Čaučes, měl bych takovou prosbičku o radu - brácha má 156 1.6 TS r.v.98 a před týdnem mu začalo zničeho nic blbnout chlazení motoru. Motor se přehřívá tak na 110°C a zajímavý je, že chladič je úplně studenej (řídící jednotka sepne samozřejmě větrák ale ten fučí na studenej chladič). Termostat jsem kontroloval jako první, ale ten normálně otvírá (test v kastrolu s vařící vodou). K tomu mu přestalo taky fungovat topení (zkoušel jsem jestli je otevřený kohout a je to taky OK). Mohlo by to dělat fouklý těsnění pod hlavou, ale motor jede OK bez náznaku ztráty tahu a kontroloval jsem svíčky a ty byly taky OK a že by to nějak výrazně tlakovalo do chladícího potrubí se mi taky nezdá, tak nevím (komprese nebo tlak v chladícím oběhu jsem nezkoušel, nemám přípravek). Napadla mě ještě špatná vodní pumpa (že nežene vodu do oběhu) ale nevím jak ji otestovat (při startu řemen zakvílí ale pak je to OK a vše se točí). Nejde mi do hlavy hlavně ten studenej chladič. Kdyby jste náhodou někdo věděl nebo měl zkuženost s něčím takovým tak mi prosím dejte vědět. Díky moc a alfám zdar!!!
20.47, 14. 1. 2007, odpovědětNeskúšal si apoň chlíľu jazdiť bez termostatu. Keď máš vymontovaný termostat a zohreješ motor len tolko aby sa zdvihla ručička teplomeru musí byť teplý aj chladič. Niekedy sa na vodnej odtrhne to lopatkové kolečko pumpa netčie nepíska len nerozháňa vodu a motor sa hreje.
9.00, 15. 1. 2007, odpovědětDíky za radu. Ta pumpa se mi zdá pravběpodobná protože z tý strany vycházejí nějáký pazkuky (něco jako když rachotí ložiska), který tam dřív nebyly. Díval jsem se na cenu ND a stojí nějakých 1500CZK (čekal jsem mnohem víc:-)), takže to bude asi něco jednoduchýcho ve stylu hliníkovej odlitek obalu, řemenice, hřídel a na konci to lopatkový kolečko samozřejmě asi z plastu. Zkoušel jsem ještě malý chladící okruh (ta hadice co vede spodem z termostatu takovej ten bypass chladiče aby voda cirkulovala když je temostat zavřenej) a ta chadice byla taky studenejší, takže se mi logicky zdá že to vůbec necirkuluje - vysvětlovalo by to i to proč nejede topení a je studenej chladič, a taky to když hadici z termostatu do chladiče párkrát zmáčknu (zapumpuju) tak je hnedka horká (tzn. že termostat by měl fakčit a být otevřenej). Nevíte někdo jak tu pumpu 100%otestovat? Díky
21.42, 15. 1. 2007, odpovědětSe musím smát. Tohle se mi stalo 1200 km od baráku v Alpách. Jedu v serpentinách...dávám náhul německým důchodcům v A6kách a najednou kouknu na přístrojovku a tam bylo 130 C. Poprvé v životě. Auto ale jelo v pohodě, žádná pára zpod kapoty. Přistavím auto, otevřu kapotu...tlaková nádobka nafouklá jak měch, otevřu ji, samozřejmě syčení, a stříkající voda. Odtahovka. Přijel něměcký debžo....óch jó, daš iš wásrpumpš kapúč. Tak odtah do Garmisch Partenkirchenu a pak domů vlakem....24 hodin cestování. Tam jedeš Alfou, zpátky jedeš vlakem. Ještě že mě to nechytlo v Stelviu....topo gear...viděli jste? Průsmyk 2760 m a desítky serpentín. Tam mě to potkat, tak si hážu mašlu. Jinak jsem zvědaý, kolik si ti emani z bavorska řeknou...když tam stojí rohlík 1.5 Euro, tak to asi bude oprava za cenu generálky motoru.
0.18, 21. 9. 2010, odpovědětpruměrnej běloch pustí naplno topení a nádobu neotvírá takhle to bude fakt na GO motoru
0.24, 21. 9. 2010, odpovědětpřed kolika km jsi tu pumpu vyměnoval?
0.26, 21. 9. 2010, odpovědětchlapi cim to je ze teraz ked je vonku HIC 30 stupnou a zapnem klimu tak sa motor prehrieva na 100 stupnou? ked klimu vypnem a idem do 100 km/h tak teplota je ok ako mu pridam na 130 a vyssie tak teplota vyjde na 100 -110 stupnou. pozeral som na chladic a vyzera miestami rozkruseny tie hlinikove vlnky co su v radiatori sa krusia a miestami uz ani ta niesu.. myslite ze to moze byt chladic? dik
12.08, 28. 7. 2013, odpovědětje to 1.9 jtd 8v 2003
12.08, 28. 7. 2013, odpovědětNechapu jak mužete testovat termostat v hrnci, vždyt v okruhu chladiva je uplně jinej tlak a všechno,
20.21, 28. 7. 2013, odpověděta odpoved??? :D
0.26, 29. 7. 2013, odpovědětodpověděl sis sám, tak co od nás čekáš... :-)
6.56, 29. 7. 2013, odpovědětbeetle takze si myslis ze to bude tym chladicom?
15.16, 29. 7. 2013, odpovědětŠetřílkové lijou do chladícího okruhu vodu z vodovodu a ani si neuvědomujou jakou dělají chybu. Vodní kámen z vodovodu a další bordel z rybníka ucpe kanálky v chladiči, ten pak nemá potřebnej chladící výkon, voda začne vařit. Kanály uvnitř motoru mají na stěnách v případě užívání obyčejný vody zrzavou krustu, která ztěžuje přestup tepla z motoru do chladící kapaliny. Tato krusta se postupně uvolňuje a ucpává chladič. Jednoho dne, třeba někde v Alpách, se uvolní bordel z větší plochy a zcela ucpe zbývající kanálky chladiče. Do chladícího okruhu lileme zásadně kapaliny k tomu určený, jedině tak bude motor uvnitř čistej. A musí to být taky kapaliny nepoškozující hliníkový části motorů, tato poznámka je pro ty, kteří kradou chadící kapalinu svému zaměstnavateli a ten ji používá do buldozerů a jiných těžkých strojů. Jestliže někdo přede mnou lil do Alfy bordel, nic nepomůže, že já liju správnou kapalinu, v motoru už je zaděláno na problém.
17.06, 29. 7. 2013, odpovědětřekl bych skoro na 100%
19.02, 29. 7. 2013, odpovědět