Ahoj, mám 156ku, motor 2.0 TS 16V a ctěl bych se optat na rady. Auto jsem koupil na čistopise se servisní knihou. Původem z D a nalítáno mělo 122 tis. km. Olej byl dělanej ve 100 tis. Dost jsem na to s.al, ze začátku a nic jsem nedělal. Když jsem s nim nalítal celkově 144 tisic km, udělal jsem olej - Shell Helix 5V40 a zadní brzdy. Můj problém - zvuk DIESEL. Chtěl bych se optat, zda kupovat variátor, jak jsem se někde dočetl, nebo celej motor zgenerálkovat, nebo jestli pomůže něco jiného, tak se nechám poučit. Mysli, že těma 40 tisícema na tom jednom oleji jsem tomu asi moc neprospěl.
12.10, 11. 4. 2009, odpovědětNo comment.Najet 40 tisíc na jeden olej je totální prasečina největšího kalibru.
12.16, 11. 4. 2009, odpovědětmno jestli jsi daval pilu furt (-: tak jsi zajdi na potisk auta ať ti udělaj kasičku na auto ,,nej případě new variator http://www.dilyfiatov.cz/68-alfa-romeo/
13.07, 11. 4. 2009, odpovědětA kompletní rozvody!
13.13, 11. 4. 2009, odpovědětMám to samé co ty, rozvody a olej hlídej no, taky sem to chvíli nechal a po výměně je to raketa, vůči tomu jak to jelo předtím..Co bych ještě poradil, jako takovej nadstandart je sportovní vzd. filtr(K/N)..bezva upgrade.. Zbavíš se navíc dost velkýho původního filtru a napasuješ tam jen hruštičku:-) ale záležá kolik do toho chceš investovat... Zvuk jako diesel mám taky, v servisu mi řekli že to může být i zdvihátkama, že s tím už nic neudělám, že to hold starý motory dělaj,ale zkusím pořešit ten variátor, jak tady kluci píšou, třeba to pomůže... jo a svíčky taky kontroluj...
13.37, 11. 4. 2009, odpovědětJu a ještě bych se zeptal jak často dělat olej, když jezdim tak nějak s přítelkyní normálně, ale když jedu sám tak na pilu. Někde se říká každejch 20 někde 10 a někde jsem dokonce četl že pro tyhle motory se mění po 7 tisících?? A kolik vyjde vygenerálkovat motor, když budu počítat nový rozvody, svíčky, variator a asi nejspis vahu vzduchu?
13.47, 11. 4. 2009, odpovědětNa oleji Selenia to je napsaný, každých 20 tis... ale někdo to radši mění dřív... rozvody 8tis, svíčky sem sehnal za 3t(NGK), váha něco kolem 2,5 t..na variátor sem ted koukal a stojí asi 4,5 tis, docela pálka:-) ten radši sehnat starší... to sou ceny za co jsem to měl já, nevím jak ostatní... do autorizovanejch nejezdím, zlodějnu nepodporuji.. nejsou to věci, který bys nezvládl s mechanikem v garáži...
13.55, 11. 4. 2009, odpovědětJa měním po 10 tisících nebo 1 roce v autě.A generálka motoru nezpočívá ve výměně rozvodu,variátoru a svíček.Každopádně si nachystej tak 20 tisíc a víc.
13.53, 11. 4. 2009, odpovědětCo vlastne znamena generalka motoru? A je teda v mym pripade nutna? Myslim si ze podle toho co tady pisete tak nutna neni, jenom by to chtelo vymenit nejaky ty veci. A mam to udelat najednou, nebo postupne jak budou penizky.
19.50, 11. 4. 2009, odpovědětGenerálka je kompletní rozebrání motoru když už má motor najeto hodně km a předpokládá se že jsou už na určitých částech velké vůle atd.Takže se motor rozebere,zkontrolujou se rozměry dílů se servisním manuálem a potom se vymění za díly nový,nebo opravený..Většinou se přebrušuje klika a vyměňujou hlavní a ojniční ložiska,přebrušujou válce,dávaj nový písty+nový pístní kroužky-zároveň vyměňujou pouzdra pístních čepů-dál se repasuje hlava-vyměňujou vodítka ventilů pokud je to třeba a ventily znovu zabrousí a přefrézujou se jejich sedla-kontroluje se stav olejovýho čerpadla,kontroluje se redukční ventil tlaku oleje,přeměřují vačky na vačkových hřídelích a jejich uložení atd atd...Pak se dá motor zase dokupy a měl by běhat zase jak novej-prakticky stejnej počet km.
20.21, 11. 4. 2009, odpovědětVýkonný motor ale trošku papá.
19.58, 11. 4. 2009, odpovědět