Kupil jsem Alfu je to 1.6 TS a jak jsem se zde dočetl tak mám problém s variátorem. Při studeném startu 2-4 vteřiny klepe jako nafťák ale pak se to uklidní a klepotá to jenom potichu a někdy se to ztratí úplně.Ale to není to co mě trápí. Při volnoběhu a při pozvolném sešlápnutí plyny se jakoby auto začne dusit ale při vyšších otáčkách to překoná a šlape jak má. Tak stejně to dělá i při jízdě. Mám pocit jako by to chvilkami jelo na tři válce nebo co. Ale z toho když na to dupnu tak po třech tisících se to probere šlape jak má.Ale pak zas při rozjezdu a řazení vyšších stupňů se to dusí a nepravidelně stoupají otáčky v důsledku toho dušení motoru. Může to být třeba odvislé od to variátoru?Děkuji za radu.
16.39, 6. 2. 2007, odpovědětČau, Mám 2.0 T.S. a přesně to samé co popisuješ Ty mi dělal motor také. Někdy mi to i střílelo do sání. Na diagnostice mi zjistily, že mám vadnou lambda sondu a že ukazuje do mínusu a tím pádem řídící jednotka dává maximum paliva do spalování a motor při nízkých otáčkách se s tim neumí vyrovnat a následkem toho to škube a dusí se to a někdy i připomíná, že jde na 3 válce. Na 99% to bude lambda sondou, doporičuji zajet na examiner...
17.38, 6. 2. 2007, odpovědětTuhle diagnózu ti dali v tom servisu? Ono střílení do sání má za následek chudá směs a ne bohatá. U bohatý směsi ti to bude střílet do výfuku (nespálený palivo se vzněcuje o rozpálené svody).
22.07, 6. 2. 2007, odpovědětNo mě to střílelo jak do sání, tak do výfuku, prostě na volnoběh to strílelo do sání a při vytočení a následném padání otáček to střílelo prozměnu do výfuku, na examineru to ukazovalo hodnoty zaseknuté na 983mV a pak se to utrhlo do mínusu a to potom zase zamrzlo na těch 983mV a stálo to tam. Oni říkali, že hodnoty lambda sondy musí neustále se pohybovat v rozmezí okolo těch 920 až 1.2 mV nějak tak to bylo pod 920 je už špatně a nad 1.2 taky. A mě toukazovalo pořád zamrzle 983mV a párkrát to skočilo do mínusu a to jsem měl lambdu novou najeto na ní 10000tis. a byla takhle v prdeli. Myslel jsem si, že to bude dělat váha vzduchu, ale opravdu to byla ta podělaná lambda, stála mě v Alfa servisu 5809 kč s DPH + 400 kč práce, sice nevim za co - zapojená je asi za 10 minut....Nejdříve mě strašili, že to dělá nízký tlak ve střikovacím potrubí a že mám vadné čepadlo,tlak examiner v potrubí neumí zjistit, tak jsem trval, aby mi ten tlak přeměřili, měli na to takový manometr a tlak byl v pořádku. Motor zatim šlape pravidelně jako švícary, snad tomu taky tak dlouho bude. Ciao Sportivo Alfáci :)
22.33, 6. 2. 2007, odpovědětCau, vadny variator vraj nema vplyv na nepravidelny chod motora. To co ty popisujes je podla mna najskor vadna vaha vzduchu. Ale moze to byt samozrejme cokolvek. Doporucujem najprv diagnostiku.
17.50, 6. 2. 2007, odpovědětVariatorem ti auto spatne nejede urcite. Jo klepe to jako stary diesel po nekolika vterinach jen potichu a potom uz skoro vubec ne. Auto se ti dusi po studenem startu kdyz se rozjedes hned bez zahrivani motoru nebo porad i kdyz je uplne zahraty ?
19.07, 6. 2. 2007, odpovědět...starsi TS jsou lini, potrebuji cca 2-3 min. zahrivani teprve potom jet a az po ujetych 2-3 km. se zacnou chovat jako Alfa Romeo.
19.12, 6. 2. 2007, odpovědětZatim se mi to dušení oběvilo dnes a jsem z toho docela v prd.. protože mám auto asi týden. Dělalo to z prvu z řídka jakože jen takové náznaky toho že se jí nechce ale po cca 15km to bylo zjevné jak jsem už popisoval. Se studeným motorem pojedu až zítra a uvidím jestli to bude dělat i za studena ale taky jsem si všiml že že když jsem jel n tak na 1500 otáček tak to taky neblblo ale jakmile jsem přidal tak bylo zjevně cítit jak se jí nechce a dusí se.
19.59, 6. 2. 2007, odpovědětTak ja byl dneska v bazaru si (skoro) kupovat alfu, ale nakonec sem to odrekl, pac uplne tenhle samej problem mela i ta alfa... pri startu to zaklapalo jako naftak po pul mil. km, pri pridavani plynu bylo jasne duseni.. delalo to jak pri volnobehu tak pri jizde... uplne ten samej problem... A tak bych se chtel teda zeptat jestli, kdyz by byla spatna ta vaha vzduchu nebo ta lambda sonda, jestli to ma nejaky vetsi vliv na vykon... Protoze sem nepoznal rozdil me 160 konmi a potom kdyz sem odjizdel v octavce 115 koni... nic zadnej rozdil...
20.40, 6. 2. 2007, odpovědětmám vlastní zkušenost že diagnostika není všemocná... chce to zkušenost mechanika, vadná cívka zapalování, zlomená nebo jinak poškozená svíčka atd., znamená více benzínu na lambdu a diagnostika lže.
22.14, 6. 2. 2007, odpovědětZdravím všechny a chci dodat že to dušení a nepravidelné stoupání otáček doprovázené pociten že motor jede na tři válce je i za studena. Děkuji moc za radu zkusím novou lambdu a když to nepomůže skáknu do servisu. A přeji mnoho ho ho ho kilometrů bez kolize!!!
9.15, 7. 2. 2007, odpovědětJo a ještě chci dodat že mě zaráží když ji nastartuji uplně studenou tak je vše ok. Naběhna na 2000 ot pomalinku si klesne na 1500ot a nechám ji chviličku pak klepnu po plynu a motor kucká. Jenom mi nejde do hlavy proč je na volnoběhu vše ok i start je bez problému ale po sešlápnutí plynu do tří tisíc ot mi to připomíná jakoby vrčení nad tři tis... se vzpamatuje a pracuje jako Alfa... No zkusím tu lambdu a uvidím.
10.13, 7. 2. 2007, odpovědětNež vyhodíš peníze za lambdu, podívej se na svíčky. U TS motorů je časté že se voda dostane do prostoru svíček a pak ti to dělá problémy. V každým případě tím nic neskazíš. Pokud bude všechno OK, nech si to napíchnout na diagnostiku a pokud pojedeš na sraz měl bys to zadara ( na pražským, na brněnským to záleží jestli jseš šťastlivec a máš Alfu už s normální řídící jednotkou a nebo jestli máš smůlu a máš ji z prvního roku kde používali pro 1,6TS ještě řídící jednotku ze 155tky na kterou bohužel není dostupná diagnostika).
18.22, 7. 2. 2007, odpovědětHoši, az doteraz som mal problem s kolisavymi otackami.Ked motor bezal po starte, tak siel celkom v pohode. Akonahle vypol sytic, zacali kolisat otacky a pri zoslapnuti pedalu dusilo motor. Najprv som vycistil sviecky. Na svieckach bolo trochu oleja. Zial nepomohlo.Rozhodol som sa teda vycistit sanie. Ako som ho chcel dat dolu, musel som najprv odmontovat "krokový motorek volnoběhu" (dufam, ze sa to tak nazyva - som totiz laik :)))) Ked som ho zdemontova a nakolko som nevedel ako funguje, pychol som skrutkovacom do jednej z dier v ktorej bol pliesok a ten sa zadieral. Mal som tam usadeninu prachu. Vycistil som to s priemyselnym cisticom a riadne vyfukal. Pliesok (alebo skor nejaka skrtiaca klapka) sa fajne rozhybal. Zlozil som to bez vycistenia celeho sania a cuduj sa svete... motor fakčí jak vino. Uz som myslel ze to nastartujem aj s kolisavymi otackami a v stovke to oprem o stenu ! Uz ma moja zlata alfa zacina vytacat so svojimi manierami ! Dufam, ze som Vam svojou radou pomohol aspon tak ako Vy mne svojimi. Čago
23.00, 7. 2. 2007, odpovědětnech to poradne zdiagnostikovat nejlepe osciloskopem nez zacnes neco menit jinak do toho muzes nasypat penize a stejne to bude chodit špatně
22.31, 11. 2. 2007, odpovědětSkus odpojit lambdu. Niekde pod nasavanim by sa mala dat rozpojit. Stravil som pri hladani chyby svoje "mladi" a nakoniec to bolo v lambde. Odpoj ju a chod sa previest. potom ju skus zapojit naspät a uvidis, ci nastala nejaka zmena. Ja som to tak urobil v sobotu. Lambda je v čávese....
18.19, 14. 2. 2007, odpovědětJa mám 2.0TS a včera ráno po naštartovaní som registroval podobné symptómy...Motor akoby sa dusil, auto somnou poskakovalo a po otvorení kapoty som videl ako si motor veselo poskakuje na všetky strany...viete si ako majitelia AR predstaviť, že som sa tam skoro zosypal... Musím povedať, že doteraz šlapal ako hodinky... :(
8.02, 20. 2. 2009, odpovědětskus odpojit lambdu, ak sa bude auto chovat rovnako aj po opojeni, tak chyba je viac menej v lambde.
8.18, 20. 2. 2009, odpovědětchcem sa spýtať Mika ten krokový motorek si len vytiahol od klapky sania. sú tam nejaké drážky alebo klin??
13.35, 20. 2. 2009, odpovědětUdelal jsem hodiny na kolejích a dvakrat jsem levým prednim kolem narval do navýšeného tramvajoveho pasu. Výsledek prorazena guma, rafek v hájí+ pri nastartování padají otacky z 2000-1500-2000-1500 budík otackomeru mi líta doleva doprava a cítím smrad benzinu.......jedna se o 145 benzin
18.55, 25. 11. 2010, odpovědětmě se to dusilo ze začátku jen za studena, později i po zahřátí, cca do 3tis otáček, pak se to posralo uplně, střílelo do sání, byl cítit nespálený benzín, a vypadalo to že to jelo na tři válce..... výměna svíček a problem vyřešen ;)
9.13, 13. 10. 2011, odpovědětmotor se mi dusi na alfa romeo146,2.0i
10.53, 22. 7. 2012, odpovědětlambda sonda nema vliv na strileni taky mi to delalo na 145 lambda me stala asi 1700 :D:D tak nebyl problem bylo to vymenene za 10 minut :) tezko rict jestli vaha vzduchu muze to delat i jine cidlo nejlepsi je diagnostika
17.26, 22. 7. 2012, odpověděta za dalsi variator ma vliv na vykon auta a to že po nastartovni 1-2 vteriny klepe je normalni než se k němu dostane olej a to že za studena auto nejede je vyborna vec ridici jednotka je delana tak pokud je motor studeny nepusti tě do vykonu chip tuningem to odstranis :).. a pokud kele motor jako diesel tak koupit novy variator ale original ktery se děla od roku 99 nebo tak nějak ty už se nekazí....
17.29, 22. 7. 2012, odpovědětKdyž nastartuji htp Tak se při studeném motoru začne dusit Jakmile slapnu při neutralu na plyn nad3000otm Tak zase šlape jak má Nevíte někdo čím to může být??jsem z toho docela v prd..
18.10, 7. 2. 2016, odpovědětZřejmě je to stránka pro Alfu to se omlouvám ale nevím kde na Jinych stránkách hledat pomoc
18.12, 7. 2. 2016, odpověděta co takhle hledat pomoc v servise?
15.20, 8. 2. 2016, odpovědětZdravím všechny alfisty!! :) Mám takoví problém. Dusí se mi motor, dělá to hlavně za studena, než odjedu zhruba 3 - 4 km. Projevuje se to tak, že auto, jako by se dusilo a sem tam to má problém s výkonem (ale tam si nejsem moc jistý), žere to strašně moc benzínu hlavně při nízkých otáčkách, ale motor zabírá jinak v poho, když se to rozjede. Ovšem když mám volnoběh a nebo někde zastavuji na stopce, tak okolo 1 500 otáček to lehce zakolísá a někdy mě poskakuje lehce celé auto, jakoby to jelo jen na 3 válce. Můžete mi prosím někdo poradit???? Jsem celkem zoufalej. V Alfa servise mi řekli, že to je lambda sondou, protože to ukazuje, že je špatná. Tak jedu ještě ve středu na diagnostiku. Můžete mi poradit, čím vším to může být?? Předem děkuji za odpověď. :) :)
19.54, 27. 4. 2016, odpovědětMám Alfu 147 2.0 :)
19.55, 27. 4. 2016, odpovědětno, maju pravdu...
0.14, 28. 4. 2016, odpovědětDíky moc, bál jsem se, že to bude něco horšího. :-)
21.58, 29. 4. 2016, odpovědětTak mám vyměněnou Lambda sondu u Alfy 147, 2.0 benzín. Ale ta Lambda sonda dává stále špatné údaje. Mám novou origoš, ale stále mě to ukazuje velice vysoké hodnoty. Má to být prý do 1 200 mV a já to mám okolo 4 992 mV. Prej je to nemožné, aby to nějaké auto dělalo, tak prej chyba bude buď v té sondě a nebo někde v elektrice. Může mi někdo poradit, čím by to mohlo být???? :-)
12.04, 10. 5. 2016, odpovědětdej to opravit opravdovym odbornikum. Pokud ti nekdo rekl, ze to ma byt do 1200mV, tak neni odbornik. Zaprve, jiste to v Alfe merili seriovou diagnostikou, coz je opravdove mereni, nejen lambdy, nedostatecne. Chyba bud v sonde nebo v elektrice..jako vtip to snad ujde. To vazne nekdo rekl? A v Alfa servise? Asi si otevru servis, dnes to asi muze delat kazdy! Odkud jste?
18.30, 10. 5. 2016, odpovědětU Alfy jsem to měl taky. Tam mi řekli také vadnou sondu. Která se vyměnila. Pak to začlo dělat znova. Borec mi to napíchl a ukázal my tohle na obrazovce. Nutno dodat, že v prvním servise, kde jsem to měl, tak tam mi dodrbali imobilizér a zároveň rozhodili celou řídící jednotku. Právě v Alfa servisu mě ji kvůli tomu museli 2x přeinstalovávat. Pak to začlo běžet, ale problém s Lambdou je tam pořád.
9.20, 11. 5. 2016, odpovědět4,992V ti prosimta zmerali cim ? V servise nepoznaju osciloskop a nevedia si odmerat napr. odpaleny vstup jednotky ? Spravne sa ma vystup dynamicky pohybovat v rozsahu 0,1 - 0,9V. 5 voltov je referencne napatie niekde na vahe vzduchu, mozno to tam mas v kabelazi prerazene.
2.56, 11. 5. 2016, odpovědětBorec taky říkal, že je možné, že je to přeražené, bude se to prý kontrolovat. Ale mají v tom servise plno, takže s tím autem musím zatím jezdit do příštího týdne. Už to lehce škube i při nastartování. :-(
9.24, 11. 5. 2016, odpovědětTakže byl jsem s autem v Alfa servise a nestačil jsem se divit. Mám v autě 3 lambda sondy. V Alfa servise tvrdí, že jim to vyhazuje jako špatnou tu první. Před katalyzátorem (nevím proč tam mám dvě). Jenže u těch předchozích servisů to ukazovalo tu třetí za katalyzátorem na dia. Mám měněnou tu zadní. Ale ta třetí sonda se přece zapíná až později, ne???? Je proto blbost, aby auto dělalo problémy krátce po nastartování. Asi je blbost se ptát jestli mám dát na Alfu servis a nebo ne. Ale i tak se sem obracím s dotazem. Proč jsou v Alfa autě 3 lambda sondy?? A k čemu jednotlivá sonda funguje konkrétně?? V pondělí tam ještě budu volat pro upřesnění co a jak.
8.39, 14. 5. 2016, odpovědětsamozrejme ze to nemusi byt spatnou lambda sondou..je tam nejaky problem se smesi, proto lambda ukazuje spatne hodnoty..to ale neznamena, ze je spatna lambda. Pokud je motor studeny, tak hned po startu se lambdy teprve zahrivaji na provozni teplotu, takze nejakou chvilku jsou jakoby mimo provoz. Proto euro3 má dva katalyzatory, v tvem pripade tri, jeden je co nejblize sbernemu potrubi, aby se co nejdrive ohral na potrebnou teplotu. Alfa je sportovni vuz, proto se vyfukove potrubi sbiha do dvou vetvi za sbernym potrubim, musi byt tedy v kazde vetvi zvlast maly katalyzator s lambda sondou. Tyto dve lambdy koriguji spalovani smesi ve valcich. Pod autem se vyfukove potrubi sbiha do jedne vetve a tam je vetsi katalyzator s jednou lambda sondou, ktera ma pouze funkci diagnostikovat spravnost katalyzatoru, ze ve vyfukovych plynech nezustal zadny zbytkovy kyslik. Muj nazor je, ze je tam nejaky problem s tvorbou smesi, coz muze zahrnovat skoro vse od mechanicke az po eletricke zavady.. Menit lambdy na zaklade seriove diagnostiky je bohuzel stalou spatnou praxi kdejakych servisu..
18.56, 14. 5. 2016, odpovědětMám v autě LPG. Které se musí zvlášť zapojovat na lambdu bo co. Takže nakonec už mám s mechanikem domluvený postup, co a jak budeme dělat. Auto se najednou uklidnilo a už to po nastartování nedělá, jen má auto stále trošku větší spotřebu. Toť momentálně vše. Takže se prvně zaměříme na to, že to LPG odpojíme a uvidíme, jak se to auto zachová. U jednoho válce jsou lehce přičmoudlé svíčky obě dvě. Takže když nezabere to, vymění se svíčky ty dvě. Samozřejmě než začneme tohle provádět, nechám si přeměřit jednotlivé sondy ještě jednou, jestli opravdu pracují. Auto má nalítáno už cca. 198 000 km, takže bych je musel stejně brzy měnit. Cívky to nebudou, když se měnili v motoru součástky, tohle se vyměnilo taky (myslím cívky). Dále i rozvodový řemen atd... Čistili se zanešené trubky od voleje, motor žral moc oleje, tak se to celé měnilo. V tom motoru tam toho už moc co by to mohlo dělat právě není. Alfa mi říkala, že to může dělat LPG. Že by to tu jednu sondu mělo obcházet, ale z nějakého důvodu to nedělá. Tak se to mělo vyměnit a právě se vyměnila asi ta, co se měnit neměla. Našli jsme ale jednu podivuhodnost. Vypnuli jsme první dvě sondy a nahlásilo to chybu, ale když jsme vypli tu třetí, nic to nehlásilo. Proč??
11.53, 15. 5. 2016, odpovědětAhoj chtěl jsem se zeptat mám Alfu Romeo 147 1.6 + LPG a cuka my pořád měnil jsem svíčky a dělá to pořád neví někdo co stim za každou radu budu rád děkuji
23.30, 3. 4. 2020, odpovědět