Ahojte, narazil som na celkom zaujimavu a cochvila aktualnu diskusiu ohladom startovania dieslovych motorov v zime. Chcem sa opytat ako to vidite vy. Ja mam tiez jtd a teraz neviem ci mam nechat auto trosku zahriat na volnobech alebo hned vyrazit a motor nevytacat. tu je link http://auto.sme.sk/diskusie/1353607/2/Motor-treba-zohriat.html
13.34, 4. 11. 2008, odpovědětČauec! Mám taky JTD a bylo mi doporučeno (a netýká se to jen zimního období) netočit motor na víc než 2000ot. dokud se mi teplota vody nedostane nad 50stupňů, pak mu můžeš postupně nakládat víc. Tento postup je šetrnější pro turbo. Ze stejného důvodu nevypínat motor hned po tom, co je po delší dobu v "záhulu", ale nechat tak minutku až dvě na volnoběh uklidnit.
16.03, 4. 11. 2008, odpovědětJa este pridam, ze pri akomkolvek nastartovani motora, ci benzin alebo nafta, by sa zislo nechat ist moor cca30 sekund az minutu na volnobehu, nech vitlaci olej na ventili, hlavne ked je studeny.
20.29, 4. 11. 2008, odpovědětja este vzdy pustim spojku nech sa toci prevodovka nech sa trochu premaze aj ta
21.40, 4. 11. 2008, odpovědětNastartovat s neutrálem a nesešlápnutou spojkou, spustit odmlžení předního skla, jít si urovnat tašku do kufru, otřít či oškrábat okna, očistit vnější zrcátka. Ti akurátnější si mohou mohou zkontrolovat povinnou výbavu. No a už jen jet. Dizl se na volnoběh nevyhřeje na provozní teplotu, takže nemá cenu stání s motorem na volnoběh moc prodlužovat. Samozřejmě odjezd s driftováním chladnému motoru neprospívá.
22.42, 5. 11. 2008, odpovědět