Uz se tady pise o tom jakou by mel mit motor teplotu... A me se 156-ka 1.8 zahreje na 70stupňů-za jizdy. Kdyz zastavim tak vyleze i na 90 stupňů... Je v termostatu? Jde vymenit jenom ten termostat? A kolik stoji???
17.11, 23. 3. 2009, odpovědětUrcite uz ste nekdo meli takovej problem, ne?
17.22, 23. 3. 2009, odpovědětJá termostat měnil loni, dával jsem vernet za nějakých 1100kč a zatím pohoda, teplota 80-90°C. Předtím mi termostat otevíral při 70°C, takže se teplota za jízdy pohybovala mezi 50-70°C. Jinak výměna termostatu je celkem v pohodě, musíš vyndat akorát sací potrubí a mít šikovný nářadí, jelikož přístup není nic moc. Já to měnil ve dvou lidech a trvalo to asi hodinu, ale to jenom proto, že jsem chytal do lahve chladicí směs:-)
17.29, 23. 3. 2009, odpovědětpredne bych to nejdriv zmeril primo v bandasce na vodu v motoru(nejakym teplomerem) jelikoz budiky na 156 sou dost poruchovy a ukazujou co se jim zachce,az potom bych resil vymenu termostatu.Je totiz mozny ze ti teplomer ukazuje i klidne o 10C min.to jen tak na zacatek nez zacnes vyhazovat penize za dily...
17.34, 23. 3. 2009, odpovědětMáte naprostou pravdu, tímto měřením se má začínat kontrola termostatu i budíku na palubce, a až potom vyhazovat peníze za díly. Při správné teplotě v expanzi je nejjednoduší posunout ručičku na správné číslo v budíku palubky a je po depkách. Čao
17.44, 23. 3. 2009, odpovědětNo to jo,ale tohle stejně ukazuje na závadu v každym případě když mu budík někdy ukazuje 90-to by tedy měl místama 100,že jo..To ukazuje spíš než na budík na ten termostat..podle toho,že ti to leze i na těch 90..
18.06, 23. 3. 2009, odpovědětJakoze zmerit treba laserovym teplomerem motor by taky slo? A v kterych mistech???
17.37, 23. 3. 2009, odpovědětno to nevim, ja myslel treba teplomer do vody o kterym vis ze ukazuje spravne stupne(z vlastni zkusenosti vim ze alfy maj meraky casto spatne ukazujici).Normalne otevres nadobku na vodu a nastarujes,vrazis tam teplomer(treba na zavarovani,proste teplomer co spravne ukazuje a zvladne teplotu k 100C) a pak uz jen cekas az se motor zahreje,az ti bude ukazovat teplomer v aute 70C tak to zkontrolujes stim v nadobce a uvidis jestli ukazujou oba stejne
17.45, 23. 3. 2009, odpovědětV místě termostatu-spíš blíž k hlavě..Ale první si zjisti jak moc přesně ten infra teploměr měří,protože některý maj toleranci i +- 10 stupňů a i víc..A takovej infrateploměr je ti na tenhle účel k ničemu
18.08, 23. 3. 2009, odpovědětSem total amater na tyhle veci... Ten teplomer se da tam, kde je chladici kapalina?
17.47, 23. 3. 2009, odpovědětsparavne tam kde dolivas chladici kapalinu
17.49, 23. 3. 2009, odpovědětnedelej vtom vedu pokud ti otevre termostat tak ta voda ma vsude cca stejnou teplotu(+-par stupnu) pak porovnej teploty a uvidis
17.47, 23. 3. 2009, odpovědětPři měření teploty chladící kapaliny se důrazně doporučuje měřit přímo chladící kapalinu:-)
17.50, 23. 3. 2009, odpovědětMusite mi to rict polopatě co nejjednosuseji co mam udelat... Teprve sbiram zkusenosti...
17.50, 23. 3. 2009, odpověděttakze nastartovat, šupnout tam ten teplomer a cekat...?
17.52, 23. 3. 2009, odpovědětano spravne a po ohrati porovnavat
17.52, 23. 3. 2009, odpovědětTakze jedna varianta je chybny ukazovani budiku. A jaky sou dalsi varianty? Spatnej termostat? Nebo to muze byt jeste neco dalsiho? Mam na tyhle veci smulu, jiste to bude to nejdrazsi...
17.53, 23. 3. 2009, odpovědětTak co by to mohlo byt dalsiho krome budiku a termostatu? Jestli to teda muze byt jeste neco jinyho..?
18.02, 23. 3. 2009, odpovědět1.budik 2.termostat pak uz asi nic (pri prehrivani to jeste byva 2 cidlo sahary,nebo zarostly chladic) Jinak ten termostat se da taky vyndat strcit do hnce s vodou dat na sprak (zase s teplomerem) a varit a az otevre(je to videt jak se tzv.rozjede) a pak uvidis pri jaky teplote otevrel a jestli to sedi
18.12, 23. 3. 2009, odpovědětto bude tím termostatem
18.13, 23. 3. 2009, odpovědětRáno až to bude studený tak to nastartuj a počkej až ti ručička teploty vody vyleze na tu rpní počáteční čárku-nebo bude malinko za ní-tak milimetr.Jakmile to uvidíš,tak běž do motoru a sáhni si na tu horní gumovou hadici co vede do chladiče-pokud bude teplá,máš termostat v háji.
18.17, 23. 3. 2009, odpovědětsouhlas, ale stejny teploty mel vogalli na svoji alfe a termostat to nebyl jen ukazoval budik bludy(cca o 10C min) takze nez pujdu kupovat novej termostat tak todle mereni mi zabere cca15 min a vim presne ze je to ON!
18.18, 23. 3. 2009, odpovědětVadnej termostat zjistíš podle tohohle na 100procent..Pokud bude hadice na omak teplá,tak to máš jistý a nad vadnym budíkem ani nepřemejšlej....Ráno až to bude studený tak to nastartuj a počkej až ti ručička teploty vody vyleze na tu první počáteční čárku-nebo bude malinko za ní-tak milimetr.Jakmile to uvidíš,tak běž do motoru a sáhni si na tu horní gumovou hadici co vede do chladiče-pokud bude teplá,máš termostat v háji.
18.31, 23. 3. 2009, odpovědětPozor ale ne u 1,9jtd 16v
18.50, 23. 3. 2009, odpovědětA to proč?
18.57, 23. 3. 2009, odpovědětproto že u 1,9jtd 16v toplotni čidlo ne v motoru,a za termostatem.Takže až teplota v motoru ne bude 88*C,budik ne pohne
19.44, 23. 3. 2009, odpovědětNo moc jsem to tedy nepochopil..Takže chceš říct,že jtd nemá čidlo pro snímání teploty vody v motoru a to čidlo je někde na hadici za termostatem?To se mi zdá jako blbost-to pochybuju,že je možný..To by ten budík v -20 když termostat prakticky neotevírá neukazoval nic.
20.03, 23. 3. 2009, odpovědětměřeni teploty v exsp.nadrže to je blbost,proto že ta nadrž -to je vrchni bod hladiny chl.kapaliny,a teplota se tam zvedne až se ti motor uvaři.
20.12, 23. 3. 2009, odpovědětmyslis,jenze ta voda se ohriva komplet,a ne jen v motoru a v chladici,to my chces jako tvrdit ze voda v expance je treba o 20-30stupnu nizsi nez v chladici,soory ale to je totalni konina,mekdy si zkus az dojedes jen tak na tu nadobku sahnout(nebo radsi ne pokud se nechces spalit)
20.50, 23. 3. 2009, odpovědětTakhle ti to ukazuje správně, mám to samé a reálná teplota je 88,5 stupňů.
0.04, 24. 3. 2009, odpovědětTaková diskuse kvůli sparný teplotě:-) Pokus si nejsi jistej, jestli je špatnej teploměr nebo termostat, tak jednoduše kup oboje a máš klid, termostat vyjde na nějakých 1000kč a teplotní čidlo na 400kč, což neni zase tak hrozný. Ale jak už jsem psal dřív, podobně se to chovalo i mě u 2.0TS a byl to termostat. Navíc měřit teplotu v exps. nádobce mi přijde taky blbost, jelikož i když termostat otevře, tak nádobkou voda necirkuluje, tudíž teplota vody bude o dost nižší, než v motoru.
7.17, 24. 3. 2009, odpovědětmaš pravdu,dodam k tomu u 1,9jtd16v a u 2,4 20v termostat prodava se s tepl.čidlem spolu,ato čidlo zabudovane za termostatem,pro to na budiku vidiš to kolisani teploty 70-90*C
10.00, 24. 3. 2009, odpovědětProsím o nějaký link nebo typ termostatu pro 1,9 JTD 16V, originál mi nabídli za 3300 a to mi příjde dost. díky
12.04, 24. 3. 2009, odpovědětNo jo... Za jizdy telpota max 70-75, ale kdyz necham auto stat tak vyleze neco malinko pres 90, pak zase malinko pod a porad dokola-jak otevira a zavira termostat. Ale proc se nezahreje za jizdy na 90????
8.31, 25. 3. 2009, odpovědětja som to uz tiez riesil a zatial vsetko co som cital o alfe 156 otvaracia teplota termostatu je 78- 82 tak ja nechapem co tu stale kazdy ma s tim 90
8.34, 25. 3. 2009, odpovědětNo těch 90 +- něco ale platí pro benzínový motory kde je otevírací teplota 82-85
9.05, 25. 3. 2009, odpovědětjá už to neřeším. mám tam všechno nový a funkční a teplotu mám na V6ce na 75°C. nevím jak to bude v létě ale myslím že stejný. už jsem se s tím natrápil dost.
8.58, 25. 3. 2009, odpovědětuvidime v lete...
17.43, 25. 3. 2009, odpovědětProtoze test s nastartovanym motorem a teplomerem udelat nemuzu... protoze kdyz nejede auto se zahreje na 90 bez problemu a chladi a pak zase 90 a chladi a porad dokola... Ale kdyz jedu tak maximum 70-75stupnu...
8.43, 26. 3. 2009, odpovědětTakze nechapu co s tim muze byt...???
8.43, 26. 3. 2009, odpovědětVěř nebo nevěř ,ale tohle přesně ukazuje na vadu termostatu..Prostě nětěsní jak by měl a neustále teče do chladiče trochu vody-no a když stojíš na místě tak ten chladič není ofukovanej vzduchem,proto ti teplota vyletí na 90..No a za jízdy to v týhle zimě venku nedosáhneš když je chladič ofukovanej vzduchem..Jako,řešíš to zas a znova pořád dokola,už ti to tu x lidí napsalo a ty to pořád nechápeš,tak fakt nevim co si myslet.Už jsi zkusil co jsem ti tu psal?Máš to hned a nic to nestojí a když bys to bejval zkusil,nemusel jsi sem už dávat znova tenhle zbytečnej dotaz.Ten problém za tebe nikdo nevyřeší-chce to taky dělat sám pro to něco..Ráno až to bude studený tak to nastartuj a počkej až ti ručička teploty vody vyleze na tu první počáteční čárku-nebo bude malinko za ní-tak milimetr.Jakmile to uvidíš,tak běž do motoru a sáhni si na tu horní tlustou gumovou hadici co vede do chladiče-pokud bude teplá,máš termostat v háji.
9.41, 26. 3. 2009, odpovědětJo udelam to... dikec
10.05, 26. 3. 2009, odpovědětNo to je dost že jsi to pochopil!!
10.35, 26. 3. 2009, odpovědětNech si ty narazky... Psalo sem spoustu lidi... A vsichni poradili... Jen ty si hned napoprve naspal sračku...
9.46, 28. 3. 2009, odpovědětto Strawberry156: moc to nechapu...nechápu tu souvislost - proč když je teplá je to v háji...ta první čárečka je těch 50 stupňů - tak když se to na tolik ohřeje tak je logický že by měla být teplá ne?Voda při 50ti stupních je teplá...
20.20, 1. 9. 2011, odpovědět