Zdravím ... koupil jsem alfu 156 2.4 JTD, vše v pořádku až na to když rozjíždím auto na plný plyn tak najednou kolem 3000 ot/min ubyde výkon a po přeřazení nebo chvilce vyčkání se výkon zase vrýtí. Děá to opravdu jen při uplně sešláplém pedálu a roztáhnutí převodového stupně ve větším množství otáček. jinak jede v pořádku. Jeden známí mě upozornil na ucpaný palivový filtr ... je to možné???
19.32, 21. 3. 2009, odpovědětvaha vzduchu na 100 %
17.53, 22. 3. 2009, odpovědětDnes za jízdy mi to né přímo uplně ubíralo výkon, ale při sešlápnutí plynu na podlahu se výkon ze záčátku projevoval nerovnoměrným nárůstem výkonu co se po cca 2-3 vteřinách srovná a když v tom roztažení nenastane problém co jsem popisoval předtím, tak je nárůst plynulý, Jakoby nesouhlasila směs vzduchu nabo palivo, motor běží parádně jen mu prostě chybý co sosat ...
18.34, 22. 3. 2009, odpovědětváha vzduchu!
14.12, 23. 3. 2009, odpovědětJeště jsem zapoměl dodat, že když auto přestane táhnout, tak se v tu chvilku, asi na 2 vteřiny rozsvítí na palubním počítači kontrolka řídící jednotky a něco to píše že che motor, nestihnu to ale nidy přečíst celé. hned to zase zhasne a auto jede v počídku dál ...
14.58, 23. 3. 2009, odpovědětJe to určitě ta váha jak jsem psal.Kup originál Bosch.
15.23, 23. 3. 2009, odpovědětByl jsem upozorněn i na podtlakové hadičky a nebo vakuovou pumpu...
18.16, 23. 3. 2009, odpovědětTak ji zkus odpojit uvidíš že to vystřelí jako raketa(bude ti svitit kontrolka vstřiku a samozřejmě že ten konektor jde na kokot rozdělat)
18.34, 23. 3. 2009, odpovědětA kde najdu ten konektor na odpojení váhy vzduchu??? Neublíží tenhle testík nějak motoru nebo elektronice???
20.06, 23. 3. 2009, odpovědětKonektor je přímo na váze a motoru se nic nestane budto to pojede líp nebo jestě huř než ted.
20.08, 23. 3. 2009, odpovědětDobrá, ale kde najdu vůbec tu váhu vzduchu??? Mám tu Alfu 4 dny. A jak poznám že je to tou váhou?? když to odpojím a pojede to líp nebo hůř ... jinak auto jede v pohodě, výkon je parádní a tahá, Jen někdy při tom roztahování kvaltu to prostě udělá takovou haluz...
20.12, 23. 3. 2009, odpovědětKde koupit za dobrou cenu váhu Bosch?
19.07, 23. 3. 2009, odpovědětMěl jsem stejný problém, jestli máš verzi 100kw tak to bude dost možná dělat zauhlá regulace na turbu, nebo snímač plnícího tlaku vzduchu. To jak to stratí výkon když se rozsvítí ta kontrolka, je tím, že řj. to na chvíli přepne do nouzového režimu a odpojí přívod paliva.... S váhou vzduchu to na 99% nemá nic společného
19.35, 23. 3. 2009, odpovědětKde se nachází snímač plnícího tlaku vzduchu????
20.03, 23. 3. 2009, odpověděthttp://www.alfa156.cz/diskuse/technika/80196
23.14, 23. 3. 2009, odpovědětMám podobný problém na 103 kw ,váha nová Bosch,turbo ok včetně regulace a vidím to na ventil ovládající naklápění lopatek....cena cca 2000,-
7.17, 24. 3. 2009, odpovědětNevíte někdo o diagnostice poblíž Chomutova, Kadaně, Teplic, Mostu nebo Karlových Varů???
16.07, 24. 3. 2009, odpovědětVyměnil jsem dnes palivoví filtr a vyčistil čodlo laku vzduchu ( bylo dost zasviněný) byl jsem to hned projet, je to lepší, ale sem tam to přeci jenom trošičku zazlobí... Byl jsem i na diagnostice a ta neukazovala žádnou chbu v paměti chyb, takže nevím?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
17.40, 25. 3. 2009, odpovědětAbys zjistil na diagnostice kde je problém,měl bys alfu nechat za jízdy napojit na examiner a mechanik by ti měl porovnávat všechny dostupné údaje z motoru - plnící tlak turba,funkce EGR,regulace turba atd. a jestli servisák bude dobrej, měl by ti říct v čem je chyba....
7.24, 26. 3. 2009, odpovědětProblém mi stále přetrvává, dnes jsem sni byl cca. 100km na cestě a opět při roztahování třetího kvaltu najednou výpadek v tahu motoru na palubáku problikla kontrolka vtřiků a motor netehné do té doby než přeřadím na jiný kvalt, pak je vše zase v pořádku, mám tam i nějaké díry v tahu motoru, jako by vynechalo na moment turbo a po vteřině opět začlo tlačit mi to přijde a nebo zlobí ta váha?!?!? NETUŠÍM!!! takže bych chtěl vyzkoušet projet auto z odpojenou váhou vzduchu,jen bych potřeboval vědět kde ji odpojit ten konektor ... není to ta součástka když se sundá plastový kryt motoru, tak na pravu kde vede do sání motoru hadice z turba ??? ten válec ze zadu asi 15cm na pravo od čidla tlaku vzduchu??? do toho střibrného válce vede taky konektor, jen nevím jestli to je on??? Předem díky za jakou koliv reakci ....
15.15, 29. 3. 2009, odpovědětJeště by mě zajímalo, kde najdu táhlo stavění lopatek turba, abych vyzkoušel jestli není zatuhle, jak jsem se dočetl na jiným foru. Psali tam ale že u 100kw verze se lopatky staví mechanicky a u 110kw to má na starost elektronika, takže abych to táhlo u mě nehladal zbytečně, mám totiž 110kw verzi. Díkec ...
15.27, 29. 3. 2009, odpověděttaky si myslim ze je to vzduchu
17.18, 29. 3. 2009, odpovědětŘešíš věci amatérsky prakticky neřešitelné... to probliknutí kontrolky je už větší zádrhel - motor evidentně hlásí problém..Examiner musí mít každý autorizovaný servis Alfa,takže nekoumej a jeď tam.Jinak ti tipuju,že ti tlak v sání překračuje povolenou mez a proto ti blikne kontrolka a motor netáhne.Viděl bych to na špatnou regulaci turba - jak jsem už psal,buď ventil a nebo lopatky...
7.45, 30. 3. 2009, odpovědětNemusíš do autorizáku, stačí diagnostika. která umí Bosch EDC15. Chyba tlaku vzduchu je zde popsána. Chyba tlaku paliva znamená v lepším případě vadný regulátor DRV (hledej zde na webu), nebo v horším dojebané CR čerpadlo.
20.33, 30. 3. 2009, odpovědětDiagnostika chybu vyhodí, ale bez exanineru za jízdy neporovnáš předepsané hodnoty s aktuálními ... a tudíž budeš zase tápat , co je špatně na vysokém tlaku v sání...
7.29, 31. 3. 2009, odpovědětDnes jsem dořešil obdobný problém na 103kw. Váha nová a jedna dobrá do foroty. Zaslepil jsem EGR a vše je ok. Čekám na nový.
21.27, 31. 3. 2009, odpovědětzdravim, mam alfu 147 jtd 85kW s podobnym problemom...zacina to na 3-ke ked ju vytocim nad 3500 tak skoci na nudzovy rezim a stratim vykon (rozsvieti sa cervena kontrolka motora), preradim do 4-ky a po par sekundach kontrolka zhasne. ak vytocim 4-ku nad 3000 tak mam ten isty problem. na 5-ke sa dostanem do max 3200 otacok, potom nudzovy rezim a strata vykonu. pokial som okolo 2900 a idem sam tak sa nic nedeje. takze problem nastava len pri zatazi (kopec alebo ked som nalozeny). ERG ventil bol meneny a aj vaha vzduchu asi 6 mesiacov dozadu. bol som na diagnostike ale uz si presne nepamatam co to napisalo, myslim ze snimac tlaku. nie som si isty ci snimac tlaku = vaha vzduchu alebo je to nieco ine. poradi niekto? co je snimac tlaku a kde ho najdem? musim kupit novy alebo staci vycistit? dakujem, Peter
23.17, 31. 3. 2009, odpovědětPřesně stejný problém ... do kopce nebo při větší zátěži auto, když vezu třeba 3 lidi.... čidlo tlaku vzduchu jsem čistil a bez uspěchu, teď čekám na váhu vzduchu a když se to nezlepší ta poslechnu radu a pojedu do autorizáku a nechám to připojit na examiner ... možná že to opravdu dělá ten přetlakový ventil ...
23.50, 31. 3. 2009, odpovědětcau rony,dnes som to zaniesol do servisu a chlapik mi povedal, ze to bude cidlo tlaku vzduchu. sedi vzadu na motore (vedla EGR ventilu).v piatok by som to mal mat vymenene tak zaciatkom buduceho tyzdna napisem ci to pomohlo.
20.12, 7. 4. 2009, odpovědětčidlo tlaku vzduchu jsem pokoušel vyčistit, ale nic se nezměnilo, tak je možné že je třeba v háji. Jinak mi dost lidi napovídá na špatnej přetlakovej ventil??? Teď mám zrovna taky Alfu v servisu, měněj mi napínací kladku drážkového řemenu a kladka mě vyjde na 5000,- bez práce .... se z toho poseru!!! Tak dej vědět jestli ti to pomohlo!!! Mej se...
12.55, 8. 4. 2009, odpovědětJo a kde najdu ten EGR ventil??? Není to náhodou ten přetlakovej ventil??
12.56, 8. 4. 2009, odpovědětMáš složitý problem,když diagnostika nic neukazuje.Je tam hodně věcí co to mohou dělat.Neměnil bych díly.Je to styl pokus-omyl a pokud nejsi při penězích,tak by to mohlo být drahý. Podle mě je nejlepší,když měření provedete za jízdy a až se závada vyskytne na kompu to uvidí.Ale ne každý to umí.
17.57, 8. 4. 2009, odpovědětHele je to stoprocentně zatuhlý turbo, měl sem to také, zkus pohnout s tou tyckou co je na turbu a vede z takový plechovky jakoby... Turbo mas ted nastaveny aby davalo velky tlak pri malych otackach no a kdyz se dostanes na ty 3 tisce tak uz je ten tlak velky proto se rozsviti kontorlka vstriku dokud neuberes nebo nepreradis. Me to jeste pak treba jen ubralo vykon a hned zase pridalo aniz bych musel plyn poustet. Je to urcite turbo
8.20, 9. 4. 2009, odpovědětuž jste někdo to turbo zkoušel čistit? jak hodně je to náročný a vůbec jak na to??
8.27, 9. 4. 2009, odpovědětjá mám 100kw verzi, dělalo mi to to stejný. Koupil jsem novou váhu vzduchu a čidlo tlaku turba a žádná změna. Pak jsem vytáhl turbo, vyčistil, namontoval zpět a auto táhne krásně a bez výpadků... kdyby tě zajímalo něco víc, třeba i fotky, tak mi pisni maila-....
10.43, 9. 4. 2009, odpověděttak som tu zas, minuly tyzden v piatok mi menili to cidlo tlaku vzduchu ale moj problem to nevyriesilo (pekne ma to uz sere). no ale bol som na diagnostiku u znameho a pocitac povedal CIDLO PLNIACEHO TLAKU dava spatny signal. neznamena to ale, ze samotne cidlo je spatne. moze to byt prasknuta hadica od turba, podtlakova hadica, zle utesneny interkuler alebo ako uz niekto spomenul zaseknuta tycka ktora nastavuje klapky turba. to cidlo sedi v zadu na motore, je to taka cierna plastova krabica z ktorej ide par kablov. zajtra to zanesiem do servisu nech skontroluju vsetko co sa tyka vzduchu a dobre to vycistia. dam vediet ako to dopadlo. Peter
8.38, 13. 4. 2009, odpovědětzdravim, tak uz to mam opravene :). bol to podtlakovy snimac/regulator. najdete ho vzadu na motore, lahsie sa k tomu dostanete zo spodu. dufam, ze to niekomu pomoze. ahojte
20.46, 29. 4. 2009, odpovědětTak jsem včera zkoušel výbat tou tyčkou která vee z turba do takové mističky, což by mělo být naklápění těch lopatek turba a to se mi hýbe úplně volně. Pak jsem zkoušel projet auto s odpojenou váhou vzduchu, výkon byl teda znatelněji nižší, ale při roztahování kvaltů už nenastávali díry v tahu, takže je možný, že to opravu bude ta váha vzduchu .... čistit asi nemá smysl,Co???
11.34, 3. 5. 2009, odpovědětZkus čistit POUZE isopropylalkoholem, jinak ji TUTOVĚ odděláš. Original BOSCH Ti podle VIN asi nejlevněji dodá Zumm.cz
15.11, 3. 5. 2009, odpovědětTak co už si tento problém vyřešil???????????
20.07, 19. 5. 2009, odpovědětExtremne me coudi pri akceleraci . Kdyz mam moc otacek a uberu rosviti se cervena kontrolka vstrikovani a ztrati vykon . Pak musim vypnout motor a na prazdno proturovat a zhasne a zas to jede. Motor 2.4 jtd 170 koni . PORADI nekdo ??? ??? ??? ??? ???
23.21, 12. 10. 2009, odpovědětodpoj vahu vzduchu trochu ju prevetraj ked neprestane dymit je zle ked prestane vies kde je chyba
11.47, 26. 2. 2011, odpovědětMe to delalo a mel jsem prasklou hadici od vzduchu
19.19, 25. 2. 2011, odpovědětzdravím mam alfu 156 2,4 jtd 103 kw ... ak roztiahnem rýchlosti .. sem tam ... mi auto nad 3000 otačok .. zdochne .. čim to bude ?
7.59, 16. 2. 2013, odpovědětzačni z naftovým filtrem mě to pomohlo
15.07, 16. 2. 2013, odpovědětnazdar,uz si vyriesil toj problem zo zdochynanim? kde bola chyba? ja mam ten isty problem a neviem si dat rady stym dakujem.
0.26, 16. 3. 2013, odpovědětAhoj. Mě to taky docela čudí. Už to řeším tak měsíc a něco a pořád nic. Ale když ti diagnostika nic neukáže tak je to peklo. Mám teda 1.9 jtdm 103Kw. Nejdřív jsem našel vypadlou hadičku podtlaku za motorem,ale tam problém nebyl. Pro jistotu jsem dal všecky nový. Překontroloval všechny hadice od turba a k motoru se vzdzchem. Taky nic. Rozebral EGR ten byl čistej, takže taky nic. Dal jsem tam zaslepku a taky nic. Čistil jsem klapku na regulaci vzduchu, ta byla zasviněná jak něco, ale nepomohlo. Čistil jsem ten snímač plnícího tlaku. Taky byl dost zanešenej,zapojil jsem a začala řvát kontrolka motoru. Diagnostika psala něco o špatnym protékáni vzduchu.Tak se chyba mázla,ale auto jede úplně normálně v pohodě. Tak jsem pro jistotu objednal novej snímač plnícího tlaku. Ale jak to taky vidim asi vyhozený peníze. No uvidíme zejtra. Potum už jsem odpojit váhu vzduchu. To že by mě diagnostika oblbovala. Ale byl jsem na dvou, tak nevim. Měl někdo podobný problém s kouřivostí? Už nevim kde jinde hledat. V servise jak nic neukáže diagnostika tak kroutěj očima.
18.50, 25. 7. 2013, odpovědětskurvene streky suto
19.01, 17. 9. 2013, odpovědětZdravím alfisti, potřeboval bych poradit s mojí alfou. Od doby co se repasovalo turbo a měnila spojka, tak upadl dost výkon a zvýšila se spotřeba cca 3 litry. Auto jede stále celkem dobře ale rozhodně né tak jak před tím. Auto asi stálo půl roku. Podle diagnostiky mi to píše chyby,,REGULACE SPALIN NEAKTIVNI" to zkusím zaslepit ERG ventil, ale nevím si rady s chybou,, REGULACE PLNÍCÍHO TLAKU. VYP." Prosím o rady nebo co může mít dalšího vliv na výkon a spotřebu. Děkuji mockrát! ;-)
17.37, 23. 9. 2013, odpovědětZdravím chci se zeptat zničeho nic mi auto přestalo táhnout a začlo se mi kouřit hodně z výfuku. na zadku mám kapky oleje a olej se mi ztrácí. kontrolka problikáva. Kdyz šlápnu na plyn je turbo slyšet tak jak má nijak více nepíská ale po dosažení 3000ot. je slyšet takovej chrapot. olej mi teče i z vlnovce je nějaký odrbaný. Děkuji snad jsem to popsal dost.
13.58, 29. 8. 2017, odpovědětze by turbo?
18.27, 30. 8. 2017, odpovědět