Zdra alfáci, prosím Vás mám alfu 156, 2.0 JTS necelý rok, od začátku mi motor "štěká" na volnoběh. Jakmile jedu tak nic, ale když zastavím na semaforech, tak je to hnus. Když je motor studený nedělá to. Jakmile se zahřeje "štěká". Stačí přidat plyn nebo se rozjet a je to pryč. Taky jsem zjistil, že když zapnu klimu a jsem na volnoběhu, zvuk se ztratí. Setkali jste se s tím někdo??? Ještě jeden dotaz: mám tam teď olej Castrol 5W40. běžně dolívám po 1.000km cca 0,2-03 dc litry. Jaký olej tam mám dát? Může to mít vliv na spotřebu oleje? nebo na to štěkání? Kupoval jsem to od prvního majitele a ten tam dával 5W40, tak jsem pokračoval... Díky za rady. Petr
21.24, 18. 4. 2009, odpovědětNo otázka je co je to štěkání motoru-nedovedu si pod tím nic představit..Tak to nahraj a zkus dát někam na web ke stažení a pak půjde možná soudit víc. No jinak olej bych tam dal 10W60 selenii racing - je možný,že by to pak toho oleje bralo míň,protože je hustší.A hlavně bych tam 5w 40 vůbec nedával - proč,když ten motor má dostávat 10w40 nebo 10w60..nezdá se ti jako pitomost tam tedy dávat 5w40?Nějak nechápu.No a chtěl bych se zeptat -při jakym stylu jízdy ti to bere těch 0,3l na 1000???
1.23, 19. 4. 2009, odpovědětJa asi viem co si myslel. Na volnobeh ti ho na chvilku pridusi, ako keby isiel zhasnut. Aj mne to robi ale netusim co s tym je
16.47, 20. 4. 2009, odpovědětskus zkontrolovat remen alternatoru a klimy... pokud ti to prestane kdyz zapnes klimu, mohlo by to byt ono!
17.03, 20. 4. 2009, odpovědětZkus mu koupit náhubek, třeba to zabere
18.19, 20. 4. 2009, odpovědětkluci díky za info. Mám tam dát opravdu 10W60? auto jezdilo celou dobu na 5W40. Tak nevím :( Ať se něco neposere. Díky. Petr
8.54, 27. 4. 2009, odpovědětpři jakém stylu jízdy mi to žere. Tak hodně jezdím trasy okolo 100-150km. že bych motor ale vytáčel do červeného a jezdil tak delší dobu to ne. Když si chci užit zrychlení a zvuku, tak to točím max 5500. Díky
8.57, 27. 4. 2009, odpovědětChlapcI,JTS je predsa priamy vstrek paliva.A ten sa správa úplne ináč ako klasický TS.Tesne po ubratí plynu,keď otáčky padajú dole,to tzv. "pridusenie" (adam) a po tom normálny chod motora má na svedomí politika emisií výfuk.plynov.JTSko ide totiž pod cca 1400ot/min na ochudobnenú zmes,práve kvôli emisiám.A ono mu to chvíľu trvá kým si uvedomí že už netlačíš na plyn a prejde do režimu voľnobeh.Preto pri tomto motore idú otáčky dole najprv na 1400,potom po chvíľke na 850.Pokiaľ na zohriatom motore (petrkm) motor dusí-"šteká"(chvíľku ide ok,potom dusí a trasie a stále dokola),má to určite na svedomí škrtiaca klapka.Tá je na studený motor,alebo pri spustenej klíme elektronicky pootvorená viac ako pri teplom voľnobehu.Preto sa neprejaví jej zanesenie.Klapku pri tomto motore treba čistiť poctivo každých 10tis.Nie je to nič zložité.Sú to dve spony na hadici sania a 4ks 5-ky imbus.Šikovníček nemá čo robiť 30minút.Pokiaľ je problém horší,určite sa rozsvieti oranžová kontrolka "motor" a vyženie Ťa do servisu.A čo sa týka oleja,pri tomto motore je výslovne ZAKÁZANÉ použiť iný olej ako 10w60.Redší olej (5w40....) sa na ventiloch odparuje rýchlejšie a určite pri silnej záťaži dochádza kvôli jeho nižšej hustote ku jeho stekaniu a k "nedomazaniu" motora čo je omnoho vážnejší problém ako zasraná klapka.
18.26, 29. 4. 2009, odpovědětPri čistení klapky ju treba vybrať.Pozor,auto musí mať nejaký čas zavreté dvere a vypnuté všetky elektrospotrebiče.Nepúšťať ani rádio.Klapke potom neprerušíš prívod el.a nieje ju treba prenastavovať.Použi trocha tech.benzínu.Funguje to.
18.30, 29. 4. 2009, odpovědětProsímtě můžeš rozvést teorii o mazání ventilů?
6.25, 30. 4. 2009, odpovědět