Nazdar chlapi, tak už mi na alfě opět něco píská :) Tentokrát je to od kol, na levé straně přední nebo zadní, když se točí kolo, ozývá se pískavý zvuk, něco jako když je potřeba něco namazat nebo špatné destičky..?! Zvuk se za studena prakticky neozývá, při delší jízdě se stupňuje. Při sešlápnutí brzdy zvuk zmizí. Možná se tam jen něco uvolnilo.. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti, popř. dokázal by to někdo z vás opravit nebo mě na někoho odkázat?? Jsem z Prahy. Předem moc díky, Jarda.
8.54, 19. 1. 2007, odpovědětJoo, mám 2.0TS, 114kW.
8.56, 19. 1. 2007, odpovědětPodle mého neodborného soudu jsou to destičky... Já to měl na pravém zadním kole. Pomůže snad jen kontrola destiček, jejich vyčištění popřípadě sražení hran. A taky by stálo za úvahu zkontrolovat brzdovou kapalinu a celkový stav kotoučů.To jsem udělal já a přestalo to...
9.02, 19. 1. 2007, odpovědětDíky, provedu.
15.31, 19. 1. 2007, odpovědětS velkou pravdepodobnostou to budu tie platnicky resp. celuste, alebo piestik. Skus to vycistit a rozhybat.
15.56, 19. 1. 2007, odpovědětAhoj,to je vidět že jezdíš opatrně.To AR nemá ráda.Ale k těm deskám: párkrát jí pořádně dupni na brzdu a mělo by bejt ticho.Ona ta deska při mírném brzdění získá sklovitej povrch a píská,ABS tomu ještě pomáhá.
18.52, 19. 1. 2007, odpovědětNo na tom neco bude.Ale když ji pořádně sešlápnu tak se rozletí kotouče :-)))
21.17, 19. 1. 2007, odpovědětKotouče jsou na to dimensované a pokud nejsou opotřebené za hranici použití a máš v nich hlubokou rýhu, tak je vyměň. Je to normální. Když brzdíš jemně, na povrch brzdovejch destiček se teplem vytvoří hladký sklovitý povrch. Ten pak zhoršuje brzdné vlastnosti a je nutné ho srazit prudkým zabržděním. Povrch se odře a auto brzdí lépe.
22.49, 19. 1. 2007, odpovědětJestli to pískání jde od zadu tak skus sundat kolo a odehnout krycí plech, já měl něco podobného - pískání a při delší jízdě to bylo horší a nakonec to byl jen zapadlej kamínek kterej tam byl zaseklej
1.45, 20. 1. 2007, odpovědětJe pravda, že brzdím opatrně, takže byl bych rád, kdyby to s tím prudkým zabrzděním pomohlo, v tom nemám problém :) ale když prudce zabrzdím, zafunguje ABS. Neměl bych ho vypnout? Nebo to nevadí.. A jaký jízdní styl tedy Alfě vyhovuje nejlépe? Točit motor a prudce brzdit?? Myslel jsem, že když se prudce brzdí, destičky se rychle opotřebí..?! Díky za vaše postřehy.
10.34, 22. 1. 2007, odpovědětAhoj všichni, jen pro vaši infomaci.. Včera jsem byl s "pískáním" na opravě v Temposervisu v Průhonicích. Auto přebíral nějaký "mlaďas" a evidentně si užíval zvuk motoru.. Za 15min. byli s opravou hotovi s tím, že kotouče a destičky jsou v pořádku a že tam byl zaseklý kamínek. Zaplatil jsem 312 Kč a říkal jsem si, jaká to byla pohodička, a že to budou asi profíci :) Při návratu asi po 10km začalo pískání znovu. Zkoušel jsem i občas razantně zabrzdit, ale bez úspěchu. Sice je ten zvuk dost nepříjemný a dělá špatnou reklamu AR, ale vím, že se jedná o drobnost, takže to asi nechám chvíli být. Třeba se to časem srovná a když ne, budu to muset nechat pořádně opravit (asi i za pořádný peníz).
9.32, 23. 1. 2007, odpovědětMilosi myslim ze s tym sklovitym povrchom a ,neverim ze sa mylim, je to presne naopak. Cim je povrch drsnejsi tym je stycna plocha mensia a tym padom nizsi brzdny ucinok. Vzdy ide o co najvacsiu stycnu plochu. Rovnako to funguje s pneumatikami ... Vsimol som si ze takychto podobnych "zarucenych" navodou sa tu na fore vyskytuje naozaj vela ... niekedy by ozaj stacilo radsej dva krat premysliet co napisem ...
18.15, 24. 1. 2007, odpovědět