Ahoj zdravim vsechny,Treba nekdo budete vedet a poradite.Nevim uz kde by mohla byt chyba.Zacnu od zacatku,v necelych 85000 mi odesel rozvodak(oholenej na 10cm),pres vanoce v servisu,udelal rozvody,4 ventily to odnesly-nove.Kdyz jsem odjizdel,tak asi po 30km se rozsvitila kontrolka el.motoru,vratil jsem se teda zpet,hodil to na diag a ze spatne detonacni cidlo.Ani nevim ze neco takoveho u benzin.motoru je:) nicmene kontrolka pri ceste domu zhasla a v pohode.Pote obcas problikavala.Je to asi 14 dni,co zacala Alfinka spatne chytat za studena a nemela vykon. Koupil jsem tedy nove svicky,vahu vzduchu,vycistil klapku vzduchu/byla na ni vrstva steceneho oleje),a vymenil na 1.valci konektor od civky ke svicce(kousk byl ulomeny)vyresetoval jednotku a zajel.Kontrolka nesviti a pri jizde vse v pohode,jen to ma 2 mouchy-jednak kdyz zastavim spadnou otacky tak na 650-800ot a hned se to srovna do normalu a za druhe nema vubec silu do 4000ot a rozjezd do kopce nebo s 2 lidmi v aute je des,rozjede se,ale nechce se ji,jak kdyby mela 30koni.Jakmile ale prekona 4000,zatahne poradne a uz se da verit tem 105konim.No a nez jsem dojel domu(cca30km jizda od resetovani)kontrolka el.motoru na me asi 5krat v pravidelnych vterinovych intervalech blikla a zustala svitit.A navic mi za poslednich 300km spapinkala od horni po spodni rysku oleje.Nevite nekdo co by to mohlo byt,neporadite?Rano uvidim co start za studena,jestli dobry nebo ne,za tepla ok.A kontrolka by nemusela svitit a Alfinka by se chovala jak ma uz od spodnich otacek a neprikrmovala se olejem:) diky za kazdy napad...
0.26, 27. 3. 2009, odpovědětJo a jeste jsem menil termostat,teplota se drzela okolo 70stupnu,po vymene je teplota ok.A k ty ztrate oleje,tedjsem si vsiml,ze u hrdlamerky oleje to trosku prosakuje a vyteka,ale na neco pres 1litr za tak malou chvili to nevypada.ale treba to je to kudy se ztratil a muze to mit souvislost s tim,ze poklesne tlak oleje a protonechce tahnout odspodu a pri vyssich otackach to tlaci tolik,ze si nevsimne cidlo a proto se rozjede?Nevim hadam,
0.34, 27. 3. 2009, odpověděttak ma napadlo ak som čítal tvoj odkaz, že ja som mal opačný problém:alfa do 4000 šla ok ale nad ju dusilo- vyčistil som váhu a no problemo/je tá tvoja váha origo/odpoj váhu a vyskušaj či sa to zmení čau
21.46, 27. 3. 2009, odpovědětvyfuk nemas ucpaty (katalizator)to by mohlo tiež byt ked to až nad 4000 ot ide vtedy to pretlači inak sa motor dusi alebo rozvody zle nastavene.....
22.24, 27. 3. 2009, odpovědětAno špatně nastavený rozvody,to zas dělali nějací blbci.
6.49, 28. 3. 2009, odpovědětTaké si bych se podíval na rozvody,ale je divné,že se ti tlačí olej.U motoru kde se tlačí olej to znamená smrt.Podívej jak vypadaji svíčky,pak bys mohl poznat jak to pálí.A motor běží pravidelně?
7.41, 28. 3. 2009, odpovědětČau, Tak jako první co bych vyloučil jsou rozvody, protože kdyby byly špatně nastavené, tak už to máš potkané, motory T.S. mají ventilové prodlevy vůči pístu úplně na těsno, stačí o jeden zub a už ti sací ventil líže píst (určitě jsi měl sundané překlady, takže jsi měl dole variátor, protože soudim, že jak se ti to potkalo, tak dostal ránu a je K.O. - variátor se také nastavuje - jsou na to přípravky, tak ale snad ho máš nastavený dobře)...já osobně bych jako první nechal proměřit tlaky ve válcích, kdyby byly malé, tak je jasné že ti motor netahá v nízkých kvůli malé kompresy a na úkor toho ti to bere olej přes pístní kroužky, protože Ti netěsní (nemáš moc okouřenou zadní koncovku). Motory T.S. jsou také choulostivé na těsnění ventilových vodítek jestli ti je při výměně ventilů neměnily, tak Ti to olej bere také přes ně, protože po ujetí cca 100 000 jsou gufera na ventilech ztvrdlé jako kámen a skoro vůbec neplní funkci těsnícího gufera. A s tim startem bych to viděl na špatně dávkované palivo (poměr vzduch - benzín) - takže bohatost směsi řídí lambda sonda + váha vzduchu + krokový motorek na klapce - tudíž tyto součástky bych zkontroloval (osciloskopem + eXaminer) zkontrolovat aktuální hodnoty při běžícím motoru jak za studena, tak za tepla...
8.40, 28. 3. 2009, odpovědětSvicky vypadaji dobre,i ty stare,ale tam jsem usoudil,ze nejaka muze byt proslehla,tak jsem dal nove aty po par km vypadaji ok.Motor pravidelne bezi,teda po lehkem zahrati(asi 30vterin po startu) do te doby musim lehce drzet plyn,pak se otacky ustali a nekolisaji.
16.33, 28. 3. 2009, odpovědětAhoj diky za vysvetleni par veci.Mysleljsem,ye by to mohly byt ty rozvody,ale asi mas pravdu,ze by se to zase potkalo.Tlaky mam v planu hned v pondeli at je v tomhle smeru jasno.Koncovka okourena neni,ani z vyfuku neni citit,ze by se palil olej.U opravy jsem nebyl,ale zjistim,jak to bylo s variatorem.A s tim unikanim oleje pres tesneni ventilu mas mozna taky pravdu,kdyz jsem cistil klapku,ktera byla na zadni strane dost zanesena,byla videt,ze olej se tam dostava z hadicky za vahou,na nejvyssim bode sani a je napojena na ventilove viko. A jak popisujes spatne davkovane palivo-lambdu jsem nemenil,necham promerit,vaha je nova a dnes jsem zkousel odpojit a zadny rozdil.krokovy motorek vypadal v poradku na pohled,jen nedovira uplne klapku.Ten se nastavuje sam po resetovani rj nebo je potreba pomoci softwaru? Nedavno jsem tu cetl neco o ventilu v palivove soustave,ze muze zlobit,pak se vytvori podtlak a vcucne zpet palivo a pri startovani to chvili trva nez nasaje benzin_je tam nejaky takovy?Protoze by to docela sedelo,po asi pul minute uz bezi v pohode na volnobeh,do te doby musim trochu seslapnout plyn. A jeste jeden dotaz,jestli nevite o servismanu co Alfam rozumi,ma osciloskop a examiner...?Semily,Liberec,Jicin a okoli Jinak vsem moc dik za nazory a napady,hned jak to vyresim napisu co a jak a kde byl zakopanej pes. Hezky vikend
17.05, 28. 3. 2009, odpovědětTak jsem po delsi dobe zpet...no ale s Alfinkou to porad vypada blede.Pri studenem motoru chytne krasne a bezi jak ma-problem byl ve spatnem vstriku.Aspon jedna dobra zprava. Zustava tedy problem teplych startu,spatne chyta,jako na dva valce.Nasel jsem zde,ze to zpusobuje snimac otacek klikoveho hridel(i kdyz se resil 1.9JTD),volal jsem to servismanovi a snimac je pry v poradku a domniva se,ze jde o mechanicky problem.Kompresni laky meril jen za studena a OK,tak zitra promeri za tepla,povidal neco o tom,ze zustavaji otevrene ventily,kdyz je motor ohraty. Nejaky napad nebo zkusenost? Diky
19.47, 5. 5. 2009, odpověděttak mi Alfinka neda spat,jen me napadlo...servisman povidal,ze zustavaji otevrene ventily,nezeptal jsem se jake,ale jestli predpokladam spravne,ze saci,tak na nich je variator,nemylim se?Prdli mi rozvody a jsou udelane nove,ale nevim jestli delal i variator,ktery timto mohl odejit.Klepani jako diesel jsem neslysel,ale to nic neznamena. Tak co myslite?Muzu jit v klidu spat a zitra shanet variator/zjistit,jestli je delany s rozvodama?
22.01, 5. 5. 2009, odpověděta sehnatseda jen u fiatu/alfy?Samozrejme origo a zadne kit sady opravne...Dikec
22.03, 5. 5. 2009, odpovědětZdravim vsechny, jakjsem slibil, tak pisu.Problem konecne vyresen...byly pripecene krouzky na pistu a foukalo to kolem."Nastesti" to odnesly jen ty pisty(vsechny 4),valce promereny a jsou jako nove,krasne hladke.Jen je divny,ze se to vubec neprojevovalo za studena,neprotekaly a tlaky v pohode,pouze pri ohrati to delalo neplechu. Zitra budou pisty nove,krouzky,tesneni pod hlavu atd,co je treba a v pondeli si pro ni jedu. Vsem "zucastnenym" moc diky za napady a nazory, i kdyz zakopanej pes byl jinde. Tak cabas
20.04, 14. 5. 2009, odpovědět