zdar alfisti, zajimalo by me kdyz mám v lete zaplou klimu na 2 stupen misto na 3 jestli to ovlivnuje spotrebu auta ?myslím ten rozdíl z 2ky na 3ku. a je to velkej rozdil ubytku toho plynu? díky a běžný topení asi spotrebu nezvysuje ze?
15.05, 5. 2. 2009, odpovědětmyslim ze spotrebu zvysuje kazdy zapnuty elektrospotrebic (svetla, radio, kurenie a pod), opravte ma ak sa mylim.
16.51, 5. 2. 2009, odpovědětbol som na diagnostike a kecali sme z chalanom ohladom snimaca vystupu pre aktualnu spotrebu ze vraj sa to da spravit softverovo pomocou PDA pocitaca sa da kontrolovat aktualna spotreba pri jazde u tych modelov kt nemaju palubny pc a bolo krasne vydiet ak s a zapla klima svetla kurenie ze poklesli otacky a motor okamzite reagoval zvysil davku paliva takze tak
17.56, 5. 2. 2009, odpovědětchlazeni je taky energie a ta se nekde musi brat, prece :-)
18.15, 5. 2. 2009, odpověděthociakym zapnutym spotrebicom zatazeny alternator ti brzdi motor, elektronika chce udrzat otacky tak mu jednoducho prida.
19.03, 5. 2. 2009, odpovědětMne by sa logicky zdalo ze rozdiel medzi tym 2. a 3. stupnom co pise Kottes na spotrebe vidiet nebude,akonahle klima bezi,samozrejme sa toci kompresor klimy,a toto je zataz pre motor,elektriku klima nejak nezerie. A chladivo okruhom sa prehana cely cas,aj na druhom,aj na tretom stupni,akurat prijme ine mnozstvo tepla(vyda viac chladu). Ked sa mylim,pardon:)
19.35, 5. 2. 2009, odpovědětTo je úplně zanedbatelný,cca 0.1l/100km,když pojedeš dálku.Na couračky to bude tak 0.5l, může být i víc.Modely aut od 2006 už mají kompresory méně náročný na energii,tak je ta spotřeba ještě lepší.
16.29, 6. 2. 2009, odpověděttak to ja si zas myslim ze rozdil mezi zapnutou a vypnutou bude tak nekde 0.2-1 litr ve spotrebe
15.29, 28. 4. 2009, odpovědětsu dva druhy klimi. jedna je pevna, cize so spojkou but ide alebo nie a teplotu vyduchu reguluje s miesanim s vonkajsim a druha je premenliva, ta si cez spojku reguluje vykon kompresora podla pozadovanej teploty aku si kto navoli, tam bere vsetok vzduch len cez klimu a ta je najuspornejsia a ta sa pouziva poslednych 5 rokov u drahsich aut. tie lacnejsie maju klasicku.
16.37, 28. 4. 2009, odpovědět