Zdravím lidi, po havárce jsem měl problém s elektronikou, někdy nešel alarm, pak centrál, hodiny, teploměr.. No, nic moc. Nakonec jsem našel šikovný servis, kde to dali dohromady. Ale poslední dobou jsem si všiml jedné věci, když blikám blinkrem(klidně i všema), tak mně kolísá napětí v celém rozvodu elektriky, projevuje se to pohasínáním předních větel, podsvícení palubky atd. Ale je to nepatrný. Horší to je, když není nastartovaný. Pak to je znát víc. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? PS: Neprojevuje se to jen u blinkrů, ale třeba to dělá, když zařadím zpátečku atd.
23.14, 5. 11. 2008, odpovědětPřeměř napětí přímo na aku při "kolísání". Pokud bude kolísat taky, tak je už slabá. Pokud kolísat nebude, máš někde špatný spoj nebo relé (stykač). Tipuju to na špatný spoj v ukostření baterie.
0.21, 6. 11. 2008, odpovědětNj, ale baterie je úplně nová, cca 3 měsíce stará. Kontakty v servisu kontrolovaly, dokonce některé přepájeli... Myslím si, jestli se při té havárce neporušil hlavní el.kabel vedoucí do pojistek. Bylo by to možné? Pokud ano, není někde schéma, kudy přesně vede?
10.18, 6. 11. 2008, odpovědětnové neznamená dobré..může to dělat klidně baterka
12.11, 6. 11. 2008, odpovědětTak jsme dnes v servisu proměřili baterku, dokonce jsme tam dali jinou a pořád to dělá. Pokud nemá někdo nějaký nápad, zbude alternativa oddělat palubku a zkontrolovat všechno... :-( PS: Potřeboval bych schéma "trasy" el. kabelu od baterie k pojistkám.
20.37, 6. 11. 2008, odpovědětalebo zkontroluj ci mas dobre diody v alternatore ci nahodov neni jedna zla
20.55, 6. 11. 2008, odpovědětAlternáror? Co ten s tím má co společného? Já nemám problém s dobíjením baterky, ale k el.spotřebičům(světla,klima,el.okna) v autě nejde tolik elektřiny, jak by mělo. Když se zapne jeden, ve druhém klesne napětí atd. To je něco podobnýho, když na prodlužce máš zapojenou žárovku, pak na tu prodlužku zapojíš třeba el.kamna, tak uvidíš, jak světlo žárovky zeslábne.
22.30, 6. 11. 2008, odpovědětTakhle ti to poblikává i bez nastartovanýho motoru když zapneš blinkry?-pokud jo,alternátor s tím nemůže mít nic společnýho.Každopádně bych to viděl na problém v těch blinkrech,ne v hlavním přívodu.Něco tam má moc velkej odběr,jde to skoro do zkratu,ale pojistku to ještě nevypálí.Zkontroloval bych i žárovky blinkrů,zkusil je vyměnit a změřit jejich odpor,zkontrolovat všechny patice žárovek a případně zkusit vyměnit přerušovač na blinkry.Nebo vem ampérmetr,připoj ho sériově k pojistce blinkrů a uvidíš jaký proudy do toho lezou-Při 4x 21w žárovkách + přerušovač blinkrů by tam mělo lézt cca 7A.Pokud to bude znatelně víc je problém někde v těch blinkrech(žárovkách,přerušovači,utrřenym kabelu,kostře atd).
10.50, 7. 11. 2008, odpovědětNo, já jsem si taky myslel, že je problém jen v blikrech, ale jak jsem psal, nedělá to jen u blinkrů. Když zapnu cokoliv, třeba vyhřívání zadního okna, tak to blikne. U blinkrů to je znatelnější, jelikož blikájí stále...
12.16, 7. 11. 2008, odpovědětMusíš jít od baterky ke spotřebiči s voltmetrem. Přímo na baterce velký kolísání při změně odběru být nesmí. Cestou narazíš na místo kde začne napětí kolísat. A tam je špatný spoj. Taky můžeš měřit úbytek napětí na vodiči mezi aku a spotřebičem. Někde máš velký napěťový úbytek.
23.16, 7. 11. 2008, odpovědětkouknul bych hlavně na ukostření-je vidět že cokoliv co má větší odběr způsobí pokles napětí-takže to bude nejspíš nějakej přechoďák.Určitě mrkni na kostřící bod pod baterkou-je tam šroub pod kterym je napojenej - pĺ baterky-tak ten rozeber a očisti-tím bych určitě začal-a to samý s + kterej vede první na starter a odtud jsou další vývody - tak to samý,rozebrat a očistit.Až tohle uděláš uvidíš co dál
1.42, 8. 11. 2008, odpovědětOK. Určitě zkusím. Jenom bych se chtěl zeptat, nevíte někdo, kde sehnat schémata el.vedení? Jinak, jsme vyndávali i pojistkovou skříň a jaksi mně od té doby začal opět blbnout imobilizér... chm :-(
11.11, 8. 11. 2008, odpovědětVšechny schémata jsou v servisním manuálu-jmenuje se elern.Ale moc intuitivní ten manuál není,hledá se tam celkem blbě,ale nakonec se dá najít v podstatě cokoliv..Je jenom english,ale to ti je u schemat asi jedno
11.49, 8. 11. 2008, odpovědětStrawberry156 ma pravdu.bude to niekde zle ukostrene.niekde tam mas hrdzu a tym padom to nema dobry kontakt.ale taketo veci sa tazko hladaju.vela zdaru
14.36, 8. 11. 2008, odpovědětNo, tak jsme prošli ukostření, jak psal Strawberry156 a nic jsme nenašli. Jak teda dál?
13.03, 10. 11. 2008, odpovědětHaloo lidi. Poradíte, jak dál postupovat? Kompletně jsme rozebrali kabeláž pod kapotou a nic jsme nenašli...
22.31, 11. 11. 2008, odpovědětZměř si napětí přímo na baterce jestli ti kolísá když blikáš a jak moc-a jaký tam je vůbec napětí.Pokud to tam bude OK,tak si změř stejně napětí npřímo na patici řárovky blinkrů-pokud bude kolísat tam,je někde na cestě problém.Takže já bych zapojil jeden měřící hrot přímo na plus baterky a šel bych bod po bodu až bych zjistil kde se to ztrácí.To samý bych udělal i opačně-připojil bych měřící hrot na - a šel bod po bodu...Jinak vzadu v kufru myslím po levý straně je taky kostra,to bych taky doporučil zkontrolovat.Ale tapecírubg a koberce musí pryč..
19.45, 12. 11. 2008, odpovědětvyhodit to clé, je to sráčovina auto
11.18, 20. 11. 2010, odpovědětNiekde mas proste velky prechodovy odpor a to sposobuje pokles napatia pri zatazi, najcastejsie byva problem v ukostreni..baterka aj ak by bola slaba, toto by to nerobilo a v prvom rade by vobec nenatocila motor snad...nie je to 120, v tej to robilo aj pri dobrej baterke, lebo tam je na hovno regler a slaby vykon altiku na volnobeznych otackach, ale to u 156 nehrozi
15.06, 20. 11. 2010, odpovědět