Alfisti, jak mají zapínat ty dva ventilátory na chladiči, současně a nebo samostatně, jeden při 90 stupních a potom při přehřátí na vyšší teplotu zapnou oba? Nebo mají makat pořáde oba současně. Mám motor 2,5 V6 24V. Díky za radu.
15.29, 17. 3. 2009, odpovědětZapínají oba pokud ne tak je většinou problém v těch odporech co jsou v sahaře nahoře a dole mezi větrákama každý je pro jeden větrák. stačí ho vyndat a přeletovat cínem anebo koupit nový já je mám přeletovaný a je to ok. Zkus přehodit kabely co k nim vedou mezi sebou pokud se ti roztočí druhej tak je to ono.
19.10, 17. 3. 2009, odpovědětPři dosažení cca 90 by se měl zapnout jeden z ventilátorů-pokud bude venku velkký teplo a teplota bude dál stoupat tak sepne i druhej ventilátor-pak běžej oba současně.
21.30, 17. 3. 2009, odpovědětNejdřív se zapíná první, menší a potom následně druhý velký když je potřeba. Řešil jsem tenhle problém před týdnem, měl jsem vprdeli předřadný odpor u prvního větráku a eště sem musel přehrát software protože se mi nechtěl ani při 100 a více stupních sepnout druhý, velký větrák.
21.59, 17. 3. 2009, odpovědětAhoj.pridavam se k problemu.mi nesepne ani prvni ani druhy ventilator.v lete je to problem,protoze v kazde kolone skoro varim.zkousel jsem ventilatory napojit na prudko,ty jsou ok.pokouseli jsme se to rozjet signalem z diagnostiky,ale ani se nehli.muze to byt tema odporama,ze by nesli oba najednou?diky
22.35, 17. 3. 2009, odpovědětHele jestli se nezapnout ani pres pc dotazem, tak je to blbý, ale odporama to určitě být může, že by odešlz oba najednou, je ale divný.
22.40, 17. 3. 2009, odpovědětjeste jsem zapomnel napsat,ze jsem si vsiml,ze to nekdo predemnou predelal na jednu pojistku.pojistka od druheho ventilatoru je napojena na pojistku prvni.nevim proc je to udelane tak prasacky
22.43, 17. 3. 2009, odpovědětpokud vám nejdou větráky u sahary, tak to nemusí být jen odporem, ale dělá to hlavně termospínač! ten dává sahaře impuls na zapnutí při cca 95°C.
15.24, 18. 3. 2009, odpovědětA při kolika stupních by se měly sepnout oba současně? Motor 2,5 V6 24V.
16.01, 18. 3. 2009, odpovědětto ti nepovim......ale tipoval bych kolem hranice 110°C Ten první ještě utáhne popojíždějící kolonu, ale pokud jsou vedra, tak se při těch 100-110°C sepne i ten druhý-větší!!začni tím termospínačem! Je to čidlo, které ti snímá teplotu vody a podle toho sepíná i ventylátory! já mám na Alfě 1.8 jeden ventylátor :-)
16.15, 18. 3. 2009, odpovědětopravdu mají spínat u 2,5 oba najednou, jsou oba stejně velké, 1 stupeň spíná něco přes 90 a druhej při cca 120 měl jsem ten problém na své 2,5 a chodil mě až druhý stupeň přeletoval jsem odpory a vše v pohodě až do tý doby než jsem dal pusinku autu přede mnou v cca 30 km/h odnesl to pravě jeden odpor a od tý doby se točil jen jeden přepojil jsem dráty a hle běžel ten druhý takže jsem ho vytáhl a znova přeletoval a už je vše zas OK. druhý stupeň má omnoho větší otáčky vrtulí je to jak když startuje stíhačka.
19.21, 18. 3. 2009, odpovědětTak teď už tomu nerozumím, chceš říct, že se vždy mají točit oba dva současně a to jsou pak dvě rychlosti otáčení, jeden stupeň je pomalý a druhý rychlý? Ale vždycky oba současně. Mě se točí při 90 stupních jen jeden a na tu druhou rychlost (jestli tam je) to teď nezkusím, by se měly točit při 110 stupních také oba?
21.01, 18. 3. 2009, odpovědětPřesně tak, já když koupil 2,5 před třema rokama tak jsem právě řešil přehřívání. každy ze mě měl srandu že ostatní řeší nízkou teplotu jen já vysokou větráky spínaly ale právě až ne těch 120 a byl to pěknej hučák, pak začal téct chladič šel tedy ven a při tý příležitosti se přišlo na ty odpory tedy se přeletovaly a hle větráky začaly spínat na nízkou rychlost při 90 a už je klid. Jinak zkus přehodit ty konektory dej spodní nahoru a horní obráceně pokud začne točit druhej větrák než původně je to určitě odporem je to jen takovej váleček a urezaví z konektoru, takže ho očisti a přeletuj cínem a mělo by to chodit.
19.01, 19. 3. 2009, odpovědětPozor na rok výroby.U tech starších Vé šestek to zn. do roku 2002 se točí jeden a pak druhej větrák a u těch nových se točí oba dva a maj dvě rychlosti.Měly by se roztočit během pár vteřin když zapnete klímu(samozřejmě až bude tepleji:-)
19.12, 19. 3. 2009, odpovědětTo je možný-jseš si tím opravdu jistej že od 2002 je to jinak?
19.29, 19. 3. 2009, odpovědětNo změna je od od instalace vnitřního faceliftu a tuším je okolo roku 02.
11.22, 21. 3. 2009, odpovědětPrvní by měl sepnout a spustit jeden a jako další stupeň jedou oba najednou.Na co by tam byly 2 venbtilátory když by spínaly najednou.Ale psalo to tu už dost lidí..
19.16, 19. 3. 2009, odpovědětjá jsem sice nekoukal jakým systémem mi to na V6ce r.v.98 funguje ale v cca 90°C se mi roztočí oba dva větráky. jestli to má jěště nějakou další rychlost nevím protože víc jak 110°C jsem tam v životě neměl.
19.40, 19. 3. 2009, odpovědětalespoň se mi zdá že se točí oba-nikdy jsem to nezkoumal.
19.51, 19. 3. 2009, odpovědětNo já mám taky rok 98 a v 90 stupních se roztočí jen jeden, tak nevím jestli je to dobře a nebo špatně. Kocour666 - kde jsi na to přišel, že od 2002 je to jinak? Ještě asi zkusím co mi píše franik 156 a uvidím.
19.13, 20. 3. 2009, odpovědětmám 98 a točí se oba, zkus odpojit oba odpory a nech teplotu vylézt až na těch 120 a uslyšíš jak jedou oba na větší rychlost je to mazec.
19.25, 20. 3. 2009, odpovědětTak už to maká jak má. Chtěl bych všem poděkovat kteří mi tu poradily. Bylo to tím odporem, byl úplně odpadlý. Jen mi to nešlo přeletovat, tak jsem tam nakonec dal měděné nýtky průměr 2 mm a pohoda. Je to fičák!
11.05, 21. 3. 2009, odpovědětJo a zapínají vždy oba dva najednou, napřed na malou rychlost při 90 stupních a potom na velkou rychlost asi při 110 stupních.
19.14, 21. 3. 2009, odpovědět