřátém motoru a překročení 3000ot/min musí EGR vypnout jinak ECU prudce sníží výkon motoru kvůli emisím.A právě prudké snížení výkonu má někdy za následek i výpadek snímače tlaku v railu(někdy to způsobuje vadný snímač) a následné škubnutí.Myslím že nestačí EGR jenom odpojit od ovládání proto že při jeho netěsnosti do sání to nic neřeší.Musel by se na zkoušku fyzicky zaslepit a tak ho vyřadit z činnosti.Když závada bude pokračovat pak bych vyměnil snímač tlaku v railu a snímač tlaku nasávaného vzduchu na sacím potrubí.Problém bývá v tom že snímače hlásí řídící jednotce špatné údaje které ale ještě nejsou mimo toleranci kontroly.Tyto tolerance bývají dost velkorysé abychom pořát nestály u pangejtu ale běžná diagnostika chybu neodhalí.Jestli na závadu přijdete napište to.Zajímá to i ostatní.
14.56, 8. 11. 2008, odpověděthallo hello, hm no rozmýšlal som aj nad tym EGR. Buduci týžden pôjdem na diagnostiku počas jazdy autom. Dufam ze to stihnem časovo. Človek, čo to robí mi vravel nech skontrolujem hadicu na turbe, ktorá ovláda regulačný ventil natáčania lopatiek, tá je však OK a druhá vec je elektromagnetický ventil, ktorý ovláda EGR. Spomínal, že na voľnobeh ak vytiahnem hadičku z EGR musí tam byť podtlak 0.6 baru, inak je ten elektormagneticky ventil v prdeli. Tak som to teda sledoval zoparkrat a niekedy je tam podtlak velmi slabý a inokedy sa tá hadička prisaje na palec. Zrejme to asi nebude OK. Inak ďalšie pozorovanie z večernej testovacej jazdy autom pri nižšej teplote vzduchu cca 10 stupnov, cuklo mi to iba párkrat aj to len tak slabšie. Zrejme teplota ovzdušia aj motora má na to dosť veľky vplyv. Keď je chladno tak sa motor hneď neprehrieva, respektíve ak aj áno tak sa rýchlejšie ochladí po ťažkej jazde. Ak bude niečo nove tak hneď dám vedieť, toľko zatiaľ.
20.16, 8. 11. 2008, odpovědětZdar alfisti.Vracím se ještě k problému který jsme tu řešily před časem, a sice výpadek motoru při prudké akceleraci.Hlavně těm kteří vyměnily všechny možný čidla včetně DRV ventilu (a tím je také vyloučily, i když zbytečně) a závada přetrvává chci z vlastní zkušenosti říct že na vině jsou vstřikovače.Problém je v tom že po 150000 tis.začnou být netěsný do přepadu a tlak který pomáhá solenoidu ovládat trysku zmizí do přepadu a vstřikovač se tím stává pomalej.Při prudké akceleraci pak nestíhá předvstřik a hlavní vstřik je taky zpožděný a ECU nám to přepíná do nouzového režimu-někdy vysadí i tlak v railu.Proto se nám vždy rosvítí kontrolka chybný tlak v railu.Diagnostika nic nenahlásí jednak proto že výpadek způsobuje mechanická závada vstřikovače a všechny čidla jsou v pořádku.(mají zprávný rozsah)Já musel vyměnit dva vstřikovače u 2.4JTD které vykazovaly největší únik do přepadu.Dal jsem starší ale zatím těsní i když si myslím že vinou kvality naší nafty budou načatý už všechny.Zatím to řeším aditivy na čištění pal. soustavy a zvíšení mazivosti nafty a častější výměnou filtru.Až někdo začne za dobrý peníz repasovat vstřikovače bude po problému.Máte-li někdo podobný problém s výpadky při akceleraci a diagnostika mlčí začněte měřením vstřikovačů na únik do přepadu.V případě že je vstřikovač zanesený,přidřený,nebo unavený solenoid může být též pomalejší a způsobovat stejný problém.Jestli jste to někdo řešil nebo i jinak rád si to přečtu.Zatím.
19.57, 26. 12. 2008, odpovědětcauko mal som tento isty problem menil som vsetky mozne aj nemozne veci nakoniaec to bolo vysoko tlake cerpadlo .zdeno
20.10, 26. 12. 2008, odpovědětTo je klasika.Když diagnostika nedokáže určit závadu je to téměř vždy nějaká mechanická součástka.Jenom se chci Zdeno zeptat než jsi vyměnil to čerpadlo jestli docházelo k výpadkům motoru jen při prudké axeleraci na druhý nebo třetí stupeň nebo i v jiných režimech třeba maximálních rychlostech na dálnici.
21.12, 26. 12. 2008, odpovědětMěl jsem stejný problém. Hledej tady v diskusi. Postupně jsem vyloučill DRV, čidlo tlaku v sání, čidlo tlaku v railu, vstřikovače, EGR. Až s výměnou čerpadla to přestalo. Doporučuju vyzkoušet anti-chiptuning. Mapy. které sníží tlak v railu. Vypínání by mělo přestat. Naopak, při uploadu map s vysokým tlakem, se to bude vypínat. Jestli ne, závada je jinde.
22.24, 26. 12. 2008, odpovědětOno to má všechno svoji logiku.Jestliže se u Common-Railu blíží 200000 Km čerpadlo už nestíhá v potřebném čase při požadavku na maximální výkon vytvořit potřebný tlak v Railu vzlášť když část tlaku uniká opotřebovaným vstřikovačem zpět do přepadu.V mém případě jsem to řešil výměnou dvou nejméně těsných vstřikovačů a vypadá to že k nárustu tlaku došlo protože závada se zatím neprojevuje.Nové čerpadlo které dává větší tlak a v kratším čase než opotřebované to samozřejmě řeší taky protože určité úniky opotřebovanýmy vstřikovači stačí utáhnout.Chiptuning u kterého dochází k prodloužení času vstřikovaných dávek závadu určitě zvýrazní a anti-chiptuning oddálí ale problém mechanického opotřebení to neřeší.Osobně si myslím a to vám řeknou v každém Bosch-servisu by se měl problém řešit kompletně.Při výměně vadného čerpadla demontovat trubky,Rail,i vstřikovače a nechat je zkontrolovat a vyčistit ultrazvukem.Kam jinam se šrot z opotřebovaného čerpadla může dostat než do těchto komponentů a dál je devastovat.Je mi ale jasný že z finančních důvodů to hodně z nás kompletně řešit nebude.A tak nám nezbývá než se úzkostlivě starat o čistotu palivové soustavy a tak se vyvarovat těmto problémům.
12.51, 27. 12. 2008, odpovědětÚnik nafty přes přepady vstřikovačů jsme řešili také, jsou/byly v pořádku. Měření proběhlo jak laicky (hadičky/lahvičky), tak na stolici. Výměnou za jiné jsme taktéž ničeho nedosáhli. U CR čerpadla je nepohodlné, že jsou na něm rozvody. Chiptuning, kde dochází (pouze) k prodloužení dávky, je prasočip. Také si nemyslím, že by závadu zvýraznil. Pro diagnózu problému (ne pro zvýšení výkonu!) je daleko efektivnější zvýšení/snížení tlaku v railu. Mechanickou závadu notebook nevyřeší, ale pomůže přesněji diagnostikovat. Myslím, že v tom se shodneme.
14.43, 27. 12. 2008, odpovědětJo a diagnostika ukazovala pouze chybný tlak v railu. Více o mém problému se dá najít zde v diskusi.
14.44, 27. 12. 2008, odpovědětZdravim.ja mam troska ini problem.ak vytocim motor nad 3000otacok tam mi vyhodi pocitac chyby motora.ked som bol na diagnostike tak mi vyhodilo chybu :pretlak v turbe alebo nieco take.viete mi niekto povedat kde moze byt chyba?ale naposledy mi to urobilo ked som bol plne nalozeny a vyhodilo chybu pri 2250 otackach.Prosim poradte co by som mal naprv skontrolovat nez to dam niekomu do servisu.Dakujem.
1.13, 11. 1. 2009, odpovědětAhoj, kdo mi poradí,jak zahřát Alfu :-) mám 1.9JTD zkusil jsem dát před chladič clonu a nemůžu se dostat přes 65.Spatný termostat? Díky Honza.
6.19, 11. 1. 2009, odpovědětDobrý den alfici, mam problem mam alfu romeo 156 jtd 1.9. 77kw a stalo seže mi za jízdy chcípla jako když vypneš klič zrazu a rosvitila se kontrolka střiku ale ta občas svitila a pak zhasla žadnou změnu jsem nezaregistroval,tak jsem jel na diagnostiku a tam našel asi 6 chyb ale ty vymazal a stale nestartuje prý vstřikovací čerpadlo ale ja tomu nějak nevěřím tak jsem odpojil od palivového filtru hadice a zapnul klíče a netlači žádnou naftu ani nejde proud do prutokoviho ventylu při zapnuti kliče .Prý tam je podavaci čerpadlo v nádrži no tak by mělo tlačit naftu do palivového filtru ne? Prosim o pomoc..
21.00, 6. 11. 2013, odpovědětco ti jebe ? zas a znova jtd ? to mozes akurat pri tom vykurvenom twinsparku. Zacni od nadrze vyhod zadne sedacky vyber koberec kufra odsrobuj styri sroby 13 orech, odsrobuj prsten plastovy odpoj hadice stlacaju sa tie koncovky, odpoj napajanie vytiahni cerpadlo, roztiahni ho od seba az vyskoci pozri zospodu na to sitko ked je zajebane tak je zajebany cely okruh. potom vymen filter paliva ked tomu bude jebat, vymen drv ventil, ked to neprestane urob test prepadov trysiek, ak budu vsetky rovnako vytapat vymen vysokotlakove cerpadlo nafty tak ze zhodis rozvody a ostatne uz nech ti logika povie ako sa dava dole. JTD su najlepsie TD motory na svete a ten 77kW ten sa ani komentovat neda co je to za uzasne spolahlivy motor. neni zas a znova jtd ale zas dalsi kokot dojebal nedojebatelny motor.
16.36, 7. 11. 2013, odpovědětZa studena chytne na brnk a ked je tepla a postoji 20min nejde ju natocit neviete co stym dakujem
22.36, 27. 9. 2014, odpovědětCaute mne auto nejde nastartovat stratilo vykon a potom uz nejde nastartovat drv ventil som vymenil lebo bol zly dali sme tam druhy len neni iste ci je tiez dobry ale ten natlaci pri starte iba okolo 80 a potom drzi tlak okolo 25 a pomaly klesa ten stary hned klesol na 3 .. Auto stale nestartuje neviete co stym ci je cerpadlo KO alebo co ? Dik
8.48, 4. 2. 2016, odpovědětZdravím mám málej problém tohle mi ukázala diagnostika na alfě,,, Tlak v systému rozvodu paliva senzor obvod nesmyslný signál,,,,nesetkal se stim někdo oni nic víc nezjistí takže netuším kterým čidlem by to mohlo být
6.29, 13. 5. 2016, odpovědětA proto sem se na alfu vysral....
14.29, 3. 6. 2016, odpovědětNekvalitná nafta, načerpaj za 20€ a sám uvidíš...Ja som mal ten istý problém na JTD...Nečerpaj šmejdy na Benzinole!
8.32, 20. 10. 2016, odpovědět