Ahoj chcel by som poprosit o radu.Mam alfu 156 SW 1,9 JTD 85 kW r.v 12/2003 a ked pustim kurenie alebo klimatizaciu stale mi to fuka dole na nohy.aj ked prepinam medzi vetrakmi a je tam pocut ze sa tam nieco pohlo stale to ide na nohy.mal som to v servise /nie autorizovanom / a povedali mi ze to je problem v riadiacej jednotke ale ze pocitac nic neukazuje.neviem ci sa da na diagnostike vidiet vsetko ked to nieje autorizovany servis,teda ci puzivaju tu istu techniku.prosim poradte
12.29, 29. 12. 2008, odpovědětChlape, tak to ti nezávidim, sám to řeším už půl roku a čekám, až někdo přijde s rozumným řešením bez sundavání palubky, jelikož se mi zasekli polohovací klapky. V každym případě v řídící jednotce nejspíš chyba nebude, být tebou zkusím sundat střední panel a rozebrat tu krabičku s ovladačema ventilace, ty kroutítka jsou řešený optickejma závorama, takže to zkus trochu pročistit a uvidíš, hlavne si dej pozor, ať ty kroutítka mezi sebou neprohodíš, každý je trosku jiný. Pokud to nepomůže a máš pevný nervy, tak z boku stredovýho panelu na straně spolujezdce jsou dva motůrky, spodní ovládá teplotu vzduchu a vrchní směrování vzduchu, tak ten vrchní sundej a zkus, jestli se otáčí při změne smeru vzduchu, pokud se točí, tak máš asi problém v klapkách jako já a to údajně bez demontáže palubky nejde vyřešit:-(
7.32, 5. 1. 2009, odpovědětpalubka dole
9.24, 5. 1. 2009, odpovědětPalubka na 156 se dela pekne,zkusil bych ty moturky naklapeni,kdybyste chteli nejake tu ma na prodej. 739/470094
9.29, 5. 1. 2009, odpovědětje to tak, mám podobnej problém, fouká mi to pro změnu jen na ksicht.Dostal jsem se až k motůrkům horní se točí, ale hřídel mechanismu, který ovládá klapky je zatuhlý.Jediný řešení je fakt sundat palubku a zkusit mechanismus rozhýbat. Sám to dělat nebudu a v servisu bych se nedoplatil sundání palubky prej kolem 10 000 Kč, tak to nechávám bejt, když mám zamlžený sklo trvá holt odmlžení trochu dýl.
11.53, 5. 1. 2009, odpovědětTak to sem na tom ještě dobře, fouká mi to na nohy a na sklo, takže docela pohoda. Motůrky mám v pořádku, ale jak už sem psal, klapkama nehnu ani poměrně velkou silou, takže asi zatuhlý, ale už jsem slyšel i názor, že z druhý strany je ještě jeden motůrek a pokud ten nefuguje, tak by to vysvětlovalo, proč se s klapkama nedá hnout, ale nevim to jistě, byl to jenom něčí názor a sám sem zatím něměl náladu to zjištovat, už sem se s tím natrápil dost.
12.43, 5. 1. 2009, odpovědětNo neřek bych, že je z druhý strany ještě motůrek.Když jsem byl u Martina T. a bral jsem od něj motůrek na ovládání klapek, měl tam vyndanej celej mechanismus klapek a motůrky tam byly 2 na pravé straně, (ovládnání intezity ofuku dolní a směru ofuku horní motůrek). Z druhý strany jsem si ničeho nevšim. Nebo se pletu Martine?
11.01, 6. 1. 2009, odpovědětJá myslím, že se nepleteš, já se s tím směrováním vzduchu už taky natrápil dost a motůrky sem prostě objevil jenom dva a po tom, co jsem z klapkama nehnul ani za pomoci nasilí, tak sem všechno poskládal zpátky a beru to jako neřešitelnou záležitost. Občas taky právě narazím na téma týkající se nefunkčního směrování, tak se přidám do diskuse a čekám až někdo přijde s řešením bez sundání palubky a občas se právě objeví různý názory a domněnky. U modelu po faceliftu jsou možná už motůrky tři, aby nedocházelo k tomu co se stalo mě a několika dalším, ale já našel motůrky jenom dva a dokud nenajdu 100% řešení, tak už na to ani nesáhnu. Jinak slyšel jsem ještě o přípravku na uvolnění slepenýho gumy a nápadu použít to na zatuhlý klapky a hřídelky postříkat nějakým odrezovačem, otázkou ale furt je, jak ty přípravky dostat k těm klapkám a hřídelkám a jestli to může pomoct. Já to teda zkoušet nehodlám, ale kdyby to někdo zkusil a vyšlo to, tak dejte vědět;-)
11.17, 6. 1. 2009, odpovědětAhoj.Tak vidim , ze je nas viac s tymto problemom.Ja som si asi pred rokom nechal rozobrat palubovku , pootocili mi klapky, tak aby to fukalo na skolo a aj nohy , ale dnes sa mi to tam niako uplne pokazilo a zas mi to fuka iba na nohy.Pisal som o tomto probleme jednemu panovi do prahy co robi elektriku v alfach,teda aspon tak si to pamatam a odpisal mi ,ze zrejme bude asi problem s klimatizacnou jednotkou a ze stara sa da zohnat za cca 6000 Kč.Vobec neviem co dalej, ci mam ist do alfy na diagnostiku, mozno zaplatim moc a nic sa nedozviem.Ale kazdopadne to chcem riesit.
19.22, 10. 1. 2009, odpovědětNa klimatizační jednotku se vykašli, to je moje rada, přečti si jak jsem tu psal a těch motůrkách a prostě ten vrchní vyndej a zkus ho jenom naprázdno jestli se točí, pokud se točí, tak není problém v elektrice, ale v klapkách, prostě je máš nejspíš taky nějak zaseklý a pokud se ani motůrek netočí, tak jelikož jsou tam dva, tak zapoj ty kabely do toho druhýho a když se bude točit, tak sežeň od někoho tady starší motůrek a vyměň ho;-) Problém ale bude, když se nebude točit ani ten druhej, to je pak problém někde v elektrice, ještě můžeš zkusit rozebrat tu krabičku s ovladačema a trochu jí pročistit, ten systém na jakym to funguje je podlě mě trochu nešťastnej. V každym případě do klimatizační jednotky bych zasahoval až když budeš vědět, že všechno ostatní funguje.
7.08, 12. 1. 2009, odpovědětZdravim Páni. Tak mal som auto v jednom servise a opravili mi to,nebola zla klimatizacna jednotka, napichli to na pocitac a tak nieco porobili a ide to.Neviem co tam urobili , hlane ze to funguje.
19.07, 16. 1. 2009, odpovědětA nemohl bys být prosím trochu konkrétnější co jim to hlásilo za chybu, jak ji odstranili?Byl jsi v autorizovaným servise nebo ne, jakou diagnostiku použili?
14.31, 18. 1. 2009, odpovědětMal som podobny problem. Otocnym ovladacom ventilacie som krutil zbytocne, fukalo to vzdy len do tvare, potom cca rok a pol som ale fungoval len s ventilaciou na nohy a celne sklo. Bolo to lepsie riesenie a urobil som to tak, ze som vymontoval stvorcovy vetrak v strede palubky a sklopil klapku. Pred asi mesiacom som musel vybrat Pb bateriu a potom sa vzdy pri startovani dialo to, ze sa mi klapka sama premiestnila do polohy ventilacie do tvare. Odmontoval som stvorcovy vetrak a dost velkou silou sklopil klapku (predtym taky odpor klapka vobec nekladla). Trochu to aj ruplo, myslel som, ze je po nej, ale napodiv vsetko zacalo fungovat. Otocnym ovladacom ventilacie si teraz nastavim polohu aku chcem. Ostava mi uz len jeden problem, nastavenie teploty vzduchu ma len dve hodnoty. Asi od 0 do cca 19 C ide studeny a od 19 C ide rovnako teply.
9.49, 19. 1. 2009, odpovědětdusan: Podle toho co popisuješ jsi měl prostě zatuhlý klapky, já mám stejnej problém, akorát jsem s tou horní klapkou tolik nezápasil, bál jsem se, že jí urvu, ale ja vidím, tak tobě to vyšlo;-)
6.41, 20. 1. 2009, odpovědětAhojte.nemal som to v autorizovanom servise , neviem ani aku diagnostiku pouzili a ani aku chybu to hlasilo, ale vsetko mozem zistit.Robil to clovek s ktorym sa poznam, tak sa ho spytam.Toto je link na ten servis.http://www.autoklinikaholcik.sk/.Hned ako budem vediet nieco blihsie ,napisem sem o tom.
12.44, 20. 1. 2009, odpovědětKaso uz nam asi neporadi:)
21.18, 13. 5. 2013, odpovědětuz som sa zlakol, ze som sam..... mne pre zmenu sa neda regulovat ani teplota vzduchu (stale ide horuci) a ani smer fukania vzduchu (stale na xicht) uz som z toho nestastny, pri otacani otocnym ovladacom neprebieha ziadna zmena a ani ziadny zvuk,, takze predpokladam, ze obidva motory su v prdeli, alebo klimatizacna jednotka..... skusim demontovat stvorcovy vetrak v strede palubky a skusit pootocit klapky rucne... aspon nech to fuka na nohy a na sklo. keby niekto prisiel na riesenie tohto nasho problemu, nech sa s nami podeli o vedomosti... dik:))
9.06, 21. 2. 2009, odpovědětprosím pomôc nastavim intenzitu fukania na 4-ty stupeň a fúka to hrozne slabo, poradte mi klabky su pri tom otvorene kde môže byť vada? ďakujem
17.37, 19. 3. 2011, odpovědětZdravim chlapy mel jsem problem ze mi nesel teplej vzduch do auta servo motorek na otevirani klapky umrel ,nekdo tu pise ze staci sundat nahore mrizku na palubce ,ale je to blbost tam tudy se tam nedostanete vymontuj kaslik u spolujezdce a jsi u klapek nemusis sundavat palubku vubec !!to je moje zkusenost
12.04, 15. 1. 2013, odpovědět